Ga naar inhoud

Borstverkleining


Aanbevolen berichten

Heyhoi!

Mijn naam is Roos, 16 jaar, zit nu in m'n examenperiode en ga in september studeren op het HBO.

Ik word (heel waarschijnlijk) over iets meer de een week geopereerd... en ik heb er als ik even eerlijk ben veel zin in en ben er ook heel erg aan toe. 

Ik ben dus 16 en mijn borsten begonnen toen ik in groep 6(!) zat al met groeien,

ondertussen zijn ze zo groot dat wanneer ik mensen m'n cupmaat vertel ze (doe ik btw niet veel meer) op hun vingers moeten gaan tellen hoever in het alfabet dat is....

Ik heb me er nooit voor geschaamd maar het fysieke deel begint me, nu ik ouder word, te zwaar te worden. En ik ben ook klaar voor een nieuwe start straks als ik ga studeren en niet meer bekend te staan als 'het meisje met de grote borsten'

De klachten herkennen jullie denk ik wel; last van je rug, schouders, nek, verkeerde houding; altijd met je schouders naar voren etc.

Toen ik eerst de knoop had doorgehakt van 'dit wil ik', had ik eerst een gesprek met mijn huisarts; zij heeft eigenlijk direct die middag na het gesprek een verwijsbrief geschreven en vanaf daar ging het heel snel. Mijn eerste gesprek met mijn PC was heel erg fijn, hij toonde begrip, hij was heel 'enthousiast' en was heel stellig in dat ik het echt wel moest doen. "Als 16-jarig meisje zijn zulke grote borsten alleen maar een last" En het idee dat hij mij zo zou kunnen helpen; daar kon hij 'eer uit halen' zei hij. Ik voel me ook erg op mn gemak bij deze PC; dit had ik bij het eerste consult al. 

Alles zat eigenlijk mee; constulten gingen goed, volledige vergoeding van de verzekering.. Ik ben er helemaal klaar voor (denk ik ;))

Ik wou nog wel even vragen of iemand van jullie misschien een goeie link naar een site heeft voor de bh's die je na de operatie moet dragen, ik ben al druk bezig geweest met het zoeken maar ik kon niet echt vinden waar mijn PC het over had. Dus als iemand een goeie site heeft, laat het even weten!

Bedankt! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Roos,

 

Wat goed en moedig van je dat je nu al de stap gezet hebt voor een bvk. Ik zelf ben 42 en had dit al veel eerder moeten doen. Ik heb de intake gehad en wacht nog op de verzekering ivm vergoeding. Jouw vraag over bh's.... ik kreeg van mijn arts de link van Emdaplast.nl. Ik heb nog niet zelf gekeken of iets gekocht en misschien heb je er wel niets aan, maar dat is waar ik aan dacht toen ik jouw vraag las.

 

Heel veel succes!

Groetjes,

Tanita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-17 om 13:06 zei Tanita:

Beertje1, heeft de Triumph een voorsluiting? Dat was wat mijn arts zei waar ik op moest letten...

 

De Triumph Tri Action wordt door meerdere artsen geadviseerd. Hij valt wat aan de kleine kant uit. Wat handig kan zijn is een tussenstukje die kun je dan tijdelijk gebruiken vooral in het begin als alles nog gezwollen is. Ik denk dat de voorsluiting vooral aanbevolen wordt zodat je niet zoveel met je armen hoeft te doen. Dat mag namelijk niet net je operatie. Het belangrijkst is dat je een bh koopt die voldoende steun geeft maar ook lekker zit. Je zult hem de eerste 6 weken dag en nacht dragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.