Ga naar inhoud

PaulaK : 15 juni 2017 : Dr. Feijen : VieCurie : Venray


Gast PaulaK

Aanbevolen berichten

Hoi!!Ik slaap inmiddels goed. Kan zonder pijn of ongemak op mijn buik slapen. Zonder BH voelt alles ook weer helemaal vertrouwd aan. Lukt het jou inmiddels ook?

 

Inmiddels ben ik nu 2 weken opbouwend aan het werk. De eerste week 3 dagen, 3 uurtjes en deze week 3 dagen, 4 uurtjes. Ik werk parttime en altijd 3 dagen. Normaal 5 uur per keer dus dat gaan we volgende week weer doen. Ik werk in een brillenwinkel, dus niet lichamelijk heel zwaar maar fysiek kan het pittig zijn als het storm loop met drukte. Merk tot nu toe ook dat ik veel dingen kan vergeten. Gelukkig gaat het heel wat beter. Ben jij ook al begonnen met werken? Valt het mee of tegen?

 

Verder ook geen last meer van je borsten en alles nog netjes dicht? Bij mij inmiddels ook alles dicht gelukkig.

Afgelopen maandag kreeg ik de 6 weken controle bij de plastisch chirurg. Hij was tevreden met het resultaat. Wel de plekken die rondom de tepel telken opgaan hebben een erg dik en lelijk litteken. Hij verwacht dat dit na een paar maanden smeren helemaal rechttrekt. Ook de vervorming van de tepel ( nu is het net een ballonnetje van vorm zegmaar ) verwacht hij dat rechttrekt omdat het verticale litteken nu krimpt en uiteindelijk weer soepel wordt. Als dat allemaal niet het geval is na een paar maanden en ik ontevreden ben mag ik terug komen en corrigeren ze het. Dat is wel erg fijn!

 

Ik heb nu silliconen gel meegekregen en moet 2x daags smeren. Ze lijken nu al wat lichter van kleur te worden dus ik houd moed. Hij zei er nog wel bij dat ik waarschijnlijk bij een van de weinige mensen hoor met te weinig enzymen voor het oplossen van inwendige hechtingen. Mocht ik dus ooit weer geopereerd of gehecht moeten worden dan moeten er andere soort hechtingen in.

 

Vanmiddag ga ik naar de stad om mijn eerste bh aan te laten meten!! Ook mooi meegenomen dat het nu sale is haha. Ben erg benieuwd op welke maat ik uitkom. De sportbh's zijn ook aangemeten en zijn 75C. Ik heb nog een oude bh thuis in maar 70D maar die is bij de cup net wat te ruim..Dus geen idee wat het gaat worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

Alohaaa!

 

Ohhhh ik slaap ook af en toe op mijn buik zonder dat ik het door heb! :) Maar ik probeer het niet te doen, nog niet in ieder geval. Ik ben nu 4 weken en 2 dagen PO. Ik ben nog niet begonnen met werken. Ik ga maandag naar de bedrijfsarts om het een en ander af te spreken. Dus hoogstwaarschijnlijk begin ik dinsdag weer met werken. 

 

Ik heb nu sinds 3 dagen een wondje onder mijn tepel naast het drielandenpunt... En ik heb er een pleister op gehad en het wondje zag er eng uit. En ik heb daarna een gaasje op gehad. Dat gaasje bleef plakken dus toen ik dat eraf trok bloedde dat met dikke druppels, zoals drie dagen geleden. Dus daar baal ik wel van! Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeggen dat ik het een week moet geven om het te laten helen. Het is vrij gevoelig en zeker geen fijn idee dat ik het heb.

 

Verder merk ik dat ik nog heel verkrampt ben in mijn rug. Niet meer zoals eerst, en ik loop nu gelukkig wel weer goed rechtop. Maar nog steeds heb ik geen goede houding. Dus 8 uur op mijn bureaustoel is vermoeiend. Ik ging gisteren uiteten, en ik heb wel een kussen in mijn rug nodig gehad. 

 

Jaaaa mijn tepels zijn ook ballonvormig, haha! Ja klinkt logisch hoe je dat zegt. Dus we moeten nog gewoon geduldig zijn! Haha! Dat is wel een geruststelling dat de arts wel alles wil doen om jou tevreden te maken/houden. 

 

Heb jij die gel gewoon gekregen vanuit daar? of heb je dat moeten kopen? Ik heb mijn controle eind augustus vanwege vakantie... Dat vind ik jammer, maar goed, het is niet anders. 

 

En en en?! Gelukt met je eerste beha? Ik ben benieuwd welke maat ze hebben gemeten! Ik hoop dat je geslaagd bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat balen van de wondjes. Daarvoor moet je juist de vette gaasjes gebruiken. Kun je gewoon bij de apotheek halen.

 

Ik heb de gel vanuit het ziekenhuis gekregen maar dat gaat wel weer van je eigen risico af. Maar wss is die toch al op ivm de operatie, dus dat maakt niet uit. Dure tubes anders! 50 euro per stuk.

De littekens lijken al een stuk minder te worden nu na een week smeren :D

 

Het bh passen was minder leuk als ik dacht We kwamen net als de sportbh op een 75c uit. Prima. Veel gepast,maar uiteraard is niet elk model geschikt voor mij. Elk merk verschild natuurlijk ook. Uiteindelijk 2 leuke gevonden en de rest zou later wel komen. Nu droeg ik voor de operatie een 70D. Thuis mn oude bh aangedaan en die zat veel steviger! De nieuwe bh met omvang 75 kon ik een heel eind van mijn rug aftrekken. Totaal geen stevigheid maar mijn borsten zaten wel mooi in de cups.

 

Toch gaan googelen en daarop vind je ook, dat de omvang van de bh veelal de stevigheid bepaald. Gek genoeg als je mijn omvang meet zou ik een 80 moeten, maar dat valt bij mij als een tent zo wijdt! Blijkbaar is maat 75c gelijk aan maat 70d. Mijn oude bh zat niet eens zo gek, alleen was dat meer een balconette idee en ik moet ze nu wat dieper dragen. Dat heb ik nooit gekunnen en nu wel. Dus k terug naar de winkel. Werd ik door iemand geholpen die mij al vaker goed had geholpen en die vond de 70D ook veel mooier staan en steviger zitten. Dus uiteindelijk de bh's omgeruild voor een 70D. Via internet ook nog wat bh's besteld en daar kom ik dan toch weer uit op een 75C. Het is puur afhankelijk van hoe ruim de omvang valt en welk materiaal. Soms heb je van die stugge omvang randen en dan is een 75 veel fijner. de cup blijft immers hetzelfde.

 

Werd er wel heel onzeker van, want je gaat toch twijfelen of de bh dan echt goed is. De cups zijn allemaal perfect en hebben nog nooit zo mooi aangesloten maar heb de laatste 2 maanden best wat 'rug'vet bijgekregen. 5 kg aangekomen in totaal en dat zie je en voel je. Helaas daardoor de welbekende beha lovehandles op mijn rug..terwijl ik dat met elke omvangsmaat heb. zowel een 70/75 of 80. Maar bij de meeste van omvang 75 kiepen mijn beugels ook naar boven, dus dat is al niet goed.

 

Kortom!!!! Een hoop gedoe maar heb nu inmiddels 3 beha's! Net mijn kast opgeruimd en vastbesloten om 1 la helemaal vol te gaan krijgen met allemaal nieuwe beha's hahaha. Voel me zoveel meer vrouw nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden, hoe gaat het met jullie nu?

 

@PaulaK is het wondje inmiddels dicht? En ben je weer aan het werk?

 

@Boter_bloem wat fijn dat je de bh's gevonden hebt, ook al was het even een zoektocht!!

 

ik ben maandag geopereerd en tot nu toe gaat het herstel goed. Hoop dat, dat ook zo blijft en dat m'n lichaam de wonden goed laat genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee claddie!

 

hier gaat het ontzettend goed! Moet zeggen dat m'n littekens nu wel wat jeuken, maar alle wondjes zijn gelukkig dicht!

 

Aankomende maandag begin ik weer met werken, dan ben ik 6,5 week met verlof geweest. 

 

Wat ik wel een tegenvaller vind... is dat ik alsnog een maar 80E heb. Ik kom van 80F... ze zijn wel zichtbaar kleiner, maar niet zoals ik wilde. 

 

Hoe gaat het met jou? Pijn? Hoe is de operatie gegaan? Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal!

 

Alvast veel beterschap!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Paulak,

Wat fijn dat het helemaal dicht is! Al lekker aan het smeren nu ook? Hoe vond je het om weer te starten met werken?

 

Snap dat dat wel even een tegenvaller is inderdaad, maar is wel alle zwelling al weg? En heb je dit ook al met je PC besproken?

 

Heb een uitgebreid verslag in mn topic gezet, maar het is heel goed gegaan! Ben 17 juli geopereerd en was vooral bang voor de operatie en de narcose, maar dat viel me alles mee! Operatie is goed gegaan en er is 1200 gram verwijderd (600 per borst) dus dat is fijn! Heb eigenlijk vanaf dag 1 geen pijn gehad, heb ook geen pijnstillers geslikt alleen de eerste drie dagen paracetemol. Vorige week de eerste controle gehad en dat was allemaal goed, komende donderdag de tweede controle en dan gaan de pleisters er af en de hechtingen er uit, dus ben benieuwd! Hopelijk is dan ook alles dicht!!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.