Ga naar inhoud

Noenoe : 18 april 2017 : Dr. ? : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik ben een meid van 29 en ik heb gisteren mijn eerste consult gehad voor een borstverkleining. Zelf heb ik nu 75g als cupmaat en zou graag naar een c /d cup willen. De chirurg zei dat dit wel mogelijk moest zijn.

 

Nu kan ik waarschijnlijk in maart al geopereerd worden alleen ben ik na 3.5 week een week alleen thuis. Mijn vraag was hoe zwaar je na 3.5 week weer mag tillen? Zou 4 kg weer mogelijk zijn?

Of ligt dit puur aan hoe de wond genezing gaat?

 

Ik vind het hele traject overigens ontzettend spannend. Heb er 10 jaar over gedaan om de eerste stap te zetten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey 

 

Ik had al een paar keer gereageerd op dit forum en nu komt mijn verhaal.

 

Ik ben 29 jaar en zit al jaren in mijn hoofd dat ik een bvk wilde maar afgelopen jaar had ik eindelijk zoiets van dat ik er klaar voor was. 

In januari ben ik bij de pc geweest en toen ging alles heel snel. 3 dagen erna kreeg ik te horen dat ik het vergoed kreeg en de dag erna hebben we de operatie datum vast gesteld.

 

Afgelopen dinsdag was het dan zover. Ik was erg zenuwachtig en toen ik een maal bij de kliniek was werd ik al wat rustiger. Helemaal toon alles een uur uit liep .

 

Ik mocht me netjes omkleden en daarna werd ik afgetekend. Er werden van te voren nog wel foto's gemaakt. En daarna ben ik naar de operatie kamer gegaan.

Daar ging alles zo snel en voordat ik het wist werd ik wakker op de recove. Dit was wel vreemd omdat ik eerst niet wist waar ik was. Totdat ik een wat trekkerig gevoel voelde bij mijn borsten . Toen dacht ik ow ja, ik heb het echt gedaan. 

Ik begon vrij snel misselijk te worden en heb hier meteen wat voor gekregen. Met als gevolg dat ik maar max 3 minuten wakker kom blijven, daarna werd het een gevecht. Dit was een bijwerking van de medicijnen .

Ik had het geluk dat ik alleen op de zaal lag dus had van niemand last.

Na zo'n 5 uur vonden ze het nodig dat ik moest gaan plassen maar ik had totaal geen aandrang. Ik mocht gelukkig wel op de po stoel. Helaas kwam er toen niks uit. Terwijl ik wel veel gedronken had en al mijn 4e infuuszak had. De zuster heeft toen een echo gemaakt en er zat bijna niks in mijn blaas. Al met al ben ik zo'n 2 uur later echt wezen plassen. En daarna waren de sluizen open... Ik moest echt elke 1.5 uur.

 

's morgens mocht het infuus eruit en werden de verbanden verschoond. Daarna moest ik gaan eten. Dit eten lukte bijna niet en heb toen een half broodje gegeven. Ik mocht daarna wel gewoon lekker naar huis. 

 

Thuis ging het eigenlijk alleen maar slechter en werd ik misselijker. Ik zat eigenlijk in het wel bekende cirkeltje. Mijn lichaam had eten nodig en ik was te misselijk om te eten maar de misselijkheid kwam omdat ik niet gegeten had. Dus ben uit eindelijk gedwongen gaan eten. Nu gaat het steeds wat beter. Eet lust heb ik niet en veel eten doet mij nog kokhalzen. Maar ik probeer me er door heen te slaan. 

Eigenlijk heb ik vrijwel geen pijn. Dus dat is wel heel fijn. Het is puur de narcose waar ik last van heb.

 

Ik moet trouwens elke dag douchen van mijn arts. Maar dit is opzich ook wel prettig. Mijn borsten lekken heel iets.

 

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.

 

Groetjes noenoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noenoe, knap van je! Sommige mensen worden heel ziek van de narcose, sommige stuiteren zonder klachten rond zodra ze wakker worden.

 

Hele kleine beetjes en alleen dingen die super lekker zijn. Chips, ijs, chocolade? Het is maar dat je wat suikers binnen krijgt. En dan niet de hele zak maar een of twee chipjes per keer. Beter dan niets ;)

 

Ben je tevreden over de verkleining?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu een stuk beter. Heb geplande bed rust momentjes. En misselijkheid is bijna weg. Vanavond begon ik zelfs al honger te krijgen.

 

Mocht je last krijgen van misselijkheid na de narcose moet je het echt aan geven. Ze hebben er verschillende medicijnen voor. Ik weet niet of je last hebt van wagen ziek zijn maar dan kan je oom meer last van de narcose krijgen.

 

Ik heb geen drains gehad en ik ben erg blij met het resultaat... Het moet natuurlijk allemaal zijn vorm nog krijgen.

 

Ik ben van een cup g naar nu een c cup gegaan. 

Ene kant hebben ze 385 gram weg gehaald en andere kant iets meer dan 400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voorspoedig herstel gewenst. Enne na 3 1/2 week nog niet tillen hoor, jezelf verzorgen lukt wel goed. Je wordt ook steeds creatiever om dingen op te lossen en anders blijft het maar even liggen.Ik heb trouwens ook lang last gehad van de narcose, werd er licht van in mijn hoofd. Heb veel kruidenthee met gember, kaneel en kurkuma gedronken die helpt je om de afvalstoffen af te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 weken begint het lastig te worden want je wil en kan wel, maar mag niet... Hou goed rekening met jezelf en doe niet teveel want anders kloot je er enkel jezelf mee en duurt het langer om te herstellen !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de tips.

 

Het gaat in ieder geval al een stuk beter. Ik vergeet soms dat ik niet zo veel mag doen. Dit komt denk ik ook omdat ik vrijwel geen pijn aan heb.

Gisteren had ik een dag dat mijn linker tepel erg gevoelig was en ik zag dat deze ook iets anders van kleur was dan de rechter.  Vandaag met douchen maar kijken of het veranderd is.

 

Ik moet inderdaad nog erg wennen aan de grote. Soms denk ik had ik niet voor een d cup moeten gaan. Maar ik heb al meerdere verslagen gelezen hier op het forum dat iedereen wel even van die momenten heeft.

 

Wanneer ging het bij jullie jeuken?  Ik heb soms nu al ontzettend veel jeuk en ik zag ook dat 1 borst al wat aan het zakken was.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Noenoe,

 

Ik ben een dag na jou geopereerd bij Bergman in Heerenveen! Jou verhaal herken ik goed. Ik ben ook van een E/F naar een C gegaan. Ik ben ook erg misselijk geweest van de narcose en heb de hele nacht lopen spugen. Dit was trouwens niet de dag na de operatie, maar 2 dagen po. 

 

Nu voel ik me goed en net als jij heb ik eigenlijk geen pijn. Ik slik voor de zekerheid wel gewoon 4 x daags 2 paracetemol omdat mijn chirurg (van Dam) zei dat ik het beter voor kon zijn dan er op te wachten. 

 

Ik heb ook idd echt verschrikkelijke last van de jeuk!!!! Vanaf de derde dag al. Ik ga gewoon lichtjes over die bh wrijven en dat is het enige wat je kan doen :-(.... Maar het is een goed teken, want dat betekent dat het heelt!

 

Bij mij is het intussen knalgeel en mijn 3 landen punt is een klein beetje open gegaan maar dit was al 2 dagen po gebeurd en kan geen kwaad. Ik heb dinsdag een afspraak bij Bergman en dan gaat ze het bekijken en gaan ook de pleisters eraf. Miss dat de jeuk dan ook wat minder is.. ik hoop het. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

Wat vervelend dat jij je ook zo gevoeld hebt.  Ben je blij met het resultaat?

 

Hoe zie je dat je 3 landenpunt open is? Bij mij lekt de rechter borst iets op het 3 landenpunt maar mijn man zag niet dat het open was.

 

Ik slik trouwens ook nog de paracetemol gewoon. 

 

Vind je het spannend om op controle te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn bij mij de tape en de knoopjes verwijderd.ik vond dit zeker geen pretje. Het was best pijnlijk.

Na die tijd heb ik nog behoorlijk last gehad van mijn borsten.

 

Gelukkig zat alles mooi dicht. De verpleegkundige waarschuwde me inderdaad wel dat het drie landenpunt nog open kan gaan.

Ik mag nu ook weer op mijn zij gaan liggen maar ik weet nog niet of ik dat al ga doen. Vind dat best wel spannend.

Het was in ieder geval weer een slopende dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te lezen dat we allemaal rond dezelfde datum zijn geopereerd. Ik wens iedereen een voorspoedig herstel toe. 

 

Ik ben dinsdag 18 april jl. geopereerd door dr. fresow bij de Bauman kliniek in Mill. Om 12.45 uur geopereerd. Ik zou eigenlijk om 12.00 uur worden geholpen  maar het liep iets uit. Inmiddels kreeg ik het ijskoud in bed tijdens het wachten en moest ik eigenlijk, toen ik operatiekamer werd ingereden weer naar het toilet. Omdat iedereen klaar was voor de operatie heb ik er niets meer van gezegd. Operatie heeft 2,5 uur geduurd ivm bloedverlies (uur langer dan verwacht) iets voor half 4 kwam ik bij uit de narcose. Het eerste wat ik dacht was dat ik heel erg moest plassen. Ik mocht in bed meteen op de po. Helemaal geen last van misselijkheid en pijn gehad. Toen in bed beschuit gegeten en wat gedronken. Ongelooflijk maar rond kwart voor 5 mocht ik naar huis. Geen last gehad van de narcose en ook geen drains gehad. De volgende ochtend belde de kliniek om te vragen hoe het met mij ging. Ik kreeg pijnstilling en paracetamol mee voor de eerste 4 dagen. Ook wat extra pijnstilling en middel tegen misselijkheid en braken meegekregen. Heb ik niet in hoeven nemen. Na 4 dagen geen pijnstilling meer nodig gehad. Toen ik naar huis ging kreeg ik sportbh aan, daarin lagen grote gaasverbanden. Over bh ging een strakke band. Volgende dag mocht ik snel douchen. Voor zekerheid gaasverband nog dag ingehouden. Volgende dag eruit gehaald, want het was helemaal droog. Strakke band mocht ook af na 24 uur. Deze wat langer omgehouden ivm extra steun/stevigheid. Voelde toch prettiger. Het ergste qua pijn is het omhoog komen uit bed of stoel. Dan trekt het wat bij de hechtingen onderaan borsten. Eng idee. Ook dit gaat elke dag beter. Het op de rug slapen in bed lukt nog niet echt. Ik lig op dit moment nog het beste op de relaxstoel in de woonkamer. Ook heb ik het idee dat er wat vocht zit aan zijkant van mijn lichaam thv borsten en doet de sportbh vnl savonds pijn aan onderzijde. Drukt wat op hechtingen. Ik heb al een tussenstukje gehaald bij Livera, dit helpt wel iets. Daarom doe ik snachts soms de band om ipv de sportbh aan, dat is prettiger. Hebben jullie ook vocht aan zijkant van de borsten? Zou dit komen omdat ik geen drains heb gehad? Of zou het toch iets van borstweefsel zijn wat niet weg te halen is? Hopelijk niet. A.s donderdag 1e controle. Dan weet ik hopelijk meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo elly, 

 

Grappig dat we dezelfde dag zijn geopereerd. Wel fijn dat jij dezelfde dag nog naar huis mocht. Bij mij was het 12 uur bed rust in de kliniek

 

Ik heb ook nog steeds vocht aan de zij kant zitten. Ze hebben geen weefsel weggehaald aan de zijkant. Dit doen ze volgens mij alleen via liposucsie.

Ook heb ik nu meer zwelling in mijn rechter borst.

 

Van mijn bh heb ik geen last, ik heb er een van bergman aangemeten gekregen en deze zit erg fijn

 

Vanmorgen kwam ik tijdens het douchen erachter dat ik een paar pijnlijke harde bulten in mijn oksels heb zitten... Even dit weekend maar aan kijken en anders maandag de huisarts bellen. 

Heb dit namelijk nog nooit gehad. Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik me al vanaf de operatie niet meer geschoren had. Dus dit toch maar geprobeerd te doen.

 

Heb jij al auto gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noenoe,

 

Elke kliniek is anders, las ik al. Een paar maanden geleden moest je bij de Bauland Kliniek ook nog overnachten. Sinds enige tijd is dat veranderd. Gelukkig woonde ik ook maar 20 min. rijden vanaf de kliniek.

 

Klopt inderdaad dat ze geen weefsel weghalen aan de zijkant. Heb hier voor de operatie ook niet over nagedacht en hier van te voren ook niet met chirurg over gesproken. Zou hij dit dan niet gezegd hebben? Dus ik vraag mij af of het vocht of weefsel is. Heb het idee dat ik mijn armen niet helemaal tegen mijn lichaam kan. Misschien had ik dit voor de operatie ook maar is het mij niet opgevallen. Of werd het door de zwaarte van de borsten misschien meer naar voren getrokken? Aan linker zijkant ook iets meer zwelling dan aan rechter zijkant. Links is bij mij ook meer weggehaald.  Nu voel je het waarschijnlijk extra omdat het allemaal nog gevoelig is. We wachten af....

 

Harde bulten in oksels had ik voorheen ook wel eens. Ingegroeide haartjes misschien? Bij mij verdween dit meestal na paar dagen vanzelf. Ik heb mijn oksels wel gewoon om de dag geschoren na de operatie. Er is bij mij niks over gezegd dat dit niet mocht.

 

Autorijden heb ik nog niet gedaan. Volgens mij staat voor autorijden en fietsen 4 weken. Ik ga het a.s. donderdag bespreken in de kliniek. Dan heb ik pas mijn 1e controle....knoopjes en pleisters gaan er bij mij dus pas af na 2 weken en 2 dagen. Ben heel benieuwd hoe het er dan uitziet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey EllyT, 

die bult in je oksels en je arm niet tegen je lijf kunnen houden herken ik wel. Dat had ik ook. Ik weet niet wat het was maar nu heb ik het niet meer. Mss komt het ook doordat je nu een sportbh aanhebt ipv een beugel die alles normaal naar voor houd. Autorijden heb ik na anderhalve week gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag twee weken geleden was ik geopereerd. Wat is de tijd voorbij gevlogen.

Al met al viel het me eigenlijk reuze mee, ik had meer last van andere kwaaltjes dan mijn borsten.

 

Op mijn zij slapen doe ik nog niet, dit is nog te gevoelig. Vanavond mag ik eigenlijk naar de volgende stap en dat is zonder bh slapen.  Ik vind het dood eng, ik heb laatst een sport bh gekocht dus denk dat ik deze maar aan doe zodat mijn borsten al wel iets meer vrijheid hebben dan in de bh wat ik nu aan heb.

 

Qua wondgenezing ben ik nog best onzeker. Alles zit dicht maar overal zitten nog wel korstjes.  Ook heb ik in mijn tepelhof nu 3 mini zwarte puntjes deze voelen scherp aan... Zouden dit hechtingen kunnen zijn? 

 

Mijn borsten veranderen met de dag, maar ik vind ze echt prachtig :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joyce87

Ik had ook een scherp puntje op mijn borst en dat was inderdaad een draadje. Ondanks dat mijn PC oplosbare draadjes gebruikt. Het was wel niet zwart bij mij. Slapen zonder bh voel ik me nog niet goed bij. Ik heb maar schrik dat ze terug slap worden en zo heb ik het gevoel dat ze stevig zijn ook al weet ik dat het niet ga blijven.  Mijn ene borst moet nog zakken. Ik slaap nog steeds met sportbh. Overdag wel een gewone natuurlijk. Echt volledig op mijn zij slapen heeft wel een aantal weken geduurd. Ik draaide wel een beetje... Maar je voelt dat zelf het beste aan hè... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet erg dan om de bh 's nachts langer te blijven dragen?

Draag je nu een bh met beugels of zonder?

 

Ik ben gisteren duidelijk over mijn grenzen gegaan. Ik ben 's middags niet even gaan liggen waardoor ik gisteravond erg last had van mijn wond onder de borst deze was wat dik en pijnlijk. Na een goede nachtrust is dit een stuk minder geworden.

 

Vanochtend lekte mijn linker borst voor het eerst, dit aan het uiteinde van de litteken bij mijn oksel. Mijn drielandenpunten zijn mooi dicht en ik hoop dat dit ook zo blijft maar kan natuurlijk nog van alles gebeuren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joyce87

Ik zie niet echt in waarom dat slecht zou kunnen zijn. Overdag draag ik een beugelbh. Als ik die 's avonds uitdoe, doet dat wel goed. Ik heb soms wel momenten dat een stukje litteken een beetje irriterend aanvoelt... 

 

Vervelend he. Alles kunnen, maar niet mogen... Dat wordt lastiger met de dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is echt heel irritant.

 

Joyce is bij jou het drielandenpunt ook open geweest of is dit jou bespaard gebleven?

Net met douchen voelde een punt gevoelig aan met het droog deppen ervan. Mijn man dacht gisteren een klein gaatje te zien. Maar het lekt daar niet. Even aankijken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Joyce87

Bij mij is het dicht gebleven.  Ik heb onder mijn linkse borst wel een rood plekje.  Je ziet goed dat het anders genezen is als rechts. Op de foto's kan je dat ook wel zien. Ik heb er wel een korstje gehad en per ongeluk afgeveegd met het afdrogen. Een geluk dat het eronder dicht was.... Aan mijn rechtse tepel had ik ook een gaatje waar een stukje draad zat, ik dacht eerst dat het een korstje was maar ik kreeg het er niet af... En dat duurde ook wel even voordat het uiteindelijk toe was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat nu met jou terug getrokken tepel? Trekt dit al iets bij?

 

Ik zag het plekje inderdaad bij je. Maar voor de rest heb je weinig korstjes gehad. Of lijkt dit zo? Ik vind dat ik zelf aardig wat korstjes heb maar op sommige plekken beginnen ze eindelijk los te laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 weken geleden alweer.

 

Mijn borsten zijn nog steeds geel en hebben nog een aantal blauwe plekken.

Zou ik hiervoor arniflor mogen gebruiken?

 

Er beginnen wel steeds meer korstjes eraf te vallen. Bij een korstje is de huid wat rood. Ik hoop niet dat dit een beginnende ontsteking is. Misschien is het ook wel gewoon wat huid irritatie. Ik begin namelijk ook een beetje gek te worden van de strakke band van de bh.

 

Soms merk ik dat ik nog wel te veel doe. Dan heb ik aan het einde van de dag toch wel pijn aan mijn borsten. Een beetje zo'n zeurende pijn.

 

Een tepel en tepelhof van mij is volgens mij over gevoelig. Soms doet de zachte stof van de bh al pijn.

 

Eigenlijk mag ik niet klagen tot nu toe en is alles me reuze meegevallen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.