Ga naar inhoud

Tanita; 1e consult 13 juni 2017; Dr. Meesters; Zuyderland Sittard


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 'Tanita', 42 jaar en al vanaf jongs af aan een goed gevulde meid. Toen ik trouwde, 15 jaar geleden, was ik slank met cupmaat 75 DD. Nu, na 2 zwangerschappen en ben ik wat zwaarder, maar heb ook inmiddels cupmaat 85I. De laatste jaren zijn mijn borsten ook echt blijven groeien. Ik heb af en toe last van pijn in mijn schouders en/of nek, maar niet dramatisch. Wel werk ik in de zorg met ernstig meervoudig beperkte mensen, en dat is fysiek zwaar. Grote borsten zijn gewoon niet praktisch in mijn vak. Ik heb 1 keer een cliënt gehad die (per ongeluk) in mijn borst beet, omdat ik nu eenmaal minder ruimte vóór mijn borsten heb. Mijn armen zouden langer moeten zijn om dat op te lossen... haha... of mijn borsten platter, kleiner. Ik heb nu sinds een maand een nekhernia met uitstraling naar mijn linkerarm. Ik werk momenteel niet. Mijn HA en Fysiotherapeut zeggen dat de oorzaak gerelateerd is aan mijn houding, alhoewel ik niet echt krom sta of zo. Zij menen dat het ook aan het gewicht van mijn borsten kan liggen, waardoor mijn schouders en rug extra belast worden. Ik zou graag een borstverkleining willen. Ik heb ook wel mentaal last van de grootte van mijn meiden, voel me onzeker en minder mooi erdoor. Dit was voor mij eerder niet een reden om voor een borstverkleining te gaan, maat nu ik waarschijnlijk een medische indicatie kan krijgen, ben ik wel licht optimistisch... Ik wil graag leren van alle info op deze site en ben benieuwd naar ervaringsverhalen van jullie allemaal. Bedankt voor het toevoegen! Groetjes, Tanita

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dank je wel, Claddie! Inmiddels kan ik een doorverwijzing krijgen, maar ik moet me nu gaan verdiepen in welk ziekenhuis ik de borstverkleining wil laten doen. Effe dit forum doorspitten naar ervaringsverhalen.... kopje koffie erbij.... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we dan! De eerste stap is gezet, tenminste een afspraak voor een intakegesprek. Ik ben benieuwd. Heb momenteel cup I, maar heb wat overgewicht (BMI 32), dus ik weet niet of deze arts een operatie goedkeurt. Mijn zorgverzekeraar in ieder geval wel, daar heb ik al naar geïnformeerd. Iemand ervaring met BMI-issues?

 

Greetz :-)

Tanita

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik zou dus eigenlijk op 13 juni mijn intakegesprek hebben bij Dr. Meesters, maar kon vandaag al terecht. Dr. Meesters was weggeroepen voor een spoedoperatie, daarom kregen mijn man en ik de eerste info van een assistent arts. Ik moet zeggen, deze deed het heel goed. Heeft mij ook gemeten en foto's gemaakt. Later kwam Dr. Meesters bij het gesprek zitten en gaf nog aanvullende info. Met mijn cupmaat 85I zou ik wel in aanmerking moeten komen voor vergoeding vanuit de zorgverzekeraar. De aanvraag is gedaan. Morgen moet ik voor een mammografie gaan. Heb deze nog niet eerder gehad. Als de zorgverzekeraar (CZ) goedkeuring geeft kom ik op de wachtlijst. Hoe lang deze lijst is konden ze ons niet vertellen. Zelf wil ik na de zomer geopereerd worden, niet eerder.

 

Ik ben wel blij dat ik voor dit gesprek van vandaag al veel info o.a. via dit forum gelezen had. Dat hielp wel.

Succes iedereen die binnenkort geopereerd wordt!!!!

 

Groetjes,

Tanita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.