Ga naar inhoud

amw64 : 30 mei 2017 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben een 52 jarige vrouw met cupmaat G. 10 jaar lang loop ik al na te denken over een borstverkleining. Vorige woensdag bracht ik mijn probleem ter sprake bij de gynecoloog en ik kreeg onmiddellijk de naam van een plastisch chirurg mee. Bij hem heb ik volgende week een afspraak voor gesprek. Ik wil er nu echt voor gaan. Ik ga heel graag joggen en met zo n grote borsten is dit geen evidentie. Ik wil bovendien mijn nek, schouders en rug ontlasten en vooral ook beter passen in bloesjes en tshirts. Ben van plan al jullie ervaringen te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amw64

 

He meis, 

 

Wat goed dat je nu de knoop voor jezelf hebt doorgehakt,en dat je vanaf nu jezelf kunt gaan voorbereiden op hoe het kan zijn als je dadelijk weer vrij kunt bewegen zonder de pijn en ongemak van te zware borsten.

 

Schrijf voor jezelf goed de vragen op,want tijdens een consult vergeet je heel erg veel, omdat de spanning natuurlijk toch de overhand neemt.

 

Er zijn hier redelijk wat dames die recent een bvk hebben ondergaan,en zij kunnen je ook op weg helpen.

 

Kijk lekker rond hier,via de zoekbalk of de categorie operatie verslagen borstverkleining, kun je behoorlijk wat informatie vinden, en heb je vragen, kun je die in dit topic stellen.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel

Ik heb al heel wat uurtjes lezen doorgebracht op dit forum en het helpt me enorm. Wat me opvalt is dat bijna iedereen de operatie goed verteert. Ik ben daar eigenlijk een beetje bang voor vooral ook voor de narcose.

Toch zet ik door. Ik wil dit ook. Overmorgen eerste consult. Ben benieuwd 

Groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei amw64:

Dank u wel

Ik heb al heel wat uurtjes lezen doorgebracht op dit forum en het helpt me enorm. Wat me opvalt is dat bijna iedereen de operatie goed verteert. Ik ben daar eigenlijk een beetje bang voor vooral ook voor de narcose.

Toch zet ik door. Ik wil dit ook. Overmorgen eerste consult. Ben benieuwd 

Groetjes 

 

 

klopt,alhoewel het natuurlijk een behoorlijke operatie is, die je niet moet onderschatten,rolt iedereen er goed doorheen,natuurlijk in combinatie van pijnstillers en je echt goed aan de regels houden, van wat je wel en niet mag doen de eerste weken.

 

Denk dat het ook heel erg meespeelt dat wat je er voor terug krijgt, zoveel de moeite waard is, dat je de pijn en ongemak voor lief neemt.

 

Narcose zijn best een heleboel dames bang voor,en dit moet je ook altijd goed bespreken als het zover is en je krijgt een afspraak bij de anesthesiloog,die gaat jou precies vertellen hoe alles gaat verlopen, voorbereidingen etc, en je kunt altijd vragen of je van te voren iets kunt krijgen om rustig te worden, maar het is iets wat je over je heen moet laten komen, en wat je vaak hoort is dat de meeste het moeilijk vinden om de controle uit handen te geven.

 

Tijdens de gehele operatie lig je aangesloten aan verschillende apparatuur, en de anesthesiloog is ook de hele operatie aanwezig, dus je word van alle kanten nauwlettend in de gaten gehouden.

 

Ik denk ook zeker dat het goed is dat je ondanks je angst door moet zetten.

 

Spannend morgen al je 1e consult,je krijgt een hoop uitleg,daarom echt goed vragen opschrijven.

Met een bvk is het eigenlijk altijd een nacht blijven( uitzonderingen daar gelaten) en dit is ook wel fijn,kunnen ze je goed in de gaten houden, en adequate pijnstilling geven.

 

Heel veel succes met je consult.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
2 uur geleden zei amw64:

Ik heb goedkeuring gekregen van de mutualiteit !

Onmiddellijk ook gebeld voor een tweede consult bij de pc! Afspraak op 3 april. Wellicht krijg ik dan mijn datum!

Groeten

 

Dat is goed nieuws meis, schrijf je laatste vragen op,want er zullen er best nog wel een aantal door je hoofd spoken.

En na 3 april  kun je hopelijk lekker naar een datum toe gaan leven.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei amw64:

Alweer een grote stap richting c-cup!

Dinsdag 30 mei 2017 word ik geopereerd in het Sint Lucas ziekenhuis in Gent door dr. Heintz. Het aftellen kan beginnen!

 

 

Geweldig meis, wat een fijn vooruitzicht.

 

Ik heb je titel aangepast en je topic verhuisd, hier kun je nu al je verdere updates, vragen en na je operatie ook je verslag neerzetten als je het leuk vind.

 

Nu lekker beetje voor beetje de voorbereidingen gaan treffen en inderdaad af gaan tellen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

 

Nog exact 6 weken en ik heb mijn kleinere borsten! Ik tel af zoals als een klein kind naar de Sint maar ik ben tegelijk zo bang...

Het is nog lang maar toch weer niet... volgende week nog een citytripje en in mei (week voor de operatie) nog een weekje vakantie in Portugal.  Ik zal daar dan met genoegen afscheid nemen van mijn grote  bikini! Het zal er rap zijn!  Ik kan echt wakker liggen en denken hoe mijn leven eruit zal zien met een c!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat gevoel van spanning... ik wordt over 2 weken geopereerd. Ik kijk er echt naar uit, en heb ook schrik voor de operatie en de wondgenezing. Het is de eerste keer dat ik onder het mes ga, vandaar.

Och, positief denken zeker, het komt allemaal wel goed, en in de zomer kunnen we genieten met een kleinere cup :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar geleden een schouderoperatie gehad. Wel totaal iets anders maar uit de narcose komen viel toen wel mee. De opluchting is zo groot als je hoort zeggen dat het allemaal voorbij is. Wij zitten met de mei-maand vrij goed in het jaar. Vlak voor de zomer! Wij gaan ons nogal kunnen  laten gaan tijdens de solden!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 5 weken te gaan. Ik stel vast dat ik de operatie verslagen van veel mensen begin te lezen en ook de gevoelens die ze hadden een paar weken voor de operatie. Ik zie het de ene dag zo goed zitten en wil ik het allemaal ondergaan en de andere dag slaat dan de angst toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer een weekje dichter bij mijn datum! Beertje is er ondertussen vanaf! Ben benieuwd naar haar verhaal. Ben druk aan het werk en een week voor de operatie heb ik nog een weekje vakantie in Portugal. We zulen rap 30 mei zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 3 weken en het is zoverf Het gaat ineens snel. Pyamas met knopjes vooraan aangeschaft. Heb mijn zwangerschapskussen teruggevonden om een nestje te bouwen in ons bed. De hoes ligt klaar om gewassen te worden. Ik heb op woensdag vrij. Vandaag gaan we de tuin nog even opfrissen. Terraspotten worden opgevuld zodat we hier tijdens de herstelperiode van kunnen genieten. De voorbereidingen zijn hier duidelijk gestart !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor! Voor je het weet is het alweer zover! Ik was zo blij toen de dag aangebroken was! En zenuwachtig;)Gezonde zenuwen, dat wel. Heb je genoeg hulp thuis voor de tijd erna? Wat ik nog het lastigste vond was het niks kunnen en mogen, vooral als je je wat beter gaat voelen. En genoeg afleiding om je heen! heb heel wat boeken gelezen, series gevolgd, gewandeld en visite gehad^_^

Wel lekker dat je van tevoren nog lekker een weekje weggaat!

 

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey eline,

Ik heb net je foto's nog even bewonderd.  Ik vind het er goed uitzien! Ik hoop dat het ook zo goed voelt en dat je nu kan uitkijken naar een definitieve genezing. Bij mij begint het nu ook te naderen. Woensdag vertrekken we voor een weekje Potugal. Ik zal mijn gedachten nog even kunnen verzetten.

Ja ik heb hulp. Mijn man is met pensioen en zal me met plezier verwennen zegt hij. Mijn oudste zoon van 25 gaat vanaf 1 juni samenwonen met zijn vriendin. Qua timing is dit perfect he maar ik blijf in mij zetel zitten. Mijn jongste zoon van 20 studeert nog en zal dan in de examens ziiten. Het lukt ons zeker.

Lieve groet terug

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo

Nog exact een week en het is mijn beurt! Ik zit momenteel op een terras in Lissabon te genieten van een vino verde

 Mijn man is een snelschets aan het maken... we brachten ook een paar dagen aan de Algarve door en heb daar op het strand vele modellen gezien  en telkens gedacht... nog een week! Heb gisteren mijn voor foto's gemaakt! Confronterend! Ik ben vastbesloten en zie het momenteel goed zitten!

Hoe gaat het met de genezing Daisy? Wellicht iedere dag een beetje beter? Ik wou dat ik ook al zo ver stond. Groetjes

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemieke,  leuk dat je nog aan het genieten bent!  Ja, die voor foto's, heb ik ook gedaan hoor....pff, als ik dan nu kijk! Een hele verbetering.  Daarstraks voor en na het douchen nog eens gekeken en de littekens zijn echt als veel fijner, ongelooflijk en dat op nog net geen twee weken.  Voor de rest loopt alles nog steeds prima, enkel wat druk nog van de liposuctie....moest ik die niet gehad hebben zou ik zelfs niet weten dat ik zo kort geleden ben geopereerd.  Ze beginnen ook alle dagen meer vorm te krijgen.  Morgen naar de huisarts voor een tussentijdse wondverzorging.

Dus, so far, so good!  Neem de tijd erna om alles rustig te laten genezen, want voor je het weet ben je vanalles aan het doen wat eigenlijk niet mag.  Ik heb verbod gekregen om zes weken te sporten, te strijken, poetsten, boodschappen dragen, etc..... dus ja.  Ik wens je alvast een veilige terugreis naar ons landje, waar het nu ook lekker aan het zomeren is, en voor volgende week, toi toi! Groetjes, Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisy,

Jij bent toch ook een van mijn voorbeelden hoor hier op het forum! Ik ben zo blij dat het goed met je gaat. Tja die liposuctie zal toch iets zijn waar ik ernstig rekening moet mee houden denk ik. Maar op 2 weken al zo'n mooi resultaat! Dat is wel heel tof. Geniet er maar van.

Ondertussen zijn we terug thuis. Wat een gedoe in Brussel. We zijn blijkbaar net voor Trump geland. Via Antwerpen naar Gent gereden en nu genieten we nog een beetje op ons terras. Het weer is hier ook heel aangenaam. Groetjes en en heel fijn lang weekend voor jou en iedereen die me leest.

Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annemieke, leuk dat je terug thuis bent.

Geniet nog van het mooie weer de komende dagen en alvast heel veel succes volgende week dinsdag!

Het komt goed, ben ik zeker van.

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en ze vond het er ook echt zo mooi uitzien, symmetrisch, mooie maat, dus ik nog meer content.  (je wil het trouwens ook eens horen van iemand anders he ;-), mijn echtgenoot is ook al zo enthousiast want ik kan begrijpen dat het voor onze wederhelften toch ook wel een aanpassing is.  Groetjes, Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisy, dat klinkt allemaal heel goed bij jou. Leuk dat je zo'n bewonderende commentaar krijgt. Tja onze partners, daar zeg je iets. Dat moet voor hen toch ook wel een aanpassing zijn he. Mijn man vindt me goed zoals ik nu ben maar hij voelt dat het me niet goed gaat met zo'n grote borsten en hij staat volledig achter onze beslissing. Toch zal het dinsdagmorgen raar aanvoelen als ik voor het laatst die bh aantrek... toch een beetje afscheid nemen?! Groetjes. Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annemieke, leuk dat je terug thuis bent.

Geniet nog van het mooie weer de komende dagen en alvast heel veel succes volgende week dinsdag!

Het komt goed, ben ik zeker van.

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en ze vond het er ook echt zo mooi uitzien, symmetrisch, mooie maat, dus ik nog meer content.  (je wil het trouwens ook eens horen van iemand anders he ;-), mijn echtgenoot is ook al zo enthousiast want ik kan begrijpen dat het voor onze wederhelften toch ook wel een aanpassing is.  Groetjes, Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, blijkbaar is mijn vorige bericht nog een keertje doorgekomen

Ik wens je alvast veel succes morgen en ja, het gaat raar zijn als je weet dat je voor de laatste keer die BH gaat aandoen, zelf heb ik ze nog allemaal bewaard in een doos in mijn kleerkast.  Raar, maar om de één of andere reden wil ik ze toch nog even bijhouden, ook al ben ik er zeker van dat ik ze niet meer nodig ga hebben.  Het allerbeste voor morgen en voor je het weet is het voorbij hoor!  En dan wordt het rusten, rusten en nog eens rusten .... dat is het moeilijkst, ik loop wel veel rond, maar ja, huishoudelijke werkjes mag echt niet! Sporten ook niet, dus geduld.  Groetjes en ik kijk ernaar uit te lezen hoe het gegaan is.  Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.