Jump to content

Eindelijk de knoop doorgehakt!

Britta1991

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Mijn naam is Britt en ik ben 26 jaar oud. Na 10 jaar heb ik eindelijk voor mezelf besloten om het gewoon te doen. Alleen ik kan jullie hulp hard gebruiken omdat er zoveel verschillende informatie op het net te vinden is.

Allereerst wil ik graag vragen hoe jullie omgeving (werk/vrienden en zeker familie) reageerde op het besluit om een borstvergroting te ondergaan? Ongetwijfeld krijgen jullie deze vraag vaker gesteld, alleen dit is bij mij toch eigenlijk wel de hoogste drempel om overheen te stappen. Mijn zus heeft een borstvergroting ondergaan op haar 24e en mijn moeder heeft daar altijd naar over gesproken tegenover mij en mijn andere zussen. Iemand die een borstvergroting ondergaat is per definitie al oppervlakkig en opmerkingen als "in een gezond lijf laat je niet snijden" kwamen regelmatig naar boven. De afgelopen 10 jaar heb ik mezelf daar erg door laten leiden. De mening van anderen, zeker dierbaren, is toch wel erg belangrijk voor mij. 

Nu ben ik op het punt dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om voor mijn eigen geluk te gaan. Hoe "oppervlakkig" dit misschien ook is. Ik denk dat jullie wel begrijpen wat zoiets oppervlakkigs bij kan dragen aan dat grote geluk/meer zelfvertrouwen. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen, zeker als je van een kleine cup naar een behoorlijk grote cup bent gegaan.

Wat betreft de borstvergroting zelf:

Ik heb interesse in het Dr. Kappel Instituut. Ik heb veel research gedaan en omdat er toch wel wat wetenschappelijke onderzoeken zijn m.b.t. het uitzweten van de siliconen en wat het mogelijke effect hiervan is op je gezondheid. Ik wil daarom ook graag Monobloc Hydrogel protheses, deze zijn gevuld met fysiologische zoutoplossing. Deze is alleen wel wat duurder dan de gemiddelde borstvergroting, namelijk 4000 euro. 

Heeft een van jullie ervaring met Monobloc Hydrogel? En misschien het DR. Kappel Instituut? 

Hoi britta. 

Laat je niet gek maken door je moeder! Mijn moeder snapt het ook niet maar staat gelukkig wel achter me. 

Mijn man student me enorm maar geeft wel aan dat ik ook zonder een prachtige vrouw ben. 

Wat dr kappel  betreft kan ik je niet helpen. Ik wil zelf ook graag de monoblock hydrogel.  B ik dr visser vond ik het een erg fijn gesprek.  Ze is wel zakelijk maar ook erg duidelijk. Dr van zele vond ik geen fijn gesprek.  Hij zal echt wel goed zijn. Maar voor mij voelde het niet goed. Ik ga in augustus nog naar dr nio.  Daarna ga ik mijn keuze maken waar het gaat gebeuren.

Laat je alsjeblieft niet gek maken door je omgeving. Een borstvergroting willen is niet oppervlakkig! Iedere vrouw wil er goed uitzien en zich goed voelen! En dat is je goed recht!

Guest happynewme

@Britta1991 hey fijn dat je "de knoop heb doorgehakt" ^_^ bij mij vond mijn vader het in het begin een moeilijk idee, maar hij snapte het wel na onze gesprekken en stond er uiteindelijk helemaal achter. Hij is zelfs mee geweest op de operatie dag (samen met mijn moeder) en naar mijn twee controles. Ik denk dat hij bang was dat ik zou kiezen voor een extreem grote cupmaat en ik blijf natuurlijk zijn "kleine" meisje. Het is nu een d cup en eigenlijk iedereen in mijn omgeving die het weet vindt het mooi bij mij passen.. niet het belangrijkste natuurlijk want het is het belangrijkste dat ik het mooi vind, maar ben wel blij dat ik zoveel positieve reacties krijg en ik ben heel blij met alle hulp die ik heb gehad. Daarbij zeg ik wel kies lekker voor jezelf, jij moet er mee (of juist zonder) leven en als jij gelukkig wordt van een bv zeg ik doen :D 

@gastmama Dank voor je bericht! Heb jij al nagedacht over voor of achter de borstpier? Dr. Visser ken ik niet, waar zit haar kliniek? En zijn daar de kosten ook ongeveer 4000 euro? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en ook waar je uiteindelijk de Monobloc gaat zetten. 

Ik ga mijn best doen alle opmerkingen naast me neer te leggen. Komende zondag ga ik het gesprek aan met mijn moeder. Ik ben heel erg benieuwd hoe zij reageert.

Ik lees hier even mee aangezien dit voor mij ook wel een issue is. En met name wat voor mij speelt zijn collega's. Er is laatst een collega van ons geholpen en die werkt op een andere afdeling maar de tam tam ging zo snel dat uiteindelijk iedereen het wist en zijn/haar mening wel klaar had. Walgelijk vond ik dat. Iedereen lijkt tegenwoordig het nodig te vinden overal een mening over te hebben en dit vooral ook rond te bazuinen. Ik heb er voor nu dus voor gekozen het niet te delen op de werkvloer enkel met mijn directe collega om de planning rond te krijgen voor als ik er even niet ben. 

Hoe hebben jullie dit gedaan? Met wie hebben jullie dit wel gedeeld en was dit vooraf of achteraf?

@Britta1991 succes met het bespreekbaar maken met je moeder en ik hoop voor je dat ze al wat aan het idee gewend is door je zus.

@simla Ik kan me dat goed voorstellen! Ik vind het ook bizar en denk dat als je met veel vrouwen werkt dat het dan ook een stuk moeilijker is... Ondanks dat ik er net zo in sta als jij, want waar bemoeien mensen zich mee!, is het wel iets dat enigszins een blokkade in je plezier kan zijn.

Ik hoop dat er nog meer reacties komen van mensen die een borstvergroting hebben ondergaan en hoe de omgeving daar op reageerde. 

Guest B00bies

Hoihoi, 

Welkom op het forum en wat goed dat je die keuze toch voor jezelf hebt durven maken! Ik ben 23 jaar en heb mijn omgeving niets verteld. Op mijn vriend en drie goede vrienden na. Anderen gaat dat namelijk helemaal niets aan vind ik ;) Aangezien er in mijn omgeving nogal een aardig taboe op heerst is het daarom ook niet heel fijn om het aan de grote klok te hangen. 

Ik ben door Dr Nio geopereerd in het OLVG west. Ik heb 320cc hp monobloc hydrogel voor de spier gekregen. Ben van een 70C naar 70E/meestal 70F bij de Hunkemöller gegaan. Ik ben nu bijna 10 weken po en heel tevreden. Operatie kostte daar 3500 euro. Komen nog wel consultkosten en een sportbh bovenop.

Een vriendin van mij heeft al jaren de monobloc hydrogel voor de spier. Zij is bij dr Kappel geweest en is ook heel tevreden. Zelf ken ik dr Kappel niet. :)

xx

Oh ik ga hier ook maar even meelezen, want ik heb tot nu toe alleen een collega, twee goede vrienden en mijn vriend verteld. Maar mijn ouders ga ik het vanavond pas vertellen en ik ben heel zenuwachtig. Ik ben bang dat ze het totaal niet zullen begrijpen en misschien heel verdrietig zullen worden of zo.  Ze zullen het ook totaal niet verwachten dus voor mij is de reactie ook echt niet in te schatten. Jij heel veel succes met het vertellen aan je moeder! Wie wil je het nog meer gaan vertellen?

Guest Donny

Hoe hebben jullie ouders gereageerd?

mijn ouders wisten paar jaar geleden wel van mijn euro siliconen moeder heeft zelf ook implantaten, en is ook meegeweest toen ze er helaas weer uitmoesten wegens asia.

ik heb hun nog niet verteld dat ik in okt de Monobloc wil, ze zal wel zeggen wees blij dat je niet meer ziek bent.......en doe het niet...

mijn man (ofcourse!) weet het,mijn kinderen, mijn schoonmoeder, en enkele vriendinnen. zij weten ook hoe ongelukkig ik ben met mijn mini boobs want dit komt altijd wel ter sprake als we eens samen gaan shoppen, opkleden etc...heb dikwijls genoeg de tranen in mijn ogen gekregen tijdens het passen van mooie outfits.

mijn vader vertel ik het niet tegen. zal ie het zien of niet...hij zal het nooit durven vragen denk ik.

ik heb een redelijke moderne papa, maar op dat vlak, laten snijden aan men lichaam terwijl het lichamelijk niet nodig is...tja, nope. maar als hij erna toch om vraagt antwoord ik wel eerlijk. dan kan ik toch niet meer terug haha.

3 uur geleden zei JESSICAD:

mijn man (ofcourse!) weet het,mijn kinderen, mijn schoonmoeder, en enkele vriendinnen. zij weten ook hoe ongelukkig ik ben met mijn mini boobs want dit komt altijd wel ter sprake als we eens samen gaan shoppen, opkleden etc...heb dikwijls genoeg de tranen in mijn ogen gekregen tijdens het passen van mooie outfits.

mijn vader vertel ik het niet tegen. zal ie het zien of niet...hij zal het nooit durven vragen denk ik.

ik heb een redelijke moderne papa, maar op dat vlak, laten snijden aan men lichaam terwijl het lichamelijk niet nodig is...tja, nope. maar als hij erna toch om vraagt antwoord ik wel eerlijk. dan kan ik toch niet meer terug haha.

Mop, is het misschien toch niet beter om het vooraf bespreekbaar te maken met je paps? Ik weet niet hoe jullie verstandhouding nu is maar zoiets verzwijgen kan misschien voor nog meer onbegrip zorgen..?

Mijn vader was fel tegen. En dat liet ie merken ook. Maar ik heb het toch van te voren gezegd. Na de operatie heeft ie me dagijks opgebeld en verteld hoe trots hij op me is. Ik moet er niet aan denken als ik dit had verzwegen tegenover hem.

2 uur geleden zei Schildpad:

Mop, is het misschien toch niet beter om het vooraf bespreekbaar te maken met je paps? Ik weet niet hoe jullie verstandhouding nu is maar zoiets verzwijgen kan misschien voor nog meer onbegrip zorgen..?

Mijn vader was fel tegen. En dat liet ie merken ook. Maar ik heb het toch van te voren gezegd. Na de operatie heeft ie me dagijks opgebeld en verteld hoe trots hij op me is. Ik moet er niet aan denken als ik dit had verzwegen tegenover hem.

nee, is echt beter zo. hij zal zeker niet kwaad zijn ofzo hoor. grootste reden is dat hij enkel maar ongerust zal zijn voor de operatie zelf en wil hem dat echt besparen. als ie het achteraf ziet of hoort van me zal het vele beter zijn. 101% zeker ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.