Ga naar inhoud

Borstreconstructie na bestraling


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik ben Stefanie, 34 jaar en 4 jaar geleden heb ik borstkanker gehad. Door de bestralingen en chemokuren is mijn borstweefsel helemaal verkleefd geraakt. Volgens mijn chirurg in het ziekenhuis is de enige optie om de borst alsnog te amputeren en dan met buikhuid een nieuwe borst te creëren. Dit zie ik zelf niet zo zitten (heb al littekens genoeg tenslotte).

Ik ben op zoek naar een chirurg die het aandurft om het beschadigde weefsel van binnenuit te verwijderen en een reconstructie dmv een prothese uit te voeren. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen aan een naam van een plastisch chirurg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei stefanielindsey:

Goedemiddag,

Ik ben Stefanie, 34 jaar en 4 jaar geleden heb ik borstkanker gehad. Door de bestralingen en chemokuren is mijn borstweefsel helemaal verkleefd geraakt. Volgens mijn chirurg in het ziekenhuis is de enige optie om de borst alsnog te amputeren en dan met buikhuid een nieuwe borst te creëren. Dit zie ik zelf niet zo zitten (heb al littekens genoeg tenslotte).

Ik ben op zoek naar een chirurg die het aandurft om het beschadigde weefsel van binnenuit te verwijderen en een reconstructie dmv een prothese uit te voeren. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen aan een naam van een plastisch chirurg. 

Hoi Stefanie, wat goed dat je op zoek gaat naar een alternatief. Ik hoop dat er iemand is hier op het forum die je verder kan helpen. Ik heb zelf ook een achtergrond met kanker, en je merkt toch dat chirurgen niet graag hun vingers hieraan branden. Misschien is het iig handig om een second opinion aan te vragen, bijvoorbeeld bij het AVL in Amsterdam! Hopelijk komt er een oplossing voor je! Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei stefanielindsey:

Goedemiddag,

Ik ben Stefanie, 34 jaar en 4 jaar geleden heb ik borstkanker gehad. Door de bestralingen en chemokuren is mijn borstweefsel helemaal verkleefd geraakt. Volgens mijn chirurg in het ziekenhuis is de enige optie om de borst alsnog te amputeren en dan met buikhuid een nieuwe borst te creëren. Dit zie ik zelf niet zo zitten (heb al littekens genoeg tenslotte).

Ik ben op zoek naar een chirurg die het aandurft om het beschadigde weefsel van binnenuit te verwijderen en een reconstructie dmv een prothese uit te voeren. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen aan een naam van een plastisch chirurg. 

Ik wil je heel veel sterkte toewensen maar misschien dat @Desert-Rose of @best_boobie  je hier meer van informatie kan geven.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stefanielindsey

 

He meis,

 

Als ik jou was zou ik eens een afspraak maken bij Dr. Piatkowski in het Maastricht UMC, of het Viecurie in Venlo, deze pc staat heel erg goed bekend als het gaat om borstreconstructies, en hij werkt met verschillende technieken.

 

Een ziekenhuis waar je eventueel ook eens info kunt opdoen is het  Alexander Monro Borstkankerziekenhuis.

Of een andere pc waar je eens je licht op zou kunnen steken is bij Dr. van Selms, OLVG-West

 

Maar ik zou echt zeggen, ga eerst eens naar Dr. Piatkowski.

 

Hoop dat het allemaal gaat lukken zonder eerst een mastectomie te hoeven ondergaan.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei stefanielindsey:

Dankjewel voor je reactie! Ik ga morgen meteen contact opnemen met Venlo! 

 

Graag gedaan meis, ik zie wel dat je daar ook een verwijskaart nodig hebt, maar ik neem aan dat dat geen probleem zou moeten zijn.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.