Ingetje1965 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Hallo allemaal, Ik ben Ingetje en ik heb in augustus 2016 (ik was toen 50) een borstvergroting laten uitvoeren bij Dr. Laura Moojen-Zaal van Velthuis Kliniek. Ik heb er echt jááááren over lopen dubben, maar heb vorige zomer dus toch de knoop doorgehakt. Ik ben behoorlijk lang en slank (weinig vet en/of eigen borstweefsel) en was overgeslagen bij het uitdelen van borsten. Ik was vanaf de puberteit voortdurend aan het vooruit verdedigen om maar te zorgen dat ik zelf de eerste was om er een opmerking over te maken en niemand anders dat meer hoefde te doen. Omdat er altijd wel redenen zijn om het niet te doen, heb ik het dus eindeloos uitgesteld. Ik heb 1 intake en 2 passessies gehad bij Dr. Moojen, 1x met 245 cc en 1x met 295 cc. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de grootste, omdat het woord "sexy" voor mij de doorslag gaf. Nu ik ze een maand of 9 heb, twijfel ik of ik niet toch beter een maatje kleiner had kunnen doen. Het oogt voor mij best onnatuurlijk (was ik voor gewaarschuwd, de kleinere maat zou het natuurlijkst ogen bij mijn lichaam) en ze staan wat uit elkaar (maar dat heeft ongetwijfeld te maken met de stand van mijn eigen borsten). Ook voel ik aan de zijkanten (buitenkant, bij mijn oksel) heel duidelijk de randen zitten en voel en zie ik wat rimpelvorming. Bovendien heb ik me niet genoeg gerealiseerd dat het natuurlijk geen 'echte' borsten zijn en dus nooit zo zacht en soepel zullen aanvoelen. En als ik in de wind gelopen heb, zijn ze ijskoud. Ik denk dat het vrijwel ontbreken van eigen borstweefsel (ik noemde het altijd cup -A) het lastig maakt een neptiet er toch natuurlijk uit te laten zien. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat ik nu eindelijk borsten heb, maar doordat het er nu niet super natuurlijk uitziet, ben ik nu nog steeds onzeker over mijn lichaam, dus in die zin heb ik niet bereikt wat ik wilde... Ingewikkeld typje ik weet het. Verder zijn mijn tepels nog steeds niet 'back on track' qua gevoel. Soms voelt het dood en soms stekerig en heeeeel af en toe lijkt er een fractie van mijn oude gevoel in te zitten. Ik heb wel eens van iemand gehoord bij wie het wel 2 jaar heeft geduurd voordat dat gevoel weer helemaal terug was, heeft iemand daar ook geruststellende woorden over voor mij? Of is dit wat het is en zal ik het daar mee moeten doen? Ik heb volgende maand een afspraak bij Dr. Moojen en ga al deze vragen natuurlijk ook aan haar stellen en ik wil haar vragen wat de gevolgen zouden zijn van een cc-tje terug. In de aanloop daar naartoe wil ik vragen of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. En dan met name het niet soepel zijn, het onnatuurlijke en het uiteindelijk toch kiezen voor een kleinere cup.. Alvast enorm bedankt! Ingetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingetje1965 Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 O, ik heb anatomisch gevormde protheses.. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen125 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 54 minuten geleden zei Ingetje1965: O, ik heb anatomisch gevormde protheses.. :-) Hey, Anatomisch hebben een vastere gel dan ronde. Misschien dat ze daarom wat stugger aanvoelen? Verder kan ik je er helaas niet bij helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bijna! Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 Hoi Ingetreden, Wat moet het vervelend zijn om na je bv nog steeds niet het gewenste effect te hebben! Wat ik me afvraag aan de hand van je verhaal is wat je het meeste stoort, de grootte van je borsten of het feit dat het er niet super natuurlijk uitziet? Aan de grootte is natuurlijk wat te doen, maar of je borsten natuurlijker gaan ogen door ze te verkleinen vraag ik me af! Ook zeg je dat je je misschien niet genoeg gerealiseerd hebt dat je nieuwe borsten geen 'echte' borsten zijn en dus niet zo zacht en soepel aanvoelen. En dat als je in de wind gelopen heb, ze ijskoud zijn. Zou dit voor jou een reden kunnen zijn om misschien geen nieuwe implantaten te nemen? Een lastige keuze zeg! Ik ben heel benieuwd wat je pc hier over adviseert! Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingetje1965 Posted May 29, 2017 Author Share Posted May 29, 2017 Hoi @Ellen125 en @Bijna! Dankjulliewel voor de reacties. Ik ben zeker blij dat ik eindelijk borsten heb, don't get me wrong, maar hoewel ik op dit forum vooral zie dat de gedachte is "als je dan toch gaat, dan zo groot mogelijk" wil ik toch ook zeggen dat dat niet bij ieder postuur de meest natuurlijke keuze is (als dat al belangrijk voor je is dan). En dat je daar echt de tijd voor moet nemen om te bepalen wat voor jou belangrijk is: zo groot mogelijk of zo groot mogelijk en nog wel natuurlijk? Ik moet nog steeds erg wennen, maar dat is niet zo gek als je 50 jaar niks hebt gehad en ineens een 75C (ik weet het, niet mega vergeleken bij wat ik hier aan cups voorbij zie komen... ). Ik ga 30 juni bij mijn eindcontrole even bespreken met de pc wat ik nog kan verwachten qua hangen en wat er zou gebeuren als ik wat kilo's aankom (ben het afgelopen jaar erg afgevallen, was al geen dikkerd, maar nu echt een beetje te mager voor mijn 1.83 m lengte, dus dan oogt het ook al snel een beetje veel op een smal lijf). Ik zal proberen foto's te posten, dan kunnen jullie ook een oordeel geven, dat helpt ook nog wel eens. Maar ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen van mensen die van groter naar iets kleiner zijn gegaan. Anyway, geniet van deze mooie dag en van alle nieuwe bikini's die gekocht moesten worden omdat de oude aan de bovenkant niet meer pasten. ;-) Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valeria Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 He meid wat jammer dat je niet helemaal happy ermee bent. Ik zie in je laatste bericht dat je best veel bent afgevallen. Als ik kijk naar mijn lijf (ben ook behoorlijk dun, 1.68 en 48kg) is 2 kg het verschil tussen mooi op mij lijf en opgeplakt ballen met randen en plooien. Mijn tip is dus probeer wat aan te komen, ja dat zal wel heel pittig zijn, maar minder heftig voor je lijf als een hele operatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EHjohanna Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Hi ingetje... ik heb vorig jaar (48jaar) ook een bv laten doen .. precies om dezelfde reden als jij ... ben 53 kilo en 1.68 lang ..ben nu 8 mnd po. ik heb 300cc dp .. waarvan 50 cc onder m'n spier valt.. kwam van a cup en heb nu 75c ... maar ook ik heb koude borsten.. vond ze ook te groot.. geen gevoel onder m'n rechterborst .. en m'n tepels leiden een eigen leven .. voelt ook nog niet echt fijn .. heb voor mezelf besloten dat als het 1 okt nog zo is dat ik ze er dan uit laat halen ... maar ... nu heel langzaam ga ik er toch aan wennen en ben ik er erg blij mee.. heb regelmatig contakt met iemand hier van het bf en dan kan ik soms ff m'n gal spuwen... gisteren wezen varen met vrienden en daarna bbq met nog meer kennissen en vrienden .. en Ohh wat vond ik het eng om me in mn bikini te laten zien ... maar niemand viel het op .. en sommige die het wel wisten vonden ze prachtig ... en dat gaf mij een goed gevoel..het is niet alleen een lichamelijke verandering .. ook geestelijk .. ik was ook erg bang voor andere meningen..en die koude borsten neem ik maar op de koop toe ... er zijn dames hier die pas na 2 jaar het gevoel weer terug krijgen ... het vreemde gevoel van niet eigen borsten is een lang proces voor sommige dames hier.. de een is gelijk lyrisch en de ander moet er erg lang aan wennen ... ik behoor tot de laatste groep .. nepborsten voelen altijd anders als eigen ... maar toch is het me waard denk ik ... voor m'n bv was het elke zomer weer een drama .. en nu ? Ben ik er best blij mee en neem alles maar op de koop toe ... m'n pc vond dat ik makkelijk een maatje groter kon .... nou wat ben ik blij dat ik toch m'n eigen gevoel heb gevolgd.... 75 c is een mooie maat.. bij mij staan ze ook beetje uitelkaar ..maar het is goed zo ... hoop dat jij er uiteindelijk ook blij van word... x Link to comment Share on other sites More sharing options...
EHjohanna Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Ps.. sommige dames hier op t forum waar ik wel eens mee praat .. die weten hoe ik in het begin en lang daarna zo onzeker was over de grote ... en heb heel wat peptalk gehad dus ik denk dat het echt goed gaat komen met je ..x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingetje1965 Posted May 29, 2017 Author Share Posted May 29, 2017 5 uur geleden zei EHjohanna: Hi ingetje... ik heb vorig jaar (48jaar) ook een bv laten doen .. precies om dezelfde reden als jij ... ben 53 kilo en 1.68 lang ..ben nu 8 mnd po. ik heb 300cc dp .. waarvan 50 cc onder m'n spier valt.. kwam van a cup en heb nu 75c ... maar ook ik heb koude borsten.. vond ze ook te groot.. geen gevoel onder m'n rechterborst .. en m'n tepels leiden een eigen leven .. voelt ook nog niet echt fijn .. heb voor mezelf besloten dat als het 1 okt nog zo is dat ik ze er dan uit laat halen ... maar ... nu heel langzaam ga ik er toch aan wennen en ben ik er erg blij mee.. heb regelmatig contakt met iemand hier van het bf en dan kan ik soms ff m'n gal spuwen... gisteren wezen varen met vrienden en daarna bbq met nog meer kennissen en vrienden .. en Ohh wat vond ik het eng om me in mn bikini te laten zien ... maar niemand viel het op .. en sommige die het wel wisten vonden ze prachtig ... en dat gaf mij een goed gevoel..het is niet alleen een lichamelijke verandering .. ook geestelijk .. ik was ook erg bang voor andere meningen..en die koude borsten neem ik maar op de koop toe ... er zijn dames hier die pas na 2 jaar het gevoel weer terug krijgen ... het vreemde gevoel van niet eigen borsten is een lang proces voor sommige dames hier.. de een is gelijk lyrisch en de ander moet er erg lang aan wennen ... ik behoor tot de laatste groep .. nepborsten voelen altijd anders als eigen ... maar toch is het me waard denk ik ... voor m'n bv was het elke zomer weer een drama .. en nu ? Ben ik er best blij mee en neem alles maar op de koop toe ... m'n pc vond dat ik makkelijk een maatje groter kon .... nou wat ben ik blij dat ik toch m'n eigen gevoel heb gevolgd.... 75 c is een mooie maat.. bij mij staan ze ook beetje uitelkaar ..maar het is goed zo ... hoop dat jij er uiteindelijk ook blij van word... x Super blij met jouw verhaal, bijna 1 op 1 mijn situatie. Ik moet het tijd geven inderdaad.. Dankjewel voor deze peptalk!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingetje1965 Posted May 29, 2017 Author Share Posted May 29, 2017 7 uur geleden zei Valeria: Ik zie in je laatste bericht dat je best veel bent afgevallen. Als ik kijk naar mijn lijf (ben ook behoorlijk dun, 1.68 en 48kg) is 2 kg het verschil tussen mooi op mij lijf en opgeplakt ballen met randen en plooien. Dankjewel, klinkt herkenbaar ja. Ik ga inderdaad proberen er wat kilo's bij te krijgen, ik weeg nu 61 kg met 1.83 m lengte. Ik heb een heel laag vetpercentage, dus ben al begonnen wat vaker en nog bewuster te eten. x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.