Ga naar inhoud

Daisyhorselover : 10 mei 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier, woon in Borsbeek en heb morgen een afspraak bij de PC om de documenten enzo verder in orde te brengen.

Heb al een eerste consulstatie gehad in januari.

Ik word op 10 mei geopereerd en wil van een E cup naar een B.

Zelf ben ik al 55 jaar oud, maar wil ik er toch nog voor gaan.

Mijn rugklachten zijn enorm en ik hoop dat ik na de bvk terug netjes rechtop kan lopen.

Zijn er hier mensen die bij het OZ in België zijn en daar een goedkeuring hebben gekregen?

Hoe gaat dit juist in zijn werk?

Ik breng morgen na de consultatie de papieren binnen bij het ziekenfonds.

Van de hospitalisatieverzekering heb ik al een mail gekregen dat het voor hen ok is als er 400 gr. per borst wordt verwijderd en dit kan aangetoond worden door een post-operatief verslag.

Is er ooit al iemand geweest die een weigering heeft gekregen bij gelijk welk ziekenfonds? En zo ja, wat hebben jullie toen gedaan?

Overstap naar een ander ziekenfonds of beroep aangetekend?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo iedereen...mijn naam is Daisy en ook ik heb beslist om een borstverkleining te laten uitvoeren!

Ik ben 56 jaar, momenteel even in between jobs, en mijn hobby en passie is paardrijden.

Juist ja, dit is niet leuk met een E cup.

Ik word volgende week woensdag 10/5 geopereerd in het AZ Monica in Antwerpen en begin me toch

wel wat zenuwachtig te maken.

Ik krijg buiten een BVK ook nog een okselliposuctie.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Dingen waar ik eventueel moet op letten?

Graag hoor ik het van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daisyhorselover

 

he meis, 

 

Ik heb je topics even samengevoegd, de titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu al je verdere updates blijven doen, en heb je alles netjes bij elkaar staan.

Als je kijkt bij de categorie operatie verslagen borstverkleining,kun je wel tips vinden van dames die deze operatie ook hebben gehad.

 

Nu lekker af gaan tellen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Ik ben er bijna zeker van dat de mutualiteit zal tussenkomen. Ik heb na 3 weken mijn goedkeuring gekregen. Heb ook mijn aanvraag gedaan bij mijn hospitalisatieverzekering en daar moet ik nog ok krijgen maar ik denk wel dat dit in orde zal komen.

Bij mij is ook gesproken van liposuctie op de zijkant.  Ik ben 52 en ik denk dat dit gedaan wordt om het allemaal een beetje mooi te laten uitkomen. Mijn operatie is op 30 mei. Ik sport (jog)ook graag nog een beetje maar een g-cup vastzetten? Pff het zal veel schelen in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen.

Afgelopen woensdag was het dan zo ver. Om 7 uur 's ochtends werd ik in het ziekenhuis verwacht.  Maar al gauw werd snel duidelijk dat ik de derde zou zijn die dag, maar vond dat niet zo erg, ik was enorm kalm woensdag.

Ik werd om 13.30 uur naar het ok gebracht, daar nog even on hold gezet en rond 13.50 uur was het zover, de anaesthesiste bracht me onder narcose. Om 18.30 uur werd ik dan terug naar de kamer gereden.  Pijn voelde ik niet, gelukkig.  Maar heb ook een liposuctie laten uitvoeren thv rug en oksels en dat zorgt tot nog toe voor veel lekken.  De eerste nacht hebben ze het verband om de twee uur komen vervangen, niet dat van de borstverkleining, daar heb ik tot op heden nog geen last van, maar wel dat van de liposuctie, even een tegenvaller, maar desondanks dat is alles perfect gelopen.  Donderdagochtend werd het drukverband verwijderd en kon ik al een kijkje nemen naar mijn nieuwe kleine borsten en het ziet er perfect uit!  Even nadien mocht ik naar huis.  Tot en met vandaag kan ik niet zeggen dat ik pijn heb, enkel de blauwe plekken zijn voelbaar.  Maar die zijn van de bijhorende liposuctie!  Super blij tot hiertoe en volgende week donderdag op consultatie naar de PC.  Ik heb de littekens ook al wel even kunnen zien, ok is even schrikken, maar ik ben er zeker van dat dat op termijn mooi gaat genezen.  Voor degenen die nog niet geopereerd zijn veel succes en zenuwen zijn eigenlijk niet nodig! Beste amw64 hou rekening dat de liposuctie het meeste pijn gaat doen (en wat is pijn? blauwe plekken he, meer niet). Zelf rijd ik veel paard, dus vandaar dat het ook nodig was, dus ik kan het me wel voorstellen dat lopen ook heel  vervelend is! Succes alleszins.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisyhorselover,

Wat een fijn verslag! Ik ben zo blij dat alles goed verlopen is! Proficiat met je nieuwe borsten! Geniet er maar van!

Tja die liposuctie doen ze wellicht altijd op zekere leeftijd. Ik heb daar ook kwabjes zitten die ik vroeger niet had. Ik ben nu niet graatmager maar ook zeker niet dik. Het zit er ineens he. Ik heb nog gelezen dat die pijn (blauwe plekken gevoel) het ergst is. Ik hoop dat je genezing vlot verloopt en dat je je eens goed kunt laten gaan in de solden in juli.

Vandaag zie ik het weer goed zitten! Merci

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je amw64. Ja, vanaf een bepaalde leeftijd komen er zo hier en daar vetjes te zitten die er niet thuis horen he.....We zijn nu weer een dag verder en de wondjes lekken niet meer, met uitzondering van eentje en heel minimaal.  De blauwe plekken zijn enorm, maar nog steeds geen pijn in de borsten!   En de pijn van een forse blauwe plek is bij iedereen wel bekend denk ik dan!  Het slapen 'snachts gaat ook super, ook al ben ik eigenlijk geen rugslaper...dus, tot hiertoe zo tevreden! En ja, in juli trek ik zeker en vast naar de solden.  Heb van mijn beste vriendin donderdag een kaartje gekregen met centjes in voor een nieuw setje!  Hoe attent is dit wel niet?  Heb haar gevraagd om dan mee ge gaan kiezen ;-) .  Komt bij jou ook allemaal goed hoor!  Gewoon aan niets denken.  Bij wie laat je het doen? groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Daisy,

Fijn dat het herstel zo goed verloopt! Wellicht merk je iedere dag een verschil. Zelfs met die blauwe plekken.  Ik ben blij dat je de pijn op die manier beschreven hebt. die kennen we allemaal! Denk je nu een B cup te hebben? Wat heb jij een goeie vriendin! Dit is een bijzonder leuk en origineel geschenk! 

ik woon vlak bij Gent en laat me behandelen door dr Heintz. Hoop van een g naar een c te kunnen gaan.

Ik wens je een fijne moederdag. Groetjes

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Annemieke,

Was inmiddels naar jou profiel gegaan en zag dat je in Gent wordt geopereerd.

Van een G naar een C moet lukken, bij mij was het een E en zijn ze naar een B gegaan.

Mijn sport BH is een cup A en die is niet gevuld ;-), maar is dan normaal een B hebben ze gezegd. Die sport BH die je bij de bandagist dient te gaan halen is al ruimer van omtrek, waardoor ook automatisch de cup dan weer groter is.  Ze veranderen elke dag een beetje van vorm.  Van heel plat naar nu een gewone  rond gevormde kleine borst!  Nog even en is aan jou!  Voor jou ook een fijne moederdag gewenst!

Groetjes.

Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb op 10/5 een BVK gehad.  Nu valt me wel op dat de borsten dagelijks veranderen, wat waarschijnlijk wel heel normaal is.

Maar ik merk ook dat ze alle dagen dikker worden.

Wie herkent dit? En is dit normaal?

Mijn sport bh was bij de eerste dag voor de helft gevuld, die is nu, na 6 dagen voor 4/5de gevuld.

Graag had ik hierop enige reactie gekregen.

Ik heb donderdag mijn eerste controle afspraak.

Heb ook een zijdelingse en okselliposuctie gehad waarvan ik het meeste last heb.

Van mijn borstverkleining heb ik nog steeds nauwelijks pijn.

groetjes, Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar ook wel last van gehad, niet zozeer dikker worden denk ik, maar vooral heel gespannen en hard aanvoelen.  Ik denk dat dat vocht is dat vastgehouden wordt. Ik probeer er echt op te letten om 1,5 a 2l te drinken, dat zou helpen om vocht af te voeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Daisyhorselover:

ok, bedankt voor de feedback.

Drinken doe ik zelf ook heel veel.  Zal er dan waarschijnlijk allemaal wel bijhoren denk ik dan maar.

 

Wat ik van bvk's weet, hoort het er idd bij. Vocht vasthouden is sowieso bij veel operaties aan de orde, en zeker met dit weer houd je al snel wat meer vocht vast.

Verder hebben ze natuurlijk je huid best strak bij elkaar getrokken (om het zo maar ff te zeggen) en zal door het rekken van de huid, ook weer iets meer volume ontstaan.

 

Ben je tot nu toe wel tevreden?

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 18 mei dus voor het eerst op controle geweest, knoopjes weggeknipt en alles zag er uit zoals het er moet uitzien tot nu toe.  Blauwe harde plekken zijn van de okselliposuctie en kan tot 3 maanden duren vooraleer dit helemaal netjes genezen is, dus moet me geen zorgen maken.  Volgende week naar de huisarts voor wondverzorging en dan pas 22 juni terug naar PC.  Autorijden kan vanaf midden volgende week (weliswaar kleine gekende afstandjes), de rest zal nog moeten wachten.  Is wel moeilijk want je voelt je goed en mag naar mooie genezing toe praktisch niets doen....dan maar terug dienstencheques besteld (strijk).  Gelukkig heb ik een echtgenoot die het huishouden goed opvangt, boodschappen doet edm.  Zelf zal ik me maar voorzien van wat boeken enzo om de dagen/weken door te komen.  Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo iedereen, vandaag weer op controle geweest bij de PC.  Die schrok zich een aap.  Blijkbaar zijn mijn wonden (wat ik zelf ook al wel had opgemerkt) heel snel geheeld .... de littekens zijn bewonderenswaardig heel mooi.  Ik moet zelfs geen dure crème bij de apotheek gaan halen, mag gewoon nivea gebruiken of een andere vette crème.

Over vier maanden eind controle.  De verdikkingen aan de linker kant onder de BH rand van de liposcutie zouden ook nog serieus afnemen.  Vanaf morgen mag ik alles terug doen, zelfs paardrijden!  Uiteraard ben ik hier heel gelukkig mee, ook het resultaat is optimaal, van een E cup, naar een B.... en toch lijken ze nog echt groot genoeg. (mijns inziens dan) De sport BH mag opgeborgen worden en wat ben ik blij met mijn nieuwe lingerie setjes die ik van mijn echtgenoot cadeau heb gekregen.  Leuk om gewoon eender welke lingeriezaak binnen te kunnen stappen en gewoon leuke setjes kunnen kiezen en kopen zonder dat ze onbetaalbaar zijn! #hadditveeleerdermoetendoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Daisy,

Fijn dat de genezing zo vlot gegaan is. En je bent van die sportbh vanaf! Alles dus weer net als vroeger maar dan met een B ipv een E. Geniet maar van je nieuwe leven.

Ik sta 20 dagen achter jou.. Heb controle de 29ste. Dit is een week vroeger dan gebruikelijk ; wij vertrekken de 30ste op vakantie en de pc gaat dan aansluitend.

De blauwe plekken trekken weg. De littekens zien er heel mooi uit. In feite zie je ze haast niet. Ik heb gelukkig ook geen last gehad van wondjes. Die verdikkingen op de bh rand heb ik ook hoor en ook eentje boven rechter tepel maar ik heb het gevoel dat dit ook nog iedere dag verbetert.

Mijn borsten zijn veel kleiner ; toch heb ik sportbh 80D. Ik hoop toch echt niet meer te hebben dan een D in lingerie na het ontzwellen. Al bij al ben ik meer dan tevreden en zeg ik zoals de meesten : ik had dit veel eerder moeten doen. Groetjes Annemieke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey Daisyhorselover

Ik heb met interesse je verslag gelezen. Ook ik wil voor een BVK gaan. Morge heb ik mijn 2de consult bij de PC. Ik zou van een F naar een volle B of kleine C gaan. Ik ben 54. Ik hoop dat je nog altijd blij bent met je nieuwe borsten en vraag me af hoe het nu met je gaat. Zijn er nog dingen die je anders zou doen nu je dit ervaren hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.