Jump to content

Tesje12345 : 23 juni 2017 : Dr. van Waes : Janssen Kliniek : Oisterwijk

Recommended Posts

Hallo allemaal,

23 juni ben ik geopereerd door dr van waes 375cc onder de spier. Ronde prothese, hier voor had ik een a.. 

Van te vore is mijn linker borst altijd ieetsjes voller geweest dan de rechter.. dit had de chirurg ook gezien, er werd op het eerste consult al gezegd dat er misschien geen maatje bij was omdat verschil te laten verdwijnen.

Ik zag al meteen dat mijn linker borst nog steeds voller was en dat is nu nog.

Dat vind ik wel jammer hebben jullie daar ook last van of zijn ze gelijk?

De eerste nacht was een hell Ik had van de arts geen pijnstillers meegekregen en moest het alleen doen met paracetamol dat werkt niet bij mij dus ik ging kapot van de pijn.

Om 2 uur 's nachts naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het niet hield en alle pijn voelde.

Normaal als ik hoofdpijn heb of zo werkt paracetamol ook niet dus in het ziekenhuis morfine gekregen oxycodon en dat werkte beter gelukkig..

Van die oxycodon heb ik wel 6 keer over moeten geven en zo bang dat er iets los schoot of iets zou gebeuren maar dat was niet zo.

Nu 5 dagen later gaat het een stuk beter maar ik voel me echt een last Ik moet zoveel vragen nu kan ik wel wat dingen zelf en verveel me kapot Ik wil zo graag van alles doen maar dat gaat niet. met opstaan vanuit bed doet het nog wel zeer vooral als ik helemaal lig.

Nu pak ik alleen 's nachts nog oxycodon en overdag paracetamol met ibuprofen Ik merk ook dat mijn linkerbeen heel vaak een slaap gevoel heeft dus moet denk ik meer bewegen.

Ik heb het gevoel dat er helemaal niet zoveel vocht in mijn borsten zit.. Oh ja ik heb ook een borstband die echt verschrikkelijk is Ik heb hem vandaag wat losser gedaan omdat ik bijna geen adem meer kreeg deze moet ik nog twee weken om en de bh nog 5 weken. 

Ik hoop dat er in mijn linkerborst toch wel wat vocht zit dat weg trekt en dan het verschil niet zo erg meer is. 

Wil ook graag op me zij slapen maar dat durf ik nog niet. Op me rug is echt zo'n ellende.

Als ik ga staan of iets doe dan plopt er soms iets onder mn tepels en vooral rechts.. rechts in me tepel brand het vaak ook een beetje, heeft iemand dat ook? X

@Tesje12345 hai en welkom op BF :) 

Gefeliciteerd met je boobs! Meestal is een bv een vergroting van je oorsprongkelijke situatie dus als je ietsje verschil heb zal dit meestal wel blijven. Soms heft dit zich op dmv het plaatsen van verschillende cc's maar als het verschil minimaal is heb je dikke kans dat dit optisch verdwijnt als je protheses gaan dalen en vocht/zwelling wegtrekt. Je huid/weefsel moet zich ook gaan aanpassen aan de nieuwe situatie en dat zie je niet binnen een week. Kost tijd en geduld en zeker een aantal maanden om de borsten in balans en in zijn vorm te zien. Even afwachten dus ;) 

Bij mij waren ze in het begin ook niet gelijk hoor en echte bollebozen. Gingen ook apart van elkaar herstellen en eentje was zo koppig om er wat langer over te doen voordat ze op een tweeling gingen lijken. Ik heb zeker verandering gezien tot aan 6 maanden en daarna gingen ze gewoon verder met vormen omdat ze steeds zachter werden.

In het begin kun je overal pijntjes voelen zoals; steken, branden ( alsof ze effe in de fik staan) jeuk, gevoelige huid en tepels, plopjes/kraken/ borrelgeluidjes door vocht of lucht.. Ze praten nog net niet hihi Gaat in de loop der tijd afnemen. Dat nare woord geduld komt hierbij weer om het hoekie kijken :P 

In het begin moet je gewoon je draai nog vinden om met die tieten om te gaan en misschien kun je sokken afknippen en om je borstband plaatsen? Zit ie misschien wat lekkerder onder je oksel. Is een topic over met tips and tricks ;) Verder idd wel bewegen anders verkramp je in je rug en schouders en dat helpt ook niet als je wil slapen. Kussen in je rug en platte kussen tegen je aan je houden als je wil proberen om op je zij te slapen? Zijn ook topics over want je bent niet de eerste hoor..we hebben allemaal in het begin zitten stoeien met deze situatie. 

En die verveling in je herstelweken of die machteloosheid dat je nog niet veel kan is hier zoooo herkenbaar! Bedenk maar zo..is voor een goed doel want wat zijn nou 6 weken voor een stel hele mooie tieten waar je superlang plezier van heb. Straks mag je weer van alles doen en pronken met je boobs! 

Nog effe doorzetten en lees vooral operatieverslagen zodat je misschien wat herkenning terugvind bij anderen. Heeft mij enorm geholpen toendertijd.

xx

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.