Ga naar inhoud

Ervaringen met allergie huisstof en huismijt?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn operatie staat gepland over 3 maanden in de Velthuiskliniek. Nu heb ik zelf een huisstof en huismijt allergie en lees ik op internet dat dit nadelig uit kan pakken bij een silliconen implantaat. 

Nu is mijn vraag, zijn er meerdere vrouwen op dit forum met deze allergie en hoe zijn hun ervaringen na een borstvergroting? Klopt het dat je ook kunt laten testen of je allergisch bent voor silliconen implantaten?

 

Ik lees graag jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies

Hoi @klavertje4

Ik heb ook allerlei allergieën (waaronder huisstofmijtallergie). Als je bang bent voor het ASIA syndroom. Kans hierop is trouwens wel erg klein, maar je hebt wel een groter risico als je last hebt van allergieën. Ik heb daarom gekozen voor de monobloc hydrogel protheses die gevuld zijn met een gel die bestaat uit water en een verdikkingsmiddel dat door het lichaam afbreekbaar is. Doordat deze prothese geen siliconen vulling heeft is er geen sprake van het zweten van siliconen deeltjes in het lichaam waar je lichaam dus het ASIA syndroom kan ontwikkelen (kan, dit hoeft dus niet!). Je kan meer over deze protheses vinden via de zoekbalk. 

 

Doe vooral waar jij je goed bij voelt en lees je goed in. :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei klavertje4:

Dank B00bies, voor je reactie.

De Velthuiskliniek maakt helaas geen gebruik van deze protheses. Ik zal mijn vraag ook nog eens voorleggen aan mijn PC. Ik zit nu echt in dubio of ik dit door moet zetten. 

 

Groetjes

Ik ben extreem allergisch van vele stoffen waaronder huisstofmijt en bepaalde shampoos. Ik heb geinformeerd en dit zou geen probleem vormen.

 

nu bijna een week mijn bv maar nog nergens last van gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies
30 minuten geleden zei klavertje4:

Dank B00bies, voor je reactie.

De Velthuiskliniek maakt helaas geen gebruik van deze protheses. Ik zal mijn vraag ook nog eens voorleggen aan mijn PC. Ik zit nu echt in dubio of ik dit door moet zetten. 

 

Groetjes

 

Hoi @klavertje4

 

Maar je bent toch niet per se gebonden aan Velthuiskliniek. Waarschijnlijk wel een kliniek waar je je heel fijn bij voelt, maar je kan altijd nog ergens op consult gaan waar wel de monobloc hydrogel protheses worden geplaatst zodat je die eventueel ook mee kan nemen in je overwegingen. Het zou zonde zijn als je hierdoor helemaal geen protheses durft te nemen. Bij mij zijn het in ieder geval de monobloc hydrogel protheses geweest die mij over de streep hebben getrokken, omdat ik echt geen siliconen protheses durf(de) te nemen.  

 

Waarschijnlijk gaan ze je vertellen dat het directe verband tussen het ASIA syndroom en siliconen protheses nog niet wetenschappelijk is bewezen en dat de protheses van tegenwoordig niet lekken omdat er een cohesieve gel in zit en dat ze veel veiliger zijn dan vroeger. :) 

 

Het is goed dat je je er bewust van bent en het heeft allemaal geen haast natuurlijk. Denk er inderdaad nog eens goed over na.  xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.