Jump to content

Consult borstvergroting Dr. Van der Weij (Boerhaave, Amsterdam) 13 juni 2017

Recommended Posts

Hoi meiden,

Gisteren ben ik voor de tweede keer op consult gegaan voor een borstvergroting. De eerste keer was een paar maanden geleden bij dr. Verdonck bij de Belgian Breast Clinic. Ik was heel erg verrast door de leuke persoonlijkheid van dr. Verdonck, voelde mij erg op mijn gemak bij hem. Hij adviseerde voor 255 CC te gaan Dual plane, ronde implantaten. In deze kliniek had je keuze tussen drie merken implantaten, waarbij ik Motiva en daarna Mentor het fijnste vond aanvoelen. 

Toch wilde ik een second opinion hebben van een andere chirurg om te kijken wat hij bij mijn lichaam zou adviseren en of dit in de buurt zou komen van het advies van dr. Verdonck. Tijdens het boodschappen doen liep ik langs de Boerhaave kliniek in Amsterdam. Deze kliniek is vrijwel om de hoek bij mij :P (hier was ik niet van op de hoogte na al die tijd!). Ik werd nieuwsgierig en ging op onderzoek uit om het internet en plande uiteindelijk een consult in bij dr. Van der Weij.

Wat mij gelijk opviel was dat hij een hele andere vibe uitstraalde dan dr. Verdonck. Er was minder een 'klik' aanwezig, maar aan de andere kant vond ik hem heel kundig over komen. Hij vroeg me voor welke look ik wilde gaan (wil graag een natuurlijke look en het maximale eruit halen :P), nam foto's van mijn huidige situatie (ben hartstikke tevreden over de vorm :)) en liet mijn foto's zien van zijn werk om mij te helpen welke borsten ik het mooist vond. Hij was het er mee eens om vooral voor volume toe te voegen aan mijn borsten.

Nadat hij uitvoerig metingen had uitgevoerd op mijn ontblote borsten, kwam hij met het advies om voor anatomische implantaten te gaan voor de borstspier (en dus niet dual plane :o!!). Ik was verrast omdat dit niet overeenkwam met de dual plane ronde implantaten van dr. Verdonck. Dr. Van der Weij vertelde dat ik meer dan genoeg weefsel en een dikke huid had om de implantaten voor de spier te plaatsen (met mijn cup 70A!). Daarnaast benadrukte hij dat mijn borsten natuurlijker zullen aanvoelen als de implantaten voor de spier worden geplaatst. 

Na dit verrassende nieuws gingen we over naar het passen van de maten. Hierbij had hij twee maten in gedachten, waarvan hij 230CC het meest natuurlijk vond ogen. Toen ik zei dat ik het aan de kleine kant vond, keken zowel dr. Van der Weij als mijn vriend mij met verbaasde grote ogen en open mond aan :P! Ik zat zo met de 255CC in mijn hoofd van het vorige consult en de gedachte dat ik eigenlijk wat meer wilde hebben. 

Als tweede en laatste optie (dit was volgens dr. Van der Weij mijn maximale maat en echt al aan de grote kant) kreeg ik 265 CC in mijn lege BH gelegd. Ik schrok een klein beetje omdat ik voor het eerst dacht 'Wow ik heb grote borsten!', al is dit maar 10 CC verschil met de 255 CC van dr. Verdonck waarbij ik niet dacht 'groot'. Ik neig er naar om het maximale eruit te halen en voor de 265 CC te gaan, terwijl mijn vriend en de PC 230 CC meer dan genoeg vinden.

Bij de Boerhaave kliniek werken ze met implantaten van Mentor en Naturelle. Dr. Van der Weij had mij niet geïnformeerd over de verschillende implantaten en naderhand kwam ik erachter dat hij Mentor op mijn formulier had ingevuld <_<

Als conclusie zou ik kunnen zeggen dat het consult kundig was en ik het idee heb dat hij wel goed weet wat voor soort borsten ik wil. 'The spark' die ik bij dr. Verdonck had, had ik hier niet, maar mijn vriend vindt dat ik ook rationeel naar de situatie moet kijken haha. Ik heb namelijk wel de volste vertrouwen dat hij echt die natuurlijke look kan geven.

Hebben jullie ervaringen met dr. Verweij van de Boerhaave kliniek, anatomische implantaten voor de spier (had gehoord van een andere vriendin dat borstvoeding dan niet meer mogelijk was :( )?

Hoor graag wat jullie ervan vinden :)!

Liefs,

Malsins

• 2 weeks later...

Ik heb het ook bij boerhaave laten doen door Van der Weij. 230 cc voor de spier. Ik was ook verbaast dat dat kon maar had dus genoeg huid dikte en borst & klier weefsel. Voor situatie was 75A. Mijn album is openbaar dus mocht je willen kijken dan kan dat. Veel succes x:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.