Jump to content

Pijn onder litteken/buik

Guest Lieke82

Recommended Posts

Guest Lieke82

Dag lieve meiden,

Ik heb al heel wat vragen gesteld in mijn hypochonder topic, maar inmiddels ben ik 4.5 week po en gelukkig behoorlijk hypochonder af, her herstel verloopt nu best goed (op een gezellige allergische reactie op de antibiotica na;)). Als dat mag stel ik hier een nieuwe, niet hypochondrische vraag, want dit overleef ik denk ik wel, het is alleen een beetje irritant.

Mijn bh heeft vanaf het begin behoorlijk pijn gedaan, hoewel de verpleegkundige vond dat ie goed zat vond ik het een martelwerktuig. Het gekke is nu dat ik onder mijn litteken aan een kant, beginnend zo'n centimeter onder het litteken tot 10 cm lager op mijn buik, steeds meer pijn begin te krijgen, vooral als ik iets voorover buig bij bijv. schoenen aandoen of gaan zitten enzo. De chirurg zei dat het niet van de operatie kan komen maar wellicht van de bh. Morgen krijg ik een andere bh en dat scheelt denk ik wel, maar ik ben even benieuwd of jullie dit herkennen en misschien tips hebben? Het is gewoon irritant dat ik 4.5 week po nog steeds/ weer pijn heb en zoveel dingen extra moeizaam gaan!

Hmm ja had ik ook wel maar dat was vooral vocht wat begon te zakken en m'n bh die iets te strak zat en daar dan op drukte. Het is op te lossen met een lossere bh, daarbij veel geduld haha. 

Oh dit heb ik ook! Hihi 

mn littekens doen ook erg zeer en er onder ook. 

Mijn bh zit ook mega strak. Pc vond dit prima zitten. 

Heb al gaasjes op de littekens tussen de bh maar nog voel ik het. 

Guest Lieke82

Klopt Rocker (en meteen een tip voor jou Kim!): ik heb nu de Carefix Anna aan en wat een verademing is dat! De pijn in m'n buik is inmiddels bijna weg en ook de littekens doen een stuk minder pijn. Hij zit zelfs zo comfortabel dat ik me afvraag of dat wel goed is, maar die ander doet inmiddels zo extreem veel pijn (met gekneusde ribben zowat) dat ik die eigenlijk ook niet meer aan durf...(misschien omdat dat een b-cup is terwijl ik nu echt een d-cup heb?).

Nog 9 dagen te gaan en dan ga ik die bh ritueel verbranden en heel, heel erg feest vieren! :lol::wub:

Hihi ja dat ritueel verbranden zei ik ook, maar ik doe hem nu maar wat graag aan met slapen of als ik uit m'n werk kom en die (beugel-)bh uit gaat :P 

Guest Lieke82

Er moet nog wel iets heel geks gebeuren wil ik de komende 9 dagen opeens van die eerste bh gaan houden hoor ;) maar de Carefix blijft inderdaad!

16 minuten geleden zei Lieke82:

Klopt Rocker (en meteen een tip voor jou Kim!): ik heb nu de Carefix Anna aan en wat een verademing is dat! De pijn in m'n buik is inmiddels bijna weg en ook de littekens doen een stuk minder pijn. Hij zit zelfs zo comfortabel dat ik me afvraag of dat wel goed is, maar die ander doet inmiddels zo extreem veel pijn (met gekneusde ribben zowat) dat ik die eigenlijk ook niet meer aan durf...(misschien omdat dat een b-cup is terwijl ik nu echt een d-cup heb?).

Nog 9 dagen te gaan en dan ga ik die bh ritueel verbranden en heel, heel erg feest vieren! :lol::wub:

Ja klopt dacht misschien ook al misschien word ie nu al te klein? 

Had ook de carefix anna besteld maat L maar die was te klein helaas durfde hem niet over m'n borsten te trekken. 

Misschien dat ik toch nog een maatje groter ga bestellen. 

Oh fijn zeg nog 9 dagen. Aftellen kan beginnen. 

Guest Lieke82

Ja 't einde komt nu echt in zicht gelukkig! Hoe lang moet jij nog?

Wat een gedoe met die bh's he... Ik twijfel ook of het allemaal wel goed is, wil het niet verpesten nu. Maar volgens mijn chirurg (de Blecourt bij Bergman) maakt 't allemaal niet zo veel uit en is een sport bh ook voldoende. Ook mag ik in de laatste week al af en toe smokkelen en n gewone bh aan. Ik lees hier af en toe dat meiden (en de sporadische chirurg) de Carefix te slap vinden, maar veel klinieken adviseren deze bh juist en heel veel meiden zijn er blij mee! Dat bovenop het feit dat die andere bh nu zoveel pijn doet (nog veel meer dan in 't begin) dat ik serieus denk dat dit mijn herstel eerder in de weg zit dan bevordert, maakt dat ik nu toch maar even overstap op de Carefix. Ik raad 't je aan dus, voel me zooo veel beter als ik deze draag!  Hij valt trouwens klein dus je moet 'n maatje groter nemen, ik heb ook een XL met mijn 85D. 

Guest Lieke82

@ Rocker: die Triumph heb ik ook nog, die zit ook vreselijk inderdaad. Maar de ergste is de Amoenah Sarah...Heb nu dus voor 150 euro aan martelwerktuigen, die ik kan verbranden :wacko::P

31 minuten geleden zei Lieke82:

Ja 't einde komt nu echt in zicht gelukkig! Hoe lang moet jij nog?

Wat een gedoe met die bh's he... Ik twijfel ook of het allemaal wel goed is, wil het niet verpesten nu. Maar volgens mijn chirurg (de Blecourt bij Bergman) maakt 't allemaal niet zo veel uit en is een sport bh ook voldoende. Ook mag ik in de laatste week al af en toe smokkelen en n gewone bh aan. Ik lees hier af en toe dat meiden (en de sporadische chirurg) de Carefix te slap vinden, maar veel klinieken adviseren deze bh juist en heel veel meiden zijn er blij mee! Dat bovenop het feit dat die andere bh nu zoveel pijn doet (nog veel meer dan in 't begin) dat ik serieus denk dat dit mijn herstel eerder in de weg zit dan bevordert, maakt dat ik nu toch maar even overstap op de Carefix. Ik raad 't je aan dus, voel me zooo veel beter als ik deze draag!  Hij valt trouwens klein dus je moet 'n maatje groter nemen, ik heb ook een XL met mijn 85D. 

Ja he net even weer gekeken ga hem toch maar weer bestellen. 

Ja hij is inderdaad wat 'slapper' dan de truimph die ik nu heb maar voor afwisseling denk ik dat die prima is. 

Helaas moet ik nog 4 weken met de sportbh ben er nou al zat van hihi maar ook mede omdat m'n littekens wel zeer doen. 

Moet ook wel zeggen dat hij de ene dag lekkerder zit dan de andere. 

8 minuten geleden zei Kim15:

Ja he net even weer gekeken ga hem toch maar weer bestellen. 

Ja hij is inderdaad wat 'slapper' dan de truimph die ik nu heb maar voor afwisseling denk ik dat die prima is. 

Helaas moet ik nog 4 weken met de sportbh ben er nou al zat van hihi maar ook mede omdat m'n littekens wel zeer doen. 

Moet ook wel zeggen dat hij de ene dag lekkerder zit dan de andere. 

Waar had jij hem besteld?

@Kim15 zijn jouw pleisters en hechtingen er al af? Want daar had ik uiteindelijk het meeste last van bij de littekens, toen die weg waren na de eerste controle was er zoveel spanning van de littekens af. Echt een opluchting. 

@Lieke82 Whaha ja ik ken het. De zoektocht naar de fijne bh!

Ik had die hunkemoller bh's met die rits aan de voorkant gekocht. Ik dacht super handig! Waren die krengen te klein met maat 85F.... grotere omvang gekocht vanwege zwelling en ik heb toch echt 75E nu als bh maat haha. Dus iets klopt er niet. :lol:

8 uur geleden zei Rocker:

@Kim15 zijn jouw pleisters en hechtingen er al af? Want daar had ik uiteindelijk het meeste last van bij de littekens, toen die weg waren na de eerste controle was er zoveel spanning van de littekens af. Echt een opluchting. 

@Lieke82 Whaha ja ik ken het. De zoektocht naar de fijne bh!

Ik had die hunkemoller bh's met die rits aan de voorkant gekocht. Ik dacht super handig! Waren die krengen te klein met maat 85F.... grotere omvang gekocht vanwege zwelling en ik heb toch echt 75E nu als bh maat haha. Dus iets klopt er niet. :lol:

@Rockerja m'n pleisters zijn al van de littekens af moet zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere dag hoor. Kan dat komen omdat ze naar beneden zakken? Met borstband komt er natuurlijk ook meer druk op 

Guest Lieke82

@ Rocker: bizar he? Ik ben ook heel benieuwd op welke maat ik straks uit ga komen. Heb je inmiddels wel bh's gevonden die fijn zitten? Tips voor 'gewone'  bh's?

@ Kim: ja, ook weer herkenbaar. Ik weet niet hoe het komt en heb ook geen band, maar ik heb ook nu nog af en toe wat pijntjes/last. Vandaag bijv. weer wat last van m'n oksel aan een kant, maar merk echt dat het steeds beter gaat. Vooral na die eerste 2 weken ging het met sprongen vooruit. Nog maar 3.5 week te gaan voor jou toch? Dat gaat snel hoor!:lol:

@Kim15 Ja, ze moeten op een gegeven moment "langs" je litteken, dan is het even weer wat gevoeliger maar half zo erg niet als in de eerste week haha. 
Had jij nou rond? Ja he? Als de borstband meer pijnlijk dan comfortabele druk geeft dan mocht ik die band van de verpleegkundige van Heyendael iets losser zetten, dan kon die een paar dagen later vaak wel wat strakker. 

@Lieke82 Uhm... ik heb 2 plunge bh's van de primark die verrassend lekker zitten haha.
En om te werken draag ik afwisselend een sportbh van under armour of van maidenform. Beiden voorgevormd, stevig maar geen beugel! 

En 's nachts nog steeds m'n hema bh'tje met borstband hihi. :blush:

23 minuten geleden zei Rocker:

@Kim15 Ja, ze moeten op een gegeven moment "langs" je litteken, dan is het even weer wat gevoeliger maar half zo erg niet als in de eerste week haha. 
Had jij nou rond? Ja he? Als de borstband meer pijnlijk dan comfortabele druk geeft dan mocht ik die band van de verpleegkundige van Heyendael iets losser zetten, dan kon die een paar dagen later vaak wel wat strakker. 

@Lieke82 Uhm... ik heb 2 plunge bh's van de primark die verrassend lekker zitten haha.
En om te werken draag ik afwisselend een sportbh van under armour of van maidenform. Beiden voorgevormd, stevig maar geen beugel! 

En 's nachts nog steeds m'n hema bh'tje met borstband hihi. :blush:

@Rockerja klopt het rond en weet soms idd niet hoe strak of los ik de band moet doen. Als ik hem wat strakker doe dan verneem ik het wel hoor krijg wel wat last dan. Mja weet dan niet of dat ook af en toe de bedoeling is. Neem aan dat er wel druk op moet. 

12 uur geleden zei Kim15:

@Rockerja m'n pleisters zijn al van de littekens af moet zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere dag hoor. Kan dat komen omdat ze naar beneden zakken? Met borstband komt er natuurlijk ook meer druk op 

Heb je anders al een verlengstukje geprobeerd? Normaal gesproken heb ik qua omvang 75 en heb 75C van de Triump, maar met het verlengstukje zit deze echt een stuk prettiger!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.