Ga naar inhoud

Tietie : 5 juni 2009 : Dr. Bos : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

NOU!

Ik ben vandaag geweest bij Dr Bos. Helemaal alleen op consult, een beetje eng maar ik had me goed voorbereid.

Hij was een beetje chaotisch in zijn vertellen maar had alle tijd voor mijn vragen en nam met name mijn moeilijkheden erg serieus.

Hij doet in de Velthuiskliniek toch echt veel borstvergrotingen en ooglidcorrecties. Hij is al 20 jaar werkzaam als platisch chirurg.

Latexallergie; U wordt als eerste geholpen dan weten we zeker dat alles latexvrij is. (ook wel lekker dacht ik zo)

Pleisterallergie; Dan krijg u geen tape of pleisters, ik doe uw bh over de gaasjes.

Pijnstillers en maagklachten; Ik zoek even op of daar zetpillen voor zijn. (die waren er niet, dus ik mag ook een eigen zetpil nemen)

Piercings; Navel gaat er even uit, intiempiercing mag vervangen worden door plastic.

Omdat ik er smal ben en absoluut een natuurlijk resultaat zonder randen wil hebben we gekozen voor anatomisch dual plane.

Op de spier zou ook kunnen maar dual plane zou de kans op randen minimaal houden.

Mijn borst was 12 cm breed, de prothese 11 cm, met smallere protheses heb je dus ook minder kans op rimpeling.

De maat kiezen vond ik het moeilijks, ik vond in eerste instantie 240 cc al groot. Maar met een shirtje aan vond ik het wel meevallen. Daarna heb ik ook nog 300cc gepast. Die vond ik wat groot ogen. Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor 270 cc. Zowel de arts als de consulente vonden dat absoluut niet te groot.

De consulente heeft foto's gemaakt met mijn mobiel. Erg lief!

Toen kwam de datum, op 5 juni zou ik al terrecht kunnen. Zou qua werk goed uitkomen en ook qua vakantie.

Ik moest natuurlijk wel toestemming vragen aan mijn directeur.

Geen probleem ik mocht op mijn gemak beslissen mocht gerust nog eens met een dellegatie kijkers komen passen en wanneer ik de maat nog wilde wijzigen dan kon dat altijd.

Manlief vindt het allemaal niet zo groot als ik dacht. Vond het er erg mooi uit zien. Hij wil best nog een keer gaan passen met me.

De datum kwam eigenlijk wel gunstig uit vrijdag vrij nemen en dan kon hij het weekend alles voor me doen.

Daarna dan ook maar mijn directeur gebeld, het is immers schoolvakantie.

Geen probleem, hij verzette zomaar zijn vrije dag voor me en de andere twee vrije dagen die ik nodig had (ik werk parttime) die kreeg ik wel.

Heb wel drie keer gezegd dat het om een "feest-operatie" ging en dat ik echt die twee dagen wel wilde inhalen maar daar wilde hij niks van weten, lossen we intern wel op.

Dus ik geloof dat ik mijn afteldinges en operatie-topic wel kan gaan maken :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 208
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ja hoor, waar ik bang voor was is nu uitgekomen ;)

Ik ben aan het twijfelen geslagen.

Nadat ik wat mensen de foto's heb laten zien met protheses vond iedereen inclusief ikzelf de 240cc echt klein en de 300cc echt niet te groot.

Ik ben dan ook bang dat wanneer ik 270 cc dual plane laat zetten ik het resultaat uiteindelijk te klein ga vinden.

Nu staat voor mij vast dat ik absoluut nog een keer ga passen en dat ik dan niet alleen ga.

Morgen toch maar even bellen of ik toevallig komende week nog een keer terrecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ook hier geld weer, bij twijfel echt de grotere maat!

Je went er zo verschrikkelijk snel aan.

Ik heb daarentegen deze keer echt lang moeten wennen aan mijn 395cc (D/e) maar wat ben ik nu blij!!! Echt, ik sta nu iedere dag voor de spiegel, wat heb ik lekkere tieten. (ja, sorry hahaha)

Ik had ze echt niet kleiner willen hebben!

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo nog een keer passen met manlief (nou ja vriendlief dan want we zijn nog altijd niet getrouwd ;) )

Ik weet nu eigenlijk wel zeker dat ik voor de 305cc wil gaan.

Deze keer zorg ik ook dat er nog wat goede foto's van gemaakt worden, dat staat wel leuk straks in mijn album.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

je moet echt voor de grootse optie gaan......

ik ben 4 weken geleden geopereerd door dkt. Koeijers van de Velthuis Kliniek en had hetzelfde probleem als jij.

ik kon niet kiezen en was bang dat ze of te groot of te klein zouden worden.

dkt. Koeijers heeft op de operatietafel zelf besloten wat erin kwam omdat iedereen een andere borstholte heeft. Hij heeft bij mij gekozen voor de grootste maat en daar ben ik erg blij mee, anders waren ze echt te klein geworden.

Jouw PC heeft hier dagelijks mee te maken, dus die kan beter beslissen als jij, dus ik zou doen wat hij adviseert.

Ik had cup A en heb nu cup D.

Ik heb 495CC, druppelvorm onder de borstspier. Ziet er echt heel erg mooi uit, en dan is het nog maar 4 weken geleden, dus ze veranderen nog dagelijks.

over 2 maanden kan ik pas zien hoe ze uiteindelijk worden, duurt zeker 3 maanden na de operatie voordat het eindresultaat zichtbaar is.

Bij mij moest 495CC geplaatst worden omdat ik erg groot ben, 184cm lang, daardoor heb ik natuurlijk ook een grote borst en veel borstruimte.

Afijn, ik ben er erg blij mee.

ik wens jou erg veel succes met alle stress en spanning naar de operatie toe.

lees vooral veel op dit soort forums, ik heb er erg veel aan gehad.

groetjes,

Amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben vanmiddag geweest en ik heb toch voor de grotere maat gekozen.

Er gaat nu 305cc in moderate plus profile anatomisch!

Groter was niet aan te raden, nu heb ik net wat meer ruimte in mijn borst om de prothese mooi te bedekken.

Ik zal morgen nog wel eens kijken of ik een album kan maken met mijn pasfoto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel verstandig dat je toch voor de grotere prothese gaat.

zoals ik al schreef wordt het toch altijd iets kleiner als je denkt.

ik heb met passen 445CC in de beha gehad, die borsten leken veel groter als de borsten die ik nu heb, en toch is 495CC geplaatst.

dus ja, ik denk dat je altijd voor de grotere optie moet gaan, anders valt het je na de operatie echt tegen, je doet deze operatie tenslotte niet voor niks, dan moet er wel een duidelijk verschil zijn.

spannend hoor, dat jij alles nog voor de boeg hebt.

als je trouwens administratief werk doet en je gebruikt wachtwoorden voor bepaalde documenten, dan moet je al die wachtwoorden opschrijven.

ik ben ze sinds de operatie allemaal kwijt en kan dus mijn documenten niet openen. Dat komt door de narcose.

hoeft natuurlijk niet, de één heeft dat wel en de ander niet.

maar goed, dat zijn allemaal van die dingen waar ik geen rekening mee heb gehouden, nu moet ik wachten tot mijn normale geheugen weer terugkomt voordat ik mijn documenten kan openen.....hahahaha.......:-)

sportbeha van triumpf kopen, wel met achtersluiting......voorsluiting zijn ze bij de velthuis kliniek niet blij mee.

hele makkelijke kleding meenemen voor na de operatie.

als je moet overnachten in een hotel bij de kliniek, neem een extra hoofdkussen mee, een stevige.......

groetjes,

amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag niet hopen dat ik mijn geheugen zo ver kwijt raak, ik zal iig de belangrijkste wachtwoorden ff opslaan. Je weet maar nooit.

Ik wilde in ieder geval een bh met achtersluiting kopen, ik vind de Tri-action van Triumph heel fijn.

Heb jij ook een bredere omvang genomen dan dat je normaal hebt? Ik heb daar 75B aangehad en die zat best goed, op het strakste haakje dat wel.

Dus ik denk dat ik nu wel een 70C zou moeten hebben. Zal ik dan voor na de operatie een 75D of een 70D halen?

Ik hoef maar een goede 40 minuten te rijden dus ik slaap lekker in mijn eigen bedje heb ik alle kussen bij de hand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor de operatie 80A en heb nu 85D, je moet de sportbeha wel iets ruimer kopen als je normale omvangmaat.

dus dan zou jij een 75D moeten kopen. Ik heb ook de tri-action van triumph, die zit echt heel lekker, veel lekkerder als andere sportbeha's.

de eerste tijd na de operatie houd je veel vocht vast en je hebt natuurlijk je littekens, dus je moet de beha echt iets ruimer nemen als je gewend bent.

ik ben nu 4 weken PO en heb nog steeds de sportbeha 85D aan, wat mijn uiteindelijke omvangmaat wordt weet ik niet.

ik ben niks aangekomen, dus misschien komt dat toch door de BV, dat je qua omvang ook iets groter wordt.....geen idee......

kan natuurlijk ook aan de beha liggen, kan maar zo zijn dat ik van een andere beha nu wel 80D heb, geen idee......mijn borsten doen nog te zeer om het uit te proberen......:-)

lekker dat je in je eigen bed kunt slapen, ik moest in een hotel blijven in Hilversum.

heb ik niet zo heel erg veel van meegekregen hoor, daar was ik veel te stoned voor.......ik stond helemaal stijf van de pijnstillers......

was een erg goed bed in het hotel, dus ik heb er verder geen last van gehad dat ik niet thuis was.

groetjes, Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond gisteren de Triumph BH's bij V&D.

Ik paste nu net wel net niet in een 70B, toen heb ik een 70D en 75D aangedaan. De 75 was duidelijk te breed, de 70 zat veel beter.

Dan blijkt maar weer dat 70 toch echt breder wordt wanneer de cup groter wordt.

Thuis toch nog eens de rijst erin gedaan en het ziet er keurig uit zo.

Het album is gelukt, over 4 weken zullen daar de foto's gaan staan. Nu staan er al wel de foto's van het passen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Tietie, las net ergens jouw commentaar bij iemand anders in een topic.

Je had het over plastic piercings? Mag jij jouw piercings niet gewoon afplakken met een gaasje? Dat mocht ik nl. wel gewoon doen. Uiteindelijk heb ik alleen mijn neusknopje uitgedaan maar de rest gewoon laten zitten.

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevraagd maar omdat er electrothermisch wondjes worden dichtgemaakt mag je geen metaal in je lichaam hebben dat vergroot de kans op brandwonden.

Die intiempiercing zit waar hij helemaal niet hoeft te zijn, maar hij moet er wel even uit of een plastic vervanger erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi tietje,

nog even en dan is het al zover......je operatie.

hoe voel je je nu...??...spanningen zullen wel oplopen of niet?

ik kan me nog goed herinneren dat ik aan het eind helemaal gek werd van de zenuwen......je moet vooral veel afleiding zoeken.....dat heb ik toen ook gedaan, dat scheelt echt een hoop.........

ik wens je in elk geval erg veel succes met je operatie en hoop dat je erg blij zult zijn met het eindresultaat.

groetjes,

amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Ja afleiding hebben we nodig ik word nu ook al gek van de zenuwen en ik moet op 9 juni, ik heb gisteren van alles gedroomd. ik ga gelukig zaterdag weer werken tot donderdad weer dat is weer een beetje afleiding. Thuis word ik gek. is het ook zo bij jou tietje? ik ga vandaag met de vitaminen C beginnen.

Tietje veel succes vrijdag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist mijn werkweek erop zitten. Van het weekend heb ik nog van alles te doen en dan mag ik maandag weer aan de slag. Iedereen in mijn omgeving vraagt of ik al zenuwachtig ben maar dat valt dus nog reuze mee.

Ik heb het simpelweg te druk, maar dat zal nog wel gaan veranderen hoor. Volgende week piep ik vast anders.

Op dit moment heb ik er vooral zin in en kan ik niet wachten tot ik een paar mooie borsten heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo tietie! gewoon lekker druk blijven en vooral niet proberen er aan te denken.

De ochtend zelf is snel genoeg om vlinders in je buik te krijgen....heb ik ook gedaan en dat werkt goed.

Je kunt nu toch niets anders dan afwachten meid, en waarom jezelf druk of nerveus maken als het nog niet aan de orde is. Als je dit vol kunt houden :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eindelijk

Hoi Tietie,

Ik ben dinsdag bij Dr. Bos onder het mes geweest...295 CC Anatomisch.

Het ging allemaal super goed, en wat een lieve mensen bij die kliniek in Hilversum.

Vooral Gonny de verpleegster kon me erg op mijn gemak stellen!

Zorg alleen wel dat je genoeg hulp in huis hebt, want de eerste dagen heb je echt je rust nodig!

Veel succes maar bij dr. Bos ben je in goede handen, het resultaat is erg mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eindelijk

Haha dat gevoel had ik ook, maar na een hoop navraag ben ik er achter gekomen dat dokter Bos een hoop ervaring heeft, maar hij werkt tegenwoordig nog maar weinig.

En zoals dr Koeijers ofzo werkt veel meer, vandaar dat je daar meer over hoort.

Ik maakte me er namelijk ook al zorgen over!

Maar ik had een kleine A en heb nu een mooie c cup!

Het resultaat kan ik helaas zelf ook nog niet al te veel van zien, zit namelijk nog in het tape (om de borsten heen)..

Dinsdag ochtend halen ze het er eindelijk af, kan niet wachten!

Ik hou je dan op de hoogte van het resultaat!

Hoe voel jij je nu? Het schiet al op he... :2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dr Bos werkt inderdaad niet zoveel maar is wel al jaren PC.

Ik krijg helemaal niks van tape oid, zelfs geen pleisters. Ik ben namelijk allergisch voor pleisters en voor latex. Dat was in dit geval wel eens lekker. Nu word ik als eerste geholpen en ga ik weg met alleen maar een paar gaasjes tussen mijn bh. Want zelf van die speciale tape voor de gevoelige huid krijg ik nog wel eens flinke uitslag, dat kan in een half uurtje al gebeurd zijn.

Van een A naar een C is netjes hoor.

Gelukkig kan je dinsdag je resultaat al zien.

Halen ze dan ook de hechtingen eruit?

Want in de ene brochure stond na een week en in de andere na twee weken.

Vandaag heb ik voor de laatste keer met mijn kleine borsten op t strand gelegen. En omdat ik ze in mijn bikini helemaal klein vind ga ik dan maar topless liggen. Dan zijn ze iig nog bruin :D

Morgen nog lekker in de tuin, ik ben zwart als ik onder t mes mag.

Nu begint t wel spannend te worden. Heb er al helemaal zin in. Al klinkt dat misschien een beetje raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

O wat spannend tietie!

Ik ga morgen bij dr. bos op consult, dat vind ik ook al spannend.

Maarja, mijn vriend gaat mee, dus dat vind ik wel fijn.

Ik ben ook wel heel benieuwd naar jou resultaat eindelijk!

Jij bent inderdaad de eerste die op dit forum door hem geholpen is volgens mij?

Voor jou is het aftellen begonnen tietie.

Wel lekker dat je geen pleisters krijgt enzo.

Maar mis je dan niet wat ondersteuning als je die tape niet hebt enzo?

Groetjes,

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.