Ga naar inhoud

wond en litteken verzorging


Linf

Aanbevolen berichten

Hi Ladies

 

Hoe verzorgen jullie je wond zo nadat de pleisters eraf zijn gehaald?

 

Ik krijg een creme vd kliniek die ik erop kan smeren nadat alle korstjes verdwenen zijn, maar nu las ik ergens dat je juist moet voorkomen dat je korstvorming krijgt en dat mesitran een hele goede is! Als een wond in een wat vochtiger milieu milieu geneest schijnen je littekens ook minder zichtbaar te zijn

 

VOrig jaar gingen mijn wondjes (op 3 landenpunt, ik had een borstlift) maar niet dicht. Uiteindelijk via HA wondgel gehad en speciale pleisters

 

Daarna heb ik een half jaar siliconen pleisters gedragen, reteduur maar werd bij mij gelukkig vergoed!

 

check deze links maar eens

 

 

https://medimast.nl/nl/a/newgel_/ng-126-newgel_-siliconenverband/12/25

 

groetjes Linf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf Je wond heeft een vochtig wondmilieu onder de pleisters, daarna gaan ze eraf en is je wond als het goed is zodanig genezen dat je dit niet meer zo vochtig hoeft te houden en is een klein korstje voldoende. 

Mesitran is ook heel fijn om te gebruiken op wonden maar denk dat het bij dit soort wonden niet nodig is, tenzij je naar mijn mening geel beslag hebt in de wond en dan nog overleggen met de chirurg omdat het onder de nazorg valt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Linf Ben wel benieuwd wat er gezegd is :)
Ja op zich is mesitran wel prima hoor, maar denk ook dat die mesitran nu te heftig is voor je wond (ervan uitgaande dat de genezing goed gaat) en mesitran heeft toch een antibacteriële werking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.