Esther88 Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Hoi, Ik ben Esther, mama van 2 kindjes en heb al een Bv gehad, Sebbin 475 cc, in 2012 bij dr. Plovier (ik was echt plat plat zeg maar) Echter is nu ontdekt dat deze aan 1 kant lek is, waarschijnlijk al langere tijd, en zullen de protheses op 19 juni worden vervangen. Hoewel ik heel tevreden ben over Plovier zelf, heb ik nu besloten mij te laten opereren bij Velthuis kliniek, dr. Moojen Zaal. Ik heb mij ingeschreven op het forum omdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk vrij weinig info had m.b.t. high profile, extra high, diameter, projectie, mentor, Sebbin etc etc. Ik vertrouwde toentertijd volledig op dokter Plovier en was ook zeer tevreden met het resultaat. Omdat ik toch graag iets meer erbij wilde (je went snel aan de grootte zeg maar) kwam ik erachter dat er diameters en projectie bestaat ;') Dr. Moojen zegt dat ik niet voor de 600 zou kunnen gaan omdat de breedte van de prothese buiten mijn lichaam zou komen. Hier wil ik graag wat info over opzoeken. De prothese die ik nu heb is 12.2 en projectie 6.1. Om dezelfde projectie ongeveer te kunnen behalen zou ik dus 600 cc van de mentor moeten hebben, maar de diameter hiervan is 13.8 (groot verschil dus). Hier kwam ik dus gisteravond pas achter (i know.. beetje laat dus)... Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Nu de vraag gesteld of ik voor 550 cc kan gaan omdat dat qua projectie het dichtst in de buurt komt bij hetgeen wat ik nu heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B00bies Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Hoi, Op deze website kan je de verschillende protheses van Mentor vinden en de afmetingen daarvan. Link naar de site: http://www.mentorwwllc.de/our-products Ik hoop dat je eruit komt en anders kan je best_boobie of Desert-Rose berichten. Zij hebben er veeeeel meer verstand van dan ik Plaatsen zij alleen Mentorprotheses of ook andere merken? Dan zou je kunnen kijken of de protheses van die merken misschien iets smaller zijn met meer projectie. (Ikzelf heb de monobloc hydrogel protheses dus ben niet heel erg thuis in siliconen protheses, maar lees al ruim een half jaar mee op het forum. Dus ik weet wel iets.) xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esther88 Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Bedankt voor je reactie. Ik ben een ander schema tegengekomen op internet. Daar kun je kiezen uit mentor US en mentor internationaal. Dat schema is iets anders, maar of het dan ook klopt dat ze in Nederland andere afmetingen hanteren.. Misschien ook een tip voor anderen, er staan meerdere schema's op van verschillende prothesen. www.simplybreastimplants.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B00bies Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Ja, klopt die site is ook ontzettend handig. Ik zie trouwens dat ik de Amerikaanse link had neergezet. Je moet eigenlijk de Duitse hebben, dus dat linkje heb ik nu even neergezet. Daar zie ik de 13,8 diameter en 600cc inderdaad tussen staan, dat is dan de high profile. Dan heb je nog wel de Ultra High Profile, maar dat scheelt helaas niet bijzonder veel als je rond de 600cc kijkt in diameter: catalog volume diameter projectie 550-445 445cc 12,2 cm 5,7 cm 550-485 485 cc 12,6 cm 6,0 cm 550-530 530 cc 12,9 cm 6,0 cm 550-580 580 cc 13,4 cm 6,1 cm 550-630 630 cc 13,6 cm 6,3 cm Maar bijvoorbeeld de 485cc heeft maar een breedte van 12,6 cm en heeft een projectie van 6,0 cm. Dus dat komt wat meer overeen met wat je nu hebt, maar dan ga je er in grootte niet echt op vooruit.. Dat wilde je wel gaf je aan. Lastig.. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desert-Rose Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 @Esther88 @B00bies De 600 cc met een diameter van 13.8 is de Perthese van Mentor, deze word weinig tot niet meer gebruikt, je moet kijken in het rijtje Siltex ronde borstprotheses. Mentor High Profile:deze zijn met stijgen van de projectie vrij breed 450 cc - 12.7 breed - 5.2 projectie 500 cc - 13.2 breed - 5.4 projectie 550 cc - 13.5 breed - 5.6 projectie 600 cc - 14 breed - 5.7 projectie Ga je dan kijken bij de Ultra High kom je op het volgende 535 cc - 12.1 breed - 6.3 projectie 590 cc - 12.6 breed - 6.5 projectie Wil je dus echt blijven bij de Velthuis dan zou dat misschien een optie zijn. Een prothese die de laatste tijd steeds vaker gebruikt wordt is de Motiva, niet elke pc werkt daarmee, maar bijv. Dr,Nio wel. Ook werkt die met Eurosilicone, en deze 2 merken hebben in verhouding veel projectie en zijn niet al te breed. bij een bepaald profiel. En het is dus echt een afweging die je moet maken. Ik wil je niet in verwarring brengen, maar misschien wel stof om over na te denken. Nu kun je bij een wissel over het algemeen iets breder gaan, dan het oorspronkelijke wat je nu hebt. xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B00bies Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 @Desert-Rose dankje! Wel raar dat Velthuis haar dan niet die Siltex Ultra High profile aanraadt.. xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desert-Rose Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 3 minuten geleden zei B00bies: @Desert-Rose dankje! Wel raar dat Velthuis haar dan niet die Siltex Ultra High profile aanraadt.. xx Er zijn niet veel pc's die werken met veel cc en een Ultra/ Extra high profiel.dus het is eigenlijk bij sommige klinieken die toch over het algemeen op safe spelen, niet gek dat ze dat niet adviseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esther88 Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Bedankt voor de info. Heb inderdaad gevraagd naar ultra high maar daar schijnt ze niet mee te werken. Dat zijn cohesive 1 prothesen en schijnen erg te plooien. Nu moet ik zeggen dat ik daar nu al een beetje last van heb aangezien ik zelf totaal geen borstweefsel heb en een dunne huid. Bij bukken kun je duidelijk plooien voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esther88 Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 @Desert-Rose In principe zou ik wel graag mentor willen hebben, maar wil er niet heel erg op achteruit gaan zeg maar. Qua diameter zit ik al bijna op mijn max. Zou ik voor de 600 cc gaan dan komt de prothese 1 cm buiten mijn figuur wordt er gezegd en dat wordt afgeraden. Is dit echt erg? Weet je misschien of er meerdere zijn die dit hebben? Er wordt gezegd dat mijn borsten dan naar buiten gaan staan. Ik kan het zelf moeilijk inschatten. Mijn operatie staat zoals gezegd gepland op 19 juni en er is ook nogal haast bij aangezien ik waarschijnlijk al 2 jaar met een lekkende prothese loop en er gezondheidsklachten van heb. Twijfel dus heel erg tussen de 500, 550 en 600 cc Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.