Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Hoi, ik heb mijzelf gisteren voorgesteld op dit forum. 23 jaar, 75A, wil rond sept/okt/nov onder het mes. Nu ben ik erg angstig om na de operatie weer te gaan werken ik werk namelijk in de gehandicaptenzorg en ik ben benieuwd of er iemand is die hier ervaring mee heeft? Mijn werkzaamheden zijn met name verzorgen... verschonen staand en op bed. in en uit bed halen met tillift etc. hoelang kan ik dit werk niet doen? Aangezien ik 4-5 dagen in de week werk en dus veel vervanging moet regelen.... zou fijn zijn als ik met iemand in contact kom die hier al ervaring mee heeft! dankjewel alvast!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperBoob35 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Ik werk in de gehandicapten zorg ben bijna 4 weken vrij geweest. Daarna gewoon wat rustiger aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 @SuperBoob35hee top! Dankjewel voor je reactie. Ik vermoed dat 4 weken moet lukken... eventueel nog 1 week een 1op1 dienst draaien.. ging het wel na 4 weken? Moet je ook verschonen etc op bed? en heb jij vakantie/pbl uren ingezet voor de herstelperiode? x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masy1980 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Hoi hoi.. Ook ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg (lichamelijk en verstandelijk ernstig beperkt) Dus eigenlijk alles overnemen van ze en veel zorg. Heb 4 weken vrij genomen waarvan er nu 1 op zit ( ben 20 juni geopereerd) ben heel benieuwd hoe ik me tegen die tijd voel en of ik alweer aan t werk zou kunnen. Xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 Hoi! Dankjewel coor je reactie... hoe gaat het met de pijn? Is het mee gevallen of valt het tegen? Wat zei de pc tegen jou over het werken? Aangezien het wel veel tillen en trekken is.. Morgen ga ik bellen voor een consult. Heb jij vakantie dagen gebruikt of heb je ziekteverlof gekregen? @Masy1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masy1980 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Hoihoi Ik was voor de operatie al uitgegaan vd ergste pijn zodat t misschien wat kon meevallen haha.. Tis meer vervelend.. t niet omhoog komen zowat de eerste 4 dagen. Door de druk en de steken in me borsten. Wist me ook geen houding aan te nemen op de bank of bed. En ben normaal echt niet kleinzerig. Pc zei niet veel over t werken alleen de eerste 6 weken niet tillen enz. Ik heb vakantie dagen en wat pbl dagen opgenomen en zo die 4 weken vrij. Wat ik weer hoorde is dat je daarvoor geen ziekteverlof krijg. Maar als ik me met 4 weken nog niet goed voel ga ik me wel ziek melden. Liever 2 weken extra vrij dan dat ik vroeg begin en er door ellende langer uit ben.. ook geen zin in natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperBoob35 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Ging prima hoor ook een bed kan je rustig verschonen In de zorg ga je vaak snel snel nu moet je gewoon even pas op de plaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masy1980 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Thuis kan dat idd pas op de plaats maar op mijn werk helaas niet als ik een vroege dienst heb haha.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 @Masy1980 dat heb ik dus ook.... Wij staan 2 op 10 cliënten dus dan moet ik mijn collega alle cliënten laten verschonen op bed leg etc.. Dus daarom ben ik een beetje bang als ik na 4 weken weer vol moet werken denk dat ik niet langer verlof op kan nemen... Ben benieuwd hoe het jou afgaat! Zie je jezelf alweer vol werken over 3 weken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michellev Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Volg! ik ga september voor mijn Bv en ik werk zelf ook in de zorg (cardiologie verpleegkundige). mijn PC en ik hebben afgesproken dat ik na 2 weken gewoon weer mag werken, wel rustig opbouwen met tillen. gewoon aangeven bij je collega's wat de situatie is en vragen of ze je eventueel willen helpen als sommige taken nog niet gaan. Snappen ze echt wel na een operatie! liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masy1980 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Hoe ik me nu voel absoluut niet...:( En daarom kijk ik hoe t over 2 weken aanvoelt en anders ziekmelding... is niet anders.. ik sta alleen op 6 cliënten.. hun hebben ook niks aan me als ik over al pijn krijg oid. Ik durf het echt nog niet te zeggen haha ben pas 6 dagen verder. Weet iig dat die verpleegster na de operatie tegen me zei van: na vier weken weer de zware zorg in???? Niet verstandig.. 6 weken aanhouden zei ze.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masy1980 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 3 minuten geleden zei Michellev: Volg! ik ga september voor mijn Bv en ik werk zelf ook in de zorg (cardiologie verpleegkundige). mijn PC en ik hebben afgesproken dat ik na 2 weken gewoon weer mag werken, wel rustig opbouwen met tillen. gewoon aangeven bij je collega's wat de situatie is en vragen of ze je eventueel willen helpen als sommige taken nog niet gaan. Snappen ze echt wel na een operatie! liefs Ze zeiden tegen me na de operatie dat je na drie weken pas weer 1 kilo zou mogen tillen. zo zie je maar dat iedereen weer wat anders zegt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 5 minuten geleden zei Michellev: Volg! ik ga september voor mijn Bv en ik werk zelf ook in de zorg (cardiologie verpleegkundige). mijn PC en ik hebben afgesproken dat ik na 2 weken gewoon weer mag werken, wel rustig opbouwen met tillen. gewoon aangeven bij je collega's wat de situatie is en vragen of ze je eventueel willen helpen als sommige taken nog niet gaan. Snappen ze echt wel na een operatie! liefs Hee! ik heb ook wel een fijn team.. Moet alleen nog vertellen dat ik nu echt een afspraak ga maken.. Ze weten vaag wel dat ik het ooit wou gaan doen. Lastig onderwerp, mensen hebben toch een wat veroordeelde mening na mijn idee.. Moet jij na 2 weken al weer aan het werk? Ik wil sowieso 4 vakantie op nemen. ik heb voornamelijk het verzorgen op bed en op bed leggen waarom ik mij druk maak, het staand verschonen moet wel lukken. x @Michellev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 6 minuten geleden zei Masy1980: Ze zeiden tegen me na de operatie dat je na drie weken pas weer 1 kilo zou mogen tillen. zo zie je maar dat iedereen weer wat anders zegt.. Ja maar het lijkt me dat je na 2 weken ook nog niet echt kan tillen enzo.. Ik durf dat niet eens aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natje3 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 @Mrs.boobs Ik ben verpleegkundige en assisteer bij de artsen bij ingrepen. Ik ben na 2 weken terug gaan werken. Alles wat ik boven mijn hoofd moet doen, doet nog pijn. Als ik de dozen met instrumenten noet optillen vind ik dat al zwaar. Ik denk dat je zeker minimum 4 weken best thuis blijft. Mocht het kunnen denk ik zelfs 6 weken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 @Natje3 hoi dankjewel voor je reactie! het liefst neem ik 6 weken op maar dat gaat niet lukken denk ik. Kan er niets knappen of verschuiven in jou geval? 2 weken revalideren lijkt me echt ontzettend weinig. Lijkt me zo kwetsbaar nog na 2 weken.. Kon je niet langer vrij nemen? Wat een ellende zeg! Je krijgt ook niet zomaar 6 weken vrij omdat het eigen keuze is he.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natje3 Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 @Mrs.boobs Ik kon niet langer thuis blijven omdat er al collega's groot verlof nemen. Maar ik let nog altijd op met tillen. Ik neem een stoeltje om op te staan als ik iets hoog moet nemen. Ik kan.dat doen omdat het dozen zijn dat ik uit de voorraad moet nemen. Bij jullie mensen tillen en al die andere verzorging. Dat zal wel zwaarder zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs.boobs Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 @Natje3 pff ellende he... Wou dat ik zo ff 2.m maand thuis kon blijven maar dat zit er niet in helaas haha. Ik dacht dat 4 weken al weinig was maar jij werkt alweer! Wel stoer, heb je geen pijn meer? En voel je verschil na een werkdag kwa pijn/harde borsten ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rocker Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Werk in de revalidatiezorg maar dat word de laatste jaren ook steeds zwaarder vanwege mensen die we moeten gaan revalideren met dementie. En ook dus veel op bed wassen, tillen, tilliften, op bed verschonen etc. Mijn pc heeft me geadviseerd om me echt aan de 6 weken niet tillen en kracht zetten te houden, had zoveel vakantie uren dat ik 6 weken vakantie kon opnemen. Hoe ik het hier lees en bij heel veel meiden dat ze zo snel prima aan het werk kunnen, had ik verwacht om met 6 weken PO weer aan het werk te kunnen op een groep van 8 patiënten. En dan bijvoorbeeld geen steunkousen en rijden met tilliften maar minstens een wat lichtere patiënt bijvoorbeeld op bed wassen en aankleden. Maar wees eerlijk over de ingreep op je werk, maak ruim van te voren afspraken en laat ze op papier zetten voor als je weer aan het werk gaat na je "verlof". Dit is bij mij namelijk niet gelukt van te voren, ik kreeg steeds een "het komt wel goed we passen ons aan jou aan" als antwoord. Ondanks dat ik in een heel begripvol en fijn team loop zijn het juist de mensen in dezelfde functie als ik (in totaal met 3) en de leidinggevenden die nu lopen te klagen dat het te lang duurt met herstellen. En krijg ik dagelijks de vraag "hoe lang het nog gaat duren" wat mij een hoop onnodige stress oplevert. Ik was 22 mei 6 weken PO, maar was de week ervoor nog verschrikkelijk moe en als ik ook maar iets teveel had bewogen dan had ik gelijk last (harde borst, steken, prikken) én ik kon vrij weinig kracht uitoefenen. Het aantrekken van m'n eigen schoenen was nog lastig, vastmaken van m'n eigen broek ook etc. Ben daarom nog een week ziek gemeld geweest en vanaf toen begonnen met werken op arbeidstherapeutische basis (boventallig), blijkbaar kan je dus ná de minimale herstelperiode wel in de ziektewet... heel apart. Ik doe nu met 10 weken PO dan bij 16 patiënten medicatie delen/controles, 3 a 4 patiënten wassen/douchen die zelf uit bed kunnen stappen (of collega haalt ze uit bed en op de postoel met tillift), stuk of 6 bedden opmaken en dan is het lichamelijk en qua energielevel meestal wel weer klaar. Vanaf 11:00 ga ik administratieve taken doen. Rolstoelen rijden ligt eraan hoe zwaar de patiënt is, of ik duw ze met mijn heup en dan m'n handen/armen op de rugleuning Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voor mijn operatie 6x per week ongeveer 1,5 a 3 uur sportte en daardoor een strakke borstspier heb/had. Waar je lichaam veel langer de tijd voor nodig heeft om te herstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natje3 Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 @Mrs.boobs Vorige week mijn eerste week had ik constant pijn in mijn borsten bij het werken. Maar ik let nochtans zeer goed op met de dingen die ik niet mag doen. Ik probeer dat dan een beetje aan mijn collega's over te laten, maar soms gaat dat niet altijd. Deze week gaat het al iets beter. Pijn heb ik nog af en toe. Maar als ik mijn arm boven mijn hoofd doe. Dat doet nog veel pijn. Hopelijk lukt het toch nog voor jou om nog 2 weekjes langer thuis te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.