Jump to content

Monobloc hydrogel behoudt die zijn zachthei

Guest Jenny

Recommended Posts

Guest Jenny

Dames, hoi! Wat een weertje he? Hopelijk zitten jullie lekker buiten met misschien mooie nieuwe boobies in eindelijk een mooie bikini!!

Ik ben even weggeweest van hier omdat ik opeens een paar weken twijfels had. Nu begint het weer; ik wil toch wel heel graag een borstvergroting! Ik ben op zoek geweest naar leuke bikini's maar ik kan letterlijk 80/90 procent niet fatsoenlijk aan. Echt om te huilen. Alleen een bikini die als een brede band om mijn borst zit en dicht is aan de bovenkant kan er mee door. Geen gevaar voor borsten die er uit vallen en lelijke kierende gaten.  Ik vind het onacceptabel en wil er iets aan doen.

Nu weer on-topic: Ik was er na veel zoeken en lezen al uit dat ik Monobloc Hydrogel prothesen wil, vóor de spier geplaatst. Nu is mijn vraag: hoe houdt de hydrogel zich?

Ik las laatst in een post van iemand dat Dokter Nio vertelde dat de hydrogel waterig of klotserig zou worden met de tijd. Hij weet dit want hij plaatst ze en ziet ze ook met de vervanging/wissel.

Moet ik me nu een soort leeg waterig zakje voorstellen? Het antwoord op deze vraag betekent veel in mijn beslissing, dus ik hoop dat er iemand is die hier meer over weet.. Vast bedankt!

Ga ik lekker nog even verder met mijn dikke warme push-up onder mijn shirt.. : /

Hoi Jenny, 

Ik heb dit gevraagt aan dr visser en zij zijn dat het sporadisch voorkomt dat ze waterig worden.  Net als dat het sporadisch voorkomt dat een silicone protese lek gaat. Ikzelf neem liever dat risico dan een siliconenlek.  Maar dat ben ik. Ieder maakt zijn eigen keuze op basis van de informatie die zij krijgt. Er is geen foute keuze vind ik....

Guest Donny

Ik ga binnenkort ook een afspraak maken bij d'r nio, en vragen of hij de monobloc voor de spier kan plaatsen. 

Het is voor mij de laatste optie om mijn borsten te vergroten, met eigen vet zie ik niet zitten, heb daar een filmpje van gezien.... 

Guest Jenny

Bedankt voor jullie reacties!

Goed ook om te horen wat dokter Visser er van zegt. 

Hoe ga je nu verder Gastmama? Nog meer consulten gepland?

Hoi Jenny, 

Ik moet nog even wachten op de afspraak voor mijn sterilisatie en als ik die weet ga ik nog op consult bij dr nio. Daarna ga ik de keuze maken voor visser of nio. Van zele word het in ieder geval niet. Mijn operatie zal in iedergeval in december plaatsvinden ivm mijn werk. Maar o wat ben ik af en toe jaloers als ik al die mooie borsten hier zie! ;)weet jij al wat je gaat doen?

Guest Jenny

Okee dus je hebt al wel wat vastere plannen! Wat fijn als vooruitzicht.

Ik ben constant in gevecht met mijn gedachten en gevoel over een borstvergroting, word er zelf niet goed van soms ; )

Wat me tegenhoudt is de angst dat er wat mis gaat tijdens het helingsproces, angst dat ze me te grote borsten 'aanpraten' en ook het feit dat ze na 10 jaar herzien moeten worden, en ik niet weet of ik dan weer 4000 euro achter de hand heb.

Jammer want ik schiet er niks mee op!

Misschien helpt het in mijn proces om ook echt op consult te gaan. 

Hoeveel wil jij aan cc's?

Hoi Jenny, 

Visser had 400 cc gezegt, van zele 300. Ik heb dus eigenlijk geen idee :)ik wil graag een grote c kleine d. Aangezien ik twee verschillende adviezen heb gekregen en ook nogeens een borstlift nodig heb volgen van zele wil ik naar nio toe. Eens kijken wat hij zegt. Financieel ben ik er ook bijna gelukkig. Laat december maar snel komen :) wat betreft complicaties,  tja ik ben er ook bang voor. Maar ik accepteer de risico's omdat ik het erger vind om zo rond te blijven lopen. Zodra de operatie geweest is ga ik sparen voor het geval ik nog kosten moet maken. Men nemen een spaarblik van de action en doe daar iedere avond de 1 en 2 euro muntstukken in die in de beurs zitten. Zo spaar je best snel een lekker bedrag bij elkaar.... 

Op 29-5-2017 om 14:31 zei Jenny:

Dames, hoi! Wat een weertje he? Hopelijk zitten jullie lekker buiten met misschien mooie nieuwe boobies in eindelijk een mooie bikini!!

Ik ben even weggeweest van hier omdat ik opeens een paar weken twijfels had. Nu begint het weer; ik wil toch wel heel graag een borstvergroting! Ik ben op zoek geweest naar leuke bikini's maar ik kan letterlijk 80/90 procent niet fatsoenlijk aan. Echt om te huilen. Alleen een bikini die als een brede band om mijn borst zit en dicht is aan de bovenkant kan er mee door. Geen gevaar voor borsten die er uit vallen en lelijke kierende gaten.  Ik vind het onacceptabel en wil er iets aan doen.

Nu weer on-topic: Ik was er na veel zoeken en lezen al uit dat ik Monobloc Hydrogel prothesen wil, vóor de spier geplaatst. Nu is mijn vraag: hoe houdt de hydrogel zich?

Ik las laatst in een post van iemand dat Dokter Nio vertelde dat de hydrogel waterig of klotserig zou worden met de tijd. Hij weet dit want hij plaatst ze en ziet ze ook met de vervanging/wissel.

Moet ik me nu een soort leeg waterig zakje voorstellen? Het antwoord op deze vraag betekent veel in mijn beslissing, dus ik hoop dat er iemand is die hier meer over weet.. Vast bedankt!

Ga ik lekker nog even verder met mijn dikke warme push-up onder mijn shirt.. : /

Hallo Jenny, ik krijg 28 augustus mijn nieuwe boobies en wat je beschrijft is herkenbaar hoor! Na mijn eerste consult was ik zo blij. Zeker tijdens de eerste pas-sessie had ik zoiets van  "Wauw, dit kan dus ook!!". Weken daarna ook enorme twijfels "Moet ik het wel doen al die complicaties die kunnen ontstaan" , "Wat als ik spijt krijg?", maar goed doorleven en alles proberen te verstoppen is vaak ook geen leuke optie :( .... Het hydrogel is niet alleen water, dus klotsen zal niet zomaar voorkomen. Het water wordt ook gebonden met een soort cellulose (suikermix). Zodra de enveloppe van de prothese scheurt, trekt de cellulose lichaamsvocht aan. Hierdoor zwelt de borst waarin de lekke prothese zit op en zie je dat er iets niet in orde is. Pas als je dit negeert, zal het lichaam de cellulose van de prothese gaan afbreken en blijft er volgens mij een lege enveloppe achter. Het lijkt mij sterk dat bij een intacte prothese het zetmeel "verdwijnt" (of wordt afgebroken) en er alleen water overblijft?  Verder zit op monobloc hydrogel 10 jaar garantie op scheuren, dus mocht er binnen die 10 jaar iets met de prothese aan de hand zijn scheelt dit aanzienlijk in de kosten. Verder heb ik op dit forum gelezen dat een wissel bij een monobloc hydrogel prothese minder ingrijpend is dan een wissel bij een siliconen prothese. Dit omdat de monobloc veel flexibeler zou zijn met inbrengen, hierdoor een kleinere snede nodig is en dus minder operatietijd nodig is. Bovendien laat een lekke monobloc prothese minder rommel achter (dit wordt door het lichaam afgebroken), dan een lekke siliconenprothese (de pocket moet dan volledig worden gereinigd). Een wissel bij monobloc hydrogel schijnt onder plaatselijke verdoving te kunnen. Bij een wissel zul je dus nooit opnieuw het volledige bedrag kwijt zijn, lijkt me? :) ... Ik spaar zelf iedere maand 25 euro op een aparte rekening. Na 10 jaar toch 3000 euro :P 

Guest Donny

De afspraak voor een consult is gepland bij dr Nio op 11 aug.

mijn vraag aan hem is of het idd voor de spier geplaatst kan worden dit omdat ik veel lees dat als hij achter de spier geplaatst wordt de prothese raar mee gaat bewegen met bepaalde bewegingen.

ook vraag ik me af hoe lang zo.n monobloc hydrogel zich goed houd is dit 5 jaar of hebben sommige hier op dit forum ze al langer.?

ben er ook steeds mee bezig in mijn gedachten, doe ik er wel goed aan wat als mijn lichaam hier ook zo heftig op reageer als op de euro siliconen. Ik ben nu na twee jaar weer eindelijk de oude, heb door die implantaten negen maanden ziek thuis gezeten, extreem moe, spierverslapping, gewrichten die gruwelijk pijn deden etc.

nu werk ik weer 20 uur per week in de zorg.....

Guest Jenny

Donny wat heftig.. Dat is precies de reden dat ik monobloc hydrogel kies, al wordt er nog steeds niet erkend dat siliconen je heel erg ziek kunnen maken. Logisch want er wordt heel veel geld mee verdiend..

Ontzettend fijn dat je weer wat bent hersteld.

Artsen die veel monobloc hydrogel plaatsen ( sommige al jaren achtereen) hebben nog nooit dezelfde ziekteverschijnselen gezien als bij siliconen. Siliconendeeltjes verspreiden zich door je gehele lichaam en maken je ziek. (En nee, ik ben niet van de 'tegenpartij', de feiten liggen al lang op tafel wat mij betreft.

Heel goed dat je op safe wil spelen en er bovenop bent gekomen!

Hopelijk kan Nio je goed helpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.