Ga naar inhoud

Hulya : 19 april 2017 : Dr. Verdonck : kliniek?


Aanbevolen berichten

Dag dames,

damnn ik heb jullie forum blijkbaar te laat ontdekt! Leuk dat er over alles gepraat kan worden! Ik ben de 19de april geopereerd, nu nog steeds bed-wc-15 min zitten in mate vn mogelijk- terug bed inkruipen. Hebben jullie postoperatieve tips voor mij? Ik verrek het van de rugpijn en ik lig zeker niet plat (gaat ook niet)

 

grtjes xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ik neem zowiezo ibuprofen 600 en paracetamol 1 gr in. Dat sust de pijn niet echt. Zaldiar neem ik om de 6uur in en soms ook nog een oxycontin instant 5 mg. 

In bed ben ik omringd door kussens 

 

Neen, van mijn borstbeen heb ik geen last, ademhaling verloopt stroef en kan niet zo lang babbelen en commanderen hahaha. Pfff hoop morgen op een betere dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Valerieb ik was juist luidop aan het denken. Al bij al valt de pijn mee na de derde dag denk je ook van oef ergste is voorbij en dat is ook zo! Eventjes doorbijten en een juiste, correcte medicatieschema aanhouden. Vandaag is dag 4 en voel me redelijk goed, geen stekende pijn, miniem ribpijn, rugpijn valt ook goed mee. Maarjah.. ik ga er geen doekjes om winden de eerste dagen is het echt wel doorbijten. Ik ben zelf verpleegkundige en heb een redelijk hoge pijngrens maar dit doet gewoon pijn punt uit. :-))) wanneer is jouw OP ingepland? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎-‎4‎-‎2017 om 16:20 zei Madam.K:

@Hulya ik zou vaker je oxycotin 5mg nemen. Dit is een snelwerkende die met 20 min werkt. Deze mag je 6 x op een dag. Verder kan ik he adviseren om iedere 4 uur paracetamol te nemen, pijn of geen pijn. Zo bouw je een spiegel op.

Sorry dat ik je nu weer te pakken heb :P Maar aub niet adviseren om elke 4 uur paracetamol te nemen. Sommigen doen dat dan ook in de nacht en dan zit je boven de maximale dosering.
@HulyaMaximale dosering paracetamol op 24 uur is 4000 mg.
Het beste is om elke 6 uur paracetamol te nemen, evt in combinatie met zaldiar af en toe, maar dan mag je maar 500 mg paracetamol bij de zaldiar nemen, anders kom je alsnog over die 4000 mg heen.
Dan daar tussendoor op geregelde tijden de ibuprofen. En oxycontin alleen zonodig.
Normaal gezien, als je een goed schema hebt, ga je uit van zo weinig mogelijk oxycontin>

Wil je een schema voor je medicatie, stuur me dan even een pb, met wanneer je wat voor het laatst gehad hebt, dan kan ik een goed schema voor je maken!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hulya Waar ben je eigenlijk geopereerd? In BBC of in Wellnesskliniek?
Dan zet ik dat ook nog even in je topictitel erbij :)
Misschien vindt je het ook leuk om nog een beetje te vertellen hoe alles gegaan is op de dag van je operatie? Kunnen andere meiden ook weer iets aan hebben :35: 

Mag gewoon in dit topic!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei best_boobie:

Sorry dat ik je nu weer te pakken heb :P Maar aub niet adviseren om elke 4 uur paracetamol te nemen. Sommigen doen dat dan ook in de nacht en dan zit je boven de maximale dosering.
@HulyaMaximale dosering paracetamol op 24 uur is 4000 mg.
Het beste is om elke 6 uur paracetamol te nemen, evt in combinatie met zaldiar af en toe, maar dan mag je maar 500 mg paracetamol bij de zaldiar nemen, anders kom je alsnog over die 4000 mg heen.
Dan daar tussendoor op geregelde tijden de ibuprofen. En oxycontin alleen zonodig.
Normaal gezien, als je een goed schema hebt, ga je uit van zo weinig mogelijk oxycontin>

Wil je een schema voor je medicatie, stuur me dan even een pb, met wanneer je wat voor het laatst gehad hebt, dan kan ik een goed schema voor je maken!

xx BB

 

Haha shit, ik zag dat jij als laatst gereageerd had toen dacht ik al; dat is op mij :P

 

uiteraard was deze reactie voor ik met jou Pb had gedaan, daarna niet meer gedacht om 'm hier aan te passen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Madam.K:

 

Haha shit, ik zag dat jij als laatst gereageerd had toen dacht ik al; dat is op mij :P

 

uiteraard was deze reactie voor ik met jou Pb had gedaan, daarna niet meer gedacht om 'm hier aan te passen. 

no problem!!
Hebben het nu recht gezet.
Als je dit nog ergens gezet hebt, heb je nu de tijd om het te veranderen :45: of het me even te laten veranderen als je het zelf niet meer kunt ;):P:45: 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Lois,

Ik mocht gisteren al gaan, vandaag was dr Verdonck volgeboekt. Alles was zeer goed. Blauwe windel (totally niet huidvriendelijk :)) opengeknipt, borstband er van af en wat een raar gevoel, opeens twee heuveltjes op je lijf geplakt bij wijze van spreken. Als je van een AA komt is dat heel raar. Wat mij eerst opviel was de opening tussen de borsten, kan makkelijk een vuist tussen. Dat had ik ook wel verwacht als je al geen boezem van je eigen hebt. En tweede was dat het laag stond naar mijn gevoel. Dat legde Verdock wel goed uit; was van de borstband. De implantaten moeten naar beneden gedrukt worden, mag het wel zeker uitlaten, maar volgende week begin ik te werken. dan heb ik in het totaal 3 weken verlof gehad en aangezien ik thuisverpleging doe is het redelijk veel uit bed heffen en trekken, dan zou ik best mijn borstband wel moeten aanhouden. Ook anatomisch gezien adhv van mijn tepel is het wel degelijk op de juiste plek. Het is een handvol, juist wat ik had verwacht. ik kreeg 230 cc, nu een kleine b, als alles soepeler is qua spieren en minder kapselvorming gaat het een kleine c worden. Zelf ben ik 1.68 en weeg 51 kg, qua proportie is het zeker niet over done. Foto's zal ik nog zeker uploaden. ik heb geen voor foto! maar ik ga wellnesskliniek een mailtje sturen dat ze het doorsturen naar mij, zij hadden foto's genomen direct voor mijn OP. Verder heeft de dokter nog steristrips aangebracht op de 2 sneden, mag ik 3 dagen aanhouden en ik heb een sportbeha van daar gekocht, zwarte anita. Verder voelen mijn borsten nog zeer gespannen aan. Ik mag ze iedere dag hydrateren en zachtjes masseren. En oja, ik slaap terug op mijn zij, wat een zaaalig gevoel. Niet te lang wel niet! Midden in de nacht sta ik wel op omdat mijn borsten nog zo stijf aanvoelen en dan neem ik een andere wisselhouding aan. Voila c'est ca! 

Hoe verloopt jouw revalidatie? Hoelang blijf jij nog thuis? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Hulya:

Hey Lois,

Ik mocht gisteren al gaan, vandaag was dr Verdonck volgeboekt. Alles was zeer goed. Blauwe windel (totally niet huidvriendelijk :)) opengeknipt, borstband er van af en wat een raar gevoel, opeens twee heuveltjes op je lijf geplakt bij wijze van spreken. Als je van een AA komt is dat heel raar. Wat mij eerst opviel was de opening tussen de borsten, kan makkelijk een vuist tussen. Dat had ik ook wel verwacht als je al geen boezem van je eigen hebt. En tweede was dat het laag stond naar mijn gevoel. Dat legde Verdock wel goed uit; was van de borstband. De implantaten moeten naar beneden gedrukt worden, mag het wel zeker uitlaten, maar volgende week begin ik te werken. dan heb ik in het totaal 3 weken verlof gehad en aangezien ik thuisverpleging doe is het redelijk veel uit bed heffen en trekken, dan zou ik best mijn borstband wel moeten aanhouden. Ook anatomisch gezien adhv van mijn tepel is het wel degelijk op de juiste plek. Het is een handvol, juist wat ik had verwacht. ik kreeg 230 cc, nu een kleine b, als alles soepeler is qua spieren en minder kapselvorming gaat het een kleine c worden. Zelf ben ik 1.68 en weeg 51 kg, qua proportie is het zeker niet over done. Foto's zal ik nog zeker uploaden. ik heb geen voor foto! maar ik ga wellnesskliniek een mailtje sturen dat ze het doorsturen naar mij, zij hadden foto's genomen direct voor mijn OP. Verder heeft de dokter nog steristrips aangebracht op de 2 sneden, mag ik 3 dagen aanhouden en ik heb een sportbeha van daar gekocht, zwarte anita. Verder voelen mijn borsten nog zeer gespannen aan. Ik mag ze iedere dag hydrateren en zachtjes masseren. En oja, ik slaap terug op mijn zij, wat een zaaalig gevoel. Niet te lang wel niet! Midden in de nacht sta ik wel op omdat mijn borsten nog zo stijf aanvoelen en dan neem ik een andere wisselhouding aan. Voila c'est ca! 

Hoe verloopt jouw revalidatie? Hoelang blijf jij nog thuis? 

Hoi Hulya! @Hulya Vandaag is ook mijn verband eraf gegaan :) groot feest hier! Ik ben ook geopereerd door Verdonck in Wellness. Nu wil ik zooooo graag douchen! Wat hebben ze jou daarover verteld? Moet je nog een week wachten om geheel onder water te gaan? Normaal staat er 3 weken voor, maar ik ben nu 2 weken po.. hoor graag! Groet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey @Lynn_83 ja zalig gevoel he :D TEgen mij heeft hij ook 3 weken gezegd, gisteren eerste wat ik deed toen ik thuis kwam, bh los en mijn rug laten wassen met washandje door mijn vent :D maar vandaag dacht ik fuck it. Bij mij was het gewoon logisch verstand van: oke steristrips mogen niet nat worden. Dus heb ik de steristrips afgeplakt met Opsite, das zo een waterdicht verband en hup de douche in. Heeft het mij goed gedaan? JAAAAAAAAAAAA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey hulya 

Maar was je wel tevreden nu je je boobies voor het eerst heb gezien? 

Lijkt me ook een heerlijk gevoel als dat verband eraf is na zo'n lange tijd! 

Ik ben benieuwd naar de fotos!:D

 

Mijn schoonmoeder heeft vandaag de pleisters eraf gehaald bij mij. En ben zeer tevreden over het litteken nu al. Verder voel ik me super goed ik gebruik al een paar dagen geen paracetamol meer ook. Ik moet helaas maandag weer beginnen met werken. Dan ben ik 2,5 week thuis geweest. Ik ga kijken of dat lukt en anders meld ik me ziek:blush:

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Hulya:

hey @Lynn_83 ja zalig gevoel he :D TEgen mij heeft hij ook 3 weken gezegd, gisteren eerste wat ik deed toen ik thuis kwam, bh los en mijn rug laten wassen met washandje door mijn vent :D maar vandaag dacht ik fuck it. Bij mij was het gewoon logisch verstand van: oke steristrips mogen niet nat worden. Dus heb ik de steristrips afgeplakt met Opsite, das zo een waterdicht verband en hup de douche in. Heeft het mij goed gedaan? JAAAAAAAAAAAA

Hahhahahahahah mijn vriend heeft vanavond precies hetzelfde gedaan!! Lol! Ik zei: hier washand: even lekker scrubben ;) ja ik heb er helemaal geen pleisters opzitten ... dus ik wacht nog maar een weekje I guess grrrrrrrrrrrr :s 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.