Ga naar inhoud

PaulaK : 15 juni 2017 : Dr. Feijen : VieCurie : Venray


Gast PaulaK

Aanbevolen berichten

Hi meiden, thanks voor jullie reacties! Ik draag nu 80F en de pc had aangegeven dat ik richting een volle C cup ga, denk dat dat ook het allermooiste bij mijn lichaam staat, dus zou enorm gelukkig zijn als dat het eindresultaat wordt. 

 

Bedankt voor de tips ook! Ik las ook al dat veel vrouwen 2 weken voor de operatie beginnen met vitamine C, hebben jullie dat ook gedaan? Probeer wel deze vier weken even helemaal extra fit te worden, zodat mn lichaam zo snel mogelijk hersteld na de ingreep.

 

@Boter_bloem voel je je nu wel wat beter met die AB kuur? Geen ontstekingen?

 

@PaulaK spannend ook bij jou! Kan me voorstellen dat je het liefst een C wilt, dat gevoel heb ik zelf ook wel heel erg. D klinkt dan nog steeds zo groot. Wel fijn om te horen dat het qua pijn mee valt! Ik zie inderdaad het meeste op tegen de operatie zelf. Dus ben heel erg benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik had ook 80/85F. Gisteren droeg ik een sportbeha van 80D. En nu vandaag een van 85C en deze zit veel lekkerder. Dus dan misschien toch een C! Haha! Een D klinkt inderdaad nog groot! Dus hopelijk slinkt het straks dat ik gewoon een bescheide C heb!

 

Nee ik heb geen vitamine C geslikt. Dronk wel voor de operaties wekenlang shakes. En daar zitten ook allemaal vitamines en mineralen in. 

 

De operatie zelf heeft me ook heel lang tegengehouden om echt de stap te nemen. En ook de narcose en de pijn erna. Eigenlijk alles dus! Maar had er op een gegeven zon last van, dat ik de afspraak gemaakt hebt zodat ik 'niet meer terug kon'. 

 

De operatie is voor mij nog steeds onwerkelijk. Van de narcose heb ik geen last van gehad. Ik sliep en toen ze me wakker maakte, was ik wel wat in de war maar was daarna gewoon weer mezelf. Niet moe of iets. Daarna heb ik een morfine pompje gehad en daardoor kon ik het eten niet verdragen. Dus dat kwam er weer uit. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik me niet goed voelde. Nadat ik gespuugd was, was ik weer helemaal in orde. Zo zie je maar weer dat ieder lichaam anders reageert op de narcose, operatie en herstel! 

 

Tips voor straks: zorg dat je kleding hebt met knoopjes of rits voor. Zodat je armen niet omhoog hoeft te doen als je je aankleedt. Ik had een lange pyjama van de Primark. Ideaal! Ook dat ik daar beneden dan nog bedekt was als ik naar het toilet ging ofzo. 

 

Koop wat extra beha's voor daarna. Dat als de ene in de was zit, wel wat te dragen hebt. 

 

Tandenpoetsen, naar het toilet, water pakken enz kan ik allemaal zelfstandig. Maar hulp in huis voor het maken van eten is wel handig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PaulaK

 

Hey meis.

 

Ik heb je titel eventjes aangepast, ik kan alleen nergens vinden door welke pc je bent geopereerd, als je me dat nog even door kunt geven dan vermeld ik dat ook nog even in de titel.

 

Blijf voorlopig maar lekker rustig aan doen, en beetje bij beetje meer gaan genieten van je nw borsten.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie De antibioticakuur doet op de borsten zijn werk. ik denk dat het verwijderen van alle restjes hechtingen en knoopjes ook wonderen heeft gedaan, het ziet er elke dag al zoveel rustiger uit. Helaas ben ik wel doodziek van de antibiotica zelf :(:(

 

Ik ben aan de diarree, heel veel last van mijn maag inclusief heftige maagzuur aanvallen. Heel moe, misselijk en hoofdpijn met duizeligheid. Gedver...dit had ik dan weer niet verwacht. Straks naar de apotheek terug om maagbeschermers te halen, hopelijk helpt dit iets. Lig nu al 2 dagen op bed en heb soms een half uur even een momentje dat ik me goed voel.

 

Als tips voor de operatie slikte ik 2 weken van tevoren vitamine C500 en 3x per dag Arnica druppels. Na de operatie ook begonnen met een Multivitamine en Magnesium. Denk dat dit wel baadt heeft gehad.

 

@PaulaK Wat doe jij nu met dit warme weer? Ik kom totaal niet buiten, alleen als het echt moet...Ben zonder de kids en verveel me best..misschien maar even goede serie op Netflix kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Desert-Rose:

@PaulaK

 

Hey meis.

 

Ik heb je titel eventjes aangepast, ik kan alleen nergens vinden door welke pc je bent geopereerd, als je me dat nog even door kunt geven dan vermeld ik dat ook nog even in de titel.

 

Blijf voorlopig maar lekker rustig aan doen, en beetje bij beetje meer gaan genieten van je nw borsten.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Ohhhh sorry! Ik ben geopereerd door Dr. Feijen. 

 

Dankjewel!!! X

 

@Boter_bloem, ik ben een puzzel van 1000 stukjes aan het oplossen! Verder vandaag in zon opblaaszwembadje gezeten tot aan m'n buik. Verder samen ergens wat gegeten, maar moet zeggen dat ik het aardig voel aan m'n lichaam. Ik lig nu op de bank en ga nu gtst terug kijken van gisteren! :) verder heb ik me ook inderdaad veel verveeld. En ik doe soms wel twee keer per dag dutjes... Hihihi! 

 

M'n wonden zien er nog steeds hetzelfde uit: eng! Hahaha, nee ben nu wel gewend hoe ze nu eruit zien, gelukkig hebben ze niet meer gelekt! 

 

Ik heb vannacht zelfs een beetje op m'n zij geslapen! 

 

Heb jij dat ook gehad dat lopen nog mrt baby stapjes gaat? Ik hou m'n vriend niet bij met lopen in ieder geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff dikke paniek. gisteren een stukje inwendige hechting omhoog gekomen en heb die doorgeknipt bij de knoop. Nu ben ik o bang dat ik er niet goed aan heb gedaan.

 

Mijn hechtingen lossen gewoon niet op..terwijl dat wel zou moeten. Afgelopen maandag heeft de PC al stuk of 8 extra knoopjes van de oppervlakkige hechtingen verwijderd..eenmaal thuis heb ik de afgelopen dagen nog een stuk of 4 verwijderd. 

 

Nu had ik alleen al telkens een deukje/gaatje op het verticale litteken met een klein korstje erop..leek maar niet dicht te gaan. Nu ging gisteren het korstje eraf en zag wat zitten. pincet erbij en trek zo een hele frot inwendige hechtingen omhoog! :o Kreeg het niet los dus heb het maar zo ver mogelijk afgeknipt, dat was dus inclusief knoopje.

 

Mijn man is overtuigd dat het plekje nu wel dichtgroeid omdat die hechting in de weg zat...dat hoop ik dan maar. Ben zo bang dat ik inwendig het weefsel heb losgemaakt..maar aan de andere kant zou je toch denken dat na ruim 3 weken het grotendeels wel vast zit gegroeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jeetje zeg! Hmm klinkt alsof ze er op je verticale hechting dan ergens geconcentreerd hechtmateriaal zat. Dan heeft het al die tijd ook niet kunnen helen, denk ik zo? En na drie weken zou het wel dicht moeten zijn! Is dat ook dezelfde plek waar wondvocht uit kwam laatst? 

 

Pfff, ik snap je paniek helemaal! Bij mij is het wel allemaal dicht. Maar als het nu bij mij ergens zou gaan lekken, bloed of wondvocht, dan zou ik ook wel echt wel weer gefrustreerd zijn. 

 

Heb je de arts al gebeld hiervoor? Misschien dat je er toch even naar kunt laten kijken? Ik denk ook inderdaad dat het niet heeft willen oplossen... Pfff! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet het wondje wat al open was..die is helaas nog steeds open.

 

Het was op het verticale litteken, net onder mijn tepel..ben zo bang dat ik daar plakkaten van littekens krijg omdat het al telkens open is gegaan.

 

Mest vanmorgen weer spoelen en het zag er wel allemaal rustig uit. Zie dat het rondom mijn tepels nu ook eindelijk aan het sluiten is allemaal..heeft lang geduurd. Heb nog een paar dagen antibiotica en als het daarna nog allemaal open is zal ik weer contact opnemen met de plastisch chrirug.

 

Pffff, ben daar inmiddels elke week vaste klant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik denk dat het wel meevalt met het litteken! Misschien moet je er anders zon tape opplakken? Ik heb nog steeds de tape/pleister op van de operatie. Ik moest het namelijk laten zitten totdat ie eraf viel... 

 

ik vind het vervelend voor je dat je zon nasleep hebt van de operatie. Misschien moet je het wel nóg rustiger aan doen? 

 

ik heb sinds vandaag, gisteren eigenlijk ook al, jeuk! Heb jij dat ook gehad? Dat zal wel de korstvorming wel zijn...

 

Mij heb vandaag ook de sportbeha aan die ik maandag ook aan had. Toen zat ie best strak! Nu valt het gelukkig mee! Dus volgens mij slinken ze langzaam!

 

Hoe gaat het slapen bij jou? Lukt dar een beetje nu op je zij? En met de armen omhoog? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PaulaK

 

De boel ziet er eindelijk wat beter uit! Vandaag de eerste dag dat er nergens een hechting uit kwam zetten. Op bijna alle plekken is het nu dicht, behalve op het 3 landen punt op mijn linkerborst, maar ook dat plekje is eindelijk aan het dichtgroeien :D Onder mijn rechtertepel nog 1 mini stukje open, maar die is met 2 dagen ook wel dicht denk ik.

 

Ik heb nog wel onder mijn linkertepel eensoort scherp bultje zitten. Weet zeker dat daar een knoopje onder zit. Die pikt mij telkens onderhuids, dus hopelijk is die snel weg.

 

Het wondvocht is ook bijna helemaal weg. Ik denk dat ik eind deze week dan eindelijk weer aan het werk kan. Mag ook wel weer dan na ruim 4 weken. De tijd is echt voorbij gevlogen en helaas is het herstel allemaal wat moeizaam gegaan maar ga me dan hopelijk mentaal ook weer beter voelen. Heb nu vooral last van hyperventilatie en paniekaanvallen. Waarschijnlijk omdat ik nu even niet veel om handen heb, dus tijd om terug in het ritme te stappen. Daar heb ik vaak wel veel behoefte aan.

 

Oh, jeuk is een goed teken zeggen ze! Dat betekend genezing, dus dat is goed :) Jeukt je huid ook? Dat had ik op den duur wel een beetje, omdat het zo strak stond. Inmiddels is bij mij de jeuk weg, maar ben wel helemaal aan het vervellen op mijn borsten. Nu al bijna 2 weken. Hoort er schijnbaar ook bij. Helaas mag ik nog niets smeren, dus ik hunker naar een goede creme om op te smeren:lol:

 

Slapen op mijn zij gaat goed, dat kon ik al best een tijdje, maar eigenlijk ben ik een buikslaper en kan niet wachten tot dat weer kan. Ik slaap onwijs slecht. Wordt van elke draai en zucht wakker. Zo vreselijk. Heb daardoor ook weer meer last van hyperventilatie etc. Slaaptekort is voor mij echt niet goed. De komende week probeer ik er wat voor in te nemen, zodat ik de nachten weer een beetje kan doortrekken. Wil wel een beetje fit aan het werk kunnen gaan.

 

En hoe gaat het bij jou? De hitte een beetje overleefd afgelopen week? En nog heerlijk van het douchen kunnen genieten?

 

Ik kan trouwens alweer best veel met mijn armen. Echt ver omhoog niet, maar de bovenste plank van het keukenkastje en wat dingen tillen etc gaat prima. Merk dat als ik bijvoorbeel mn oksels wil scheren, ik mn elleboog niet zo 'hup'de lucht in kan steken zoals ik normaal doe..voelt alsof ik spierpijn heb en het trekt. Dus dat moet nog wel even bijtrekken. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat het allemaal de goede kant op gaat! Wel raar dat de hechtingen bij jou moeilijk oplossen. 

 

Jaaa, alles jeukt! Haha! En nog steeds. Vervellen? Bedoel je het korstje op de wond? Of vervellen net als nadat je verbrand bent in de zon? Ik ben voor zover ik weet niet aan het vervellen, ook de wondjes niet. Ik kan inderdaad niet wachten om lekker te smeren, zodat de wond niet meer zo jeukt! 

 

Ik ben nu 11 dagen PO... naar mijn idee al drie weken! 

 

Ohhh das vervelend zeg dat je zo slecht slaapt! Ik zou inderdaad ook wat nemen. Vooral als je ervan gaat hyperventileren. Komt het dan door dat je niet op je buik kan liggen?

 

Wat voor werk doe je? Dan ben je denk ik 4 weken thuis geweest? Op mijn werk hebben ze rekening gehouden dat ik eind juli/begin augustus terug ben. Dat zijn dan voor mij 6-7 weken. Ik mag na 4-5 weken pas autorijden/fietsen. En ik doe kantoorwerk. Dus als alles zo blijft gaan, dan verwacht ik weer dat ik ga werken zodra ik kan autorijden. 

 

Jaaaa! Ik heb de hitte overleefd! En heb heerlijk kunnen douchen! M'n vriend heeft me wel geholpen. Lekker met een krukje onder de regendouche, dat vond ik wel fijn. Toch durfde ik niet helemaal uitgebreid te douchen. Ik heb namelijk nog steeds een pleister op de wond. Bang dat ie eraf gaat ofzo...

 

Dat vind ik het rare bij mij! Ik kan m'n armen omhoog zonder iets te merken. Dus vaak doe ik zonder dat ik het in de gaten heb, tijdens slaap ofzo of als ik iets wil pakken. Ik voel namelijk niks... in het begin heb ik dat 2 dagen gehad dat ik links in de arm een soort spierpijn voelde als ik te ver ging, maar dat was snel weg. Ik leun ook op m'n armen, afzetten enz, terwijl ik dat niet mag. Het gaat allemaal vanzelf. Zware dingen tillen enz doe ik niet. Alhoewel ik de grenzen opzoek. 

 

Heb jij al je eerste beha gekocht? Ik kan zo niet wachten! M'n borsten zien er nog gek uit omdat ik dus zon sportbeha draag. Daar zit geen vorm in zeg maar. Gisteren wel een blouse aangedaan die ik nooit dicht kreeg bij m'n boezem en nu sloot het mooi aan! M'n zusjes zeiden al dat je wel echt goed zag dat er wat weg is gehaald! Het zag er minder zwaar uit, zeiden ze. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, rot he van die hechtingen. Schijnbaar hebben sommige mensen dat...uiteraard ben ik er daar weer een van<_<:(

 

Het vervellen bedoel ik inderdaad net als na zonnebrand. Maar de huid van de borsten is ook zo droog! Je mag alleen douchen natuurlijk en verder niets. Mijn huid was ook wel erg dun dus misschien wel dubbel op nu.

 

Ik heb geen idee waar de hyperventilatie en paniekaanvallen vandaan komen..maar het is haast continue aanwezig. Behalve als ik echt even kan rusten, maar zodra ik was wil gaan doen komt het al. Ik ben er wel heel gevoelig voor. Heb jaren geleden lang therapie hiervoor gehad en ik had het wel onder controle maar sinds na de narcose is het dubbel en dwars terug. Nu spelen er prive ook wel wat dingen waar ik wat langer last van heb, maar door mijn angststoornis heb ik zoveel spanning opgebouwd voor de operatie dat ik het nu niet meer kwijt raak. Ik wordt ook elke nacht een paar keer helemaal schrikkend en in ademnood wakker. Afgelopen nacht een kalmerend tabletje ingenomen waar je ook beter van moet slapen. Slapen ging beter, maar alsnog tussendoor zo wakker worden. Heel raar. Dat had ik al meteen na de narcose. Ben heel rustig wakker geworden maar heb daarna geen oog meer dichtgedaan omdat ik helemaal in paniek telkens wakker schrok.

 

Morgenochtend heb ik meteen een afspraak voor psychosomatische fysiotherapie. Dit heeft mij eerder heel goed geholpen dus nu hopelijk ook. Ik baal echt van deze situatie. Ik hoef nog maar mijn kids van school te halen en ik krijg een paniekaanval op het schoolplein. Ik wil zo graag weer gaan werken, maar ben op dit moment haast tot niets toe in staat.

 

Zo rol je dan van het ene...in het andere... Heb ook nog niet kunnen genieten van mn nieuwe borsten door dit alles, al ben ik wel heel blij met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn plastisch chirurg zei over het bewegen dat je zelf wel voelt wanneer iets wel of niet kan. En dat klopt wel. Dus als je merkt dat je met beleid sommige dingen gewoon kan, dan kan het gewoon :)

Heb je nog gevoelloze plekken op je borst? Dat kan er namelijk wel weer voor zorgen dat je dingen niet voelt, en dan zou je het forceren.

 

Ik heb nog geen bh gekocht. Ik ga eind juli met mijn beste vriendin een weekendje weg en wilde dan eindelijk eens mooie lingerie gaan shoppen. Tot die tijd doe ik het denk ik met de sportbeha's. Is altijd goed om het langer door te dragen. Draag nu nog de post OP BH's van lipelastic maar heb al 2 goede sportbeha's liggen van Anita die ik daarna kan gaan dragen.

 

Ben wel blij dat ik straks ook eindelijk een leuke bikini aan kan!! Ik heb dan wel een buikje en stevige bovenbenen, maar dit weegt niets af bij mijn hangborsten die ik eerst had. Dus heel blij als ik die eindelijk mag shoppen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, haha, nee m'n borsten zijn niet aan het vervellen. Ik heb altijd wel droge benen en armen, die vervellen zeg maar wel altijd. M'n borsten hebben wat dat betreft een normale huid. En tijdens m'n herstel heb ik eigenlijk geen verandering gezien daarin. Jij wel dus? Dan zou het inderdaad kunnen dat het nu dubbelop is bij jou. 

 

Hmmm dat lijkt me vervelend zeg! Misschien toch onbewust ergens onrustig over? Of waar je je druk om maakt? Of denk je echt dat het door de narcose zelf komt? Ik hoop dan dat die psychosomatische fysiotherapeut jou kan helpen. Lijkt me zo vervelend als je dan zo beperkt bent! Dat je weer eens lekker kunt slapen, lekker gewoon de was kan doen!

 

Echt ongevoelige plekken.. Nee niet echt, alles jeukt! Haha! Op sommige plekken zijn de zwarte korstjes los aan het laten. Ik ben alleen benieuwd hoe het onder m'n pleister uit ziet! Overmorgen voor het eerst op controle. 

 

Ik heb wel nog last van rugpijn. Als ik teveel doe, opruimen, wasjes vouwen enz, dan krijg ik last van m'n rug... ik ben ook op m'n houding aan het letten dat ik alles met een rechte rug doe. Ik hoop dat dit snel weggaat. 

 

Oh leuk!! Dan Kun je je vent eens verrassen! Haha! Ik wacht er ook even mee tot eind juli. Dan heb ik een bruiloft! Dus eens een leuke complete outfit scoren. 

 

Ik wissel nu m'n beha's af. Ik heb maar een beha die speciaal voor borstoperaties. En die wissel ik af met twee sportbeha's van de Hema. Merk wel dat ik deze beha's niet meer kan dragen voor het sporten, ze zijn me wat te groot geworden. 

 

Ik kan niet wachten op te gaan sporten. Ik ben een beetje aangekomen laatste maandjes. Dus die kilo's wil ik er nu vanaf hebben! Voorheen lag de nadruk op m'n borsten, nu op m'n buik. Haha dus straks weer lekker sporten! 

 

Ik kan ook niet wachten tot het leven weer normaal is en dat je weer alles kunt doen! Zelfs het fietsen ofzo mis ik! Gewoon de normale dingen! Ohhh of lekker zonder beha slapen!! En ook nog eens op de buik! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PaulaK hahaha, zo grappig he dat je op een gegeven moment gaat hunkeren naar de normale dingen. Ik ook:wub:

 

Ik denk dat je tot nu toe best goed hersteld hoor! Zo te horen heb je weinig last en ben je positief, dus dat is goed. worden de pleisters ook verwijderd bij je volgende afspraak?

 

Het vervellen komt, omdat de huid nieuwe aanhechtingen heeft gemaakt. De huid moet daar helen en daardoor laat het bovenste laagje los. Begon bij mij pas ook na 2 weken dus wie weet :P

 

Wat goed trouwens dat je werkgever zo meegaan is kwa ziektewet! Al wat je eerder aan het werk kunt is goed natuurlijk maar nu weet je zeker dat je de tijd hebt om volledig de oude te worden.

Bij mij was dat wel anders..Was allemaal moeilijk..vakantieperiodes etc. Ze gingen ervan uit dat ik 2 weken, max 3 weken weg zou zijn..ik heb ook al die weken een bepaalde druk gevoeld van dat ik snel beter moest zijn. Uiteindelijk heeft dat compleet anders uitgepakt.

 

Samen met de arbo nu een plan van aanpak gemaakt. Vanaf volgende week weer wat uurtjes gaan maken. Ben er wel aan toe moet ik zeggen. Weer regelmaat.

 

Droeg je nu de sportbeha's van de Hema? Bevallen die verder wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja hè! :wub:

 

ik heb geen idee, ik heb ze maar laten zitten! Ik weet alleen dat ik ze sowieso eerste 4-5 dagen erop moest laten zitten en met douchen mochten ze wel nat worden, maar niet doordrenkt. Dus niet badderen ofzo. Volgens mij hebben ze ook gezegd dat ik ze moet laten zitten totdat ze er vanzelf afgaan. Dus ik laat ze maar mooi zitten, ook omdat de chirurg aangaf dat zon drielandenpunt inderdaad wel eens moeilijk hecht. Dus laat de pleister maar mooi zitten. Ik neem aan dat ze die bij de controle eraf halen zodat ze de wond goed kunnen bekijken. Hoe was de pleister er bij jou afgegaan? Vanzelf of door de arts?

 

Ohhhh nou dan zal het niet meer lang duren. Ik zit nu op 12 dagen! Wat gaat dat snel zeg!

 

Op m'n werk, althans mijn afdeling, vindt gezondheid het belangrijkst. Ze vinden dat ik goed moet herstellen. Ik werk op een kleine afdeling, dus als een mankracht wegvalt, merken ze dat wel. En dat nu de vakanties er ook aan zit te komen. Ach, het is nooit een goed moment om een operatie te plannen. Het is altijd druk!

 

2-3 weken gerekend is wel ook een beetje kort hè? Ik mocht sowieso 4 weken niet autorijden. Ik weet niet of jij lichamelijk zwaar werk doet. Kantoorwerk zou ik misschien inderdaad kunnen indenken. Maar dan nog vind ik dat vrij snel! Ik snap dan ook wel goed dat je de druk voelt om snel aan het werk te gaan. Zou het slecht slapen en die paniekaanvallen ook niet daarmee te maken kunnen hebben?

 

Jawel, op zich bevallen de beha's wel! Ik heb ze voor de operaties gekocht, dus was lastig inschatten wat ik nodig had qua maat. Uiteindelijk had ik de beha's misschien een maatje kleiner moeten halen. Vooral nu m'n borsten wat geslonken zijn. Maar ik ben er wel tevreden over. Sluiting voor of achter maakte voor mij niks uit. Ik sluit de beha altijd voor en dan draai ik ze om m'n middel naar achter. 

 

Ik heb af en toe van die steken in m'n borst. Zon scherpe steken, heb jij dat ook wel eens? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie spannend! Wanneer is de datum ook alweer?

 

@PaulaK, die steken heb ik ook wel gehad. Inmiddels niet meer heel erg. Merk alleen dat m'n littekens meer pijn doen en trekken. Alles is nu bijna dicht en de littekens,vooral onder mijn borst voelen dik en stug. Vooral smorgens doen ze zeer. Ik ga nog bio oil oid in huis halen zodat ik bijna kan gaan insmeren.

 

Ik heb 10 juli weer controle bij de plastisch chirurg. Dan is het op 1 dag na 6 weken geleden. Hij vertelde met de intake al dat hij voorstander is van siliconen pleisters. Die wil ik dan ook zeker proberen maar volgens mij is dat op recept.

 

Gisteren een foto gemaakt precies 4 weken PO. Ik heb dubbelde gevoelens. Het is een verademing dat er niets meer 'hangt' maar had stiekem gehoopt bovenin wat meer bolling te hebben. Dit was de eerste dagen wel zo maar nu niet meer. Vindt dat ik nu een beetje 70's borsten heb.  m'n tepels trekken ook niet echt bij. Zijn ovaal naar beneden getrokken. Erg jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer! 

Vandaag mijn eerste controle gehad. Wel niet bij de chirurg. Ze heeft mijn pleisters eraf gehaald en alles zag er goed uit. Daarna trok ze met een tangetje aan de uiteinden van de hechtingen om die knopen door te knippen. Ik geloof 5 knopen in totaal. Bij die tweede knoop... Wat deed dat pijn! Ik moest even doorbijten. Het begon ook te bloeden op de plekjes. Nu achteraf valt het mee, ik denk dat de enige keer is van de operatie dat ik pijn had :huh:

 

Als de korstjes overal af waren, mag ik ook gaan smeren. Ik vroeg met wat precies en ze zei met bodylotion. Wat ik eigenlijk een beetje vreemd vond... Maar goed, de moeder van een vriendin van mij werkt in het ziekenhuis als wondspecialist en zij had nog wel wat voor mij voor de littekens. 

 

Ik heb ook bij de controle mijn foto's gezien. Vond het best gek! Nu jeuken mijn borsten zo erg he! Echt heel erg! Laten we maar hopen dat dat een goed teken is! 

 

Siliconen pleisters? Wanneer moet je dat nog gebruiken? Als je weer een wondje hebt? Ik hoefde namelijk geen gaasjes meer te gebruiken en ook geen pleisters. 

 

Hmm, wat vindt jouw vent er van? Zo'n bolling wat je ziet als je een beha aan hebt? Of bij mensen die een borstvergroting hebben gehad? Volgens mij is dat niet natuurlijk zeg maar. Mijne hebben dat ook niet - als we hetzelfde bedoelen. Hebben ze jouw tepels ook kleiner gemaakt? Ik hoop echt voor je dat je straks, als je wat meer gewend bent en alles genezen is, dat je wel tevreden bent! Ik had zelf voorheen ook wat ovaal getrokken tepels naar beneden toe. Daardoor leek het wel alsof ik hangtieten had... Terwijl ik dat niet echt had. Ik moet ook erg wennen aan mijn tepels. Ze zijn zo klein nu! En als ik in de spiegel kijk, lijken ze wel driehoekig... Ik had liever wat groter gehad. Maar goed, ik wacht af tot alles geheeld is. Ik ben vandaag pas 2 weken PO. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boter_bloem 17 juli is de grote dag, dus nog twee weken wachten!

 

Wat vervelend dat je nog niet helemaal tevreden bent over het resultaat! Mijn PC heeft wel aangegeven dat je borsten echt tot een jaar na de operatie nog veranderen en bijvormen. Dus ik denk dat geduld hier wel weer het sleutelwoord is, hoe stom ook, want natuurlijk wil je het liefst dat het nu al helemaal is zoals je in gedachte had!

 

Wat zijn siliconenpleisters?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PaulaK Wat fijn dat je afspraak goed was! Dat klinkt in ieder geval allemaal heel voorspoedig. En al heel fijn dat het smeren ook in zicht komt.

 

Silliconen pleister zijn gewoon een stukje silliconen matje wat een beetje kleeft. Als je dit over een litteken heen doet dan geneest het mooier. Geen gewone pleisters dus, puur alleen voor het litteken. Silliconen zijn tevens het enigste aantoonbare middel wat helpt bij littekens. 

 

Omdat je nog kort PO bent kunnen je tepels nog veranderen. Ik ben er nu achter, dat als ik lig, de tepels wel bijna rond zijn. En telkens bij een controle en natuurlijk met de operatie, lig je. Dus volgens mij is er een inschattingsfout gemaakt. Denk wel dat het met de slappe en zeer dunne huid te maken heeft van mijn borsten.

 

@claddie nog eventjes dan ben je aan de beurt! Leuk en spannend!

 

Ik ben nu 5 weken en 1 dag PO. Vanmorgen zelfs al even op mijn buik kunnen slapen! Wat een zaligheid:wub:

Helaas sinds afgelopen week op de rechtertepel een stukje wat steeds niet dicht wilde. Zag er gewoon rustig uit maar bleef altijd een randje openstaan. Blijkt daar dus een lusje te zitten van een ínwendige' hechting...grrrr... Geprobeerd het los te maken, maar zit nog steeds muurvast! Dat zegt wel genoeg over het feit dat mijn lichaam onwijs veel moeite heeft met het oplossen ervan. Ook links weer een stukje wat al heel lang wit was..nu was de huid wat kapot gegaan en het lijkt een soort smurrie hechting. Wel een inwendige want die zijn wit. Snap niet hoe die zo zo vlak onder mijn huid kunnen liggen. Maandag heb ik de 6 weken controle en daar ben ik heel blij mee! Kan hij eindelijk eens kijken waarom het verdorie niet oplost.

 

Ik ben deze week ook weer aan het werk. 3 dagen, telkens 3 uurtjes. Maandag de eerste dag ging goed..maar was helemaal gesloopt daarna. Morgenavond en zaterdag ook weer 3 uurtjes werken. Volgende week een uur opbouw en daarna weer normaal.

 

Merk dat ik nu heel veel normale dingen weer doe. Pijn is inmiddels ook wel weg en heb het deze week eens ouderwets druk gehad. Vandaar dat ik even niet online was :)

 

Hoe gaat het inmiddels nu @PaulaK? Zit alles nog netjes dicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat zou de vorm van de tepels inderdaad verklaren! Maar voordat ik de ingreep kreeg, had ik ook geen ronde tepels. 

 

Hoe slaap je nu? Gaat dat al beter? Oh ik heb ook op mijn buik geslapen even vannacht! Das inderdaad zooooo fijn! Ik ben nu precies 3 weken PO. Jij nog 6 dagen en dan mag je officieel een normale beha aan! JEUJ!

 

Hmm, bij jou willen de hechtingen sowieso niet echt goed oplossen he? Hopelijk zijn dat de laatste plekjes dan.  

 

Wat doe je voor werk? Lichamelijk ook wat zwaarder werk? Hoogstwaarschijnlijk begin ik eind volgende week. Ik doe kantoorwerk. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat! Ik loop nog af en toe erg gespannen. 

 

Bij mij is alles dicht. De korstjes zijn er af. Ik wacht nog met smeren totdat ik zeker weet dat alle korstjes eraf zijn. Ik heb zelfs gisteren mijn oude beha's gepast. Ze waren wel te groot, maar niet heel erg veel groter. Ik had nog wel echt een maatje kleiner gewild. Denk dat ik toch een D heb... Had liever een C. Dus dat vind ik jammer. Het past gelukkig wel bij mijn figuur. Maar goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.