Ga naar inhoud

leslie01 : 6 mei 2019 : Dr. Colpaert : AZ Monica


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Ik ben nieuw hier op het forum sinds gisteren en wil me graag even voorstellen. Ik ben een jonge mama van twee meisjes en nu ik gestopt ben met borstvoeding geven zijn mijn borsten nog kleiner dan vroeger en hangen ze er maar slapjes bij. Ik had er vroeger al een complex over maar sinds ik kinderen heb is het er niet beter op geworden, integendeel zelfs. 

Ik heb geen flauw benul van hoe het in zijnwerk gaat als je een vergroting laat doen en daarom dat ik hier kom piepen. Wat kost zoiets, wat kan er zoal mis gaan, wie is een goeie dokter, hoe reageert je omgeving,... En wat ik vooral wil weten hoe voelt het aan en valt het niet op dat ze vals zijn? Ik heb hier nog veel te lezen en te ontdekken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai

Hier ook een mama van 2 kleintjes en op 8 sept 2016 een borstvergroting laten doen.

 

Ga vooral lezen, lezen, lezen hier op het forum.

Je kan van alles invullen in het balkje en je komt waar je wezen wilt  (meestal dan haha)

 

Succes!

 

En als je vragen hebt aan mij.. mag dat altijd =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 27-3-2017 om 22:10 zei leslie01:

Hoi dames,

 

Ik ben nieuw hier op het forum sinds gisteren en wil me graag even voorstellen. Ik ben een jonge mama van twee meisjes en nu ik gestopt ben met borstvoeding geven zijn mijn borsten nog kleiner dan vroeger en hangen ze er maar slapjes bij. Ik had er vroeger al een complex over maar sinds ik kinderen heb is het er niet beter op geworden, integendeel zelfs. 

Ik heb geen flauw benul van hoe het in zijnwerk gaat als je een vergroting laat doen en daarom dat ik hier kom piepen. Wat kost zoiets, wat kan er zoal mis gaan, wie is een goeie dokter, hoe reageert je omgeving,... En wat ik vooral wil weten hoe voelt het aan en valt het niet op dat ze vals zijn? Ik heb hier nog veel te lezen en te ontdekken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Hey Leslie!

 

alvast fijn dat je hier bent beland. Ik heb er namelijk een antwoord op echt al mijn vragen, bedenkingen,twijfels gevonden! De kosten variëren afhankelijk van de chirurg en het implantaat en de kliniek. Zelf werd ik geopereerd door dr Verdonck via zijn eigen Belgian Breast Clinic. Daar betaal je, afhankelijk van je implantaat tussen de 2500€ en 3500€ (kan er 100€ naast zitten :)). Je chirurg kies je een beetje aan de hand van wat je wenst. Wil je heel groot gaan of net natuurlijk? Heb je een lift nodig, wil je het implantaat voor of achter de spier, of dual plane? Dit kan je allemaal ingeven in de zoekbalk en dan krijg je superveel info. Zelf ben ik heel tevreden over Verdonck: vriendelijk, geduldig, niet duur, goede nazorg en opvolging, werkt voor een natuurlijk resultaat. 

Aangezien ik zelf maximizer bh's droeg, lijken mijn borsten nu hetzelfde :) niemand uit mijn omgeving merkt het, tenzij ik het zeg. In bikini natuurlijk wel maar ik zwom nooit met vrienden (schaamde we zo zonder borsten) dus niemand kan vergelijken. Er kan tijdens elke operatie natuurlijk iets misgaan maar dit komt zelden voor. Na de operatie kan er een infectie optreden of er kan overmatig kapselvorming ontstaan of double bubble (kan je ook in de zoekbalk ingeven). Bij 'complicaties' zie je ook andere dingen die mis kunnen gaan. Op een oriëntatiegesprek met een chirurg wordt dit ook uitgelegd. 

 

Tegenwoordig kies je tot slot ook een beetje zelf of je wil dat het opvalt: wil je bolle tieten of een natuurlijke vorm? Je kan ronde of anatomische implantaten kiezen. Wanneer ronde implantaten dual plane geplaatst worden, lijken ze ook meer anatomisch. 

Ik heb een vriendin waar je het echt niet kan zien,  zelfs niet als je eraan voelt. Je type implantaat (en de grootte) speelt hierin een grote rol. 

 

Zelf ben ik nog maar 2 weken po, dus de mijne staan nog hoog, gespannen en verder uit elkaar. Ze gaan nog indalen, soepeler worden en natuurlijker lijken. Ze voelen nog hard aan en dat voelt voor mij als 'niet van mijn lichaam' maar ik las al vaak dat dit verandert. 

 

Tot slot heb ik een vijftal dagen echt rustig moeten doen, na een week was ik van de pijnstillers af en nu kan ik perfect normaal functioneren :) 

 

ik overdonder je waarschijnlijk een beetje, maar nu weet je wat je allemaal in de zoekbalk kan opzoeken en zo je keuze een beetje beter maken. 

Veel plezier!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi dames,

 

Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest omdat het verlangen naar grotere en mooie borsten te groot werd door alle verhalen hier te lezen. Maar nu ben ik eindelijk zover en staat mijn operatie gepland voor 6 mei bij Dr. Colpaert in AZ Monica te Antwerpen. Jeeeeeeej! Eindelijk!!

 

Ik heb gekozen voor een natuurlijke vorm (anatomische implantaten heet dat dacht ik?), over de maat ben ik nog niet helemaal uit. 

 

Ik ga het forum hier wat verder ontdekken en ben benieuwd naar al jullie verhalen. Nog een vraagje, nu mijn operatie staat ingepland is het de bedoeling dat ik hiervoor een nieuw topic aanmaak? Of hoe zit dat juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Desert-Rose zei:

@leslie01

 

hoi 

 

Aangezien je nu een datum hebt, heb ik de titel aangepast en topic verhuisd naar operatieverslagen, hier in dit topic kun je dadelijk zowel je verslag als alle verdere updates/vragen neerzetten, zodat je alles netjes en overzichtelijk bij elkaar hebt staan.

 

Veel plezier met aftellen.

Dank je wel Desert-Rose!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en graag al jullie verhalen wil volgen zal ik mezelf eerst wat beter voorstellen. Ik ben 32 jaar en woon in België in de provincie Antwerpen. Ik ben getrouwd en heb 2 kleine meisjes die ten tijde van de operatie net 3 en bijna 5 zullen zijn (dat wordt nog heftig met hen in huis!) ?. Eigenlijk wou ik al mooiere en vooral grotere borsten sinds mijn jeugd toen alle meisjes uit de klas borstjes kregen en ik achterbleef. En zo is het eigenlijk nog steeds. Ik heb een A-cupje, sinds mijn zwangerschappen zijn ze dan ook nog eens leeg. Echt triest dus!

 

Op de consultatie bij dr. Colpaert werden er foto's genomen en gemeten en heeft hij aan de hand van een 3D-programma laten zien hoe mijn borsten er zouden uitzien na de operatie. Dat is zo leuk!! ☺️ Maar best wel moeilijk om te beslissen welke maat ik ga kiezen.  Ik denk dat ik een privé-album ga aanmaken zodat jullie je mening ook kunnen geven ? Het is toch echt een superbelangrijke beslissing, stel je voor dat je achteraf niet blij bent met het resultaat, dan word ik gek! ?

 

Zijn er hier nog dames met hele kleine kindjes zoals ik? Hoe lossen jullie dat op? Mijn man werkt namelijk in ploegen en is heel vaak weg op momenten dat er voor de kinderen moet gezorgd worden, ook in het weekend.

De eerste 7 dagen na mij operatie heeft hij vakantie genomen, maar daarna moet ik nog zien op te lossen.

Wat denken jullie, zou ik in de tweede week al zelf voor hen kunnen zorgen? Of mag en kan je dan nog steeds je armen niet tillen? 

 

Ik vraag me ook vanaf wanneer dat je terug met de auto mag rijden? De PC heeft dit ongetwijfeld allemaal verteld maar ik weet het niet meer. 

 

Zo, ik ga wat verder snollen hier op het forum ?

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, leslie01 zei:

Ok, nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en graag al jullie verhalen wil volgen zal ik mezelf eerst wat beter voorstellen. Ik ben 32 jaar en woon in België in de provincie Antwerpen. Ik ben getrouwd en heb 2 kleine meisjes die ten tijde van de operatie net 3 en bijna 5 zullen zijn (dat wordt nog heftig met hen in huis!) ?. Eigenlijk wou ik al mooiere en vooral grotere borsten sinds mijn jeugd toen alle meisjes uit de klas borstjes kregen en ik achterbleef. En zo is het eigenlijk nog steeds. Ik heb een A-cupje, sinds mijn zwangerschappen zijn ze dan ook nog eens leeg. Echt triest dus!

 

Op de consultatie bij dr. Colpaert werden er foto's genomen en gemeten en heeft hij aan de hand van een 3D-programma laten zien hoe mijn borsten er zouden uitzien na de operatie. Dat is zo leuk!! ☺️ Maar best wel moeilijk om te beslissen welke maat ik ga kiezen.  Ik denk dat ik een privé-album ga aanmaken zodat jullie je mening ook kunnen geven ? Het is toch echt een superbelangrijke beslissing, stel je voor dat je achteraf niet blij bent met het resultaat, dan word ik gek! ?

 

Zijn er hier nog dames met hele kleine kindjes zoals ik? Hoe lossen jullie dat op? Mijn man werkt namelijk in ploegen en is heel vaak weg op momenten dat er voor de kinderen moet gezorgd worden, ook in het weekend.

De eerste 7 dagen na mij operatie heeft hij vakantie genomen, maar daarna moet ik nog zien op te lossen.

Wat denken jullie, zou ik in de tweede week al zelf voor hen kunnen zorgen? Of mag en kan je dan nog steeds je armen niet tillen? 

 

Ik vraag me ook vanaf wanneer dat je terug met de auto mag rijden? De PC heeft dit ongetwijfeld allemaal verteld maar ik weet het niet meer. 

 

Zo, ik ga wat verder snollen hier op het forum ?

 

 

 

Wat leuk dat je een datum hebt! Dat kiezen van een maat is inderdaad nog lastig en de meesten (incl ikzelf) blijven tot het moment van de operatie twijfelen over het aantal cc,omdat het bij iedereen anders valt en je nooit exact weet hoe het eruit komt te zien. Maar vooral overleggen met je pc!

 

wat betreft de kinderen.. je mag 6 weken niet tillen ed. Na de eerste week voel je je hopelijk wel weer wat beter, maar tillen mag dus nog steeds niet.. 

 

Autorijden mocht ik na 10 dagen weer, maar voelde toen nog heel erg naar, dus ik heb het uitgesteld tot een week of 3/4. Vooral het schakelen is vervelend en als je auto zwaar stuurt is dat ook nog wel een dingetje. Adviezen hierin verschillen wel erg per pc.

 

en het is ook afhankelijk of je dual plane geplaatst krijgt of voor de spier.. 

 

veel plezier met het aftellen!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Francisca91 zei:

 

Wat leuk dat je een datum hebt! Dat kiezen van een maat is inderdaad nog lastig en de meesten (incl ikzelf) blijven tot het moment van de operatie twijfelen over het aantal cc,omdat het bij iedereen anders valt en je nooit exact weet hoe het eruit komt te zien. Maar vooral overleggen met je pc!

 

wat betreft de kinderen.. je mag 6 weken niet tillen ed. Na de eerste week voel je je hopelijk wel weer wat beter, maar tillen mag dus nog steeds niet.. 

 

Autorijden mocht ik na 10 dagen weer, maar voelde toen nog heel erg naar, dus ik heb het uitgesteld tot een week of 3/4. Vooral het schakelen is vervelend en als je auto zwaar stuurt is dat ook nog wel een dingetje. Adviezen hierin verschillen wel erg per pc.

 

en het is ook afhankelijk of je dual plane geplaatst krijgt of voor de spier.. 

 

veel plezier met het aftellen!

 

xx

Tja 6 weken, ik weet het, de PC zei het, maar hij wist ook wel dat dit erg lang is met kleine kinderen. Ik zal toch nog wat extra hulp moeten inroepen. Ik hoop zo dat de kids engeltjes zijn die weken ? Vooral de jongste is een grote deugniet, daar heb ik eigenlijk nog het meest stress over. 

Ik heb dual plane ja, dat plaatsen ze achter de borstspier toch?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@leslie01 Op een gegeven moment zul je merken dat je automatisch steeds meer weer gaat oppakken, dus idd 6 weken helemaal niks doen of tillen lukt wsl niet. Maar na 1 week al kinderen tillen zou ik echt afraden, vooral als ze al die leeftijd hebben (ik heb een nichtje van3 en die kan ik nu met 7 weken po amper optillen.. of nouja het lukt natuurlijk wel, maar het voelt niet heel fijn).

 

dual plane is idd achter/ tussen de spier. Dat heeft vaak wat meer impact op je lijf en herstel, dus dan is tillen wel echt af te raden 6 weken en iig zo lang mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Francisca91 Ik heb het met mijn zussen en een paar vriendinnen besproken en het zou moeten lukken om hulp of opvang te hebben voor de kids. Eerste 7 dagen is mijn man er, de week daarna werkt hij met de late. Dan kan hij 's ochtends de kinderen klaarmaken voor school en wegbrengen. 's Avonds zouden mijn ouders de kinderen van school halen en komen ze ze hier in bed stoppen. Week 3 zal wat lastiger zijn, dan werkt mijn man met de vroege. Dan heb ik dus iemand nodig waar ze kunnen gaan slapen of iemand dat hier al om half 7 kan zijn ?  want mijn man vertrekt al om 5u. Het zal wss het eerste worden, al doet het wel pijn aan mijn moederhart om hen een hele week te laten logeren, maar het zal wel moeten. De derde week moet ik ook terug beginnen werken, dat zal al vermoeiend genoeg zijn als ik de verhalen hier zo lees.

En dan vanaf week 4 hoop ik ze zelf te kunnen klaarmaken, tillen zal dan hopelijk niet nodig zijn, ze kunnen al best veel zelf. 

 

Hoe gaat het met jou en je littekens? Ik las dat je daar last van had?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey meiden allemaal,

Ik heb een serieus stressmomentje! Sinds korte tijd heb ik hartkloppingen of zo voelt het toch. De huisarts stuurde mij door naar een cardioloog die een echo nam en ik moest ook 24 uur met een holter rondlopen dat mijn hartritme mat. Ik had verwacht dat alles wel ok zou zijn maar nu blijkt dat ik 's nachts een kort hartritmestoornis had. Extra testen worden nu dus gedaan om zeker te zijn. Maar nu krijg ik pas de uitslag op 29 april en 6 mei word ik al geopereerd! De cardioloog weet nog niets van mijn operatie omdat ik hem zelf nog maar 1 keer zag en ik niet had verwacht dat er meer aan de hand zou zijn. Wat doe ik nu???

 

mijn huisarts zei even af te wachten maar toen ik daarnet de vragenlijst voor de anesthesist wou invullen stond er bij om in het geval van hartritmestoornissen op voorhand al eens langs te komen. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik wil echt niet dat de operatie wordt uitgesteld als blijkt dat er helemaal niets aan de hand is. 

 

Bovendien begin ik ook te stressen omdat de operatie zo dichtbij komt (los van mijn hartproblemen )!! Hebben jullie tips over hoe ik me praktisch kan voorbereiden? Of kan ik dat hier op het forum ergens vinden? 

 

Lieve groetjes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @leslie01

Ik zou zowel mijn cardioloog als de PC inlichten.

Zij kunnen inschatten en beoordelen welk risico je loopt met de operatie.

De cardioloog kan je diagnose misschien versnellen en de anesthesist heeft die resultaten misschien ook nodig of wil misschien ook nog dingen testen.

Veel succes met je beslissing.

Ik ga je volgen want ik wil wel eens een BV zien van Dr. C.

Ik had een BVK bij hem, maar dat had ik misschien al gezegd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, leslie01 zei:

Hey meiden allemaal,

Ik heb een serieus stressmomentje! Sinds korte tijd heb ik hartkloppingen of zo voelt het toch. De huisarts stuurde mij door naar een cardioloog die een echo nam en ik moest ook 24 uur met een holter rondlopen dat mijn hartritme mat. Ik had verwacht dat alles wel ok zou zijn maar nu blijkt dat ik 's nachts een kort hartritmestoornis had. Extra testen worden nu dus gedaan om zeker te zijn. Maar nu krijg ik pas de uitslag op 29 april en 6 mei word ik al geopereerd! De cardioloog weet nog niets van mijn operatie omdat ik hem zelf nog maar 1 keer zag en ik niet had verwacht dat er meer aan de hand zou zijn. Wat doe ik nu???

 

mijn huisarts zei even af te wachten maar toen ik daarnet de vragenlijst voor de anesthesist wou invullen stond er bij om in het geval van hartritmestoornissen op voorhand al eens langs te komen. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik wil echt niet dat de operatie wordt uitgesteld als blijkt dat er helemaal niets aan de hand is. 

 

Bovendien begin ik ook te stressen omdat de operatie zo dichtbij komt (los van mijn hartproblemen )!! Hebben jullie tips over hoe ik me praktisch kan voorbereiden? Of kan ik dat hier op het forum ergens vinden? 

 

Lieve groetjes

 

Even kortsluiten met beide artsen en zeker aangeven bij je anesthesist dan kan die jou gericht en goed in de gaten houden tijdens de ingreep.

 

Als je echt hartritmestoornissen hebt is dat op te lossen met medicijnen, de operatie kan waarschijnlijk gewoon doorgaan ..

 

Het kan goed zijn dat je hartslag wat van slag is door de (on)bewuste stress die een operatie met zich meebrengt dus misschien valt het allemaal nog mee voor je.

 

Sterkte met alles,

 

Sjuul

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey dames,

 

Morgen is het eindelijk zover ? :43: Ik ben zo blij en bang tegelijk!

Gelukkig mag de operatie doorgaan, want ik had jullie nog niet op de hoogte gebracht van de uitslag van mijn hartonderzoeken maar die waren eigenlijk niet zo goed. Blijkt dat ik een lekkende mitralisklep heb, daar was ik toch effe van geschrokken. Ik moet nu medicatie nemen om de hartritmestoornissen onder controle te houden want hierdoor gaat de klep nog meer lekken. Als het lekken erger wordt moet ik geopereerd worden en een nieuwe hartklep krijgen ? Maar goed, zover zijn we nu nog niet. 

 

Ben nu volop bezig om alles hier thuis zo goed mogelijk in orde te maken om mijn man nog niet meer werk te geven. 

 

Vraagje, wat deden jullie aan na de operatie? Hetzelfde als voor de operatie? Een joggingbroek met een topje of zo?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, leslie01 zei:

Hey dames,

 

Morgen is het eindelijk zover ? :43: Ik ben zo blij en bang tegelijk!

Gelukkig mag de operatie doorgaan, want ik had jullie nog niet op de hoogte gebracht van de uitslag van mijn hartonderzoeken maar die waren eigenlijk niet zo goed. Blijkt dat ik een lekkende mitralisklep heb, daar was ik toch effe van geschrokken. Ik moet nu medicatie nemen om de hartritmestoornissen onder controle te houden want hierdoor gaat de klep nog meer lekken. Als het lekken erger wordt moet ik geopereerd worden en een nieuwe hartklep krijgen ? Maar goed, zover zijn we nu nog niet. 

 

Ben nu volop bezig om alles hier thuis zo goed mogelijk in orde te maken om mijn man nog niet meer werk te geven. 

 

Vraagje, wat deden jullie aan na de operatie? Hetzelfde als voor de operatie? Een joggingbroek met een topje of zo?

 

O dat zal schrikken zijn geweest, is niet niets! Fijn dat de operatie iig door kan gaan!

 

Heel herkenbaar, "soort van nesteldrang" alles aan kant hebben.

 

Ik droeg voor en na de operatie een trainingsbroek, met een makkelijk hemdje en een ruim zittend vest, voor de terugweg had ik slippers meegenomen, wel zo makkelijk. Tip voor in de auto, een kussen meenemen, dit dempt het schokken als je daar een beetje tegenaan ligt, want dat schokken is niet prettig.

 

Voor de rest, heel veel suc6 met je zenuwen, hoop dat alles goed gaat en dat je blij zal zijn met het uiteindelijke resultaat!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, @leslie01; wat heftig met die lekkende hartklep. Maar goed dat dat met medicatie onder controle gehouden kan worden. En goed dat de BV kan doorgaan.

Ik wens je alvast veel succes voor morgen en hoop dat je je zenuwen onder controle kan houden. :71:

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Mocht je een album opstarten dan wil ik graag toegang als jij dat OK vindt.

Zoals @Mtvo zegt over die kledij da's idd een goed idee. Ik vond vooral de topjes met spaghettibandjes handig omdat je daar van bovenaf kan instappen. Ook bij mijn BVK was dat handig.

En instappers en een nachthemdje en andere kledingstukken die langs voren sluiten.

Maar inspiratie genoeg hier op het forum.

Hoe laat moet je je melden? 

We kijken uit naar je verslag.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Hopelijk is alles goed verlopen! Ik ben 13 mei aan de beurt, nig maar een paar daagjes. Mijn kindjes zijn 4 en bijna 2. Die oudste is al vrij zelfstandig, de jongste is heel nieuwsgierig en actief dus ga ik vooral veel zelf laten doen. Ben vooral bang dat ze te enthousiast willen knuffelen. Ben benieuwd Nasr jouw ervaringen hiermee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.