Yaanaa Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Een vraag aan de dames met een hond: Hoe lang heeft het bij jullie geduurd na de operatie, totdat jullie de hond weer konden uitlaten? Ik heb een grote hond welke nog wel eens aan de lijn trekt. Ben daarom bang dat ze straks de hele dag met mij thuis moet zitten. Ik ben benieuwd hoe lang jullie erover deden voordat jullie weer met het beestje op pad konden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessaDLCDP Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 hoi Yananaa, ik had zelf 3 duitse herders, en kon gelukkig met ze in het lopsloopgebied lopen, en heb ze goed onder controle. helaas 1 door een andere hond aangevalle nwaardoor ik in moest grijpen bij 3 weken, en dat ging nog niet (Wel gedaan uiteraard) dus ben bang dat je een tijdje niet mee weg kan. x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaanaa Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 1 uur geleden zei TessaDLCDP: hoi Yananaa, ik had zelf 3 duitse herders, en kon gelukkig met ze in het lopsloopgebied lopen, en heb ze goed onder controle. helaas 1 door een andere hond aangevalle nwaardoor ik in moest grijpen bij 3 weken, en dat ging nog niet (Wel gedaan uiteraard) dus ben bang dat je een tijdje niet mee weg kan. x Oeh dat klinkt niet goed. Had inderdaad dan ook ingegrepen hoor. Heb je er nog last van gehad daarna?? Ben aan het nadenken over een honden uitlaatservice. Bij ons zijn er ook losloopvelden alleen moet ze het eerste stuk alsnog aan de lijn. Dus dat schiet niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessaDLCDP Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 dat deed wel eventjes zeer... zo'n 1 tot 2 dagen een branderig gevoel gehad, maar gelukkig niks aan over gehouden. welke periode ga je het laten doen? heb je nog een partner die de ochtend en avond voor zijn rekening kan nemen? dan zou je inderdaad kunnen zeggen, overdag lekker in huis, savonds samen lopen.. mijn honden vonden dat in ieder geval niet erg. x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaanaa Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 Gelukkig maar! Fijn dat het verder goed is genezen. Net even gespiekt in je album. Wat passen de jouwe mooi bij je figuur zeg! Echt mooi gedaan door jouw arts. Ik heb vandaag een consult bij Dr. Straten. Echt super spannend. Weet niet hoe het zit met wachtlijsten. Maar als het daar bevalt ga ik proberen om begin augustus een afspraak in te plannen! Mijn partner kan alleen in de middag/avond uitlaten i.v.m. zijn werk. Dus de helft is geregeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rocker Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 @Yaanaa De riem om je middel vastmaken? Zo heb ik het ook gedaan toen ik de hond echt moest uitlaten omdat ik voor die dag niets geregeld kreeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schildpad Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Ik heb een pitbull. Echt een schat van een beessie maar als ze iemand ziet dan wil ze graag geaait worden en dan kan ze flink kracht zetten met trekken. Ik heb daarom voor haar een tuigje gekocht waardoor ze geen kracht kan zetten met trekken. Ik draag wel de riem om mn schouder voor de zekerheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrslaurajessy Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Ja al zou ik oppassen met die riem om je middel, want als je hond ineens een ruk geeft van enthousiasme, en jij vanuit je middel uit balans raakt heb je meer kans om te vallen. Denk dat je de uitlaat service beter kan overwegen als je hond wat trekt. Beetje als auto rijden, snelweg gaat prima maar zodra je binnen door moet of een onverwachtse manoeuvre moet maken.. Jammer he dat je dan niet lekker kan lopen met die honden. Mis dat ook haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessaDLCDP Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 ik denk dat de beste optie een snuitje dan is, @Schildpad met een tuigje kunnen ze juist ook enorm gaan trekken, ik zou het risico echt niet nemen hoor! of wat @mrslaurajessy zegt ,een hondenuitlaat service .. weet je, het is maar voor een aantal dagen a weken, het gaat wel om de rest van je leven met je borsten.. x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schildpad Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 22 minuten geleden zei TessaDLCDP: ik denk dat de beste optie een snuitje dan is, @Schildpad met een tuigje kunnen ze juist ook enorm gaan trekken, ik zou het risico echt niet nemen hoor! of wat @mrslaurajessy zegt ,een hondenuitlaat service .. weet je, het is maar voor een aantal dagen a weken, het gaat wel om de rest van je leven met je borsten.. x Zo'n snuitje heb ik nog nooit geprobeerd. Vind ik er ook een beetje zielig uit zien moet ik eerlijk zeggen. En vooral bij een pitbull geeft dat weer zo'n bevooroordeeld beeld. Ik heb niet zo'n standaard tuigje hoor maar een anti trektuigje die onder de oksels doorloopt en bij trekken haar trekkracht van de voorpoten belemmerd. Echt ideaal! @Yaanaa Ieder zijn ding natuurlijk maar het risico zou ik ook niet lopen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaanaa Posted June 13, 2017 Author Share Posted June 13, 2017 Vind het stiekem ook eng om de middel. Heb al zo'n speciale riem voor om mijn middel die ik wel eens gebruik als we samen gaan hardlopen. Maar ze geeft idd wel eens een flinke ruk als ze een andere hond ziet waar ze mee wil spelen. Ze is ook bijna 40 kilo haha. Normaal maakt het mij niet uit. Maar als je net onder het mes bent geweest is het een beetje tricky. Denk inderdaad toch dat ik een uitlaatservice ga raadplegen. Dan kan ik thuis lekker netflixen en beter worden, terwijl het hondje gezellig mag wandelen Allebei blij! Dank voor alle tips ladies! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schildpad Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Het is een goed doordachte vraag van je. Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Lekker wandelen en uitlaten komt vanzelf wel weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rocker Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Ik heb ook inderdaad zo'n anti trek tuig, vind ze zo vreselijk dat ze wel probeert te trekken maar het al snel weer opgeeft. Die andere hond was erg ziek dus die trok niet, die sjokte rustig achter je aan. Maar liever inderdaad dat een ander ze uitlaat, ik heb de mijne met 4 weken PO uitgelaten omdat het écht moest omdat ze bij de dierenarts een echo kreeg en niemand vrij kon krijgen. Anders had ik het niet gedaan. Gelukkig zit de dierenarts dichtbij en kijk ik vanaf m'n balkon op de achtertuin van de praktijk haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessaDLCDP Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 @Schildpad het ziet er misschien sneu uit, maar dat is het echt niet hoor.. het probleem is dat wij het als "sneu" ervaren omdat we er te emotioneel naar kijken. ikzelf heb eens puppies gehad, het Corrigeren/spelend leren van de moeder aan de pups vind iedereen ook sneu, terwijl het juist een mooi natuurlijk process is, zoals het hoort.. die Gentle leader zorgt ervoor (Als je er niet aan snukt) dat de hond als hij trekt, druk op de neus krijgt, hij corrigeert in principe zichzelf.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.