Ga naar inhoud

gastmama : 22 december 2017 : Dr. Nio : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 233
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag voor het eerst weer echt gesport... nu best wel gaar. 15 minuten interval op de loopband... 2 minuten rennen 1 minuut lopen. Daarna wat krachttraining voor benen en buik. Mijn trainer vond het zeeeeeeer moeilijk om oefeningen voor mij te vinden :45: Bij veel oefeningen gebruik je toch je borstspieren. Maar het is gelukt, al heb ik wel dubbel gelegen om zijn probeersels.... eerst zelf de oefening doen en voelen of hij zijn borstspier gebruikte voordat ik het mocht doen :D

Morgen ga ik het alleen doen met het schema wat hij me gegeven heeft.  Ik heb er enorme zin in!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Naam is Monique en ben nieuw hier... Weet nog niet hoe alles werkt maar wat fijn om dit even mee te lezen... Ik heb donderdag gesprek bij Nio. Spannend.. Ik blijf dit verhaal even volgen.... fijn weekend 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Itsnique:

Mijn Naam is Monique en ben nieuw hier... Weet nog niet hoe alles werkt maar wat fijn om dit even mee te lezen... Ik heb donderdag gesprek bij Nio. Spannend.. Ik blijf dit verhaal even volgen.... fijn weekend 

hoi hoi,

 

Weet je ook al of je voor silliconen gaat of hydrogel? Bij Nio moet je namelijk wel zelf aangeven als je intresse hebt in hydrogel. Hij komt er in mijn ervaring niet zelf mee.

 

Hij is echt een leuke vent hoor. heeft best wel humor. Veel succes donderdag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update,

 

Als ik mijn litteken aan de rechterborst insmeerde zag ik de donkere streep steeds donkerder worden. Een beetje ongerust heb ik de foto toch maar naar Dr Nio gemailt. 

Zijn antwoord kwam al zeer snel vond ik. 

Het zijn bloedvaatjes die in het litteken groeien. Stoppen met smeren want daar zou het door kunnen komen. Over een half jaar weer bekijken.....

Ik voeg de foto toe zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Aloysa:

@gastmama Fijn dat hij zo snel met een antwoord kwam! Zou dit dan een bloeding kunnen veroorzaken ofzo? Hopelijk verdwijnt het weer snel!

Het schijnen gewoon bloedvaatjes te zijn, dus ik denk niet het een nabloeding ofzo zou kunnen veroorzaken. Niet na bijna 11 weken. Gewoon niet meer smeren voor mij dus...... Scheelt weer 5 minuten in mijn ochtendritueel :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei gastmama:

Het schijnen gewoon bloedvaatjes te zijn, dus ik denk niet het een nabloeding ofzo zou kunnen veroorzaken. Niet na bijna 11 weken. Gewoon niet meer smeren voor mij dus...... Scheelt weer 5 minuten in mijn ochtendritueel :45:

Ah ja ik dacht misschien als je dan door blijft smeren dat je die bloedvaatjes kapot maakt ofzo? :45: Als ik inzoom op mijn litteken zie ik ook wel allemaal bloedvaatjes maar mijn litteken wordt niet donker na het smeren. 

 

Is in ieder geval weer een tijdbesparing ja :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Aloysa:

Ah ja ik dacht misschien als je dan door blijft smeren dat je die bloedvaatjes kapot maakt ofzo? :45: Als ik inzoom op mijn litteken zie ik ook wel allemaal bloedvaatjes maar mijn litteken wordt niet donker na het smeren. 

 

Is in ieder geval weer een tijdbesparing ja :P 

Ik hoop alleen dat het weg is voor april :wacko:  Dan gaan we namelijk naar gran canaria en anders is het wel heeel duidelijk dat ik een bv gehad heb. Niet dat ik het erg vind als mensen ernaar vragen. ik ben er trots op dat ik het lef heb gehad om voor mijn eigen geluk te kiezen en me niks aan te trekken van wat anderen denken. Maar een donker litteken is toch iets minder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei gastmama:

Ik hoop alleen dat het weg is voor april :wacko:  Dan gaan we namelijk naar gran canaria en anders is het wel heeel duidelijk dat ik een bv gehad heb. Niet dat ik het erg vind als mensen ernaar vragen. ik ben er trots op dat ik het lef heb gehad om voor mijn eigen geluk te kiezen en me niks aan te trekken van wat anderen denken. Maar een donker litteken is toch iets minder....

 

Dat wordt waarschijnlijk wel minder. Die van mij werden ook donkerder. Ik heb toen ik ruim 10 maanden po was siliconen sheets gebruikt drie maanden lang en op mijn vijf maanden po foto’s zie je dat het helemaal is bijgetrokken. Maar of dat ook echt door die siliconen sheets komt is natuurlijk nog maar de vraag. Ik kan je wel before en after foto’s sturen via pb? 

 

Al is het denk ik misschien in jouw geval beter als je je littekens eerst even rust geeft en misschien ook eerst aan dr Nio vraagt of het in jouw geval wel goed is om siliconen sheets te gebruiken (mocht je dat overwegen). Maar dan kan je in ieder geval zien dat het binnen nu en drie maanden nog heel erg bij kan trekken. Al is natuurlijk ieder lichaam anders en kan het bij jou misschien ook iets langer duren. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobies Dank je wel!! Ik ga inderdaad eerst even Nio's advies opvolgen en ze wat rust geven. Ik maak zelf over het algemeen hele mooie littekens. sommige zie je zelfs niet eens meer behalve als ik wat bruiner ben in de zomer. je mag me wel de voor en na foto's sturen. Dan kan ik kijken of het inderdaad hetzelfde is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei gastmama:

@Boobies Dank je wel!! Ik ga inderdaad eerst even Nio's advies opvolgen en ze wat rust geven. Ik maak zelf over het algemeen hele mooie littekens. sommige zie je zelfs niet eens meer behalve als ik wat bruiner ben in de zomer. je mag me wel de voor en na foto's sturen. Dan kan ik kijken of het inderdaad hetzelfde is...

 

Dan zal het vast wel goed komen :) Je hebt een pb! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer eens even foto's in mijn album geplaatst! Morgen ben ik alweer 11 weken po! Wat gaat de tijd snel zeg. Ik ben nog steeds helemaal gelukkig met mijn boobies. 

Ook ben ik nu weer intensief begonnen met sporten, 3 a 4 keer per week. Die operatiekilo's moten er gewoon vanaf hoor! Wel maar een half uurtje per keer hoor en alleen maar cardio en benen. Buik heb ik geprobeerd maar ik kreeg daarna een spierpijn gevoel op mijn borst bij mijn hals dus dat laat ik even achterwege. 

Mijn litteken smeel ik niet meer in, maar ik ga volgende week pas kijken of ik verandering zie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Bijna 14 weken dus weer een update!!

 

Alles ziet er goed uit. Ik voel me goed en fit. sport weer twee a drie keer per week en ben sinds vorige week op geleidde van pijn begonnen met lichte krachttraining. 

Ik krijg in de naturiste kringen alleen maar complimenten over mijn borsten en ik zie veel vrouwen jalours kijken :45: 

Soms denk ik inderdaad wel dat ze groter nog mooier zouden kunnen zijn, maar ik ben heel tevreden. In mijn bh's heb ik nu een 75E en dat vind ik ook groot genoeg! Ze zien er ook heel natuurlijk uit waardoor ik nog verliefder ben. Bh's shoppen is nu een nieuwe hobby waar mijn man van in een deuk ligt. telkens vraag ik aan hem wat hij van een bh vind en of ik hem mag bestellen :36:

 

De laatste week heb ik wel veel last van een spierpijn gevoel bovenop ter hoogte van mijn oksel. dat is wel erg vervelend. ik draag mijn hema sportbh ook weer s'nachts, gewoon om ze wat exta steun te geven. Ook voel ik ze nog steeds "bewegen" als ik ertegen duw lijkt het alsof de prothese over mijn ribben schuift. als dit zo blijft ga ik wel even bellen met dr Nio om te vragen of dit normaal is. Het doet ook geen pijn maar is wel een raar gevoel. En soms vervelend als mijn man zijn arm over mijn boobies legt. Dan voel ik het ook namelijk. 

 

ik zal vanavond weer eens foto's plaatsen want dat is alweer een tijdje geleden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal,

 

Vandaag ben ik 21 weken po. Tijd voor een update.

 

Ik ben heerlijk  op vakantie geweest en heb topless gezont!! Sommige mensen keken wel raar aangezien ik een dubbelgevouwen zakdoek onder mijn borsten had liggen op mijn littekens. Ik heb dus van boven bruine borsten en van onderen wit :154:

Ik ben ook heel tevreden over mijn boobies. Bijna geen steekjes meer en ze vallen heel natuurlijk. precies wat ik wilde! Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat links als ik lig verder naar de zijkant valt dan rechts. Links vind ik natuurlijker vallen... Ook mijn rechter litteken is nog steeds wat donkerder. Maar Nio zei dat ik tot zeker een half jaar moest wachten en vooral niet mocht smeren. 

In mijn omgeving kijken ze raar op als ik zeg dat ik een bv heb gehad. Ze vinden het allemaal zo mooi bij mij passen. Niet te groot en vooral niet te klein. 

Zwemmen vond ik een beetje eng omdat het raar voelde bij mijn borstspieren. 

Sporten doe ik ondertussen alweer lekker en volle bak. Wat is het heerlijk om weer lekker te tennissen! Vanavond ook weer competitie spelen. 

Ik lees veel over het kleine boobies syndroom, meiden die na de operatie hun boobies toch te klein gaan vinden. Ik kan eerlijk zeggen dat ik dat absoluut niet heb. Ik vind ze echt helemaal perfect! Mijn manlief is er ook helemaal weg van. Ik moet regelmatig zijn handen wegslaan omdat hij er niet vanaf kan blijven :66:

Ik kan het dus iedereen echt aanraden als je echt niet gelukkig bent met je boobies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Joehoe!!! Bijna 6 maanden po!!!

 

Ik doe alles weer gewoon, sporten, krachttraining, tennissen, op mijn buik liggen, sauna..... En ik geniet van de blikken op mijn borsten... Nee ze zijn niet extreem groot, maar ze zijn heel erg mooi vind ik! Ik ben super blij dat ik in december deze stap heb gezet!

 

Soms heb ik nog een steek je hier en daar. ook worden ze als ik extreem veel gedaan heb nog wat harder. Maar niks wat irritant of vervelend is. 

Mijn linker tepel is wel nog wat extra gevoelig, mijn rechter iets gevoeliger dan voor de operatie en ik heb wat gevoelloze plekjes aan de onderkanten. 

Ze zijn steeds zachter aan het worden waardoor op mijn buik slapen steeds prettiger wordt. Momenteel houdt ik nog 1 arm onder mijn borsten zodat ik meer op die arm lig dan op mijn borsten en dan kan ik heerlijk op mijn buik slapen. 

komende zaterdag krijg ik mijn eerste massage na de operatie. Even lekker die spieren los laten kneden want ik heb wel veel spanning nu. Ik ben begonnen met een opleiding HBO bachelor pedagogiek. Nooit gedacht dat me dat ooit zou gaan lukken om ook maar te beginnen.....  Maar ik vind het geweldig om te doen!

 

Zo dat was mijn update.... Als iemand vragen heeft over de hydrogels of dr nio stel ze gerust. ik kan beide van harte aanbevelen!!!

 

oja!! Nieuwe foto's in mijn album!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Ik ben mee blij met jou @gastmama:101:

Succes met je studies - ik ben ook vorig jaar pas afgestudeerd met een bachelor maatschappelijk werk. :42:Ik mis het studeren wel een beetje. Geniet er dus maar lekker van.

Ik vind het momenteel nog moeilijk om studeerritme te vinden met mijn fulltime job, de kinderen, het huishouden en ook nog een beetje sociaal leven :154: 

Daarom ga ik na de zomer vakantie ook 1 dag minder werken en dat is dan mijn studie dag. Gelukkig is de cursus NmG halfweg september ook klaar en kan ik op donderdagavond ook nog goed 3 uurtjes maken....

 

Heb jij een thuisstudie gedaan of ben je gewoon naar college gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei gastmama:

Ik vind het momenteel nog moeilijk om studeerritme te vinden met mijn fulltime job, de kinderen, het huishouden en ook nog een beetje sociaal leven :154: 

Daarom ga ik na de zomer vakantie ook 1 dag minder werken en dat is dan mijn studie dag. Gelukkig is de cursus NmG halfweg september ook klaar en kan ik op donderdagavond ook nog goed 3 uurtjes maken....

 

Heb jij een thuisstudie gedaan of ben je gewoon naar college gegaan?

Ik heb dagonderwijs gecombineerd met een fulltime baan. Ik nam vakantie op het werk om naar de les te gaan en om stage te doen. Ik kon elk jaar het aantal studiepunten dat ik opnam zelf bepalen. Daardoor heb ik er wel 5 jaar over gedaan ipv 3. Huishouden en sociaal leven kwamen hierdoor wat in het gedrang maar ik heb geen gezin. Maar jij hebt het precies al wel goed overdacht en gepland. Dat komt vast ook goed. :71:   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

even weer een update...

 

net nieuwe setjes bh's gekocht, nog steeds heb ik 75E! Ik merk alleen de laatste tijd dat mijn boobies de bh's niet fijn vinden. op het eind van de dag zijn ze erg gevoelig bovenop en aan de zijkanten. als mijn bh dan uitgaat is het even weg, maar komt het ook snel weer weer terug. Ze voelen niet warm aan ofzo. Zou dit door de krachttraining kunnen komen @best_boobie ? Ik doe met mijn borstspieren nog steeds heel rustig aan.... Ook mijn tepels zijn weer gevoeliger geworden helaas... 

Maar zelfs met deze ieniminie ongemakjes ben ik superblij met ze!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei gastmama:

even weer een update...

 

net nieuwe setjes bh's gekocht, nog steeds heb ik 75E! Ik merk alleen de laatste tijd dat mijn boobies de bh's niet fijn vinden. op het eind van de dag zijn ze erg gevoelig bovenop en aan de zijkanten. als mijn bh dan uitgaat is het even weg, maar komt het ook snel weer weer terug. Ze voelen niet warm aan ofzo. Zou dit door de krachttraining kunnen komen @best_boobie ? Ik doe met mijn borstspieren nog steeds heel rustig aan.... Ook mijn tepels zijn weer gevoeliger geworden helaas... 

Maar zelfs met deze ieniminie ongemakjes ben ik superblij met ze!!!

Hoi hoi

Hm.. maar zitten de bh's dan echt goed? Ik bedoel, is de cup diep genoeg? Zit de onderkant aangesloten tegen je lijf? zitten je beugels OM je borsten, en niet erop?

Het kan echter ook gewoon bij het proces horen.. Heb zelf vooral het eerste jaar vanalles gevoeld, en vond het zo een onzeker proces.. Maar het is wel waar wat ze zeggen.. Pas na een jaar is alles hersteld en zijn de meeste ongemakken weg.. Vond alleen dat er ná dat eerste jaar nog meer zachtheid ontstond in de prothesen en mijn huid werd stukje bij beetje nog meer gevoelig (had toen nog flinke dove plekken met een jaar po)
Overgevoelige tepels heb ik misschien wel 2,5 jaar gehad..
Dat heeft dus allemaal tijd nodig.. Heb dus wel het idee dat het er bij jou ook nog bij hoort :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Hm.. maar zitten de bh's dan echt goed? Ik bedoel, is de cup diep genoeg? Zit de onderkant aangesloten tegen je lijf? zitten je beugels OM je borsten, en niet erop?

Het kan echter ook gewoon bij het proces horen.. Heb zelf vooral het eerste jaar vanalles gevoeld, en vond het zo een onzeker proces.. Maar het is wel waar wat ze zeggen.. Pas na een jaar is alles hersteld en zijn de meeste ongemakken weg.. Vond alleen dat er ná dat eerste jaar nog meer zachtheid ontstond in de prothesen en mijn huid werd stukje bij beetje nog meer gevoelig (had toen nog flinke dove plekken met een jaar po)
Overgevoelige tepels heb ik misschien wel 2,5 jaar gehad..
Dat heeft dus allemaal tijd nodig.. Heb dus wel het idee dat het er bij jou ook nog bij hoort :)

 

xx

hoi @best_boobie Dank je wel voor de reactie! Ik vind het inderdaad heel onzeker allemaal! Vooral als ze dan wat harder aanvoelen! De bh's heb ik las eerste gecontroleerd, maar de beugel zit helemaal om de borst heen en de stof sluit helemaal aan om de borst. geen dubbele boob ofzo maar ook geen losse ruimte. ik heb nu mijn sportbh weer veel aan. kijken of het dan toch minder wordt. Ik geef het gewoon de tijd, maar wordt soms wel onzeker over wat ik voel.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.