Ga naar inhoud

Apsara : 8 mei 2017 : Dr. Winters : Jan van Goyen Kliniek


Gast Apsara

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

2 weken geleden heb ik mijn implantaten laten verwijderen.

Aangezien ik maar heel weinig ervaringen (in Nederland) hierover kan vinden, heb ik besloten mijn ervaring met jullie te delen. De meete info is van dames die helaas problemen hebben met de implantaten. Dit is mijn geval niet zo!

Veel informatie is sowieso te vinden op realself.com.

 

Na jarenlang twijfelen heb ik in 2006 225cc mcGhan anatomisch cohesive laten plaatsen tussen de spier. Naar alle tevredenheid mag ik wel zeggen. Esthetisch gezien was het erg mooi, ik ging van een a-cup naar een c-cup. Ik was toen 36 jaar.

 

Echter na een jaar of 5 a 6 begon ik te twijfelen, vond het niet meer bij mij passen. Daarnaast had ik weinig gevoel in mijn borsten, waren ze vaak koud en het blijven toch stugge dingen....Toch kon ik mij er nog niet toezetten om ze eruit te laten halen, voornamelijk omdat ik bang was voor het resultaat, maar het zaadje was 'geplant' in mijn hoofd.

 

Nu na 10,5 jaar zijn ze er dan toch uit en wat ben ik blij! Mijn borsten zijn weer van mijzelf, klein, zacht en warm. Eigenlijk vanaf dag 1 was ik al blij! En het wordt alleen maar beter.

 

ik hoop dat juliie hier iets aan hebben.

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Apsara

 

Hoi en fijn dat je deze ervaring met ons wil delen :) 

 

Lees je inderdaad niet vaak dat men ervoor kiest om ze eruit te halen tenzij er een complicatie is. Super dat je er happy mee bent nu :35: 

 

Ik vraag me dus wel af of je je nu je borsten heb zoals je toen was? Of ben je in de loop der tijd wat aangekomen waardoor je meer weefsel erbij heb? En zitten je littekens weer in de plooi en zijn ze zichtbaar omdat je nu iets platter bent? En zitten je tepels ook gecorrigeerd weer op hun plek? Wat een vragen he hahah, beetje nieuwsgierig ernaar :) Ik wil er nu niet aandenken om die platte pannenkoeken bij mezelf weer terug te zien mja who knows!  

 

Nu heb ik gelukkig geen last van stugge of koude borsten ( had ik wel meer in het begin trouwens) en dit veelal ook te maken heeft met de cohesie van de gel? De mijne voelen namelijk wel soepel aan en heb weinig eigen weefsel ( Eurosilicone)

 

Dank voor je verhaal en fijn herstel verder

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG

 

Hoi, eerlijk gezegd heb ik min of meer dezelfde borsten als hiervoor. Het enige is dat ze nu iets natuurlijker hangen, omdat zei (iets !) slapper zijn. Maar het is pas 2 weken geleden, dus dat kan nog veranderen. Eigenlijk vind ik ze nu mooier dan voor de borstvergroting. 

Wel denk ik dat ik iets meer borstweefsel heb dan vroeger, wellicht heeft dat te maken met de overgang die ik al vrij vroeg heb.

 

Het litteken zit keurig in de plooi en mijn tepels zitten gewoon weer waar ze horen, zonder dat er aan gesleuteld is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Apsara fijn dat je je ervaring deelt.

Je ziet het inderdaad heel weinig voorkomen op het forum.

 

Dit was een van de dingen die ik mij afvroeg. Wat als ik mijn ipmlantaten beu ben? Hoe ziet het er dan uit, etc.

Fijn dat je hier nu antwoord op geeft. Hebben wij in ieder geval 1 ervaring van iemand die geen problemeen had met de implantaten.

 

Ik heb 2 juni een borstvergroting en heb hierom ook wel getwijfeld of ik het moet doen. Misschien gaat het idee mij tegen staan dat ik siliconen in mijn lichaam heb, maar het hebben van weinig/geen borsten vind ik nu ook niet fijn.

 

Zie je foto's in de tijdlijn staan en het ziet er inderdaad helemaal niet raar/onnatuurlijk uit, maar inderdaad gewoon weer 'klein'. Persoonlijk zou ik het heel erg hebben ingeschat, maar dat is dus helemaal niet :) dat is wel heel fijn om te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Teddybeer Herstel gaat prima!

 

Ik mocht 1 week niet autorijden en 2 weken niet sporten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel al eerder weer auto ben gaan rijden, en ook het sporten heb ik iets eerder opgepakt ( 2 dagen voordat het officieel mocht). Wel rustig aan gedaan natuurlijk! Krachttraining bovenlichaam uiteraard nog niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstel gaat dus veel sneller dan met een borstvergroting? Heb namslijk ergens gelezen dat je ook bij een explantatie 6 weken rust moet houden maar dat hoeft dus gelukkig niet.

 

En bijvoorbeeld stofzuigen en zware boodschappentassen tillen? Mag dag ook al na 2 weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, herstel gaat veel sneller. Ik deed de 1e week al best wel weer veel. Omdat ik zo weinig last heb, moet ik wel uitkijken dat ik het niet te gek maak. Het blijft toch een operatie en 2 "wonden" die moeten helen....stofzuigen etc. doe ik allang weer :-(

 

Herstel zal denk ik wel voor iedereen anders zijn, ik ben zelf erg fit. 

Op realself.com zie ik overwegend dat iedereen veel sneller herstelt dan na een borstvergroting.

 

Wel draag ik in mijn vrije tijd nog sportbeha's, naar mijn werk alweer gewone bh's.

Ben afgelopen maandag gestopt met het dragen van een sport bh / compressie bh 's nachts, maar vannacht toch weer aan gedaan, voelt nog een beetje "vreemd". Het beetje wat ik heb voelt nog erg... hoe zal ik het zeggen...los ? zacht? Als ik op mijn zij lig zonder bh valt mijn borst van de kant waar ik niet op lig naar binnen en dat ben ik (nog) niet gewend. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ziet er idd keurig uit als ik je foto's bekijk en heb je toch nog nog wel borsten over van jezelf. En het is pas geleden dus verandering zal zeker nog optreden met je huid en weefsel. Lijkt mij ook weer wennen maar gok dat dit ook weer snel gebeurt als je een tijdje weer in je normale ritme zit. Veel plezier en een goed herstel verder met je natural boobs want ze zijn prachtig :) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Beste Apsara,

 

Wat een mooie bijdrage aan ons. Bedankt! Ikzelfs sta nu voor de afweging na 15 jaar, vervangen McGhan 410 cohesief 280 (80B) of explantatie. Had hiervoor echter niet of nauwelijks een borst (75-80A) en ben zo bang dat het resultaat daarvan me zo tegen gaat vallen. Als ik jouw foto's zie zou ik daar echter gelijk voor tekenen. Je borsten zijn prachtig! 

Is je maat gebleven na de operatie en zo ja wat is dan je cup maat als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Agape,

 

Ik heb geen moment spijt van mijn keuze !

 

Mijn borsten zijn zelfs wat voller dan vroeger, wellicht een leeftijdskwestie ? Ik kom nu uit op een a of kleine b, afhankelijk van het merk bh. Mijn borsten waren vroeger minder vol, en toen gad ik altijd cup a, soms zelfs aa.

Nu zijn ze mooier van vorm, zacht en warm. Elke dag ben ik weer blij met mijn beslissing.

 

Het resultaat zal denk ik voor iedereen anders zijn, dus het blijft inderdaad een moeilijke keuze....

Kijk anders ook eens op https://www.realself.com/Breast-implant-removal/reviews.

Ik heb daar veel aan gehad.

 

Succes met jouw beslissing en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.