simla Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Hallo allemaal, Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben 26 heb 2 kinderen en ben 178 en weeg 62. Ik nog nooit echt borsten gehad. Een kleine a had ik voor de zwangerschappen en nu zit ik met een overgebleven hoopje prut. We gaan al bijna trouwen en zo is het onderwerp bv voor mij weer opgelaaid. Ik schaamde me dood in die pashokjes geen jurk zat me mooi. Uiteindelijk met veel vulling erin en een eigen peptalk heb ik een jurk gevonden maar het onderwerp bv ging steeds meer kriebelen. Zodoende kwam ik erachter dat dit jaar er een mogelijkheid is tot vergoeding en dit proces van aanvraag ben ik nu gestart. De bv gaat niet meer voor de bruiloft plaatsvinden want ik ga al over een maand ongeveer trouwen dus dat wordt te kort dag. Zijn er meer dames die zijn getrouwd voor de bv en hoe hebben jullie dit qua jurk lingerie etc opgelost? Ik weet gewoon zeker dat het niet opvalt maar toch speelt het in mijn achterhoofd. Hierom ben ik zo blij dat ik nu de keuze heb gemaakt om voor een bv te gaan want ik ben al die onzekerheden en ongemakkelijk van bikini's, trouwjurken, bh's en kleding zo zat! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en ook naar of de zelfverzekerdheid echt terug komt met een bv of dat er toch oud zeer blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
visje83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Niet om flauw te doen maar als je zegt dat je een A cup had dan heb je geen aplasie en val je buiten de regeling. Zou wel proberen hoor als ik jou was maar officieel zou je de geen rechtop op hebben. Maar wie niet waagt die niet wint ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jules83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Ik ben ook getrouwd zonder borstjes en in mijn jurk extra paddings genaaid. ( corset jurk met super lage rug, dus bh kon niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
simla Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 @visje83 ben alleen maar blij met alle feedback! En het zal uiteindelijk moeten gaan wijzen uit de echo dat snap ik. Maar dat is wat ik had ja, een kleine a maar nu niks meer. Maar denk je dat dan het weefsel dan nog teveel aanwezig is bedoel je dat? Want mijn idee zelf is dat ik toen een a had omdat er toen ook meer vet aanwezig was en dat wat nu achtergebleven is (een aa pas ik niet die flapt nogsteeds naar voren) een beetje borstweefsel wat vel en een heel klein beetje vet is. Al met al is het dus niks. Draag nu van die maximizers en dat niet om het omhoog te drukken maar om maar 'iets' te hebben. @Jules83 ik heb er vooral problemen mee dat mijn borstkas die van een man is. Gewoon plat. Dus die jurk komt tegen een platte borstkas en ondanks dat ik alles al heb geprobeerd met naar voren buigen blijf ik de angst houden dat hij toch iets open klapt en je dus tegen niks aankijkt haha! Maar komt vast goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jules83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Mja ben ook plat... mijn buste was wel afgewerkt met kant boven het corset. Dus boot nek van kant.. kon dus niets nr voor vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
visje83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Officieel is de nieuwe vergoeding regeling voor dames die een ontwikkelingstoornis hebben, dus in de puberteit zijn de borsten niet tot ontwikkeling gekomen. Wat jij eigenlijk hebt is hypoplasie. Dus ook al zou je nu onder 1 cm komen en wel vergoeding krijgen is dat uit puur geluk. Zou zeker wel proberen hoor en zeker aanvragen maar officieel heb je geen aplasie. Zou dan ook zeker niet vermelden in je aanvraag dat je ooit een A cup had. Ik kreeg namelijk een vragenlijst van mijn zorgverzekeraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simla Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Dat had ik al gelezen maar nooit bij stil gestaan dat het nog invloed zou hebben hoe het in het verleden was, bedankt voor die tip! Ik probeer het gewoon inderdaad want het gaat toch om een kleine 5000 maar ik ga nergens vanuit want er staat geen een verzekeraar te springen om de vergoeding te geven. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat jij aan borst groei hebt (gehad)? Gezien jij de aanvraag hebt gedaan, en of je een vergoeding hebt gekregen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
visje83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Ik heb inderdaad goedkeuring en heb nooit iets gehad. Puberteit kwam en ging maar geen borsten :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
simla Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Wat fijn dat je die vergoeding gekregen hebt, en terecht! En hoe ging het voor je na de operatie? Kon je er gelijk aan wennen? Ik droom er al jaren over maar het lijkt me toch een gek moment als ze er dan echt zitten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faye_ Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 @simla hopelijk kun je snel op de echo! Daardoor zal duidelijk worden of je al dan niet in aanmerking komt voor een vergoeding. Het gaat er om of je nu minder dan 1cm klier hebt, dat is echt heel weinig maar het kan! Heb ik zelf ook aan een kant en daardoor krijg ik het vergoed. Het ligt er ook wel aan bij welke verzekeraar je zit, de een is veel lastiger dan de ander. Dat kun je teruglezen in het topic dat over vergoeding in 2017 gaat, even zoeken via de zoekbalk! Wel super leuk dat je bijna gaat trouwen, spannend maar je gaat er vast prachtig uit zien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
simla Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Dankjewel @Faye_ heb er ook super veel zin in! Die onzekerheid zit wel diep geworteld maar dat komt wel goed die dag! Mijn aanstaande maakt het gelukkig sowieso niks uit die vindt me altijd mooi. Dat topic heb ik gevonden veel aan gehad ook! Zeker het idee dat je hierin niet de enige bent is fijn en het is bizar dat er zoveel verhalen zijn waarin ik zoveel herkenning vind. Ik wacht (on)geduldig af tot de echo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
visje83 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 @Faye_ fijn dat je goedkeuring hebt! @simla, gewoon proberen! Nooit geschoten altijd mis. Ik wordt in september geholpen i.v.m. Dat mijn man niet eerder vrij kan krijgen. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn met borsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.