Ga naar inhoud

Wens2017 : 20 september 2017 : Dr. Fresow : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Deprinsesopdeerwt:

@Evah Vanwaar dat je zo tegen ronde prothese bent? Niet dat er iets mis is met je voorkeur, maar ik vroeg het me gewoon af.

 

Ik ben inderdaad twee keer op consult geweest, omdat ik echt heel graag nog een keer wilde passen en deze keer wel foto's wilde maken van de prothesen.

 

Ooohhh nee ik ben niet tegen ronde prothesen hoor, ik weet zelfs nog helemaal niet of ik voor de ronde of de ergonomix ga.

Het ging over prothesen die voor de spier geplaatst worden (bij weinig weefsel/dunne huid), waardoor je de randen goed ziet. Dat vind ik niet mooi. 

 

Ik begreep dat ze bij faceland het meest met de ronde motiva werken, dat is weer meer reden om voor de ronde te kiezen. Bij dual plane krijg je vanzelf meer volume onder dan boven las ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 332
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast Deprinsesopdeerwt
1 minuut geleden zei Evah:

 

Ooohhh nee ik ben niet tegen ronde prothesen hoor, ik weet zelfs nog helemaal niet of ik voor de ronde of de ergonomix ga.

Het ging over prothesen die voor de spier geplaatst worden (bij weinig weefsel/dunne huid), waardoor je de randen goed ziet. Dat vind ik niet mooi. 

 

Ik begreep dat ze bij faceland het meest met de ronde motiva werken, dat is weer meer reden om voor de ronde te kiezen. Bij dual plane krijg je vanzelf meer volume onder dan boven las ik.

 

Oh, oké, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry:119:Bij Faceland hebben ze, als ik het goed heb onthouden, drie merken: Motiva, Mentor (staat niet op de website) en Natrelle. Ik heb zelf gekozen voor Motiva, omdat het de nieuwste technologie heeft en ondanks het nog ontbreken van een officieel keurmerk omdat het nog geen 10 jaar bestaat, het toch al wel heeft bewezen het risico op kapselvorming erg te verkleinen.

 

Ik heb een tijd getwijfeld over of ik de Motiva ProgressiveGel Plus of Ultima wilde (Ultima is Ergonomix en is een ronde prothese die zich gedraagt als een anatomische), maar uiteindelijk toch gekozen voor de Plus, omdat Faceland eigenlijk bijna niet werkt met Ultima en omdat ik bang was voor te veel volumeverlies aan de bovenzijde. Een ronde prothese wordt namelijk aan de bovenzijde toch wat plat gedrukt door de spier, zodat het al natuurlijker lijkt (zie mijn topic voor mijn twijfels: klik!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deprinsesopdeerwt
1 minuut geleden zei Evah:

Bedankt voor de link, weer veel nieuwe info! Ik denk dat ik al aardig voorbereid ben, ben nog wel erg benieuwd hoe de protheses aanvoelen.

Kun je alle merken zien tijdens het consult?

@Deprinsesopdeerwt

 

Ja, kan je allemaal zien, vasthouden, uit elkaar trekken, op de grond gooien, wat je maar wilt ;) Mijn man en ik hebben beiden aan een kant van de Motiva gehangen en er mee overgegooid :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Deprinsesopdeerwt:

 

Ja, kan je allemaal zien, vasthouden, uit elkaar trekken, op de grond gooien, wat je maar wilt ;) Mijn man en ik hebben beiden aan een kant van de Motiva gehangen en er mee overgegooid :P 

Hahaha :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Wens2017:

@Evah ik heb ook wat verschil, de een is leger dan de ander maar volgens de consulente niet voldoende voor 2 verschillende maten.  Fresow heeft mij alleen in hemdje met pasprotheses gezien haha.

Welke consulente had jij?

 

Fien zei dat bij mij ook, maar toen hij keek zei hij dat ie dat best meteen kon corrigeren.

vond het wel een beetje stom dat ik zelf niet eens wist dat er verschil was haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Anke als consulent. Fresow heeft bij mij niet gekeken hoe t er uit zag maar ik ga ervan uit dat hij de afmetingen gezien heeft in de computer. Maar mss moet ik toch even mailen en de vraag nog eens stellen. Anke zei dat het niet voldoende was om t te corrigeren met een grotere prothese en dat ik dan zou krijgen dat de andere dan kleiner zou lijken. Ik wist wel dat ik verschil had, een borst is tijdens de borstvoeding achter gebleven en is daarna ook bovenin leger geweest dan de andere.  T is voor mij geen traumatisch verschil hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat denk ik ook niet. Ik bel gewoon nog even en vraag of ze toch 2 maten klaar leggen dan kan hij op de dag zelf een goede inschatting maken. Als 425 past dan kan die ene millimeter er in de 'kleinere' er ook nog wel bij toch? Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 450cc scheelt in projectie 1mm, in de breedte iets van 1,5 mm. Dat ik nog twijfelde had ik t schema van motiva round even gegoogled :D. Ik was gisteren de halve dag binnen, ivm erge regen, met 2 overactivieve peuters dus nog niet gebeld haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Wens2017:

De 450cc scheelt in projectie 1mm, in de breedte iets van 1,5 mm. Dat ik nog twijfelde had ik t schema van motiva round even gegoogled :D. Ik was gisteren de halve dag binnen, ivm erge regen, met 2 overactivieve peuters dus nog niet gebeld haha.

Hahaha dat snap ik! :D

scheelt niet zoveel, hij zei ook dat verschillen juist minder opvallen als ze straks groter zijn. Best logisch, want het verschil wordt in verhouding juist kleiner...

Hoe oud zijn je kids?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 2017-06-03 om 22:18 zei Deprinsesopdeerwt:

 

Oh, oké, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry:119:Bij Faceland hebben ze, als ik het goed heb onthouden, drie merken: Motiva, Mentor (staat niet op de website) en Natrelle. Ik heb zelf gekozen voor Motiva, omdat het de nieuwste technologie heeft en ondanks het nog ontbreken van een officieel keurmerk omdat het nog geen 10 jaar bestaat, het toch al wel heeft bewezen het risico op kapselvorming erg te verkleinen.

 

Ik heb een tijd getwijfeld over of ik de Motiva ProgressiveGel Plus of Ultima wilde (Ultima is Ergonomix en is een ronde prothese die zich gedraagt als een anatomische), maar uiteindelijk toch gekozen voor de Plus, omdat Faceland eigenlijk bijna niet werkt met Ultima en omdat ik bang was voor te veel volumeverlies aan de bovenzijde. Een ronde prothese wordt namelijk aan de bovenzijde toch wat plat gedrukt door de spier, zodat het al natuurlijker lijkt (zie mijn topic voor mijn twijfels: klik!).

Dus het is mogelijk om mentor te kiezen bij faceland ook staat het niet op de website?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deprinsesopdeerwt
17 uur geleden zei Adela:

Dus het is mogelijk om mentor te kiezen bij faceland ook staat het niet op de website?

 

Staat inderdaad niet op de website, maar toen ik er was hadden ze het wel liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi meiden, ik heb vandaag met de kliniek gebeld omdat ik beste hoestbuien heb en verkouden ben... nu is mn operatie van overmorgen geannuleerd.... vreselijk balen.... Maar op complicaties zit natuurlijk niemand te wachten.... Ik sta nu op de reservelijst voor fresow en voor de 22e ingepland bij dr klein.... fresow zit bomvol.... daar baal ik nog t meeste van... dr klein zie ik 7 september voor een kennismaking. Maar ja ik had mn zinnen gezet op fresow....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Wens2017:

Hoi meiden, ik heb vandaag met de kliniek gebeld omdat ik beste hoestbuien heb en verkouden ben... nu is mn operatie van overmorgen geannuleerd.... vreselijk balen.... Maar op complicaties zit natuurlijk niemand te wachten.... Ik sta nu op de reservelijst voor fresow en voor de 22e ingepland bij dr klein.... fresow zit bomvol.... daar baal ik nog t meeste van... dr klein zie ik 7 september voor een kennismaking. Maar ja ik had mn zinnen gezet op fresow....

Ohhh wat balen zeg!!! 

Heb je echt koorts?

Pfff heb je je er zo op voorbereid! Red je dat wel met werk enz in september?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.