Ga naar inhoud

Alyssa : 17 juli 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik ben Alyssa en ik vermoed dat ik zeker 3 jaar geleden ook al op dit forum heb rond gekeken...

Ik ben 26 jaar en twijfel al 10 jaar over een borstvergroting. Ik hoopte altijd dat ze nog zouden groeien.

Wat me tegenhoudt: het feit dat je in een gezond lichaam snijdt, het willen voldoen aan een beeld van de maatschappij, zo ben ik eigenlijk niet.

Maar waarom ik het wel ga doen: ik vind mijn borsten niet bij mijn lichaam passen. Ik ben een ontzettend meisje meisje dat van make up en kleren houdt, maar voel me niet vrouwelijk als ik naar mijn lichaam kijk. Als ik op mijn rug lig, ben ik ontzettend plat. Ik voel me ellendig als ik beha's of bikini's ga kopen.

Ik ben 1,78cm en weeg 63 kilo. Ik ben boven vrij breed, bij een beha heb ik echt wel 80A nodig. Eigenlijk AA, maar die hebben ze nauwelijks (en al helemaal niet met mijn brede borstkas.) Ik ben niet breed als in gespierd, maar gewoon breed haha. Verder mag ik mezelf wel slank noemen. 

Afgelopen maand had ik een 'fuck it!' momentje en heb de kliniek Heyendael gebeld. Ik heb daar hier al goede dingen over gehoord (ik wist dat nog van de keren dat ik hier rond gezworven heb, maar dat ik er nooit wat mee gedaan heb). Het kost veel geld, maar ik doe het echt puur voor mezelf en ik weet dat ik er gelukkiger van word.

 

Volgende week woensdag heb ik mijn consult bij PC van Straten, ik vind het super spannend. Alleen mijn zus weet er nog van.

Hebben jullie iemand meegenomen naar het consult? Want ik denk dat ik alleen ga. Wil het eigenlijk niet met te veel mensen delen, voordat ik echt een afspraak heb staan. Oja, nog iets....ik had ergens gelezen dat het handig is om voorbeelden van foto's mee te nemen naar het consult van hoe je graag de borsten zou willen hebben. Hebben jullie dat gedaan? 

Tips en trucs zijn welkom haha! Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 182
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast happynewme

Hoi hoi @Alyssa, welkom! Ik herken mijzelf heel erg in je verhaal.. ik ben ook 26 en heb ook na ongeveer 10 jaar de stap gezet :) ik trek mij verder ook niet echt aan wat andere van mij vinden en streef niet naar het ideaal beeld van een ander.. maar wel naar die van mijzelf en hoe het was, was ik niet gelukkig met mezelf..

 

bij mij wist vrijwel iedereen in mijn omgeving  (die dichtbij stonden natuurlijk) dat ik het graag wilde en heb dan ook mijn moeder meegenomen naar het consult. Het is absoluut niet nodig om iemand mee te nemen naar het consult, maar ik vond het gewoon gezellig. :)

 

Het is handig om plaatjes mee te nemen want iedereen heeft een ander beeld voor zich bij een cup maat. De ene D is de andere D niet bijv. ;) en hoe meer jouw pc weet wat je wilt en wat jij mooi vindt hoe beter toch.

 

Veel plezier alvast gewenst met je aanstaande consult! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @Alyssa

 

Ook hier vorig jaar nog een 80 A en een fuck it momentje haha.
Lekker rondsnuffelen hier op het forum!

En als ik je een tip mag geven, ga het aantal cc's wat word geadviseerd en wat je mooi vind in de spiegel niet met het aantal cc's van de andere meiden hier vergelijken. 
Meeste meiden hier zijn smaller en hebben met minder cc vaak al een grote cup, terwijl als je breder bent die zelfde aantal cc's mini lijken op je borstkas. Maak foto's van de maten die je past en trek ook even je eigen shirtje aan met passen. Vaak lijken ze met die witte top gigantisch maar in je eigen shirt valt het al wat meer weg. 

 

Bij het consult had ik wel een foto bij me, dat was er eentje van pinterest haha. Nu ik ze vergelijk lijken ze wel redelijk op elkaar, alleen de dame op die foto was ook weer smaller dan ik dus haar borsten lijken groter dan de mijne haha. 

En ik had een lijstje met vragen gemaakt, zodat als er iets was wat ik niet hoorde in zijn verhaal ik het alsnog kon vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @happynewme en @Rocker

 

Heel fijn om jullie reacties te lezen, super bedankt voor jullie tips!! Ik had inderdaad al een bepaald cc in gedachten omdat ik naar andere verhalen kijk, maar dat is natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Ik heb zelf een volle B, kleine C in gedachten. Ik heb nu echt helemaal niks. Ik ben vooral benieuwd naar het advies van dr. Straten. Ik heb het vorige week mijn vriendin verteld, en zij gaat woensdag mee :) Ik wil inderdaad foto's maken om het thuis ook even rustig nog te bekijken, maar ik hoop wel meteen een datum voor de operatie vast te kunnen leggen! Ik werk in het onderwijs en als het niet in de 1e week van de vakantie kan...dan ben ik bang dat ik dit jaar geen operatie kan ondergaan. Vrij vragen is namelijk onmogelijk in het onderwijs<_< Heel spannend dus allemaal!
 

@Rocker heb jij het paaldansen al op kunnen pakken? Ik volleybal en lijkt me zo eng om na het herstel weer te starten, bang dat mijn tiet los zou scheuren ofzo haha:lol:

@happynewme Veel sterkte met het herstelproces! Geniet van je nieuwe boobies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alyssa Ben heel benieuwd hoe je ervaring met dr. van Straten gaat zijn :) 
Persoonlijk vond ik het een fijne man, hij is wel wat terughoudender om echt "neplook" borsten te maken, dus hij zal nooit groter adviseren dan wat bij je lichaam past. En hij is heel eerlijk dat is ook heel fijn. 

 

Hou er trouwens ook rekening mee dat een kleine C er in combinatie met brede schouders al snel kleiner uit gaat zien. Ook hier weer, laat de maten los, kijk wat je mooi vind. 

Je kan trouwens bij van Straten een datum afspreken en dan heb je nog een periode tot nadenken van ik geloof 5 tot 10 dagen, daarna moet je ook een voorschot betalen. Dus als je in die periode denkt, nee toch niet, dan is het geen probleem. 
Ben overigens nog niet begonnen met paaldansen, mocht ook niet van hem omdat er teveel druk op de borstspieren komt. Mag met 12 weken rustig aan gaan opbouwen.
Nu moet ik ook zeggen dat ik nu ook nog niet wil paaldansen hoor haha (morgen 8 weken PO). 

Hihi overigens denk ik niet dat je tiet afscheurt hahaha zou wat zijn, liggen er ineens 3 ballen op de grond :45: Maar je armen blokkeren wel op een gegeven moment als je niet verder kan met de beweging en kracht zetten. En dat voelt best wel goor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

Vandaag mijn 1e consult bij Dr. Straten gehad. Spannend! Ik had om 14:30 de afspraak. Ik werd een half uur later geholpen en daarna ging het allemaal vrij snel,

ik moest eerst heel gauw bij zijn assistent mijn gegevens invoeren, en daarna hup door naar zijn kamertje.

Daar vroeg hij eerst waarom ik het wilde. Nou uitgelegd (zie voorsteltopic), ik wil gewoon vrouwelijke rondingen! 

Ik had foto's laten zien, en toen had hij het vooral over de ronde protheses. Later ging hij bij mij passen en kwam toen met de anatomische protheses, en dat vond ik wel prettig want daar hoor ik toch veel positieve verhalen over. (en mooie foto's).

Ik heb een scoliose (scheve rug) en ben daardoor asymmetrisch. Hij paste bij mij 390cc aan de ene kant, en 345 aan de andere kant.

Ik zelf wilde voor een subtiele vergroting gaan en had van te voren in mijn hoofd: maximaal 300cc! Maar dat is natuurlijk niet reëel, want mijn lichaam kan ik niet zomaar vergelijken met anderen. Ik ben vrij groot (1,78 zeker) en best breed. Ofja, ik draag altijd beha maat 80, maar hij heeft me opgemeten en ik ben 71 cm breed haha. Dus valt toch wel mee. Ik heb het gepast en het voelde eigenlijk al erg groot. Achteraf twijfelde ik of ze niet te groot zouden worden. Ik liet de foto's zien aan mijn zus, en zij vroeg: zouje niet groter gaan, nu je toch bezig bent? ;)  Zij vond dat het wel groter mocht, dus dat was eigenlijk wel een mooie tegenhanger haha.

Maar het voelde al heel groot, dus ik denk dat ik het mooi zo laat. Ik vertrouw Dr. Straten op zijn judgement.

 

Huidige situatie: 80AA met verschil in linker en rechterborst door scoliose.

Operatie: Anatomisch, high profile, dual plane, 345 en 390cc. 

 

Hoe lang hebben jullie nazorg 'gekocht'? Ik wil 3 jaar, maar puur omdat hij dat aanraadde..

Ik vind het zo ontzettend spannend!!! En doodeng haha. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het aan mijn werkgever en collega's moet vertellen. Ik heb een ontzettende gezaghebbende, strenge, mannelijke, zakelijke baas, en ben bang dat hij me een zielig beïnvloedbaar modepoppetje gaat vinden. Hellup! Bij mijn vrouwelijke collega's zal het vast geen probleem zijn...maar de mannen..daar maak ik me wel nerveus over hihi.

 

Passessie:

 

*edit, foto's verwijderd op verzoek

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie maat! Ik denk dat je misschien nog wel groter kunt qua zicht, maar is toch altijd moeilijk te beoordelen zo. Ik heb binnenkort ook een consult bij Frans, ben erg benieuwd wat hij aanraad. Vind de anatomische foto's hier ook erg mooi, maar het liefst wil ik denk voor rond, maar sommige foto's vind ik toch weer te nep/ballerig lijken.. Moeilijke keuze 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! 

 

Ik ben in augustus door Frans geopereerd. Ik had (zo leuk om te zeggen) 75A/AA. Het was de beste keuze ooit!

Ook net als jij, heb ik 390 CC anatomisch gekregen. 
Mocht je vragen hebben, mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen! 
Geniet van deze tijd! :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel mooi hoor, maar ik denk dat je zelfs iets groter mag gaan. jij hebt je lengte in je voordeel ;-)

maaaaarrrrr de datum ligt vast! super :43:tijd vliegt snel dus aftellen maar!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

 

Ik word ook 17 juli geopereerd bij frans :). Spannend hoor. 

Dinsdag ben ik mee geweest met een vriendin die ook bij frans werd geopereerd, dus nu is het wachten tot 17 juli. Ik krijg 400 cc rond dual plane high profile. Ik heb trouwens wel de 5 jaar gekozen. 

 

Groetjes :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Melxx:

Mooie maat! Ik denk dat je misschien nog wel groter kunt qua zicht, maar is toch altijd moeilijk te beoordelen zo. Ik heb binnenkort ook een consult bij Frans, ben erg benieuwd wat hij aanraad. Vind de anatomische foto's hier ook erg mooi, maar het liefst wil ik denk voor rond, maar sommige foto's vind ik toch weer te nep/ballerig lijken.. Moeilijke keuze 

@Melxx wanneer heb je consult? Ik zou rond of anatomisch overlaten aan Frans! Hij begon bij mij over rond, maar gaf daarna toch voorkeur aan anatomisch! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meid! Ik herken mezelf heel erg in je verhaal! Ik heb er nooit echt over na gedacht maar sinds de laatste paar maanden had ik zoiets van fuck it, laten we het gewoon doen! Anders zal ik denk ik altijd spijt krijgen dat ik het juist NIET heb gedaan....
Ik ben nu 23 jaar, 1.65 en weeg 54 kilo (voornamelijk door sporten), ik ben erg tevreden met mijn lichaam maar echt behalve mijn borsten. Zoals jou voel ik me ook niet heel vrouwelijk terwijl ik wel girly ben. Je kunt op mijn profiel wat foto's zien van mijn postuur.
Ik heb nu al 4 consults gehad, 2 bij Boerhaave, 1 bij Bergman en 1 bij Diana Gabriels. Ik heb op 21 juni nog een consult staan bij van Straten omdat ik goede verhalen over hem hoor, dus ben benieuwd wat hij mij zal vertellen! Ik zou zeggen ga wel voor iets groter dan wat je in gedachte hebt want ze zullen snel wennen en hoor van veel meiden 'dat ze wel groter gekund hadden', en ja... als je er dan toch mee bezig bent.... Gewoon doen! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Locatie is als het goed is voor mij gewoon waar het altijd gebeurd. Ik heb daar niks over gehoord :). De tijd krijg je ongeveer 5 dagen van te voren te horen. Ik twijfelde ook over de grote of het niet te "groot" zal zijn maar ik heb ze bij mijn vriendin gezien die heeft ook de 400cc en die vind ik toch wel erg mooi. Hierbij een foto van mijn pas sessie. Ik ben zelf 1.72 en weeg 70 kilo. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wat leuk ik heb ook gisteren consult gehad bij Frans straten.

Maar om kwart over 1 dus ik weet niet of wij elkaar gezien hebben in de wachtkamer.

Ik twijfel heel erg over het aantal cc ben ook bang dat het te groot wordt ik ben 175 en weeg 57 kilo ik kan kiezen tussen 300,325 of 350 rond high profile en dat dual plane.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Alyssa:

@Melxx wanneer heb je consult? Ik zou rond of anatomisch overlaten aan Frans! Hij begon bij mij over rond, maar gaf daarna toch voorkeur aan anatomisch! 

Jaa idd ik laat het gewoon over mee heen komen. Ik heb helaas m'n consult moeten verzetten dus ik hem nu 5 juli, duurt nog even :( maar ik wil pas september geopereerd worden dus nog tijd zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Truusje Passessie ziet er goed uit. En bovendien, je moet ook kiezen wat zelf goed voelt. Aan de ene kant zeg je dat het bij je vriendin mooi eruit ziet 400 cc, maar kan bij jou natuurlijk anders uitvallen. Dus doe vooral wat je bij jezelf mooi vindt passen :) Ja de assistent zei bij mij dat ze flink bezig zijn met organisatie (samengaan iets met Radboud) en dat het misschien op een andere locatie zou zijn. Ik hoop dat het dan wel gewoon in Nijmegen blijft....we'll see! 

 

@Melxx Balen dat het verzet moest worden, maar ja je bent nog hartstikke jong! No worries! En scheelt inderdaad dat je pas in september geopereerd wilt worden. En voordat je het weet is het 5 juli! Leuk leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Truusje:

Locatie is als het goed is voor mij gewoon waar het altijd gebeurd. Ik heb daar niks over gehoord :). De tijd krijg je ongeveer 5 dagen van te voren te horen. Ik twijfelde ook over de grote of het niet te "groot" zal zijn maar ik heb ze bij mijn vriendin gezien die heeft ook de 400cc en die vind ik toch wel erg mooi. Hierbij een foto van mijn pas sessie. Ik ben zelf 1.72 en weeg 70 kilo. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Staat je zeer mooi meid! jullie zullen elkaar mss wel ontmoeten bij fransje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Alyssa:

Oooh nice! Ja ik twijfel nog over de grootte maar denk dat het zo blijft. @Truusje weet jij ook al de locatie en de tijd? Bij mij zeiden ze dat de locatie nog niet duidelijk is en dat tijdstip pas later bepaald zal worden. 

Dat zeiden ze bij mij ook. Ze waren bezig met een uitbreiding. De locatie kon Zeist of Arnhem worden. Maar alle nazorg gesprekken waren nog wel in Groesbeek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.