Ga naar inhoud

Moorke : 4 juli 2017 : Dr. Heintz : AZ St-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben een 25jarige uit Oost-Vlaanderen met een 'borstenprobleem'. Al jaren twijfel ik om een borstverkleining te laten doen en nu wil ik eindelijk de stap maken of mij in ieder geval eens goed informeren.

Ik ben vooral op zoek naar een goede PC in het Gentse. Iemand die mij hierbij kan helpen? Ga je zo maar zelf een afspraak maken of is het noodzakelijk dat dit via de huisarts gebeurd?

 

Ik hoop alvast hier veel bij te leren en hopelijk mijn ervaringen te kunnen delen met jullie.

 

Groetjes, 

Moorke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Dag iedereen,

 

Ik ben 25 jaar en zal op 4 juli van een F naar een C cup gaan. Ik kijk er enorm naar uit maar heb ook al wat zenuwen. Ik ben nog nooit geopereerd dus ik heb wel wat schrik voor de verdoving.

Ik denk dat ik de weken erna vooral last zal hebben van het 'niets' mogen doen en het op de rug slapen.. Indien er voor het slapen tips zijn, laat maar komen ;-)

Nu begin ik mij stilletjes aan bezig te houden met de laatste zaken in orde te brengen. Het aftellen is begonnen!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Moorke,

Het valt allemaal heel goed mee hoor! Ik was ook bang maar dat is eigenlijk niet nodig. Ik heb geen pijn in de borsten enkel wat last van de liposuctie maar ik veronderstel dat jij dat niet zal hebben. Het is een fantastische pc. Van hem mocht ik direct op mijn zij slapen. Groetjes 

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo Moorke, 

Voor jou begint het nu ook te naderen he. Niet te veel zenuwen?

Het valt allemaal beter mee dan hetgeen je je voorstelt  in gedachten hoor. Laat het allemaal over je komen.We hebben een fantastische pc met een heel goed team.

Groetjes

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annemieke,

 

Mijn berichtje was er blijkbaar niet opgekomen..

Met de zenuwen valt het tot nu toe goed mee. Ben er wel veel mee bezig maar ik kijk er vooral naar uit. Zal natuurlijk wel blij zijn als het voorbij is!

 

Hoe vlot jouw herstel?

Geneest het goed?

 

Vele groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moorke,

Ik ben donderdag op controle geweest. Het was de laatste. Alles is mooi aan het genezen. Littekens zijn bijna niet te zien. De rechter evolueert iets trager dan links maar alles komt goed. Ik ben heel tevreden met het resultaat. Ik zal een D  hebben.overdag draag ik al een gewone bh, 's nachts nog de sportbh tot half juli. Ik ben al benieuwd naar je verslag. Je moet niet bang zijn hoor. Er wordt goed voor je gezorgd!

Groetjes 

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annemieke,

 

Super dat het zo goed geneest!! Hopelijk gaat het bij mij ook zo vlot :-)

Nog een vraagje, ben jij in het Gentse naar een lingeriewinkel geweest voor de sportbeha?

Ik ga morgen het vijgenblad (in Evergem) eens opbellen denk ik. Heb niet veel zin om lang te zoeken achter die sportbh dus wil er zeker van zijn dat ze dat binnen hebben.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moorke,

Dr Heintz vroeg me of ik een lingeriezaak kende. Ik zei dat ik nogal graag naar het Vijgeblad ga en dat was voor hem heel goed. Hij wist me direct te vertellen welk merk zij verkopen. Ik heb er daar een gekocht van Anita en zie zit heel goed. Ondertussen moet ik die nog een 10tal dagen 's nachts dragen en ben ik ervan af. Ik tel met je mee af.

Groetjes

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei amw64:

Hey Moorke,

Dr Heintz vroeg me of ik een lingeriezaak kende. Ik zei dat ik nogal graag naar het Vijgeblad ga en dat was voor hem heel goed. Hij wist me direct te vertellen welk merk zij verkopen. Ik heb er daar een gekocht van Anita en zie zit heel goed. Ondertussen moet ik die nog een 10tal dagen 's nachts dragen en ben ik ervan af. Ik tel met je mee af.

Groetjes

Annemieke

 

Ik ben er nog nooit geweest maar heb er al veel goeds van gehoord. Ik zal dus ook naar ginder gaan.

Net gebeld met Dr. Heintz, om 14u is de operatie gepland. Nu beginnen de zenuwen serieus te komen ;-)

Ga blij zijn als we morgenavond zijn.. 

Tot binnenkort ;-)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Moorke,

Het allerbeste morgen meisje ! Ik zal aan je  denken. Voor je het weet is het voorbij! Voordeel van zo laat is dat je zeker nuchter bent en geen last zult hebben van misselijkheid na de narcose. Laat iets weten he.

Groetjes 

Annemieke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey iedereen!

 

Ondertussen ben ik ook al 3 dagen PO. Alles is heel goed verlopen en ik ben er heel tevreden mee!

 

Ik was dinsdag rond 11u op mijn kamer. Mijn kamergenoot, een oudere dame werd net weggehaald voor haar operatie dus ik had de kamer voor mij alleen. Ze hadden mij gezegd dat ik rond half 2 mijn schort en kousen mocht aandoen dus ik moest nog enkele uren wachten. Maar plots ging het heel snel, er was blijkbaar iemand ziek gevallen en daardoor kon mijn operatie vroeger doorgaan. Ik blij natuurlijk :-). Rond half 1 zijn ze mij komen halen en 20 minuutjes later is de dokter mij komen aftekenen en werd ik direct meegenomen naar de operatiezaal.

2 vriendelijke verpleegsters hebben mij alles uitgelegd en klaargemaakt. Ondertussen kwam ook de anesthesiste langs en voor ik het wist lag ik te slapen.

 

Rond kwart voor 4 ben ik beginnen wakker worden en heb ik direct al eens gevoeld ;-). De pijn viel heel goed mee, ik had vooral een zeer droge mond. Maar, blijkbaar heb ik tijdens het in slaap doen een allergische reactie gehad. Ik had rode uitslag op mijn armen. Het is nog niet duidelijk of dit aan de verdoving lag of aan de antibiotica. Maar goed, ik heb hier geen last van gehad.. 

Rond 18u is de dokter bij mij geweest en vertelde hij dat het er heel mooi uit zag. Om 19u ben ik terug naar mijn kamer gegaan en een uurtje later heb ik al mogen eten. Van misselijkheid dus helemaal geen last.

 

's nachts heb ik niet zo goed geslapen. Ik had moeite om een goede positie te zoeken, pijn had ik nog steeds niet.

De volgende ochtend stond de dokter al om half 8 aan mijn bed. Alles zag er toen ook goed uit. Normaal mocht ik vandaag op controle gaan en kreeg ik de waterdichte plakkers maar mijn dokter vertrok vandaag op reis dus ik heb die plakkers al onmiddellijk gekregen en mocht diezelfde dag nog om een sportbh. Woensdag mag ik naar de huisarts om de knoopjes te knippen.

 

Pijn heb ik niet, het is eerder wat ongemak. Soms heb ik wel wat last van de band van mijn sportbh, dat kan soms wat spannen. Vandaag ook voor de eerste keer gedoucht en dat vond ik wel al een uitdaging ;-).

 

Ik ben al heel benieuwd naar het resultaat maar op het eerste zicht ziet het er heel goed uit :D:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moorke,

 

Lees dat je zojuist een borstverkleinende operatie hebt ondergaan.

Wat fijn dat het achter de rug is en dat het goed is gegaan!

Zit zelf al zo lang met het dilemma om ook een bvk te laten doen..

Heb vanochtend de eerste stap naar de huisarts gedaan en heb een verwijs gekregen.

Maandagochtend heb ik all een gesprek met de plastisch chirurg.

Het gaat nu heel snel allemaal.

Ik heb nauwelijks tijd om na te denken.

Of het allemaal door zal gaan weet ik nog niet..

Weet nog niet of de plastisch chirurg groen licht geeft en of ik de operatie vergoed zal krijgen..

Heb nog veel vragen..

Wens jou een spoedig herstel toe!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10 juli 2017 om 18:26 zei claddie:

Hi Moorke, wat goed om te lezen zeg! Is het je meegevallen? Ik ben maandag aan de beurt en de spanning begint nu wel toe te nemen! Hoe gaat het nu met je en met het herstel?

 

Hey Claddie!

 

Het gaat heel goed met mij. Heb geen pijn, alleen zo'n blauwe plekken gevoel. Alles geneest goed en de knoopjes zijn ook al verwijderd. 

Moet enkel oppassen dat ik niet al te veel zou doen in het huishouden. Slapen lukt ook nog niet zo goed. Mag van de dokter al op mijn zij slapen maar dat is nog wat te gevoelig.

 

Heel veel succes maandag!

Niet te veel schrik hebben, is echt niet nodig!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 2 augustus 2017 om 10:22 zei amw64:

Hey Moorke,

Hoe gaat het er mee? Ondertussen is er ook al een maand over gegaan bij jou. Verloopt de genezing goed ? En al een bh gekocht? Nog even en de sportbh mag ook in de kast. Ik vond dit een fantastisch moment. Groetjes

Annemieke

 

Hey Annemieke,

 

Alles gaat super goed! Ik ben heel erg tevreden en heb nergens meer last van. Maandag ben ik de laatste keer op controle gegaan en het ziet er allemaal goed uit.

Vandaag ben ik bh's gaan kopen. Wat was dat leuk! Alles paste en ik moest gewoon kiezen op basis van schoonheid :-) Inderdaad een fantastisch moment!!

Ik ben ervan geschrokken hoe vlot de genezing is gegaan. Ik zou het zo aan iedereen aanraden :D

 

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
Gast unicornmida
Op 7-7-2017 om 11:06 zei Moorke:

hey iedereen!

 

Ondertussen ben ik ook al 3 dagen PO. Alles is heel goed verlopen en ik ben er heel tevreden mee!

 

Ik was dinsdag rond 11u op mijn kamer. Mijn kamergenoot, een oudere dame werd net weggehaald voor haar operatie dus ik had de kamer voor mij alleen. Ze hadden mij gezegd dat ik rond half 2 mijn schort en kousen mocht aandoen dus ik moest nog enkele uren wachten. Maar plots ging het heel snel, er was blijkbaar iemand ziek gevallen en daardoor kon mijn operatie vroeger doorgaan. Ik blij natuurlijk :-). Rond half 1 zijn ze mij komen halen en 20 minuutjes later is de dokter mij komen aftekenen en werd ik direct meegenomen naar de operatiezaal.

2 vriendelijke verpleegsters hebben mij alles uitgelegd en klaargemaakt. Ondertussen kwam ook de anesthesiste langs en voor ik het wist lag ik te slapen.

 

Rond kwart voor 4 ben ik beginnen wakker worden en heb ik direct al eens gevoeld ;-). De pijn viel heel goed mee, ik had vooral een zeer droge mond. Maar, blijkbaar heb ik tijdens het in slaap doen een allergische reactie gehad. Ik had rode uitslag op mijn armen. Het is nog niet duidelijk of dit aan de verdoving lag of aan de antibiotica. Maar goed, ik heb hier geen last van gehad.. 

Rond 18u is de dokter bij mij geweest en vertelde hij dat het er heel mooi uit zag. Om 19u ben ik terug naar mijn kamer gegaan en een uurtje later heb ik al mogen eten. Van misselijkheid dus helemaal geen last.

 

's nachts heb ik niet zo goed geslapen. Ik had moeite om een goede positie te zoeken, pijn had ik nog steeds niet.

De volgende ochtend stond de dokter al om half 8 aan mijn bed. Alles zag er toen ook goed uit. Normaal mocht ik vandaag op controle gaan en kreeg ik de waterdichte plakkers maar mijn dokter vertrok vandaag op reis dus ik heb die plakkers al onmiddellijk gekregen en mocht diezelfde dag nog om een sportbh. Woensdag mag ik naar de huisarts om de knoopjes te knippen.

 

Pijn heb ik niet, het is eerder wat ongemak. Soms heb ik wel wat last van de band van mijn sportbh, dat kan soms wat spannen. Vandaag ook voor de eerste keer gedoucht en dat vond ik wel al een uitdaging ;-).

 

Ik ben al heel benieuwd naar het resultaat maar op het eerste zicht ziet het er heel goed uit :D:D 

 

 

Hey Moorke, 

 

bij wie ben jij gegaan? Ik ben namelijk op zoek naar een chirurg maar weet het zelf niet zo goed welke ik ga kiezen. 

Ben jij eerst bij een huisarts geweest? 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 14 januari 2018 om 00:34 zei unicornmida:

 

 

Hey Moorke, 

 

bij wie ben jij gegaan? Ik ben namelijk op zoek naar een chirurg maar weet het zelf niet zo goed welke ik ga kiezen. 

Ben jij eerst bij een huisarts geweest? 

 

Groetjes

Hey!

 

Sorry voor mijn late antwoord maar ik ben hier niet zo actief meer :-) Ik ben bij dr Heintz geweest in Sint Lucas. Ik ben niet eerst naar de huisarts gegaan. Ik heb vooral hier heel wat opgezocht en veel goede dingen over hem gelezen. Ik had ook direct een goed gevoel bij hem. Daarna ben ik wel bij mijn huisarts gegaan voor het bloedonderzoek en zij kon hem ook zeker aanraden.

 

Ondertussen ben ik al 6 maanden geleden geopereerd en ik ben zooooo tevreden!! De littekens zijn heel fijn en zijn heel goed genezen. Ik heb ook van niets last gehad buiten de eerste weken niet goed kunnen slapen omdat ik een zijligger ben. Maar ik kan de chirurg zeker aanraden!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.