Jump to content

Litteken trekt??

Recommended Posts

Hallo,

Ben 8 dgn geleden geopereerd  aan mijn borstvergroting. Nu heb ik sinds gister heel veel pijn onder mijn borst bij omijn litteken.De litteken zelf kan ik nog niet zien want de pleister zit er nog op.Het is een hele stekende pijn en lijkt op 1 plek te zitten op mijn linkerborst. Mijn linkerborst is meer gespannen dan de rechter.Is dit normaal of heb ik een ontsteking?Het is erg pijnlijk bij iedere beweging en niet als ik stil zit.

Hoi hoi, dit is normaal hoor, zolang je borst niet rood en/of heel erg warm word, hoort het bij het herstel.onderhuidse hechtingen gaan ietsje trekken, en het gaat dadelijk al iets schelen als bij de eerste controle de pleisters eraf gaan.

Wat je voor nu even kunt doen is een extra gaas over het litteken te leggen, zo is de druk van je bh band ietsje minder.

Daarbij komt ook dat een ontsteking zo kort po onwaarschijnlijk is (uitzonderingen daar gelaten)

Dat de ene kant meer gespannen is dan de andere komt waarschijnlijk nog omdat aan die kant nog iets meer vocht zit, maar dit gaat vanzelf weg trekken, goed blijven drinken is het enige wat helpt.

Ook is het vaak dat de spier iets op gaat spelen, en dan vooral als je bijv een bepaalde beweging hebt gemaakt, maar dit hoort er echt bij en word gedurende het herstel steeds minder.

x

Oke,een hele geruststelling. Mijn linkerborst is niet rood of warm alleen ik heb onder geen gevoel erin zoals aan mijn rechterkant.De hechting doet links alleen heel zeer. Aankomende zaterdag gaan de pleisters eraf.

4 minuten geleden zei Fontana:

Oke,een hele geruststelling. Mijn linkerborst is niet rood of warm alleen ik heb onder geen gevoel erin zoals aan mijn rechterkant.De hechting doet links alleen heel zeer. Aankomende zaterdag gaan de pleisters eraf.

Dat je geen gevoel hebt in de borst dat kan, de zenuwen zijn tijdens de operatie doorgenomen, en die moeten zich weer gaan herstellen, dit kan ook vaak een stekend/prikkelend gevoel geven.

Het zijn toch behoorlijke wonden die er zitten,en die hebben echt tijd nodig om te herstellen.

Borsten herstellen apart van elkaar, het zijn echt 2 aparte wonden, en de ene borst is eigenlijk altijd sneller dan de ander.

Als de pleisters eraf gaan word ook  meestal het knoopje van de hechting afgeknipt, en dit geeft soms ook al opluchting.

Je bent nog maar zo kort po, en je lichaam is keihard aan het werk om te herstellen, hou je je wel aan de regels dat je sommige dingen echt niet mag doen?

Als je zo last blijft houden mag je eventueel paracetamol nemen, hou gewoon even in de gaten of je borst niet rood word, en of je geen koorts krijgt, en vertrouw je het echt niet kun je altijd je pc eventjes bellen, dat hoort bij de nazorg.

x

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.