Ga naar inhoud

EllyT : 18 april 2017 : Dr. Fresow : Bauland Kliniek : Mill


Aanbevolen berichten

Al jaren dacht ik aan een Borstverkleining maar durfde het nooit aan. Inmiddels ben ik 45 jaar oud en mijn borsten werden alsmaar groter. Het groeien van de borsten is bij mij pas op iets latere leeftijd begonnen. Pilgebruik, hormoonbehandelingen ivm zwangerschap, zwangerschappen zelf, vroege overgang. Ik had hele stevige en zware borsten met veel klierweefsel. In maart jl. sprak ik voor de 2e keer iemand die super enthousiast was over een verkleining. Toen is het allemaal heel snel gegaan. Ik heb contact opgenomen met de Bauland kliniek in Mill. Diezelfde week kon ik terecht voor een intake gesprek en op 18 april jl. ben ik daar geopereerd.Achteraf heel fijn dat het allemaal zo snel kon. De pijn is me 100% meegevallen. Het is nu 1,5 week geleden. A.s. Donderdag terug naar de kliniek ivm het verwijderen van de tape, knoopjes. Hopelijk heb ik het ergste nu gehad en komen er geen complicaties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi elly!

 

wat goed van je dat je deze stap hebt genomen. Er zal letterlijk een last van je schouders zijn vallen :)

 

en leeftijd maakt toch niets uit? Je bent je hele leven vrouw en ook op je 45e heb je er recht op om je mooi, vrouwelijk en zelfverzekerd te voelen.

 

Veel succes met je herstel, doe het rustig aan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Ik vond het ook wel stoer dat ik het durfde haha. Waarschijnlijk was ik er nu pas aan toe. Inderdaad last van mijn schouders gevallen. Totaal 1006 gram weggehaald. Het voelt gewoon allemaal veel lichter, Merk al veel verschil. Het lijkt alsof ademen beter gaat, ook nek- en schouders minder gespannen en minder last van mijn rug. Rustig aan doen valt niet altijd mee en alleen op de rug slapen blijft lastig, maar het is voor een goed doel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EllyT

 

He meis,

 

Fijn dat je toch de stap hebt genomen, en watzal het dadelijk als alles genezen is een opluchting voor je zijn.

 

Ik heb eventjes je topic titel aangepast en verhuisd naar een andere categorie, hier kun je alle verdere updates neerzetten.

 

Ik wens je nog een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, fijn om je verhaal te lezen. Uit ervaring weet ik dat het veel last wegvalt als die tape en knoopjes weg zijn. Blijkbaar is je operatie zelf ook goed meegevallen? Goed rusten, maar ik weet dat dat iets is dat moeilijker word met de dag... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei EllyT:

Dank je wel. Ik vond het ook wel stoer dat ik het durfde haha. Waarschijnlijk was ik er nu pas aan toe. Inderdaad last van mijn schouders gevallen. Totaal 1006 gram weggehaald. Het voelt gewoon allemaal veel lichter, Merk al veel verschil. Het lijkt alsof ademen beter gaat, ook nek- en schouders minder gespannen en minder last van mijn rug. Rustig aan doen valt niet altijd mee en alleen op de rug slapen blijft lastig, maar het is voor een goed doel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Spannend amw64! Ik weet precies hoe je je voelt. De ene dag super zenuwachtig en andere dag waarschijnlijk wat rustiger en denk je laat maar komen. De dag van de operatie was ik ook erg zenuwachtig, maar voor je het weet is het klaar....eerste paar dagen thuis erg onwennig en vooral 1e keer met douchen bang met wat ik aan zou treffen na het verwijderen van de bh en band. Heel raar en drukkend gevoel op de borsten als je naakt staat. Na 1,5 week heb ik dat nog steeds. Maar het went. Ben benieuwd of dit anders wordt na a.s. donderdag als de knoopjes en hechtingen worden verwijderd. Mijn partner heeft mij de eerste 2x geholpen met haren wassen. Snel afspoelen, dan douche uit en inzepen en daarna weer afspoelen in rap tempo. Ook hier word je na paar dagen al handiger in. Daarna deed ik het gewoon zelf. De eerste paar dagen voelde ik me ook zo plat als een dubbeltje. Ik moest er heel erg aan wennen. Tot nu toe is voor mij het slechte slapen het ergst. Ook merk ik dat mijn borsten gaan branden/gloeien als ik te lang sta of in een stoel zit zonder steun. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Tot nu toe zit ik bijna de hele dag in de relaxstoel en dan half liggend. Maar je lichaam geeft dit zelf aan. Van te voren dacht ik eigenlijk zoals de meeste vrouwen, alleen aan de operatie zelf. Goed amw64 dat je de beslissing hebt genomen. Probeer je niet te druk te maken en laat het gewoon gebeuren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jouw ondersteunende woorden. Het is inderdaad zo dat ik nu enorm op ga in het operatie gebeuren. Over de verzorging nadien heb ik ook al jullie ervaringen en verhalen gelezen. Voor mij is de operatie zelf nu het ankerpunt waar ik enorm naar verlang en tegelijk tegen opzie. Maar ik ben zekerder dan ooit tevoren.

Ik ben blij dat bij jou alles zo vlot verlopen is. Ook het herstel gaat goed he. Goed naar je lichaam luisteren en vooral goed rusten lijkt mij ook de juiste manier. Een beetje tijd nemen voor onszelf en dan kunnen we eindelijk genieten van onze borsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey elly 

Hoe gaat het bij jou? Zijn alle korstjes al weg en de wonden dicht?en begin je al met smeren?

 

Mijn wondjes zitten allemaal dicht heb nog wel op veel plekken korstjes zitten dus weet nog niet zo goed of ik al met litteken crème moet gaan beginnen. Bij mij zeiden ze dat ik na 2 weken moest beginnen. Ook begint mijn linker tepel te vertellen. Best irritant.

 

Komende nacht mag ik ook zonder bh gaan slapen, dit van ik dood eng, ik ga denk ik maar een sport bh aan doen en dan hem lekker los zetten zodat ze al wel iets meer vrijheid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noenoe,

 

Bedankt voor je berichtje. Helaas kan ik het nog niet zien. Ik moet a.s. Donderdag terug naar de kliniek. Dan gaat bij mij de tape er pas af (na 16 dagen) en de knoopjes eruit.  Raar hè dat er zoveel verschil zit in klinieken. Door de tape heen ziet het er wel rustig uit. Dus ik moet donderdag even afwachten. De tepel is stuk vrijgehouden van tape en ook daar zag ik idd wat kleine velletjes. Ik zal donderdag eens vragen of je al mag smeren als er nog korstjes zitten. Ik heb het advies gekregen bio-oil te gaan gebruiken. Dat houdt de huid ook soepel. 

 

Jee zonder bh al slapen? Snap dat je dat eng vindt. Als ik bh nu uit doe dan komt er bij mij veel druk op. Ben na het douchen vaak blij als ik de bh weer aan heb haha, tenminste zo voel ik het. Allemaal nog zo superstrak en onwennig. Maar misschien komt het trekkerige gevoel ook door de knoopjes/tape. In de papieren die ik van het ziekenhuis heb gekregen staat dat ik de sportbh de eerste 6 weken dag en nacht aan moet. De bh begint aan voorzijde onderkant band, beetje te irriteren en ik heb er al een tussenstuk tussen gezet. Snachts doe ik daarom vaak alleen de band om ipv de bh. De band mag om als de bh in de was zit. Ik neem aan dat het dan ook niet erg is dat ik die elke nacht om doe. Afgelopen dagen heb ik vaker iets langer gestaan en bijv op rechte stoel gezeten. Na uurtje of 2 is het dan helemaal klaar...veel druk op borsten/hechtingen, borsten beginnen dan echt te gloeien. Dan maar weer snel achterover de relaxstoel in. Ik probeer wel 2 of 3x per dag 10 tot 15 min. te wandelen. Ook vocht vasthouden aan zijkant heb ik nog steeds. Denk toch dat dat te maken heeft met geen drains. Dan moet het lichaam het vocht zelf verwerken. Hoorde al van iemand dat dat maanden kan duren. Ook dat ga ik donderdag vragen. Borsten zijn ook nog steeds best hard. Heb jij dat ook? Zolang ik me rustig hou gaat het met mij eigenlijk prima! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

Ja echt bijzonder dat elke kliniek anders werkt. Ik moest de bh de eerste twee weken dag en nacht aan en dan twee a drie weken overdag. 

 

Goed van je dat je elke dag loopt en dat je al wat meer rechtop zit. Je moet ook doen wat het beste voelt

 

Ik ben gisteren duidelijk over mijn grenzen gegaan. Ik ben 's middags niet even gaan liggen waardoor ik gisteravond erg last had van mijn wond onder de borst deze was wat dik en pijnlijk. Na een goede nachtrust is dit een stuk minder geworden. Links lekt nu ook een beetje.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Noenoe je merkt het meteen als je over je grenzen gaat. Dat is op zich wel fijn! Rustig aan!

 

Even een update...

Vanmorgen stond ik op en ik had voor het eerst een druppel bloed in mijn bh. Ook keek het wat rood op een plekje bij de tape aan onderzijde. Toevallig moest ik vanmorgen om half 9 in het ziekenhuis zijn ivm verwijderen tape en knoopjes. Bij rechterborst alles mooi dicht. Bij het verwijderen van de tape linkerborst is het onderaan op de punt wat opengegaan. Volgens de assistente was de huid op die plek wat geïrriteerd door de tape en zei ze dat de tape er waarschijnlijk toch net iets te lang heeft opgezeten (16 dagen) Het leek alsof er een klein blaartje zat wat nu open is getrokken. Er kwam meteen een straaltje helder wondvocht uit. Volgens assisente en PC is het niet ontstoken. Ik moet nu 3x per dag spoelen en 3x per dag een nieuw gaasje erop. Zojuist nieuw gaasje erop. Was voor de helft weer nat. Het verwijderen van de knoopjes viel mee. Het waren er maar een paar gelukkig. Voor zekerheid moet ik over 1,5 week terug komen. Het lijkt wel of er al minder druk op zit. Alleen baal ik ervan dat het toch iets open is gegaan. Maar ja, niks aan te doen. Autorijden en fietsen mag ik nu nog niet. Ik heb het straks gevraagd. Ook hoef ik nog niet te beginnen met littekencreme of bio-oil. Dit mag pas als er geen korstjes meer zitten. Op advies van de kliniek straks weer nieuwe bh aangeschaft bij Livera. De elastieke band van de bh drukt teveel onder mijn borsten, dus daardoor kijkt het rood en ook wat irritatie. Heb nu een Triumph gekocht met een zachte band. Op dit moment heb ik besloten dat ik voor wat meer comfort ga ipv stevigheid :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey elly,

Kan me voorstellen dat dit even schrikken is. Nog een geluk dat je net vandaag naar het ziekenhuis moest gaan en dat je gelijk geholpen bent. Zo te zien valt het allemaal nog mee. Ik duim mee voor een spoedig herstel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noenoe,

Ik hou me aan 3x daags spoelen en daarna ga ik op bed liggen om het lang aan de lucht te drogen. Het kijkt nog klein beetje rood, het wondvocht is echt al stuk minder. Paar keer gedept met alcohol ivm evt bacteriën, lijkt allemaal te helpen, ook voor de zekerheid wat ibuprofen aan het slikken, werkt ontstekingsremmend. Hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Ja hier gaat het goed. Ik probeer ondertussen mijn werkzaamheden weer op te pakken.

De korstjes beginnen er bij mij langzaamaan af te vallen. Ik heb ons wel blauwe en gele plekken.

 

Hoe gaat het nu met je wondje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noenoe, 

Wondje was paar dagen later gelukkig dicht. Merk ook duidelijk verschil in herstel. Rechterborst, bijna geen korstjes en hele dunne littekens. Linkerborst, iets meer korstjes en litteken vanaf tepel naar beneden is iets breder. Vocht vasthouden wordt ook al minder. Blauwe en gele plekken heb ik eigenlijk alleen eerste paar dagen gehad. Helaas deze week blaasontsteking gekregen, 's nachts nog slechter slapen. Dus weerstand 0. Vanmiddag begonnen met antibiotica. Ook het trekkerige gevoel aan onderzijde borsten heb ik nog steeds. Dat valt me eigenlijk nog best tegen. Heb niet het idee dat al veel minder is dan een week na de operatie. Na paar uur zitten, lopen of staan moet ik echt weer gaan liggen, dan beginnen littekens meer te trekken en krijg ik meer pijn in borsten, lijkt door zwelling. Maandag op controle, dan ga ik vragen of dit normaal is. Waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo Annemieke,

 

Hier gaat het steeds beter. Afgelopen weekend nog een klein wondje gehad maar is nu weer dicht. Ik denk dat het een kleine niet opgeloste hechting is geweest die is gaan irriteren. Eerst kwam er een klein blaartje rond mijn tepel, er zat wat pus onder met daarin een heel klein draadje. Wondje is 2 dagen wat open geweest. Was weer even schrikken. Het liggen op de zij gaat sinds vorige week ook weer beter. Volgende week waarschijnlijk laatste eindcontrole. Vorige week 2 nieuwe bikini's gekocht. Wauw wat een verschil. Ziet er echt heel goed uit! Ben heel blij! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Elly,

Fijn dat het nu allemaal in orde begint te komen voor jou? Jij zit al aan de aanschaf van bikinîs. Welke cupmaat heb je gekregen?

Deze middag heb ik controle. De plastiek zal eraf gaan en knoopjes worden geknipt. Ik heb geen pijn in de borsten maar ik voel vooral de gevolgen van de liposuctie. Hou je goed

groetjes

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Annemieke,

2 weken geleden heb ik 2 nieuwe bikini's gekocht. Daar werd ik helemaal blij van. Van 85F naar 85C gegaan en dan nog past alles er netjes in :-)

Hoe was bij jou de controle? Nog veel last van de liposuctie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Elly,

Ik ben samen met je heel blij! Een C :D!

Nu nog een ietske meer zomer en je kan ze aan!

Ik heb nu papieren kleefstrips op de littekens  maar dat voel je niet. Moet ik iedere week vervangen ongeveer 3 maanden lang. Op de tepels sleer ik littekenzalf. Verder een goeie bloeduitstorting rechts maar daar smeer ik zalf op en het begint te verkleuren. Maar ik ben heel tevreden met het resultaat! Heb nu 80D in sportbh. Ik weet niet waar ik zal uitkomen want ik moet nog ontzwellen. Hopelijk wordt het een kleine D. Ik kom van G. Het ongemak van de liposuctie begint ook af te nemen. Alleen goed nieuws dus.

Groetjes en genieten he!

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.