Ga naar inhoud

younglola : 25 april 2017 : Dr. Corion : Bergman Clinics


younglola

Aanbevolen berichten

Goedemiddag dames,

 

Ik ben 'younglola' en ik ben op 25 april geopereerd door Dr. Corion via Bergman Clinics.

Ik ben zo'n 40 kilo afgevallen, waardoor als vanzelfsprekend mijn lichaam erg is veranderd en ik niet meer tevreden was met mijn buik en borsten.

Ik ben 25 en ik moet nog een behoorlijke tijd tegen dit lichaam aankijken, dus heb ik besloten er iets aan te laten doen.

Ik heb een borstlift met prothese en een grote buikwandcorrectie gehad en ben nu herstellende. (Mommy Make-over, zonder moeder te zijn geworden, haha)

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik benieuwd ben naar verhalen en foto's van 'lotgenoten'.

Met mij gaat het momenteel vrij goed al na een week. Ik rust nog genoeg, maar ik ben al wel vanuit huis een paar uurtjes per dag aan het werk. (Op de computer, dus geen fysiek werk gelukkig.)

 

Mijn borsten zijn gelift en er is een prothese van 400cc geplaatst. Mijn borsten vind ik nu al heel erg mooi geworden, ook al is dit nog niet het eindresultaat.

Het voelt allemaal nog wel een beetje onwerkelijk, vooral met de gevoelloze plekken. Dit vind ik ook vrij akelig.

 

Mijn buik vind ik momenteel nog niet mooi, maar dat komt omdat het litteken van mijn navel echt een kring om mijn navel is, die door de zwelling naar buiten gedrukt wordt. Daarmee heb ik me tenminste gerust laten stellen door de verpleegkundige op de eerste controle. Mijn litteken op mijn onderbuik vind ik vrij hoog, maar hopelijk trekt dit ook nog een beetje bij. De zwelling is vooral op mijn buik best aanwezig, dus de kans dat het nog bijtrekt is aanwezig.

Wel denk ik dat mijn PC alles goed heeft afgetekend en zo laag mogelijk heeft ingezet (de scalpel, bedoel ik dan), maar mijn hele schaamstreek is gewoon best wat omhoog getrokken, aangezien mijn schaamhaar wel echt precies onder het litteken begint. Ik ben dus bang dat alles in zijn geheel gewoon wat omhoog is getrokken, maar ik hoop dat dat nog bijtrekt. Nu komt het litteken namelijk wel echt boven bijna al mijn ondergoed uit.

 

Verder over Bergman Clinics en Dr. Corion niks dan goeds. Hele fijne man die ontzettend goed luistert en meedenkt. Kundig chirurg voor zover ik dat als leek kan beoordelen. Mocht iemand me meer kunnen vertellen uit ervaring over het herstel van de littekens dan hoor ik dat heel graag. Verder zijn alle andere reacties ook hartstikke welkom. Ik zou best foto's willen plaatsen, maar ik wil eerst even verder uitzoeken hoe dat zit met privacy. Vluchtig daar iets over gelezen.

 

Veel groeten,

 

Younglola

Link naar reactie
Delen op andere sites

@younglola

 

Hoi hoi,

 

Er zijn wel een aantal topics te vinden over ervaringen mommy make over en je zou ook eens kunnen kijken bij buikwand correctie.

 

Ik zou me ook nog niet teveel zorgen maken over je buik, alles staat natuurlijk nu nog heel erg strak en je geeft ook aan dat er toch nog redelijk wat vocht zit, dus je kunt er nu echt nog niets van zeggen, het is echt nog een tijdje geduld hebben.

 

De doffe plekken die je ervaart komen doordat de zenuwen zijn doorgenomen en die gaan dadelijk vanzelf helen, meestal komt het gevoel volledig terug, maar heel af en toe is er kans dat je op sommige plekken iets minder gevoel blijft houden.

Dit is van te voren niet te voorspellen.

 

Littekens zijn in het begin altijd paarsachtig/rood, dit is alleen maar goed,want zo weet je dat ze goed doorbloed zijn,maar voordat littekens volledig uitgerijpt ( genezen) zijn kan soms 18 maanden duren.

Als over een aantal weken alles helemaal dicht is en er nergens meer korstjes op zitten mag je de littekens ook in gaan smeren,dit is voornamelijk goed om het soepel te houden, en ze kleuren vanzelf steeds lichter.

 

Ik heb je titel even aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

 

Hi Desert-Rose,

 

Dankje voor je bericht!

 

Inderdaad, ik lees het overal: Geduld, geduld, geduld. Haha. Het is ook allemaal zo logisch, maar toch ben je zo benieuwd en doordat het herstel de eerste 2 weken iig nog niet zo snel gaat (of wel, maar de tijd in die periode niet echt) ben je er de hele dag mee bezig, waardoor je jezelf een beetje gek maakt natuurlijk.

 

Ik ga inderdaad nog eens verder het forum doorspitten!

Dankje!

 

Veel groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag precies 2 weken po en mijn eerste werkdag zit er alweer op. 

Eigenlijk gaat het heel erg goed. Vrijwel geen last van mijn buik, alleen mijn rechterborst is af en toe nog vrij hard en een beetje pijnlijk. 

Ik was heel erg bang van tevoren dat het te veel zou zijn om na 2 weken al te gaan werken, maar tot nu toe gaat het prima. Ik werk deze week 3 dagen van 8u. Vanachter een computer weliswaar, dus fysiek werk hoef ik niet te doen gelukkig. Heb alleen wel rugpijn van het verkrampt lopen, zitten en liggen de afgelopen 2 weken. Dat komt er nu wel een beetje uit. Vanavond maar na het eten meteen lekker in bed gaan liggen met een serie en morgen weer een nieuwe dag! 

 

In mijn rechterborst heb ik ook nog wat minder gevoel als links. Is het gek dat dit niet synchroon loopt? 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.