Jump to content

De enorme twijfel!! Ongelijke slappe borsten. Advies gevraagd

Rozenblad

Recommended Posts

Lieve lezers,

Sinds mijn puberteit zijn mijn borsten ongelijk gaan groeien. Ik merkte dat mijn bh's elke keer scheef zaten.ik ben nu 24 en ik heb ondertussen denk ik 1 cupmaat verschil tussen beide borsten. Mijn borsten spelen al zo lang een hele grote rol in mijn leven. Ze hebben mij al zo veel tranen en frustraties gebracht. Ik ben sinds vorig jaar 10 kilo afgevallen waar ik enorm blij mee ben maar dat heeft ook effect gehad op mijn borsten natuurlijk. Ik heb nu eigenlijk twee 'lege zakjes' waar je aan de bovenkant gewoon mijn ribben er door heen ziet. Nu zijn ze dus en ongelijk en helemaal slap. Ik ben al jaren aan het wikken en wegen of ik een operatie moet ondergaan. Maar het moeilijke vind ik; ik ben gezond, waarom zou ik in mijn gezonde lichaam laten snijden! Aan de andere kant geeft het mij zoveel frustraties, de bh vulling van de Hunkemöller die ik in mijn bh stop verschuift elke keer en heb soms dagen dat ik er zelfs kleine blaartjes door krijg. Ik heb 3 lagen aan, een bh, daar over een soort van bralette zodat die vulling er niet zomaar kan uit allen en soms ook gewoon nog een sportbh erover zodat alles lekker stevig zit en er niks beweegt. Zwemmen is een ramp, constant met mijn borsten bezig zijn, is het zichtbaar, zit het goed. Ik voel mij gewoon niet vrij in mijn lichaam. Ben on langs naar een hele fijne psycholoog gegaan waar ik ben uitbehandeld. Borsten zijn daar ook uitvoerig besproken maar ze adviseerd mij het niet te doen en proberen elke dag tegen mijzelf te zeggen'je bent mooi, je mag er zijn, je bent prachtig' maar ik zit al 8 jaar met dit probleem en heb al een keer een gratis consult gehad bij Bergman. Maar ik durf nog steeds geen knopen door te hakken. Het lijkt mij zo raar als er iets in je lichaam zit wat er eigenlijk niet hoort, maar aan de andere kant droom ik ook van de vrijheid van; hup 1 bh aantrekken T-shirt erover en geniet van alles. Maar je weet gewoon niet of je er gelukkiger door wat worden. Dat is in grootste angst. Heeft iemand zo iets vergelijkbaars gehad of heeft het nog. Kunnen jullie mij advies/steun geven? Dat zal ik zeer op prijs stellen. Verder wil ik zeggen dat kan verder super blij ben met mijn lichaam, een hele over vriend heb die welke keuze ik ook maak, hij staat achter mij staat maar oh wat ben ik er soms klaar mee met die theezakjes haha.

liefs Rozenblad 

Hoi meid,

ik zit zowat in hetzelfde schulpje als jou. Jarenlang ben ik niet blij geweest met mn borsten. Na zwangerschappen werd het enkel maar erger. Ik heb ook vaak geprobeerd om mezelf wijs te maken dat het niets uitmaakt omdat mn gezondheid belangrijker is. Ik ben nog steeds niet gelukkig dus ga ik binnenkort op consult voor een lift en vergroting. Ik hou mn hart vast voor de complicaties maar dat neem ik er gewoon bij, want hoe het nu is ben ik er ook niet blij mee. 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.