Ga naar inhoud

Leeuwin_85 : 22 mei 2017 : Dr. Kolkman : Amphia Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Even een korte intro over mezelf. Ik ben 31jr, 169 cm lang, weeg 65kg en heb een cupmaat 85D/E. Zolang ik me kan herinneren zijn mijn borsten te groot voor mijn lichaam en heb nu de stap gezet om een bvk te ondergaan.

 

22 mei zal de ingreep plaatsvinden. Voordat het zover is probeer ik nog 2 a 3 kg af te vallen. Mijn lichaam zal dan hopelijk beter in proportie zijn.

 

Inmiddels heb ik al vaak op dit forum nuttige informatie en tips gelezen. Dank daarvoor! Ondanks dit alles vind ik het ontzettend spannend en twijfel soms of ik het door moeten laten gaan, waarom snijden in een gezond lichaam? Anderzijds kijk ik nu al uit naar het resultaat...

 

Zodra de operatie achter de rug is, zal ik hier een verslag plaatsen.Meer tips en bemoedigende woorden ☺️ zijn van harte welkom!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste Reactie
9 minuten geleden zei Leeuwin_85:

Nog 3 weken! De spanning begint nu toe te nemen. 2 weken voor de operatie wil ik starten met vitamine c en arnica druppels. Iemand nog andere tips?

 

He meis, 

 

Ik heb gelijk even je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie,Ik neem aan dat je geholpen word in het Amphia, als dit niet zo is, laat me maar even iets weten dan pas ik het voor je aan.

 

Heel veel tips kun je al vinden in bijv de operatieverslagen of algemene informatie borstverkleining, maar als je zorgt voor makkelijke kleding ( liefst voorsluiting)of topjes waar je in kunt stappen, alles wat je vaak gebruikt op ooghoogte,vast eten invriezen,dan heb je de meeste voorbereidingen al gedaan.

De eerste tijd is het ook wel prettig als je hulp hebt met verschillende dingen, huishouden,jezelf wassen etc.

 

En verder eigenlijk maar proberen om alles over je heen te laten komen, en uitkijken naar het feit dat er dadelijk een last van je schouders af zal vallen.

Het is inderdaad allemaal heel spannend, maar het gaat echt goed komen.

 

Lekker aftellen nu,

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Goed dat je de stap hebt gezet. Het is logisch dat je soms twijfelt, dat heeft waarschijnlijk iedereen. Ik heb deze operatie 1,5 week geleden gedaan en de pijn valt 100% mee. Ik heb het idee dat er nog wat vocht zit aan zijkant borsten. Ik las ergens dat brandnetelthee goed is voor vochtafdrijving, dus dat heb ik deze week gehaald. Verder heb ik in de kliniek een zwarte Triumph sport bh gekregen. Bij Livera heb ik een 2e witte aangeschaft. Tegen de avond merk ik dat de band aan onderzijde begint te knellen op de hechtingen. Vandaar dat ik extra tussenstukje heb gekocht bij Livera. Ik dacht dat het misschien beter was nog een ander model bh erbij aan te schaffen. 1 die net iets anders zit, waardoor minder druk op hechtingen. Hoorde dat heavy sport bh's vd Hema ook goed zijn en goedkoop. Helaas hadden ze daar deze week mijn maat niet. Probeer rustig aan te doen en probeer je niet al te druk te maken. Voor je het weet is de operatie voorbij en kan het herstel beginnen! Denk aan het uiteindelijke resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose dank je voor de aanpassing! Ik word inderdaad in het Amphia geholpen.

 

Gelukkig heb ik al veel tips hier op het forum gelezen en hierop lijstjes gemaakt. Normaal vries ik geen eten in, maar daar moet ik nu inderdaad aan geloven. De week voor de ingreep zal ik mijn huis grondig schoonmaken zodat ik me tijdens mijn herstel er minder aan zal storen. Ik woon samen, maar zal na de operatie de eerste paar dagen bij mijn ouders slapen zodat mijn moeder mij kan verzorgen. Mijn man moet (helaas) werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EllyT wat fijn dat je het lekker achter de rug hebt. Hoe verloopt je herstel?

 

De bh heb ik nog niet aangeschaft. In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ik de eerste 2 weken een band draag, daarna mag ik pas een bh dragen. Zij zullen ook aangeven welke maat ik moet aanschaffen. Ik heb hier op het forum veel positieve reacties over de Carefix Anna gelezen. Als er vanuit het ziekenhuis geen advies komt voor een merk, zal ik de Carefix Anna aanschaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de Triumph try action. Elke kliniek is hier anders over denk ik. Die van Carefix Anna had ik nog niet tegen gekomen. Maar dat heb je mss bij borstvergroting tegen gekomen? Ik weet nu niet of dat een verschil is, BV en BVK bedoel ik dan he... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoelde eigenlijk of er een verschil is tussen de soort sportbh die je neemt voor een borstvergroting en de soort bh je neemt bij een verkleining... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Leeuwin_85:

@Joy1980 Dank je wel! Hoop dat je van je bv geniet ☺️. Hoe heb je dr. Kolkman ervaren? Tijdens mijn consult heeft hij een zeer goede indruk op mij gemaakt.

 

Hij is heel rustig, geduldig en komt deskundig over. Iemand die echt naar je luistert en die op een duidelijke manier zaken uit kan leggen. Ik kwam bij hem vanwege mijn vermoeden dat ik een gedraaide anatomische prothese had. In plaats van mij gelijk een wissel "aan te smeren" heeft hij geadviseerd om te proberen er met mijn eerste pc uit te komen. (Dat is helaas niet gelukt) Hij is denk ik ook iemand die, als er een probleem is, met jou meedenkt en naar een oplossing zoekt. (en iemand die nazorg levert).

 

Als hij mijn eerste bv zou hebben gedaan, dan had hij de borst waarbij de prothese gedraaid was, kosteloos hersteld. Terwijl mijn vorige pc voor elke scheet een vergoeding vraagt. Helaas zijn er een hoop pc's die vergeten dat een tevreden klant ook terug zal komen. Niet dat ik elk jaar nieuwe tieten nodig heb of zo, maar bij Kolkman heb ik bijvoorbeeld nu ook een ooglidcorrectie laten doen. Mocht ik ooit nog iets anders "nodig hebben" dan zal ik waarschijnlijk naar hem toe gaan. 

Mijn vorige pc doet ook facelifts, botox, lipofilling e.a. ingrepen, maar ik zal NEVER, NOOIT daar nog een cent uitgeven. 

(Sorry, moest er even uit) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.