Ga naar inhoud

explantatie borstprothese


Gast Anni-Lore

Aanbevolen berichten

Gast Anni-Lore
3 uur geleden zei Apsara:

@Miranda1974 Ik heb zelf mijn implantaten 2,5 weken geleden laten verwijderen. Ik heb ook een kort verslag en foto's geplaatst hier op het forum. Ben erg tevreden over het resultaat en totaal geen spijt. Ook ik heb een paar jaar getwijfeld om deze stap te zetten en het was ook best eng om uiteindelijk te doen.

 

Je kan in ieder geval mijn foto's bekijken en wellicht ook een een kijkje nemen op realself.com, breast implant removal. Zelf heb ik daar veel aan gehad, misschien kan je hier wat foto's vinden van iemand met een vergelijkbare situatie ? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo wordt....maar dan heb je wel een idee.

 

Iedereen is natuurlijk anders en het resultaat is denk ik oa. afhankelijk van hoe groot jouw protheses zijn en hoeveel eigen borstweefsel je hebt. Jouw pc kan je daar vast goed over informeren.

hallo Apsara,  ik heb het op mijn eentje geprobeerd om je relaas te lezen en je foto's.   Ik kan dit alleen lezen op de site die je aangeeft.  Heb je daar ook de naam Apsara gebruikt ?   Ik moet mij wel registreren , zo blijkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Apsara:

@Miranda1974Succes met je beslissing, als je vragen hebt, let me know!

Door welke arts ven je geopereerd. Ik had nog nooit van de Jan van Goyen kliniek gehoord.ik heb ze een berichtje gestuurd en ik kan op 10 juli terecht bij dokter Winters.

Helaas is dit op dezelfde tijd dat ik al een afspraak heb bij de Boerhaave kliniek.

ik vind het zo lastig om een goede pc uit te zoeken.

Over elke arts lees je wel wat. Qua prijzen is er weinig bekend over prothesen laten verwijderen. Pfff ik krijg er een beetje stress van moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miranda1974 ik ben geopereerd door dr. Winters. Staat bekend als een erg goede chirurg. Hij heeft zowel de borstvergroting als de explantatie gedaan. Persoonlijk vind ik het een erg aardige man, lekker no-nonsens en geeft m.i. een eerlijke mening. Kostte mij 1500,-. Geen kapsel verwijderd omdat dit erg dun was en geen drains nodig.

 

@Anni-Lore op realself kan je mij vinden als diaan1970, je moet je inderdaad wel even registreren. Op dit forum heb ik ook wat foto's geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel goede ervaringen gelezen over dokter Winters.

Net gebeld voor een afspraak, maar ze waren al dicht.

Zit met 6 uur tijdsverschil, dus maandagochtend (voor mij dan) maar gelijk weer bellen en misschien kan ik ook gelijk een operatie datum plannen. Staat dat ook maar weer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anni-Lore

@Apsara,   ik heb je verhaal gelezen en je foto's gezien.    Het is niet makkelijk om een beslissing te nemen. Prothese laten weghalen of toch weer een beetje laten vullen, met een natuurlijke look.   Jij voelt je er goed bij of verlang je naar een beetje vulling ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anni-Lore ik voel mij er enorm goed bij, dit past goed bij mijn postuur. Zou nooit meer iets laten plaatsen, mits het een medische reden heeft. ik heb voor de 1e periode 2 medium push up bh's gekocht en 1 gewone.....guess what? Ik draag het liefst de gewone, die lift het precies voldoende. De push-up vind ik ook mooi maar is eigenlijk niet nodig.

Half juli ga ik naar Milaan, dan is de boel hopelijk redelijk gesetteld en dan mag ik los op nieuwe lingerie van mijzelf :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Teddybeer het kapsel is bij mij niet verwijderd omdat dit heel dun is. De pc vond het niet nodig, en aangezien ik geen lekkende protheses had, vond ik het zelf ook niet nodig. 

 

Daarnaast is het voor zover ik heb begrepen qua herstel ook langer als het kapsel verwijderd wordt en zijn drains dan ook nodig.

Doordat het kapsel niet verwiderd is, kan het wel zo zijn dat er wat vocht in mjjn borst zit, maar dat geeft dan wellicht iets meer volume...aldus de pc.

 

Op internet kon ik niet echt iets vinden over het wel/niet verwijderen van het kapsel bij explantatie van niet lekkende protheses. Dus ben ik afgegaan op mijn gevoel en het advies van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Teddybeer Het gaat prima! Geen seconde spijt, doe alles weer qua sport, dus in mijn geval hardlopen, fietsen en krachttraining. Draag weer gewone bh's en niet eens perse push-up bh's. Vind gewone bh's denk ik nog mooier :-)

 

Ben je er al uit voor jezelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
Gast My natural way of beauty

Naast verschillende fora heb ik lang gezocht op NL social media accounts om verhalen, foto’s e.d. te volgen van vrouwen die kampen met lichamelijke klachten en het besluit hebben genomen om de implantaten te verwijderen. 

Mocht je interesse hebben dan deel ik op Instagram (my Natural way of beauty) my journey to due (explantatie) date:1/10/18 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anni-Lore

En ziezo, mijn implantaten zijn 3 weken geleden verwijderd en ik kreeg een lipofilling.  Ziet er heel natuurlijk en mooi uit.  Voel er mij goed bij. Morgen op controle en dan wordt de laatste rest verband, lijmverband, verwijderd.

Ben benieuwd of een 2de lipofilling nodig is. 
Heeft iemand daar ervaring mee, met een 2de lipofilling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast My natural way of beauty

Hai Anni-Lore, ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik hou zelf een blog bij op Instagram over mijn zoektocht naar de beslissing om de implantaten te laten verwijderen. Ik hoop hiermee andere vrouwen in hún zoektocht te ‘helpen’. Ik heb uren gezocht op insta en facebook naar vrouwen die ook bv blogs bijhielden om antwoorden te vinden op mijn eigen vragen die ik had. Loop al langere tijd met allerlei vage klachten rond en heb al een kleine geschiedenis achter de rug met dokters etc die allemaal niet weten waar mijn klachten vandaan komen. Door te zoeken en te zoeken kwam ik er achter dat het miss wel mijn implantaten zijn! Daarna ben in specifiek gaan zoeken en weet ik voor 99% zeker dat het mijn implantaten zijn. Ik merk dat er niet veel over wordt gesproken terwijl er zo gigantisch veel vrouwen rond lopen met implantaten én klachten. Ik wil er graag over praten, er wat rugbaarheid aan geven zodat bij anderen het kwartje wellicht wat eerder valt dan bij mij (paar jaar). Verder vind ik het mooi dat de vrouwen die hier mee bezig zijn gaan voor een gezond lijf en niet voor de zogenaamde sexy look. 

Mij heb dus een Insta account geopend en ik hoop op veel volgers. Plaats daar foto’s van nu en straks ook van ná de operatie. En uiteraard hoe het gaat qua de klachten die ik nu heb en straks hopelijk niet meer. De volgers die ik nu heb komen uit Amerika. Als je zoekt op gerelateerde hashtags dan kom ik op ongeveer 700 openbare berichten. En dat in een groot land als Amerika. Ik verwacht dus geen grote aantallen NL volgers maar elke dame die met klachten en/of twijfels rondloopt is er een. Vandaar mijn berichtje ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.