Ga naar inhoud

BV Bergman, oriëntatiefase, benieuwd naar ervaringen van moeders met jonge kinderen


Ellen90

Aanbevolen berichten

Hallo!
Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik mij momenteel aan het oriënteren ben op een BV. Deze maand heb ik een consult bij Bergman. Ik heb hier een consult ingepland omdat ik iemand ken die hier erg tevreden was over haar BV. 


Ik ben 26 jaar, net moeder geworden, ben 1.77cm en 61kg en heb nu 75A. Ik zou al jaren graag grotere borsten willen die meer passen bij mijn lichaam. Ik heb een 3D consult gedaan waarin het programma 280 cc aangaf. Zover ik begreep is dit al een soort 'inschatting' van het programma wat bij jouw lichaam zou passen? Ik vond het er in ieder geval (tussen de 280-350 cc) erg mooi uitzien. 

Ik heb veel vragen, ben vooral benieuwd ook naar de duur van de herstelperiode en hoe lang je niet mag tillen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van moeders met jonge kinderen. Ik heb momenteel een zoontje van 3.5 maand. Heel handig is dit dus niet, maar tegelijk is de wil om een BV te doen na de zwangerschap nog groter. 
Kortom, genoeg reden voor mij om me aan te melden voor dit forum :-) 

Groetjes,
Ellen90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi en welkom. 

 

Er zijn hier genoeg jonge moeders die een bv hebben gedaan. Ikzelf val hier ook onder. Hier is altijd het advies om bij meerdere pc's een consult te plannen om te kunnen vergelijken. Verder weet ik dat de meeste pc's het advies geven om minstens een half jaar te wachten na een zwangerschap omdat je borsten door de hormonen nog veranderen en als je dan al een bv ondergaat kan het eindresultaat anders uitvallen dan gehoopt. Mijn jongste was 8,5 mnd toen ik mijn bv kreeg. Met hele goede hulp van iedereen is dit goed te doen. Let wel je mag 6wk je kind niet tillen is het advies van de meeste pc's in verband met het aanmaak van het kapsel. Met een kleintje is dit een uitdaging

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Karin1985:

Hoi hoi en welkom. 

 

Er zijn hier genoeg jonge moeders die een bv hebben gedaan. Ikzelf val hier ook onder. Hier is altijd het advies om bij meerdere pc's een consult te plannen om te kunnen vergelijken. Verder weet ik dat de meeste pc's het advies geven om minstens een half jaar te wachten na een zwangerschap omdat je borsten door de hormonen nog veranderen en als je dan al een bv ondergaat kan het eindresultaat anders uitvallen dan gehoopt. Mijn jongste was 8,5 mnd toen ik mijn bv kreeg. Met hele goede hulp van iedereen is dit goed te doen. Let wel je mag 6wk je kind niet tillen is het advies van de meeste pc's in verband met het aanmaak van het kapsel. Met een kleintje is dit een uitdaging

Hoi Karin1985, dankje voor je reactie. Ik vroeg mij inderdaad al af of het raadzaam is te wachten i.v.m. hormonale veranderingen na zwangerschap. Anderzijds heb ik zo weinig dat ik me afvraag hoe groot die verandering(en) nog kunnen zijn... :lol:
Het lijkt me zeker een uitdaging. Heb jij je kind ook echt 6 weken niet getild of mag dit na een aantal weken wel vanuit een bepaalde houding? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je borsten worden slapper. Dit duurt egt wel een paar maand. Ik zelf heb egt 4wk helemaal niet getild, daarna max 5keer gedaan met ellebogen in de zij maar voelde niet goed. Je hersteld maar 1keer en kapsel maak je ook maar 1 keer aan. Dus wees voorZichtig is mijn tip 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He 

ik heb twee kindjes. Een van bijna twee en een van drie en een half. Ik wil ook een bv laten doen. Na twee zwangerschappen is er weinig meer van over en had toch al niks haha. Maargoed dat niet tillen word een uitdaging. Ik weet nu al dat me dat niet gaat lukken...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Karin1985: Dankje voor je reactie en tip, ik ga het ook goed bespreken bij de chirurg en dan is het de vraag hoeveel weken mijn man vrij kan nemen en wat er evt. mogelijk is met oppas. 
Mocht de operatie deze zomer nog mogelijk zijn ben ik in ieder geval al 5-6 maanden verder sinds mijn bevalling. 
@ Sammie1987: Ja, met kids van die leeftijd ontkom je moeilijk aan (op)tillen... Hopelijk is het met hulp toch mogelijk voor je :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei dat ik na 5 dgn voorzichtig vanuit hurk mijn kinderen (2 en 4) mocht tillen. Bij mij ging dit ook prima hoewel ik het uit voorzorg zo min mogelijk deed, maar met deze leeftijd kunnen ze zeld ook al veel meer.

zo leerde ik de jongste zelf op tafel te klimmen zodat ik haar kon verschonen of aankleden bijv. Ik was  2 jaar geleden ook al bij de pc geweest maar omdat we nog een tweede wilden adviseerde ze me toen om te wachten, en denk ook dat het beter is dat ik dat gedaan heb, gezien de leeftijden en wat ze zelf al kunnen en je jezelf dus meer kunt beperken tot lichamelijke belasting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.