Ga naar inhoud

Iemand ervaring met littekencorrectie?


Girll

Aanbevolen berichten

Goeienavond lieve dames!

 

19 april 2016 ben ik geopereerd door Dhr. Hupkens. Ik ben nu de trotse eigenaresse van 450cc!

Waar ik mij al die tijd aan het gestoord, zijn mijn littekens.

Ze zitten niet in de plooi, maar dat vind ik nog niet eens het grootste probleem. Ze zijn breed, en zien er onrustig uit. Sommige delen zijn donkerder van kleur.

Pijn doen ze gelukkig niet, maar elke keer als ik in de spiegel kijk stoor ik mij eraan.

 

Ik ben zojuist bij de chirurg geweest, en hij heeft ook aan: littekencorrectie is nodig. 

Het is onder plaatselijke anesthesie en het zal maar 10 minuutjes duren. 

 

Iemand hier die een littekencorrectie heeft gehad en hoe het in zijn werk gaat?

Enigste vragen die ik heb gesteld is hoe het herstel is, en of ik direct mag werken ja of nee. 

 

Ik vind het reuze spannend omdat er weer "gerommeld" word in het litteken wat ik helemaal niet mooi vind. Ik hoop hier wat gerustgesteld te kunnen worden! 

 

Groetjes Girll

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij had het gedaan aan een Kant en die werd er niet mooier op, waardoor ze de Andere Kant niet meer heeft laten doen.  Maar denk dat het ook veel licht aan je eigen herstel bij de een word een litteken mooier dan bij de ander... hoop dat het bij jou wel gaat helpen... succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen. In juli is het 2 jaar dat mijn operatie was en mijn littekens zijn ook erg lelijk. Breed, geribbeld en donkerpaars. Totaal niet zoals de beloofde witte lijntjes. Gelukkig vallen ze bij mij in de plooi, maar stoort mij toch. En ik ben erachter dat mijn rechterprothese van binnen achter het litteken kan schieten waardoor mijn borst heel lelijk zit, dmv massage moet ik hem weer goed krijgen. Ik vermoed dat er binnenin een rand zit waar de onderkant soms achter blijf hangen. Ik ben daarvoor bij de chirurg geweest en zei dat alles goed zat. Maar intusssen weet ik wat het probleem is. 

 

Baal er ook van, en vraag mij af of de correctie onder garantie valt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, hier ook 1 lelijk litteken en niet in de plooi dus zeer zichtbaar.. Telkens ik in de spiegel kijk zakt de moed me in de schoenen :( Mijn borstvergroting is ondertussen bijna een jaar geleden, maar ook de beloofde 'witte lijntjes' zijn ver te zoeken. Mijn pc had 'oplosbare' draadjes gebruikt, enkel jammer dat die bij mij niet echt oplosten. Ik denk dat dit ook de reden is waarom het zo'n lelijk litteken is geworden.

 

Ik heb binnenkort wel een afspraak bij mijn pc, benieuwd wat hij gaat zeggen..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hoi, ik heb het zelfde ben ook bij dr Hupkens geweest mijn littekens zien er ook erg slecht uit en komt nog pus uit tegen mij werd verteld dat ze dit nog noooit had gezien bij hem(nee zou ik ook zeggen) heb zelf erg slechte verhalen over de gang van zaken gehoord over de correctie(zou gratis zijn, uiteindelijk moest ze 100 euro aftikken) en werd ze gelijk de deur uitgewerkt , mij is ook de correctie aangeboden zit zelf ook enorm in dubio en ga het waarschijnlijk niet doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen!

 

Vandaag heb ik de littekencorrectie gehad.

Heb het vandaag als prettig ervaren! Afgezien van dat ik al om 14:30 uur aanwezig moest zijn, maar pas om 16:00 uur ingepland stond voor operatie, maar goed dat terzijde :-) 

Hupkens was weer lief, stelde mij gerust en heeft beide littekens gedaan. Hij heeft ze beide weg gesneden en de boel opnieuw gehecht. 

Over 2 weken moet ik naar hem persoonlijk toe en wil hij de hechtingen er zelf uit halen. 

 

Komende week ben ik gelukkig vrij van werk! Dus ik ga zo min mogelijk doen want ik wil niet weer met een lelijke wondgenezing zitten.

Hupkens gaf aan dat de reden dat mijn litteken niet netjes genezen is, wellicht deels genetisch kan zijn, de huid te veel spanning te voortduren heeft gehad (van cupje A naar F) en te snel weer mijn werkzaamheden opgepakt. 

Ik vind het spannend en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! 

 

Ik zit nu zielig op de bank hihi, het is weer best gevoelig. Wel leuk om het even "bewust" mee gemaakt te hebben, iets meer dan een jaar geleden lag ik daar immers onder narcose! Vandaag onder plaatselijke verdoving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 2017-6-9 om 21:55 zei Girll:

Hoi iedereen!

 

Vandaag heb ik de littekencorrectie gehad.

Heb het vandaag als prettig ervaren! Afgezien van dat ik al om 14:30 uur aanwezig moest zijn, maar pas om 16:00 uur ingepland stond voor operatie, maar goed dat terzijde :-) 

Hupkens was weer lief, stelde mij gerust en heeft beide littekens gedaan. Hij heeft ze beide weg gesneden en de boel opnieuw gehecht. 

Over 2 weken moet ik naar hem persoonlijk toe en wil hij de hechtingen er zelf uit halen. 

 

Komende week ben ik gelukkig vrij van werk! Dus ik ga zo min mogelijk doen want ik wil niet weer met een lelijke wondgenezing zitten.

Hupkens gaf aan dat de reden dat mijn litteken niet netjes genezen is, wellicht deels genetisch kan zijn, de huid te veel spanning te voortduren heeft gehad (van cupje A naar F) en te snel weer mijn werkzaamheden opgepakt. 

Ik vind het spannend en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! 

 

Ik zit nu zielig op de bank hihi, het is weer best gevoelig. Wel leuk om het even "bewust" mee gemaakt te hebben, iets meer dan een jaar geleden lag ik daar immers onder narcose! Vandaag onder plaatselijke verdoving.

@Girll hoe is het met je littekens nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chabke

 

Gisteren zijn de hechtpleisters en hechtingen verwijderd.

De littekens zijn super dun, echt geweldig! Ik ben super blij. Zo zagen ze er niet uit een jaar geleden, toen de hechtingen eruit waren gehaald. 

Ik heb er speciale pleisters op van hansaplast voor een betere wondgenezing. Wel moet ik nog 4 weken rustig aan blijven doen. 

Hupkens heeft het super gedaan! 

Wel balen dat ik weer 45 minuten moest wachten tot ik aan de beurt was, maargoed.. dat ligt aan de planning, daar kan Hupkens neem ik aan niets aan doen. 

 

Ben blij dat ik de keus heb gemaakt actie te ondernemen en het te doen. Zat met zenuwen dat het wellicht weer lelijk zou worden, maar ik ben echt blij! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Girll post je als alles mooi genezen is eens een foto?

 

Super dat het al dunne lijntjes zijn! Ik ben nog steeds een beetje bang dat het bij mij niet mooi zou zijn...

 

Nu kan je eindelijk terug in de spiegel kijken zonder die storende lelijke littekens! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chabke

 

Dit zijn ze nu, 4 dagen na het verwijderen van de hechtingen. Hoop dat ze bijna onzichtbaar zijn na genezing! 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Heei @Girll, zitten de littekens nu wel netjes in de borstplooi? Ik ben afgelopen april 2018 ook bij dokter hupkens onder het mes gegaan en mijn littekens zitten zelfs 2,5/3cm boven de borstplooi. Al een klacht ingediend en mag over een jaar terug komen voor een correctie, korsteloos. Helaas moet ik nog een jaar wachten, maar het geeft mij wel hoop dat het bij jou goed is gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook met het probleem.. alleen zit mijn litteken zo'n 2 cm onder de borstplooi 

 

Bikini... bh... en komt een flink litteken onderuit. 6 juli even laten checken met mijn 3 maanden controle.voor nu maar een bikini met hele brede band aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.