Ga naar inhoud

Even nerveus voorstellen


Locio

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Dit doe ik het liefst anoniem! Dus noem me maar Kat.

Ik ga lekker meteen met de deur in huis vallen.

 

Ik ben 20 jaar oud en zit al ruim anderhalf jaar met de wens om een borstvergroting te doen. Ik heb nu echt een kleine a-cup en vind borsten zo ongelofelijk mooi. Ik heb een heel goed zelfbeeld, ben zelfverzekerd en houd van mijn lichaam. Maar de mogelijkheid om m'n borsten te vergroten bestaat wel, dus ik zit er heel erg mee in mijn maag om dit te doen. Hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld niet 20 cm langer kan worden als je dat zou willen, maar je borsten laten vergroten kan wel.

 

Ik vind mezelf nu niet alleen erg jong, maar heb hier ook het geld helemaal niet voor. Het lijkt mij ideaal om rond mn 23e te doen. Is de ervaring dat dit erg jong is? Ik wil wel kinderen, rond mijn 27/28e ongeveer.

 

Ik vind borsten dus gewoon heel mooi en denk dat ik me 'vrouwelijker' zou voelen als ik grotere borsten zou hebben. Nogmaals: ik heb al een goed zelfbeeld en ben blij met mezelf, maar het lijkt me alsnog iets waar ik mezelf nog gelukkiger mee maak.

 

Waar ik ook heel erg mee zit, is de kliniek waar ik het zou willen laten doen. Er is zoveel keus?! Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Want ondanks dat ik nog een paar jaar wil wachten, ben ik wel al volop aan het kijken welke kliniek ik zou uitkiezen. Ik kijk ook heel vaak filmpjes van vrouwen/meisjes die hun ervaring delen (net als het lezen van dit forum eigenlijk, haha).

 

Dus ja, dat ben ik.

 

Alle commentaar/vragen etc. zijn welkom! 

 

Kusjes Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend Kat! Ik zou zeggen: spaar nog even goed, en dan gaan met die banaan haha. Ik heb op dit forum veel positieve dingen gelezen over dr Nio en over Dr Straten, zelf ga ik naar dr Straten omdat die kliniek redelijk bij mij in de buurt is. Achteraf valt het wel mee want zijn operaties zijn verhuisd naar een andere locatie haha. Ik ben 26 maar als ik nu erover denk, had ik het liever eerder gedaan. Een advies als je het lastig vindt: ga bij een of twee artsen langs voor een consult. Volgens mij zijn de meeste gratis (in ieder geval wel als je de operatie daar laat doen) en je krijgt er meteen een gevoel bij. Ook zou ik als ik jou was eens goed dit forum doorspitten, ook even kijken in het fotoalbum wat je mooi vindt. Ik zat zelf ook al een paar jaar geleden op dit forum om mezelf eens goed in te lezen. Daarom ga ik over een paar weken met een goed geïnformeerd gevoel de operatie in haha. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Kat,

 

Heel goed dat je hier hebt aangemeld en je twijfels, vragen en ideeen deelt. Er zitten veel dames

met verschillende ervaringen op dit forum, dus daar zul je vast veel aan hebben.

 

Top dat je de keuze durft te maken waarvan jij gelukkiger wordt, veel plezier met de voorpret en succes met info verzamelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kat,

 

Ik had precies hetzelfde. Ik zat lekker in mijn vel, heb een goed zelfbeeld maar ik vond mijn borsten te klein en niet in verhouding. Dus heb ik na 5 jaar twijfelen nu 2,5week geleden een borstvergroting gehad. Ben nu 24. Ik wil ook nog kindjes over en een jaar of 4/5. Maar daarop wilde ik niet wachten. Je bent niet te jong hoor, nu kun je er nog van genieten. Je moet alleen wel in de achterhoofd houden dat je wellicht nog 1 keer ze moet wisselen na zwangerschap en de houdbaarheid van de implantaten. Ze gaan steeds langer mee, maar jouw leven lang halen ze vaak niet.

 

Ik ben bij dr. Verdonck in België geweest. Hele fijne lieve man, ik had mij geen betere chirurg kunnen wensen. Je zoet hier ook heel veel dr. Straten voorbij komen. Goede chirurg, ben ik ook op consult geweest. Nio is heel bekend en nog een aantal. Lees je een beetje in en kijk waar je gevoel naar uit gaat. Welke implantaten je wilt. Heb je voorkeur voor siliconen/hydrogel of een bepaald merk mentor/Motiva/sebbin/eurosilicone/etc. Kijk ook eens naar de foto's van wat jij mooi vind en die arts voor resultaten heeft. Het is een zoektocht maar ik vond dat wel leuk.

 

succes alvast. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kat,

 

23 is niet te jong hoor. je weet wat je wilt en je bent je nu al in aan het lezen. Dat betekend dat je verstandig bent en niet over 1 nacht ijs gaat!Ik was 24 toen ik mijn eerste kind kreeg. Daarmee bedoel ik dat je op jonge leeftijd best ingrijpende en verstandige  keuzes kunt maken .  ikzelf ben nu 35 en ga in december pas mooie nieuwe kerstballen krijgen (hoop ik) Ik heb wel gewacht tot mijn  kinderen iets ouder waren. na mijn jongste (8 jaar) had ik nog maar een a toen ben ik veel bijgekomen had ik een D !!! Maar na veel afvallen een lege B. 

Heel veel plezier met je informatietocht. Ik vind het in iedergeval al een hele leuke ervaring met als kers op de taart mooie kerstballen in december!

 

gr gastmama

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, wat zijn jullie lief allemaal! 

Ik was eerlijkgezegd een beetje bang dat ik commentaar zou krijgen op de leeftijd, maar we zitten natuurlijk allemaal op het borstenforum omdat we het juist zo leuk vinden.

 

Ik ben zeker van plan alles nog goed door te kijken en te zoeken wat bij mij past! Het lijkt me geweldig om de ervaring hier te kunnen delen.

 

Bedankt voor de lieve reacties! 

 

Kusjes Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

 

Ik vind 23 niet te jong hoor :P Ik ben namelijk zelf 23 en heb dit jaar pas de stap durven en kunnen zetten. Ik had het eigenlijk liever een paar jaar eerder gedaan, maarja als je studente bent met ouders die fel tegen plastische chirurgie zijn dan is dat niet echt haalbaar.. Nu ben ik alweer 10,5 week po en super blij dat ik het eindelijk heb gedaan! Ik wil inderdaad ook graag kindertjes. Bij voorkeur voor mijn dertigste en uiterlijk begin dertig. Mocht het mij gegund zijn, dat is natuurlijk ook nog maar afwachten.. Maar het is wat je zegt, als ik daar ook nog op moest gaan wachten dan zou ik misschien pas halverwege de dertig zijn eer dat ik eindelijk niet meer half huilend en een complex rijker een pashokje uit zou hoeven stappen en vol zelfvertrouwen over het strand zou kunnen paraderen. Echt als je de kans krijgt om het eerder te doen, gewoon doen.

 

Wel ontzettend goed dat je je nu al aan het oriënteren bent voor een goede chirurg en kliniek/ziekenhuis. Ik kan je dr. Nio bij het OLVG west alleen maar aanraden. Een erg goede pc, niet te duur (3100 euro voor siliconen protheses excl. consult en sportbh) en goede nazorg. :)  Dan heb je ook nog de verschillende protheses (merk, anatomisch/rond, profile) en verschillende manieren van plaatsing (voor de spier/dual plane) waarover je je in kan lezen. Zelf heb ik gekozen voor de Monobloc Hydrogel CMC protheses high profile, die kosten 3500 euro bij het OLVG West. 

 

kortom nog genoeg om je in te kunnen verdiepen.

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje over dr. Nio

 

Ik ben hem aan het opzoeken, maar klopt het dat ik hem zowel bij Parkkliniek kan vinden als dat OLVG? Of zie ik iets over het hoofd en hoort het misschien bij elkaar?

 

Het is een klein beetje verwarrend hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kat,

 

Morgen krijg ik mijn borstvergroting en ik ben 19 jaar dus je hoeft je vooral niet té jong te voelen ;) 

 

Paar weken afzien en dan kan ik me mijn hele leven zelfzeker voelen want dat was bij mij de reden dat ik grotere borsten wou, ik kan niet in een pashokje bh's passen zonder te wenen haha

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

15 minuten geleden zei Inew:

Dag Kat,

 

Morgen krijg ik mijn borstvergroting en ik ben 19 jaar dus je hoeft je vooral niet té jong te voelen ;) 

 

Paar weken afzien en dan kan ik me mijn hele leven zelfzeker voelen want dat was bij mij de reden dat ik grotere borsten wou, ik kan niet in een pashokje bh's passen zonder te wenen haha

 

Groetjes

 

Ahhhh wat spannend! Houd je een topic bij over je proces? Ga je denk je ook foto's plaatsen? Ik ben super benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Locio:

 

 

Ahhhh wat spannend! Houd je een topic bij over je proces? Ga je denk je ook foto's plaatsen? Ik ben super benieuwd! 

ja, op mijn profiel kan je mijn topic terugvinden of mijn naam intypen in de zoekbalk ofzo. Als ze er in zitten plaats ik een foto van de voorsituatie. Je kan ook daar alles over mijzelf lezen, mss komen we wel overeen qua verhoudingen en kan ik je tips geven  :)  Ik ga bij Verdonck trouwens

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Locio Klopt dr Nio wertk zowel in het OlVG West als de Parkkliniek. Alleen OLVG West is een stuk goedkoper (het scheelde mij ongeveer 800 euro). Je moet voor het OLVG West alleen even een verwijsbrief aan je huisarts vragen. Voordeel hiervan is ook dat de kosten voor je consult ten laste van je eigen risico van je zorgverzekering gaan. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies Ik ben ook van plan om bij Nio te gaan in het OLVG, het liefst hydrogel. Wat ik mij afvroeg is; gaan de kosten voor het "intake gesprek" alleen van je eigen risico af of ook een deel van de kosten van de operatie? En weet je toevallig of je bij complicaties de tweede operatie zelf moet betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Lindsey:

@B00bies Ik ben ook van plan om bij Nio te gaan in het OLVG, het liefst hydrogel. Wat ik mij afvroeg is; gaan de kosten voor het "intake gesprek" alleen van je eigen risico af of ook een deel van de kosten van de operatie? En weet je toevallig of je bij complicaties de tweede operatie zelf moet betalen?

 

De kosten van het consult komen ten laste van je eigen risico, dit gaat dus via de zorgverzekeraar. Dit bedrag zit dus niet in de 3500 euro voor de operatie met de Monobloc Hydrogel protheses. Complicaties die optreden binnen 6  weken vallen binnen de garantie, complicaties die na die 6 weken optreden vallen onder de zorgverzekering. Als het aan de fout van de pc is te wijden dan valt het ook onder de garantie. Zo heb ik het begrepen. Gelukkig geen gebruik van hoeven maken. :) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies Bedankt voor je uitleg. Had zomaar verwacht dat de consult kosten zouden komen te vervallen als er na het consult ook een operatie bij de arts gepland zou worden. Best een duur grapje als het dan ook nog onder je eigen risico valt...

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.