Ga naar inhoud

amw64 : 30 mei 2017 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Dank je wel Daisy.  Heb vandaag nog even gebeld met de dokter en ik sta gepland voor 14.00 uur morgen. Ik moet me tegen de middag aanmelden. Voorlopig ben ik rustig. Meer gelaten eigenlijk. Ik moet het gewoon ondergaan.  Morgen deze tijd is het voorbij. Ik laat het gewoon over me komen. Bedankt voor alle steun. Deze is voor mij heel belangrijk geweest in deze fase. Groetjes en tot gauw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan, supergelukkig met mijn kleinere borsten !

Gisteren tegen de middag heb ik me aangemeld in het ziekenhuis. Ik had voor een tweepersoonskamer gekozen en ben bij een aangename kamergenoot terrechtgekomen. We hebben heel wat gebabbeld. De tijd vloog om; het was snel duidelijk dat er vertraging was in de planning. Iets na 15 u zijn ze me komen halen om naar het ok te brengen. Daar is de pc me rond 15.30 u komen aftekenen tijdens een leuke babbel. Wat een sympathieke, rustige man.Nadien mocht ik overstappen op de operatietafel en werd naar de operatiekamer gerold.Daar werd alles in gereedheid gebracht en kon ik kennismaken met een lieve moederlijke anesthesiste. Tafel werd in de juiste stand gezet, een kussen onder mijn hoofd, een infuus in mijn arm. Ik hoorde de pc nog zeggen "we zullen goed voor u zorgen " en ik zag een maskertje en dan weet ik van niets meer.

Ik werd wakker en zag de klok op 18.15u. Ik voelde geen pijn, juist een beetje tegentrekken maar ik kreeg onmiddellijk pijnstilling. De pc is ook even komen kijken en zei dat het allemaal goed gegaan is.Tegen 20.30 u ben ik terug naar de kamer gebracht. Mijn man was al wat ongerust maar het was er druk gisteren en niet te veel personeel. Ik was nog te moe en hees om nog iets te vertellen. Maar ik voelde aan mijn borsten en het voelde zoooo goed aan! Ik kan ze wel nog niet zien want ze zijn ingepakt. Ik heb vrij goed geslapen vannacht. Af en toe kwamen ze de baxters vervangen. Ik ben ook samen met te verpleegster naar het toilet gegaan. Deze morgen rond 8.30 u is de pc nog eens langsgekomen. Er is 400 en 410 g af. Ik had weinig wondvocht in de drains en mocht wat hem betrof afgekoppeld worden en naar huis wat ook geschiedde.

Deze namiddag heb ik al veel in de zetel gelegen en geslapen, wat tv gekeken en ik voel me zo gelukkig dat het voorbij is.

Ik mag tot 4 keer per dag een dafalgan nemen. Mijn borsten voel ik niet maar het blauwe plekken gevoel van de liposuctie begint  op te komen.

Al bij al is het bijzonder goed meegevallen tot nu toe en hoop ik op een vlotte genezing. Groetjes

Annemieke 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan, supergelukkig met mijn kleinere borsten !

Gisteren tegen de middag heb ik me aangemeld in het ziekenhuis. Ik had voor een tweepersoonskamer gekozen en ben bij een aangename kamergenoot terrechtgekomen. We hebben heel wat gebabbeld. De tijd vloog om; het was snel duidelijk dat er vertraging was in de planning. Iets na 15 u zijn ze me komen halen om naar het ok te brengen. Daar is de pc me rond 15.30 u komen aftekenen tijdens een leuke babbel. Wat een sympathieke, rustige man.Nadien mocht ik overstappen op de operatietafel en werd naar de operatiekamer gerold.Daar werd alles in gereedheid gebracht en kon ik kennismaken met een lieve moederlijke anesthesiste. Tafel werd in de juiste stand gezet, een kussen onder mijn hoofd, een infuus in mijn arm. Ik hoorde de pc nog zeggen "we zullen goed voor u zorgen " en ik zag een maskertje en dan weet ik van niets meer.

Ik werd wakker en zag de klok op 18.15u. Ik voelde geen pijn, juist een beetje tegentrekken maar ik kreeg onmiddellijk pijnstilling. De pc is ook even komen kijken en zei dat het allemaal goed gegaan is.Tegen 20.30 u ben ik terug naar de kamer gebracht. Mijn man was al wat ongerust maar het was er druk gisteren en niet te veel personeel. Ik was nog te moe en hees om nog iets te vertellen. Maar ik voelde aan mijn borsten en het voelde zoooo goed aan! Ik kan ze wel nog niet zien want ze zijn ingepakt. Ik heb vrij goed geslapen vannacht. Af en toe kwamen ze de baxters vervangen. Ik ben ook samen met te verpleegster naar het toilet gegaan. Deze morgen rond 8.30 u is de pc nog eens langsgekomen. Er is 400 en 410 g af. Ik had weinig wondvocht in de drains en mocht wat hem betrof afgekoppeld worden en naar huis wat ook geschiedde.

Deze namiddag heb ik al veel in de zetel gelegen en geslapen, wat tv gekeken en ik voel me zo gelukkig dat het voorbij is.

Ik mag tot 4 keer per dag een dafalgan nemen. Mijn borsten voel ik niet maar het blauwe plekken gevoel van de liposuctie begint  op te komen.

Al bij al is het bijzonder goed meegevallen tot nu toe en hoop ik op een vlotte genezing. Groetjes

Annemieke 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag mocht ik op controle komen. Het verband werd er afgehaald en ik heb ze vluchtig gezien. Het zag er goed uit. De pc heeft er een nieuw verband opgelegd met plastiekfolie zodat ik kan douchen.

 Hij heeft me ook naar de lingeriewinkel gestuurd en nu heb ik een sportbh aan van het merk anita 4 weken overdag en 6 weken s nachts. Pijn heb ik niet. Woensdag mag ik terug op controle.. Verder voel ik me prima. Groetjes. Annemieke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed verlopen is! En dat je zo weinig pijn hebt, had ik zelf gelukkig ook. Dat is me zo meegevallen! Vermaak je je verder een beetje gedurende de dag?

 

Ik hoop dat je een heel voorspoedig herstel hebt!

 

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor jullie berichtjes

Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet verveel en dat de tijd heel snel gaat. Gisteren was ik 1 week po. Ik heb nu tijd om te lezen, de krant in te kijken, naar tv te kijken. Vandaag kwam een vriendin een bezoekje brengen.

Deze middag mocht ik ook op controle. De knoopjes werden geknipt. Ik heb nu papieren pleisters op de wonden (die trouwens heel fijn zijn) die ik iedere week moet vervangen en mag littekenzalf smeren op tepelhof. Alles is in orde. Ze zijn even groot en de tepels staan gelijk. Mijn rechter borst is redelijk blauw en daar heb ik ook zalf voor.

Ik mag ook al auto rijden. Binnen 3 weken mag ik terug op controle.

Groetjes

Annemieke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisy,

Wat toevallig dat ik je lees. Ik lag deze nacht te denken dat ik aan jou moest vragen hoe het met je gaat? Heb je nog steeds last van de lipoosuctie? Jij bent een 20 tal dagen verder. Is dat ongemak nu volledig van de baan? Alles is mooi aan het genezen zeker? Ik mag autorijden maar ik stel het wel nog even uit hoor. Maar het zal wel tussen nu en 3 weken zijn.

Groetjes 

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemieke, 

Ja hoor.  Alles staat heel mooi, de wondjes van de tepel tot aan de borstplooi zijn al streepjes, zo fijn.  Ik heb eigenlijk van de liposuctie ook nog weinig of geen last hoor.  Nog enkel die harde randen, onder de BH rand en zo naar de zijkant toe.  Heb jij dat ook?  Voelt enkel nog hard aan, maar het blauwe plekken gevoel is helemaal weg  Heb nog wel problemen met mijn rechter arm, die krijg ik niet goed gestrekt of omhoog.  Ik ga vandaag naar de huisarts (weliswaar voor iets anders) maar ga het haar toch eens vragen.  Voor de rest verloopt alles prima.  Ik ben terug beginnen auto rijden na twee weken en dat lukt aardig..... Maar doe het toch maar rustig aan, afgelopen maandag deed ik met mijn linker arm de garagepoort open en moest tegendruk geven, door de wind, gans de dag last van gehad.  Van bovenkant borst naar schouder, dus verzeerd ....Was niet slim van mij, ik weet het.  Maar ja, als je je goed voelt ga je snel alles terug doen en daar schuilt het addertje..... groetjes en ja, zijdelings slapen lukt ook al gedurende enkele uren per nacht! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisy,

Fijn dat het goed met je gaat. Wat zei de huisarts over het probleem met je arm ?Zelf durf ik dat nog niet te doen omdat ik bang ben me hierin te forceren maar ik den dat ik het kan. Bij mij is het blauwe plekken gevoel op de zijflanken nog aanwezig en het is daar ook nog wat opgezwollen. Wel het gevoel dat het iedere dag beter gaat. De littekens in de borstplooi zijn bij mij nu bedekt met papieren strips. Ik voel hier geen pijn, misschien een beetje gevoelig op het einde op de zijflank maar dat steek ik eerder op de liposuctie. Ik heb wel een bloeduitstorting onderaan en naar binnen toe van lijn rechterborst.  Ben nu hiroduidgel aan het smeren en beetje per beetje trekt het weg.

Ja dat is het addertje. Je voelt je niet slecht he en je kan veel meer dan je eigenlijk mag. Ik heb ook al dikwijls gedacht "oei dat mag ik eigenijk niet doen"  mijn man tikt me wel eens op de vingers hoor. Hij waakt over me en beschermt me en eigenlijk heeft hij gelijk.

Tot gauw en het beste met die arm he

groetjes 

Annemieke 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemieke, 

De zijflanken en het blauwe plekken gevoel is heel herkenbaar.  Bij mij is het blauwe plekken gevoel weg, heeft toch even geduurd hoor...maar ook nog opgezwollen, maar het betert elke dag, beetje bij beetje.  Mijn littekens mochten van de PC niet worden afgeplakt, maar de huisarts heeft het gisteren toch gedaan, ook de korstjes verwijderd etc... dus ziet er weeral veel beter uit.  Juist vanonder nog ontsmet (waar het vertikale litteken aansluit aan de borstplooi) en toch een plakker opgedaan.  Moet het nu alle dagen ontsmetten en plakker opdoen.  Ja, ik had gisteren net voor ik naar de huisarts vertrok een achterwaartste beweging gemaakt met mijn arm en het korstje was daardoor er op een bruuske manier afgekomen en er kwam een beetje vocht uit.  Maar niets om mij zorgen over te maken zei de huisarts.  De rechterarm heb ik ook gevraagd, dat komt ook in orde... geduld dus.  Maar zolang het goed komt ben ik tevreden.

Dus, gewoon echt rustig aan doen, niet te overmoedig worden en dan komt alles altijd wel in orde.

Fijn herstel nog, maar zo te lezen komt dat ook allemaal in orde.

Wij vertrekken nu een weekje naar zee, dus, lekker genieten.

Groetjes, Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.