Ga naar inhoud

slappe borsten na een zwangerschap


Aanbevolen berichten

Zwangerschap - Alleen een korte termijn oplossing.

Wanneer een vrouw zwanger wordt, maakt het lichaam hoge hoeveelheden van oestrogeen aan om de melkproductie op gang te brengen. Maar deze celgroei is slechts tijdelijk, en soms resulteert het zwellen van de borst door de melkpoductie in het zakken van het borstweefsel.

Slappe borsten en zwangerschap: de oorzaken

Veel vrouwen deinzen terug voor borstvoeding omdat hen dat slappe borsten zou opleveren. Niets is minder waar: je borsten veranderen alleen maar door de zwangerschap zelf, ongeacht of je borstvoeding geeft of niet. Bovendien hebben niet alle vrouwen in dezelfde mate last van hangende borsten na de zwangerschap. Erfelijke aanleg speelt daarbij een rol en doorgaans geldt dat grote borsten sneller doorhangen dan kleine.

Slappe borsten en zwangerschap: de oplossingen

Hoe verklein je de kans op slappe borsten? Draag tijdens je zwangerschap een speciale beha die de borsten goed ondersteunt. Kies je voor borstvoeding, bouw deze na verloop van tijd geleidelijk af. Op die manier blijven je borsten het stevigst omdat ze zich langzaam aan de veranderingen kunnen aanpassen. Ook je zwangerschapskilo's kwijtraken en diëten doe je best traag, maar duurzaam. Zo lijden je borsten er niet onder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik weet het idd vele denken dat je door borstvoeding slappe tieten krijg maar dat is idd niet waar. het komt idd gewoon omdat je tits al groter worden door de zwangerschap. Als je niet meer zwanger bent zullen ze weer de grote aannemen van daarvoor maar meestal dus wel uit gerekt. ja een elastiek waar de rek uit is gaat ook niet vanzelf weer terug in de originele staat :D helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet wel dat je nare tepelkloven kan krijgen van borstvoeding,heb het toen gezien bij een vriendin van me,ze wou zoooo graag borstvoeding geven,en dat ging niet eens meer na een tijd,want haar tepels zaten vol kloven,die schreeuwde het uit vd pijn,jammer is dat :(

voor mij al reden genoeg mijn kids geen borstvoeding te geven,maar er speelt wel meer mee waarom ik er nooit voor koos,maar dit is 1van de reden.

maar tepels veranderen door borstvoeding?? in welke zin bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dus dat klopt ook niet helemaal..

Als je een kindje hebt gekregen en je hebt een bv gehad, dan moet je waarschijnlijk voor een wissel gaan toch?? Of is dit niet altijd zo... Scheelt het nog of je je prothesen voor of achter hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan een wissel doen ja,want zoiezo de oude huidige borst die je voor je zwangerschap had,die heb je erna niet meer,met de prothesen voor de borst hangt die gewoon mee met je huid enzo,dual plane kan je een 4paar borsten bezorgen met pech,en bij achter de spier zou alles in zijn verhouding moeten blijven,maar veel vind je er niet over op internet,bij achter de spier plaatsing na een zwangerschap <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ze achter de spier in wil in de toekomst graag nog een 2e kindje! Dus wie weet kan ik hier over een paar jaar antwoord op geven.

Heb mijn dochter een half jaar borstvoeding gegeven: voordeel: ik zat in 5 dagen op mn oude gewicht. Viel zelfs af. Ze at me letterlijk op haha. Geen hangborsten aan over gehouden. Ze waren al klein en zijn dat nog steeds. Dacht eerst dat ze kleiner waren geworden, maar naderhand komt dat denk ik omdat ze tijdens mn zwangerschap zo mooi waren. niet groot, maar wel een mooi b/tje.

Heb er wel overnagedacht te wachten met een bv, maar je kan toch nooit voorspellen of je borsten mooi blijven zowel (met of zonder zwangerschap.) We zien wel.

Nog 1 nachtje slapen en dan hoop ik voor t eerst eens van mooie boobies te genieten......

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ja dat is ook waar :D

Dual zou jet eventueel nog meer verminderen dus vandaar mijn reactie :blush:

Maar de kans is zo ie zo maar heel klein :D

Nee geen kleine dreutels voor jou?

Lijkt me geweldig :blush:

Nopee.. Ik wil er ook absoluut geen!

Ik heb er al zovaak overna gedacht en ik moet er niet aan denken!

Ik vind ze heel leuk, van een ander ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nou lekker.. mijn arts vertelde me dat dual het juist moest voorkomen en internet staat er vol van..

Lijkt me ook logischer, achter de spier gaat je huid erover hangen bij dual zou dit minder moeten zijn :blush:

Nou ik ga er nog niet aan denken hihi!

Hihi nou kan toch meid de een wil het graag de ander liever niet ;)

Denkt je vriend er ook zo over?

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nou lekker.. mijn arts vertelde me dat dual het juist moest voorkomen en internet staat er vol van..

Lijkt me ook logischer, achter de spier gaat je huid erover hangen bij dual zou dit minder moeten zijn :blush:

Nou ik ga er nog niet aan denken hihi!

Hihi nou kan toch meid de een wil het graag de ander liever niet ;)

Denkt je vriend er ook zo over?

:D

Hihi gelukkig wel ;) anders hadden we toch echt een probleem :D !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris

ja internet staat bij wijze van ook vol dat siliconen enorm slecht voor de mensen zouden zijn,hahaha snap je?

dit schreef jij

Lijkt me ook logischer, achter de spier gaat je huid erover hangen bij dual zou dit minder moeten zijn

maar,je huid gaat net zo hard erover hangen,want van boven tot halverweg zitten ze dan wel tussen je spier,maar eronder los,dus de huid kan vanaf boven net zo hard meezakken naar beneden hoor.

dus ja,de ene zegt dit,de ander dat,kijk maar met het herstel en bh,s dragen ,,allemaal verschillende uiteenlopende adviezen.

denk er nog maar niet aan :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar moon :blush:

Ik vertrouw er maar op dat het goed zit! is niet voor niets een nieuwe techniek.

Maar net zoals je zegt bij iedereen is het anders :D

Ik ga er eerst lekker van genieten!

Eerste kindje komt er hooguit over 4 jaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb dus twee kinderen gekregen voor ik een bv nam.

Na de eerste zwangerschap en 13 MAANDEN borstvoeding was ik er een volle maat op vooruit gegaan (in vergelijking tot voor te zwangerschap) en was alles nauwelijks slapper. Ik was in de hele zwangerschap amper aangekomen en erna een klein beetje afgevallen. Kilo of 2 lichter dan voor de zwangerschap.

Mijn buik veerde trouwens ook vanzelf terug. Ik kon na 2 weken al in mijn oude pantalon.

Na de tweede zwangerschap en 16 MAANDEN borstvoeding was ik terug naar wat ik voor mijn zwangerschappen voor maat had en was de boel ook slapper. Ook tijdens de zwangerschap amper aangekomen en erna nog eens flink afgevallen, heel snel ook. Binnen een half jaar naar de geboorte voerde ik een strijd om maar niet nog meer kwijt te raken dan de 12 kilo die ik al kwijt was. Ik werd gewoon heel mager.

Ik ga er dus van uit dat het de tweede keer vooral een kwestie was van afvallen.

Tijdens de borstvoedingsperiode had ik de maat die ik nu heb, net zo mooi en stevig, alleen lek hè. Ik lekte altijd een druppeltje melk of wat.

Mijn tepels waren wat donkerder.

Het enige dat ik aan mijn tepels nu nog merk is dat ze voor de borstvoeding wat ingetrokken waren, nu prikken ze altijd door mijn bloesje heen.

Naakt heel mooi, in t bloesje wat minder.

Maar ach met een goede bh zie je dat niet.

Ik heb zat vriendinnen die na 1 zwangerschap al klagen dat hun borsten zo slap en hangerig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.