Ga naar inhoud

Kinderen vertellen?


Vicky83

Aanbevolen berichten

Nu mijn operatiedatum nadert zit ik eigenlijk te twijfelen of en wat ik mijn kinderen moet vertellen. Mijn oudste is 6 jaar en ik ben bang dat hij het op school tegen iedereen gaat vertellen als ik eerlijk zeg wat er gaat gebeuren. Van de andere kant vind ik niets tegen hen zeggen ook niet fair. Mama ligt toch een aantal dagen flink ziek te zijn. 

 

Heeft er iemand goede tips hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vicky83

Mijn kinderen zijn 16,14 en 11. Ik.ga.ze niets vertellen. Ik weet het. Het klinkt erg, maar de 2 oudsten zijn aan het puberen en ben  bang van hun reactie. Ik heb het al aan iemand verteld en een negatieve reactie gekregen waardoor Ik het niet aankan nog zo'n reactie te krijgen. Ik vrees dat Ik het anders ga afzeggen.

Als je oudste 6 jaar is zou ik het niet vertellen. Hij zal het waarschijnlijk ook nog niet echt kunnen plaatsen wat er allemaal gaat gebeuren. Ik denk.Dat hij nog juist een beetje te jong is. Is mijn mening. Doe  aub wat je denkt dat het beste is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vicky83. 

Ik zat met hetzelfde. Mijn oudste is een nuchtere jongen van bijna 7. Ik heb hem gezegd zoals het is, dat ik grotere borsten ga krijgen komende week (woensdag) en dat oma ze daarom van school gaat halen. Hij keek me met een scheef gezicht aan.. hoezo, vraagt hij dan. Ik heb maar gewoon gezegd dat ik dat altijd al graag wilde en dat dat nu kan. Heb ook gezegd dat dat iets is wat je niet in de klas of met vriendjes deelt, maar als hij het er graag met iemand over wil hebben dat hij oma maar gewoon moet bellen. Toen mijn dochter van bijna 5.. huh?? met een gek gezicht... Mijn oudste zei meteen, en dat hoef je tegen niemand verder te vertellen..!(ik zag hem denken, niet slim mama..:D). Maar zij wilde het graag tegen haar vriendinnetjes zeggen, zei ze meteen. Ik heb haar uitgelegd dat dit een geheimpje van ons gezin is en dat als zij dat geheimpje toch eigenlijk echt wil vertellen, dat ze oma maar moet bellen... haha. Die oma...

Heb ook tegen haar gezegd dat haar vriendinnetjes het misschien heel erg gek vinden en daarom haar misschien niet zullen snappen en daarom gaan lachen. Volgens mij is het aangekomen. Ik heb haar er niet meer over gehoord.. We wachten nu de operatie maar even af :).

Ik weet echt niet of dit verstandig is geweest, het is nu al gedaan. :| Ik ben ook altijd te eerlijk misschien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad precies waar ik bang voor ben. Mijn operatie is dinsdag als de oudste twee naar school zijn en de jongste naar het kdv. Zij zullen er weinig van meekrijgen dat ik in het ziekenhuis ben. Wel zullen ze me met pijn in bed zien liggen. Ik denk dat ik op dat moment maar ga zeggen dat ik veel last van mijn rug heb iod? Dat verklaard dan ook het verband om me heen. Denk dat hij dat wel geloofd. Kan het natuurlijk ook 's ochtends al zeggen dat ik naar  het ziekenhuis moet voor m'n rug als ik al vroeg in de ochtend zou moeten. Dan schrikt hij misschien wat minder erg als hij thuiskomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zou je kunnen proberen.

Ik wilde het graag zeggen om hen duidelijk te maken dat ze me met rust moeten laten als ik uit het ziekenhuis kom ;) en ze zien me altijd in mijn nakie boven rondlopen, ik slaap topless namelijk. Dus ze zien het meteen. Mijn jongste heb ik niks gezegd, die is 2,5.

Ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen. Jij kent je kids het beste. 

Vanavond zaten we aan tafel, mijn middelste had het erover dat papa de hardste scheten en boeren kon laten. Wij zeiden meteen dat dat een geheimpje was van ons gezin :). Ze reageerde meteen met: net zoals de tietjes van mama!! Haha. Ze had het tegen niemand gezegd...

Succes dinsdag!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

men zonen van 15 en 6 weten het wel. denk dat het ook opvalt haha.

nu is het ook zomervakantie,dus gaan rondbazuinen in school kunnen ze niet.

 

tegen de oudste hebben we gezegd dat mijn lichaam gewoon op was na 4 kindjes en ik echt niet meer gelukkig was met mijn lichaam. hij vond het helemaal ok.

die van 6 is nu super lief, ben je nu blij met je nieuwe borsten mama? het doet pijn he? kom moet ik je helpen?

ach smelt er helemaal weg van :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eerste BV ondergaan in 1989 een hele tijd met nu ,er bestond nog geen internet.Ik heb toen een oproep gedaan in de Margriet voor meer informatie over een BV.

Een dame heeft toen gereageerd waaruit een briefwisseling is ontstaan en die mij gerust kon stellen.

Mijn dochters waren toen 9 en 11 jaar die heb ik het toen niet verteld ( ik had in dit jaar ook last van een hernia dus mijn dochters vonden het niet vreemd dat ik een weekje rustig aan moest doen)

De jaren erna heb ik mijn dochters wel op de hoogte gebracht over mijn BV ,en met mijn prothese wissel in 2004 

ben ik erg door hun gesteund.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames ik bedoel dit niet bot maar ben ik de enige die het echt heel raar vind dat jullie het je kinderen niet vertellen? 

 

Ik ben opgegroeid als iemand die met alles open kan zijn en dat geef ik mijn kind ook mee. Waarom zou je het ze niet vertellen? Het zijn je eigen kinderen!! Jij bent toch de baas. En wat voor slechte reactie kunnen zij erop geven als mama daardoor veeeeeeeel gelukkiger word? 

 

Eerlijkheid duurt het langst. Hoe ga jij ze uitleggen dat je ineens grote boobs hebt en dat je niks mag tillen? 

 

Ik zou het juist vertellen en je kinderen meegeven dat zij jou ook alles kunnen en horen te vertellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat ik het niet hoef te vertellen, hij zal het gerust wel zien. Ik hoop de operatie zo te plannen dat ik net voor de herfstvakantie geopereerd wordt. Voor zijn reactie ben ik absoluut niet bang, maar ik zit er niet op te wachten dat de hele school weet dat ik geopereerd ben aan mijn borsten. En dat is mijn keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Talulah:

Nou ik denk dat ik het niet hoef te vertellen, hij zal het gerust wel zien. Ik hoop de operatie zo te plannen dat ik net voor de herfstvakantie geopereerd wordt. Voor zijn reactie ben ik absoluut niet bang, maar ik zit er niet op te wachten dat de hele school weet dat ik geopereerd ben aan mijn borsten. En dat is mijn keuze.

 

Je zoon gaat dat toch niet rond vertellen op school? Tenminste dat lijkt mij niet. Snap dat dat jouw keuze is en dat respecteer ik ook, maar ik begrijp het niet.

ik persoonlijk zou alleen maar trots zijn op mijn mama als ze dat zou willen laten doen bij wijze van! 

Vroeg of laat komen ze er toch wel achter en dan word het alsnog verteld lijkt mij? Als dat is waar je bang voor bent dan zegmaar (dat de school erachter komt) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blondie22

Ik weet dat er waarschijnlijk mensendie het  erg vinden dat ik het niet vertel aan mijn kinderen. Enkel mijn man en een goeie vriendin weten het. 

Maar kinderen die aan het puberen zijn en soms zelf met hun eigen hormonen niet om kunnen is niet het ideale moment om te vertellen. 

En ik.denk niet dat mijn puberende kinderen me ook alles vertellen wat ze uitsteken als ze uitgaan.

Ik ben zeker.als ik.het heb verteld had dat ze negatief gingen reageren. En dan ken ik mezelf dan ging ik de stap niet gezet hebben.

Het voordeel van mij is ook dat het niet zo opvalt in kledij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Natje3:

@Blondie22

Ik weet dat er waarschijnlijk mensendie het  erg vinden dat ik het niet vertel aan mijn kinderen. Enkel mijn man en een goeie vriendin weten het. 

Maar kinderen die aan het puberen zijn en soms zelf met hun eigen hormonen niet om kunnen is niet het ideale moment om te vertellen. 

En ik.denk niet dat mijn puberende kinderen me ook alles vertellen wat ze uitsteken als ze uitgaan.

Ik ben zeker.als ik.het heb verteld had dat ze negatief gingen reageren. En dan ken ik mezelf dan ging ik de stap niet gezet hebben.

Het voordeel van mij is ook dat het niet zo opvalt in kledij.

 

Het is natuurlijk jouw eigen keuze en zoals ik al zei respecteer ik die uiteraard! Ik ben zelf alleen zo anders opgevoed dat bij ons in huis alles maar dan ook alles bespreekbaarheid is! Mijn ouders weten alles van mij en ik van hun. Denk dat dat ook een beetje te maken heeft met je eigen kijk op de wereld.

ikzelf heb dan geen puber kinderen (nog niet haha ze is bijna 2) 

dus kan daar niet over oordelen. Maar als dit goed voelt voor jou om het niet te vertellen en je de borstvergroting daarom dus wel gaat doen dan moet je dat lekker doen! Ben hoe dan ook trots op je dat je de stap hebt durven nemen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in huis zijn mijn zoontje(6jr ) en ik ook heel open en eerlijk tegen elkaar. Hij wist vantevoren dat ik ongelukkig was met mn borsten en dat ik geopereerd zou worden en dat hij daarna veel zelf moest doen omdat ik dat niet kon en voorzichtig met me moest knuffelen. Hij vind het zelf ook niet horen om over mijn borsten te praten met andere dus heeft dat niet gedaan. Het lijkt mij raar dat als hij niets wist en mij pijn ziet hebben..alles was blauw..en ineens heb ik hele grote borsten..ook de incisies ziet hij en er komen veel emoties vrij na de operatie. Hij had veel vragen over de operatie enzo en daar heb ik eerlijk antwoord op gegeven. Ik vind het geen geheim voor hem. Hij ging er gewoon goed mee om en was superlief voor me. Hij ziet nu ook dat ik veel gelukkiger ben en zegt zelf tegen me dat het een goede keuze is geweest. Kinderen van 6 jaar snappen echt veel hoor. 

Maar ieder zo zijn eigen manier. Je moet in ieder geval doen waar je je goed bij voelt. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blondie22

@Zinin

Als ik kledij aan heb ziet het eruit zoals voorheen. Alleen is het nu echt gevuld :Den vroeger met plakken de ambetant vullingen<_<

Ik weet dat er waarschijnlijk veel mensen dat niet goedkeuren dat ik het niet vertel, maar ik ging het anders nooit durven doen. En als mijn jongens  ooit iets zouden  vragen  omdat ze het zien ofzo dan zou ik ook eerlijk antwoorden. Aan mijn dochter ga ik het vertellen als ze wat ouder is. Ze is nu 11 jaar. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn meiden alles eerlijk verteld. Ze zijn 10 en bijna 9. Al vanaf het begin zijn we er open over. Ze geven nu ook commentaar als ik naar borsten kijk.. nee mama die zijn te groot... dat past niet bij jou :45: ik ben met alles heel open en eerlijk naar ze toe maar daar zijn het de kinderen ook voor.... je kent je eigen kinderen het beste en zal ook zelf de beste keuze kunnen maken. Geen enkele keuze is de foute als je er zelf maar achter staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kinderen weten het ook net zoals iedereen om mij heen...in mijn omgeving is een borstvergroting ook niet zo vreemd moet ik er wel bij zeggen...mijn moeder heeft het vroeger laten doen mijn zusje en schoonzus hebben het ook laten doen en zo eigenlijk ook veel vrouwen in mijn vrienden/kennissen kring dus bij ons word er altijd wel open over gesproken nu ook bij mijn wissel, ze zijn dan toch nieuwschierig hoe mijn borsten nu voelen door de kapselvorming en de dubbel zittende prothese dus krijg regelmatig de vraag:" mag ik even voelen Hahaha....dus voor mij is het mischien makkelijk praten maar ik ben wel blij dat mijn kinderen weten dat ik volgende week geopereerd word en dat mama dan pijn heeft!

 

kinderen hebben vaak toch meer door als dat je zelf denkt...dus hoef ik achteraf niet bang te zijn voor ongemakkelijke vragen...en wat betreft kids op school, je wil niet weten hoeveel vrouwen dit al hebben ondergaan maar waar niemand iets van weet...ik denk dat de tijd van de vreemde blikken over borstvergroting wel geweest is en zo niet "jammer dan" het gaat tenslotte om jou geluk en niet om dat van hun!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Blondie22:

Dames ik bedoel dit niet bot maar ben ik de enige die het echt heel raar vind dat jullie het je kinderen niet vertellen? 

 

Ik ben opgegroeid als iemand die met alles open kan zijn en dat geef ik mijn kind ook mee. Waarom zou je het ze niet vertellen? Het zijn je eigen kinderen!! Jij bent toch de baas. En wat voor slechte reactie kunnen zij erop geven als mama daardoor veeeeeeeel gelukkiger word? 

 

Eerlijkheid duurt het langst. Hoe ga jij ze uitleggen dat je ineens grote boobs hebt en dat je niks mag tillen? 

 

Ik zou het juist vertellen en je kinderen meegeven dat zij jou ook alles kunnen en horen te vertellen. 

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo is dat wij het de kinderen niet willen vertellen maar eerder bang zijn dat ze het op school etc gaan rond bezuinen. Dat was ook mijn reden om het mijn kinderen niet te vertellen, van mij mogen ze het best weten, maar ik weet dat vooral mijn dochter van 6 nogal een babbeltante is en die gaat rustig voor de klas vertellen dat mama grotere borsten heeft gekregen, dat hoeft van mij niet zo nodig, de mensen die dicht bij me staan weten het en dat vind ik genoeg. Ik heb tegelijkertijd met Mn borsten ook een buikwandcorrectie gehad, dat heb ik ze dan weer wel verteld, dus dat ik ziek in bed lag vonden zij niet gek. 

 

Mijn kinderen zien het trouwens ook niet dat ik Mn borsten heb laten doen, maar ze zijn dan ook heel natuurlijk vergroot 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het me dochter ook niet vertellen.. ze verteld alles maar dan ook echt alles gerust ff bij jumbo slager en bakker <_<  

kom er bijna dagelijks dus als ze vragen als ze met oma is of oppas ben je lekker met oma boodschappen doen nou dan verteld ze met gemak wel ff hoe en wat.. 

ze is 4 jaar. Ze mag het gerust weten maar ben bang voor de rondgaande verhalen ik doe het voor me zelf en hou het ook graag voor me zelf. Daarmee bedoel ik dat niet heel het winkelcentrum het hoeft te weten hahaha.

als ze er om vraagt of iets opmerkt dan kan ik het alsnog vertellen als ze wat groter is en weet wanneer je wel en niet aan iedereen verteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien heel bot nu, maar @Natje3, ik denk dat je vooral bang bent dat anderen het te weten komen. Je geeft ook aan dat je anders de operatie afzegt als je negatieve reacties krijgt.

 

Als je op goedkeuring van anderen wacht, kun je het beter gewoon niet doen. Je doet dit toch voor jezelf? Wat maakt het dan uit wat anderen denken? 

 

Of je het je kinderen wel of niet moet vertellen is persoonlijk natuurlijk, maar dit viel mij gewoon op.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Dit is echt heel lastig... de een zegt waar maak je je druk om. De ander vind het gewoon heel moeilijk als het hele plein over je praat. Nou ik wil het dolgraag tegen mijn dochter vertellen ben zelf ook heel open met alles. Maar wat je niet wilt is dat mensen het erover gaan hebben... want JA zo oppervlakkig zijn sommige mensen. Zei weten niet waarom je een bv hebt ondergaan. Ik vind dat iedereen dit voor zichzelf moet weten. De ene heeft er schijt aan, nou ik wil niet dat als mijn kleine die net te jong is waardoor ze het misschien gaat door vertellen. Heeft niks te maken dat je niet eerlijk wilt zijn, maar de consequenties vind ik zelf niet zo fijn. Alle respect voor ieders keuze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter van 4 heb ik wel het 1en ander uitgelegd. Want zij en haar broertje moesten ineens heel voorzichtig doen met mama. En ik kon niet meer tillen etc. Zij heeft helaas wel het rondlopen vertellen bij de opvang”mijn moeder heeft hele zere borstjes” hier kwamen natuurlijk vragen van:ph34r:

maar goed, zij is 4x

Erger vind ik de buurvrouw van 47 die het in de feesttent aan vrijwel onbekende mensen heeft verkondigd.. Ik kreeg gewoon de vraag van een vage kennis of het waar was.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Ik heb 3 kids.. 5, 2 en een half en anderhalf.. mijn oudste weet het wel, heb gewoon gezegt mama heeft nu kleine tietjes en gaat binnenkort naar het ziekenhuis en krijgt dan grote tieten:4: en dat vind die leuk dan zegt tie elke keer; dan heb je grote billen en.groten tieten he :45:

Mijn dochter van 2 en een half (bijdehandje) die zegt elke keer mama grote tieten.. en dan wil ze in mijn nu nog kleine cup knijpen..hahahah

Ik heb het ze verteld omdat wij altijd open naar elkaar zijn.. en vooral omdat ik na de operatie zeker 2 weken niks kan..oma een week blijft slapen etc etc dat snappen ze nu^_^

En tja mocht de oudste het op school vertellen, zn juf zal het op den duur toch wel zien wanneer ik hem zelf weer breng.. dus mij maakt het niet uit hoe mensen reageren, ik doe het toch en vooral voor mezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.