Ga naar inhoud

Weer een herstel operatie?? nav complicaties


Joyce_db

Aanbevolen berichten

Goedeavond Dames,

 

Ik zal me even voorstellen

 

Mijn naam is joyce ik ben 31 jaar ik woon samen met mijn hondje.

Ik ben inmiddels 3x geopereerd.

De eerste keer was toen ik 17 jaar oud was ik heb toen een borstverkleining ondergaan,

doordat ik rugklachten had en ze verwachten toen dat het door mijn zware voorgevel kwam.

ik had toen al een flinke f cup.

Ik heb daar toen hele brede en zware littekens aan overgehouden ik kon ze niet bedekken onder mijn bh's en bikini's.

Via een kennis ben ik in 2013 in contact gekomen met dr rysavy in uden en die vertelde mij dat hij een litteken correctie kon doen, en

mooie smalle littekens kon maken.

Aangezien ik dit graag wou heb ik besloten om alleen een litteken correctie te laten doen met de maat toen een volle D cup was ik dik tevreden.

In Juni 2014 ben ik toen geopereerd, de operatie is goed verlopen geen last niet misselijk helemaal niks de volgende dag merkte ik wel meteen op dat toen het

verband er af mocht ze volgens mij kleiner geworden waren.

Ik was al blij dat de pijn en alles te doen was dus ik klaagde niet.

Een paar dagen later zat ik s'avonds op de bank en voelde dat mijn t shirt helemaal nat was onder mijn borst en dat was doorweekt met wondvocht

en bloed mijn toenmalige vriend keek en kon niet zo vinden wat het was.

Wij zaten midden in een verhuizing dus ben ik naar mijn moeder gegaan omdat wij zo geen gaasjes konden vinden en toen mijn moeder keek

zag zij dat er een mijn litteken open gegaan was een er een gaatje was ontstaan waar het wond vocht uit kwam het liep met straaltjes eruit.

Ik heb het ziekenhuis gelijk gebeld maar aangezien het al na 22.00 was mocht ik pas de volgende ochtend komen.

De volgende dag kreeg ik het advies te spoelen en gaasjes ik mijn bh te leggen.

Na 3 dagen ging ook de andere kant open maar gelukkig was het rechts maar een stukje want links was het echt een gat geworden.

Ik ben zo denk ik 8 weken bezig geweest voordat het uiteindelijk dicht was en moest wekelijks terug.

De eind conclusie was dat ik ''verminkte'' borsten had en mijn linker borst geen vorm meer had het opengeklapte gedeelte is zo

dicht geroeid dus letterlijk een opengeklapte borst.

Ik moest wachten van dr rysavy tot de littekens een beetje rustig geworden waren voordat hij wat kon herstellen.

Uiteindelijk heeft dit een jaar geduurd en met mijn toen volle c cup dus inderdaad kleiner zat er niks anders op dan ze te herstellen met een litteken

correctie en protheses zowienzo voor de vorm en als hij ze zonder protheses herstelde werden ze nog kleiner en kreeg hij nooit meer de mooie vorm erin.

Gelukkig kreeg ik de operatie vergoed maar de protheses ja die moest ik betalen maar ik was al zo blij dat er wat aan te doen was.

Juni 2015 werd ik dus wederom geopereerd en plaatste hij 400cc mentor protheses.

Ook die operatie ging goed daarna ook alleen na een paar dagen kreeg ik enorm vocht in mijn linkerborst dus ik was weer bang dat dit verkeerd ging en

heb daarom meteen antibiotica gekregen.

2 dagen nadat de hechtingen eruit gegaan ging helaas weer mijn linkerborst weer open dus alle ellende begon weer opnieuw.

Nu is het wel gelukkig binnen 6 weken dicht gegaan maar ik bleef/blijf pijn aan mijn linkerborst houden en deze is ook niet rond maar het stuk wat open gegaan is,is in getrokken dus dat loopt recht schuin na boven en niet rond helaas en de prothese is ook echt voelbaar de randen.

Net alsof deze niet goed gevuld is allemaal deuken en die zijn ook zichtbaar helemaal als ik op mijn zijkant lig.

afgelopen november heeft hij poliklinisch het litteken open gemaakt in de hoop dat de borst doorzakt en rond word en de pijn weggaat maar je voelt hem al aankomen

niet dus en ook is dit stukje open gegaan.

ik snap het niet, recht is perfect niet open gegaan en mooi rond maar links is niet rond en de pijn is het ergst steken, net of er continu druk op staat.

ik heb een echo gehad maar daarop is niks te zien.

een second opinion in belgie bij dr bronckaers en die zegt dat links gewoon echt opnieuw moet maar ik durf eigenlijk niet meer.

 

Nu ben ik hier om te lezen en misschien ook mijn beslissing makkelijker te maken en te kijken of jullie adviezen hebben.

en welke dokter heel goed is want ook al ben ik bij dr bronckaers geweest misschien een ''thirth'' opinion me over de streep kan helpen

want belgie wordt niet vergoed ook niet gedeeltelijk en terwijl ik er alles voor over heb dat het goed is laat mijn portomonee het nu ook niet toe om het helemaal

zelf te betalen.

misschien is daarom ook een optie om een goede dokter in nederland nog eens te bezoeken.

 

een heel verhaal maar fijn om het te delen.

alvast bedankt

 

groetjes joyce    

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joyce_db

 

Hai en ten eerste welkom op BF :) 

 

Wat een verhaal zeg met je borsten en nog steeds niet happy! Ik kan mij voorstellen dat je een andere PC ernaar wil laten kijken. Ik zou je eigenlijk adviseren voor een SO om bij het OLVG WEST ( ziekenhuis te Amsterdam) langs te gaan bij Dr van Selms/Dr Nio. Zij doen ook reconstructieve chirurgie en staan zeer goed aangeschreven en zijn breed in hun kennis en kunde.

 Zorg dat je kopie medisch dossier bij je hebt en een verwijsbrief van je huisarts om een afspraak te maken. 

 

Hoop dat een van ze, iets voor je kunnen betekenen en eindelijk happy kunt zijn!

 

xx

 

@Desert-Rose jij nog advies mbt PC's? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

goedeavond allemaal

 

Dank je wel BrownieG voor je antwoord, en mijn excuses voor mijn late antwoord.

Ivm iets in de prive sfeer kon helaas niet eerder antwoorden.

Ik heb gebeld naar ovlg en heb inmiddels een afspraak staan bij dr nio op 4 mei dus,

ik ben echt heel erg benieuwd maar vindt het ook heel spannend.

Ik hoop echt dat dr Nio iets voor mij kan betekenen.

Helemaal nu mn linkerborst ook in gaan zakken en naar buiten gaat draaien :(

Daarbij krijg ik ook steeds meer last dus ik hoop dat de tijd snel gaat en het zo 4 mei is.

 

Ik hou jullie op de hoogte hoe het allemaal verloopt.

Groetjes joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joyce_db

 

Hey hey,

 

Geen excuses hoor want priveomstandigheden gaan nou eenmaal voor maar toch fijn dat je wat aan de info heb gehad. Ik hoop idd dat Nio wat voor je kan betekenen. We zullen voor je duimen hier!! Erg vervelend dat je borst nu andere sympthomen laat zien :( Zou voorlopig een goeie sportbh aandoen tot je consult. Als de pijn veel erger wordt zou ik Nio hiervan wel op de hoogte houden en misschien dat ie dan eerder ernaar kan kijken ( geen idee hoor).

 

Sterkte daar en idd hou ons maar op de hoogte. Ik hoop echt dat er wat positiefs voor je uitkomt!! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

 

BrownieG dank je voor je antwoord.

Ik heb ook al een tijdje weer mijn sport bh aan een gewone bh kan ik helaas niet hebben :(

ik heb ook nog gebeld of het misschien niet eerder zou kunnen maar helaas nio zit echt vol dus

nog even geduld hebben maar goed nog een goed maandje dus schiet alweer op.

 

Ik houd jullie zeker op de hoogte :35:

 

xx  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb een tijdje geleden mijn verhaal gedaan in het topic even voorstellen.

Hier kun je mijn verhaal lezen:

https://www.borstenforum.com/topic/19488-even-voorstellen/?do=findComment&comment=381254

In het kort is het ik ben in 2000 geopereerd aan een borstverkleining ivm rugklachten daar had ik

hele brede littekens aan over gehouden en daardoor heb ik op aanraden van een kennis.

Eindelijk in 2014 een littekencorrectie uitlaten voeren in uden bij dr rysavy helaas gingen de wonden

open dus spoelen en nadat ze eindelijk na een hele tijd dicht waren hield ik misvormde borsten over.

In 2015 werd ik door dezelfde dokter geopereerd om dit te herstellen alleen zou ik protheses nodig hebben om

de vorm er mooi in te kunnen krijgen en mijn volume terug dus nu werd het een borstvergroting met littekencorrectie.

Helaas ging het wederom weer mis en vooral links de wonden weer open.

Dus weer spoelen ect. mijn pc heeft het zo even gelaten ook al is de vorm niet zoals deze hoort te zijn.

Ook had ik last van uitslag en daar wist niemand raad me pc niet en dermatholoog ook niet.

Afgelopen november heeft hij een stukje litteken open gemaakt in de hoop dat de prothese zou doorzakken en de vorm erin zou komen.

Dit laatste is gebeurd omdat ik sinds dat het de laatste keer open is gegaan heel veel last, pijn aan mn linker borst heb gehouden.

Ook zie en voel je de prothese zitten en ontstaan er deuken in mn borst als ik zijwaards ga met mn lijf.

Helaas ging het in november weer open en besloot ik dat het klaar was en ik het even rust wilde geven.

 

Begin dit jaar werden na mijn idee de klachten erger en besloot ik een second opinion te doen en maakte een afspraak bij dokter nio in het olvg voor 4 mei 2017

gister dus.

Ik legde hem mijn waslijst aan klachten uit: borst niet rond, borst uitgezakt (links hangt veel lager als rechts ), pijn in de linker borst, uitslag op de linker borst

Pijn en vouw en uitslag tussen mijn borsten, boven in de linkerborst deuken (eerst voelde je ze, nu zie je ze ook voortaan, en mijn linkerborst voelt ook raar aan kan er niks aan hebben zelfs de stralen van de douche doen soms zeer en het is net of er een contante druk is en hij hard word als steen en zwaar tenminste zo uitgelegd.

 

Hij kwam met de conclusie dat hij mij wel kon helpen en dan als volgt deze prothese gaan eruit (mentor 400cc voor de spier) en hij wilde dan nieuwe protheses 600cc (schrok me dood want het hoeft voor mij niet groter) achter de spier plaatsen dit zou ongeveer hetzelfde zijn en ogen als wat ik nu heb.

Dan is de borst weer rond je ziet dan de prothese ook niet meer zitten en voelt deze ook niet meer en bij gaat het uitgezakte weghalen en de littekens en deze moor maken dat dat ook mooi rond weer loopt.

Tussen mijn borsten is helaas een soort van smet ontstaan omdat ze zo dicht op elkaar staan dus mag geen bh aan en goed met menthol poeder het droog houden

hier schrok ik van voelde voor mijn gevoel zo vies terwijl ik dit zo goed schoon houdt en zonder bh wordt een ramp want als ik bloot ben hangt mijn borst nog meer en dat doet echt pijn.

De uitslag was hij over aan het twijfelen wat dat zou kunnen zijn, hij zei ik weet het niet zo maar het zou ook nog wel een ''overblijfsel'' van een infectie kunnen zijn maar dat kunnen ze pas zeker weten op het moment dat het open is.

En dan is ook de vraag hoe of dat er eventueel dan links een prothese nu in kan of dat ik dan links nog moet wachten.

Heel blij natuurlijk dat er iets aan te doen is maar krijg het volgens nio niet vergoed en zelf betalen is nu geen optie dus ben nu terug bij af en ben daar echt verdrietig over want anders zou ik 29 mei al geopereerd kunnen worden.

Ik heb gister wel de zorgverzekering gebeld en hun gaven nog een klein beetje hoop en wilde het niet meteen laten afketsen door mijn vervelende verleden hiermee en vroeg of ik aan dr nio wilde vragen of hij een briefje aan hun wilde maken met een begeleidende brief van mij erbij en dan gaan ze het bekijken of ze misschien toch nog iets kunnen betekenen of misschien gedeeltelijk.

Ik hoop dus dat dr nio hier aan wil mee werken, nu zag ik hier dat je nio ook kunt mailen, waar kan ik dat mailadres vinden.

En misschien heeft er iemand nog een tip hoe ik alles het beste aan kan pakken want ben door alles zo onzeker geworden en bang dat ik ook niet meer zo goed weet wat ik het beste allemaal kan doen.

In nio heb ik wel het volste vertrouwen en wil ook echt heel graag dat alles goed komt eindelijk na 3 jaar.

Een heel verhaal geworden sorry maar ben blij dat ik het even van me af kon schrijven en hopelijk heeft er iemand tips of kan ik iemand helpen die in dezelfde situatie zit (dat hoop ik niet want wens het niemand toe)

 

Ik heb nog een foto van de uitslag misschien dat er hier iemand weet wat het is of het ook heeft gehad.

Op het moment dat er warmte bij komt douche, zon, zonnebank of dat het warm is wordt het erger.

 

 Vast super bedankt

Lieve groet joyce

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal.
Ik hoop echt voor je dat de zorgverzekering het een en ander voor je kan betekenen, langer wachten word je natuurlijk ook niet blij van.

 

Zit je uitslag alleen tussen je borsten of ook aan de zijkant? Zijn het echt bultjes of kleine kringetjes? Prikt of jeukt het? Voelt het een soort nattig aan, alsof je je na het douchen niet goed hebt afgedroogd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Jeetje, wat een verhaal..
Vreselijk dat het gewoon niet wil lukken om mooie borsten te krijgen, en dat keer op keer weer vanalles mis gaat...
Hopelijk kan de verzekering iets voor je doen, zodat je in ieder geval eindelijk kunt gaan genieten van je nieuwe borsten. Hebben ze nog aangegeven wat er op de aanvraag moet staan, die Nio indient? (om meer kans te maken)
Wie weet kan het namelijk wel zo geregeld worden, dat je de operatie zelf niet hoeft te betalen, maar alleen de prothesen? Fijn dat je verzekering zo met je meedenkt!!!

Het emailadres van Nio, zal ik je zo even in een pb sturen. Dan kun je hem tenminste even mailen :)

Sinds wanneer heb je eigenlijk die uitslag, wanneer is die begonnen?
Na je littekencorrectie? Of al eerder? Je ziet vaak dat netelroos voor komt na een operatie, maar daar lijken deze plekken niet echt op... Een netelroosplekje is vaak dikker... en evt schilferig.
Ik heb verder even echt geen idee....

Goed dat je vertrouwen in Nio hebt, hij is ook wel 1 van de betere chirurgen. Kan me wel voorstellen dat je schrikt van 600 cc.. zeker als je insteek jaren geleden een borstverkleining was.. Gaat Nio ook nog weefsel weghalen, buiten dat 'hangende' gedeelte waar je het over hebt?

Sorry voor mijn vragen...
Ik wens je heel veel succes met de aanvraag bij de verzekering! Houd ons maar op de hoogte, als je wilt. Liefst in dit topic, zodat alles handig bij elkaar staat :) 

 

xxx BB


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie reacties ik zal ze even persoonlijk hieronder beantwoorden.

 

@Rocker de uitslag tussen mijn borsten is volgens dr Nio smet maar aan de zijkant weet hij het niet deze is anders. Het zijn niet echt bultjes de huid is gewoon glad en het jeukt of pikt ook niet, ik ben alleen een keer op de zonnebank geweest en toen werd het erger en voelde het net of het verbrand was maar buiten omdat heb ik er geen "last" van. H et is ook gewoon droog niet nattig.

 

@best_boobie De verzekering zei dat Nio het kan indienen met een begeleidende brief wat er in het verleden gebeurd is zijn bevindingen en wat hij nu wil gaan doen verder niks.

De uitslag is begonnen nadat ik de protheses gekregen heb niet meteen maar rond de tijd dat de wond open is gegaan. Toen ik bij de dermatholoog was dachten ze eerst ook netelroos maar daarna zeiden ze dat dat het niet was maar de plekjes worden ook niet dik. Of dat Nio ook weefsel weg wil halen moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, het was zoveel informatie dat me dat niet is bij gebleven dus het zou kunnen maar weet het echt niet. en geen probleem voor de vragen ben dankbaar dat jullie de tijd willen maken om mijn verhaal te lezen en er op te antwoorden echt heel fijn dank je wel

 

@Karin1985 Nee het jeukt niet heb er verder ook niet echt "last" van en de plekjes worden ook niet dikker het is gewoon vervelend dat het er zit en als het warm is of warm wordt worden de plekken erger en groter maar ze blijven wel droog. wel super vervelend dat je er nog steeds last van hebt bij stress en vooral als het ook jeukt.

 

Ik hoop ook echt dat de verzekering en dr Nio mee willen werken en ik inderdaad toch nog zo snel mogelijk bij dr Nio opnieuw geopereerd kan worden en dat het nu helemaal goed gaat.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ff de huisarts laten kijken naar die plek aan de bovenkant. Kan ook zijn dat het een schimmeltje is, hoeft niet per se altijd te jeuken en dan doet mentholpoeder niet zo heel veel helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joyce_db hey hey, fijn dat Nio je een oplossing kan bieden en de zorgverzekering met je meedenkt. Zie dat je het emailadres al van BB heb ontvangen en alsnog je vragen beantwoord kunt krijgen omdat het toch allemaal een beetje snel ging. Dus ga er rustig voor zitten en stel je vragen schriftelijk weer zodat je straks alles duidelijk kan teruglezen. Hij is wel snel en kortaf maar reageert wel :) 

 

Zou je zorgverzekering vragen wat ze NODIG hebben in deze brief om tot een volledige vergoeding over te gaan. En dit met Nio bespreken of hij dit wel fixen in deze brief. Eigenlijk zelfde idee wat BB aangaf. Lijkt mij dat de kosten die je je nu al maakt maakt met controles, dermatoloog, huisarts etc etc ook kosten met zich meebrengt en zit een zorgverzekering ook niet op zit te wachten. Zou dit alles zeker aanhalen in je brief ;) Wellicht staan ze ze daar dan ook effe bij stil. Zou ook zeker zeggen dat je emotioneel er ook erg onder lijd en met een operatie bij deze chirurg  de kansen op herstel positief zijn. Je hebt een opening dus alles eruit halen zou ik zeggen. 

 

Hoop dat Nio een mooie brief maakt en er snel schot in de zaak komt want je loopt er al zolang mee. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

 

Sorry voor mijn late reactie ik ben even afwezig geweest door drukte prive.

De mail naar dr nio is verstuurd dus heel spannend en afwachten of hij me zou willen helpen met de brief voor

de zorgverzekering.

Heel hard duimen dus.

 

@Rocker ik ben inmiddels terug geweest bij de huisarts en deze heeft nogmaals gekeken naar de uitslag en vermoed dat het van binnenuit komt zodra er op drukt dan trekken de vlekken weg.

Ook heeft ze me zalf miconazol voorgeschreven voor de smet.

Dus we gaan dit proberen en hopelijk voor de smet werkt het en de uitslag ze hoopt dat na een nieuwe operatie deze misschien verdwijnt of minder wordt.

Volgens haar zou het kunnen zijn dat misschien de prothese vanbinnen er tegen aan drukt.

 

@BrownieGJa ben blij dat de zorgverzekering toch niet meteen alles afwijst, nu hopen dat dr nio mee wil werken ik ben nu op zijn antwoord aan het wachten.

Ik had de zorgverzekering inderdaad nog even gebeld om te vragen wat ze exact nodig hebben en van nio hebben ze alleen een behandelplan en kosten begroting nodig en van mijzelf de begeleidende brief waarin ook zeker ga vertellen dat wat je vermeld alles ook kosten meebrengt en ook zeker niet gelogen dat dit ook heel veel met mij emotioneel doet want dat doet zoiets dus ook wel echt.

 

Zodra ik iets meer weet horen jullie het meteen en dank jullie wel voor jullie reacties

 

Xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.