Ga naar inhoud

Liefbeestje : 13 april 2017 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Gast

Aanbevolen berichten

Op 18-4-2017 om 12:50 zei Liefbeestje:

Net lekker naar de kapper geweest en mijn haar laten wassen en in model föhnen, hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.

Ik word wel moe van de rugpijn van het rugslapen. Gisteravond voorzichtig op mn zij gedraaid, maar dat voelt toch nog niet lekker, dus maar weer een kussen onder mn knieën en slapen.....verder niets te klagen aan mijn borsten, ze voelen goed en worden langzaam eigen :D

Ha Ha ja dat rugslapen erg hè dit doe ik al 4 weken :unsure: probeer ook op zij maar voelt nog niet fijn en vind ik eng nog :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag op controle geweest, alles was heel goed! Ze vond het voor 1 week po erg soepel aanvoelen al en de zwelling was al op zn retour. Fysio heeft beweeglijkheid getest en heb een oefening erbij gekregen en mag weer boven mijn hoofd reiken. Max 2 kilo tillen maar mijn armen mogen weer naar boven, dat is al heel fijn!!!! Weer gewoon aankleden en mn rug lekker afdrogen enzo. Super blij, maar voelt ook al zo eigen en goed :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Liefbeestje:

Vandaag op controle geweest, alles was heel goed! Ze vond het voor 1 week po erg soepel aanvoelen al en de zwelling was al op zn retour. Fysio heeft beweeglijkheid getest en heb een oefening erbij gekregen en mag weer boven mijn hoofd reiken. Max 2 kilo tillen maar mijn armen mogen weer naar boven, dat is al heel fijn!!!! Weer gewoon aankleden en mn rug lekker afdrogen enzo. Super blij, maar voelt ook al zo eigen en goed :-)

 

Jij hebt ook een fijne nacontrole gehad dus! Hihi dus je hebt je zelfstandigheid weer terug! Fijn he als je zo blij uit een nacontrole komt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2017 om 17:00 zei Liefbeestje:

Vandaag op controle geweest, alles was heel goed! Ze vond het voor 1 week po erg soepel aanvoelen al en de zwelling was al op zn retour. Fysio heeft beweeglijkheid getest en heb een oefening erbij gekregen en mag weer boven mijn hoofd reiken. Max 2 kilo tillen maar mijn armen mogen weer naar boven, dat is al heel fijn!!!! Weer gewoon aankleden en mn rug lekker afdrogen enzo. Super blij, maar voelt ook al zo eigen en goed :-)

Ooh dat is fijn ! 

Lekker genieten al ipv behelpen Haha..

zo zie ik wel dat overal ander advies gegeven word,ik dacht te lezen 6 weken niet boven je hoofd te mogen reiken en ellebogen onder schouder hoogte te houden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fem4kids

Hoi hoi

 

Wat goed om te lezen dat jij zo snel pijn vrij bent! Ik had dat helaas niet en zelfs na 3 weken ofzo dat ik dacht wat heb ik gedaan..had voornamelijk zenuwpijn..maar dat kippenvel Ja had ik ook..ik denk dat het dan aan het herstellen is (zo iets las ik op internet) als ik wat meer had gedaan kreeg ik het weer.. erg naar gevoel..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames,

 

Vandaag dag 10 po en vannacht heerlijk deels op mn zij geslapen. Had een kussen in mn rug gelegd waardoor ik niet terug kon rollen maar mn rug maar ook niet helemaal op mn zij hoefde te houden, dus zo'n beetje half zij half rug, heerlijk!

 

Gister iets te veel gedaan; had een verjaardag en ben 45 min heen en terug gereden. Dit ging erg goed, geen pijn met schakelen ofzo en hield er met flink sturen (rotondes) rekening mee om mn stuur alleen aan de onderkant vast te houden. Maar dan merk je toch wel dat daar op een stoel zitten, rijden en een boodschapje doen veel van je lichaam vergt. 's Avonds nog mn haar gewassen en daarna op de bank gaan zitten en niets meer gedaan. En dat zelfde doen we vandaag; NIETS! Straks even een uurtje wandelen met de hond maar dat is het dan ook ;)

 

Pijn heb ik nog steeds niet, en echt hard worden ze ook niet, het is meer het brandende gevoel aan de binnenkant wat vervelend is....

 

En zal straks even nieuwe foto's maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Liefbeestje:

Goedemorgen dames,

 

Vandaag dag 10 po en vannacht heerlijk deels op mn zij geslapen. Had een kussen in mn rug gelegd waardoor ik niet terug kon rollen maar mn rug maar ook niet helemaal op mn zij hoefde te houden, dus zo'n beetje half zij half rug, heerlijk!

 

Gister iets te veel gedaan; had een verjaardag en ben 45 min heen en terug gereden. Dit ging erg goed, geen pijn met schakelen ofzo en hield er met flink sturen (rotondes) rekening mee om mn stuur alleen aan de onderkant vast te houden. Maar dan merk je toch wel dat daar op een stoel zitten, rijden en een boodschapje doen veel van je lichaam vergt. 's Avonds nog mn haar gewassen en daarna op de bank gaan zitten en niets meer gedaan. En dat zelfde doen we vandaag; NIETS! Straks even een uurtje wandelen met de hond maar dat is het dan ook ;)

 

Pijn heb ik nog steeds niet, en echt hard worden ze ook niet, het is meer het brandende gevoel aan de binnenkant wat vervelend is....

 

En zal straks even nieuwe foto's maken....

 

Jaloers! gewoon deels op je zij geslapen! :tatice_04: Heb je nu ook beter geslapen of word je dan wakker van de pijn of angst dat je toch iets kapot maakt?

 

Klinkt wel als een drukke dag... Moet daar nog niet aan denken zeg :lol: ik ben bij het minste of geringste al gesloopt... Ben benieuwd naar je fotos! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

Vandaag tweede en voorlopig laatste controle gehad! 15 dagen po. Pas in oktober weer terug. 

Knoopjes van de hechtingen zijn eruit gehaald. Voelde mooi soepel enzo. Mag nu de littekens gaan masseren en insmeren met vit E crème. En vanaf 4 weken weer een normale bh aan (zelfs push up of beugel) de nachten dan nog wel de sport bh tot aan 6 weken. En mag vanaf 4 weken weer rustig m'n borst-, schouder- en buikspieren gaan versterken. Vanaf 6 weken weer alles. 

Al met al een mooi en vloeiend herstel en ben blij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liefbeestje, je hebt inderdaad een vloeiend herstel! Fijn zeg. Hoe gaat het met slapen en met de pijn? Opvallend vind ik dat de adviezen per kliniek zo wisselend zijn. Blijf daar echt van opkijken.

 

Nog 2 weken en dan mag je al weer gewone bh's aan, dat begint al op te schieten. Ik moet zeggen dat ik het dragen van de sport bh niet zo erg vind. De ondersteuning is heel fijn. Vervelende is dat de bh bij sommige kleding zichtbaar is. Gelukkig is het nog geen zomer.

Draag je trouwens ook een band? 

 

Welke vitamine E creme ga jij gebruiken?

 

Fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Liefbeestje:

Dames,

Vandaag tweede en voorlopig laatste controle gehad! 15 dagen po. Pas in oktober weer terug. 

Knoopjes van de hechtingen zijn eruit gehaald. Voelde mooi soepel enzo. Mag nu de littekens gaan masseren en insmeren met vit E crème. En vanaf 4 weken weer een normale bh aan (zelfs push up of beugel) de nachten dan nog wel de sport bh tot aan 6 weken. En mag vanaf 4 weken weer rustig m'n borst-, schouder- en buikspieren gaan versterken. Vanaf 6 weken weer alles. 

Al met al een mooi en vloeiend herstel en ben blij. 

 

Jeetje, dat is snel al :o bh met beugel, kan dat geen kwaad? Echt zo verwarrend dat er zoveel verschillende regels gehanteerd worden... maar wel super fijn voor jou :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws.

heel wisselend met die adviezen zie ik wel. Ik heb volgende week een consult met de pc die mij gaat opereren zal eens informeren hoe die voorschriften zijn want ik lees echt veel hier!

 

geniet er van dat je er zo snel en makkelijk doorheen gaat

met herstellen dat wil iedereen wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2017 om 09:55 zei Loulou_:

@Liefbeestje, je hebt inderdaad een vloeiend herstel! Fijn zeg. Hoe gaat het met slapen en met de pijn? Opvallend vind ik dat de adviezen per kliniek zo wisselend zijn. Blijf daar echt van opkijken.

 

Nog 2 weken en dan mag je al weer gewone bh's aan, dat begint al op te schieten. Ik moet zeggen dat ik het dragen van de sport bh niet zo erg vind. De ondersteuning is heel fijn. Vervelende is dat de bh bij sommige kleding zichtbaar is. Gelukkig is het nog geen zomer.

Draag je trouwens ook een band? 

 

Welke vitamine E creme ga jij gebruiken?

 

Fijn weekend!

Nee heb geen band. Alleen een sport bh en vind die idd ook niet vervelend. 'S avonds ben ik hem wel zat en gooi ik hem een uurtje uit als ik op de bank zit. 

 

Adviezen zijn idd heel verschillend, maar ik volg ze maar gewoon trouw op van m'n eigen pc. Tot nu toe ben ik er spoedig door heen gegaan en heb alle oefeningen enzo trouw gedaan, dus ik ga door met goed luisteren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even foto's gemaakt. Ze beginnen te zakken :59:

Nu 17 dagen po. 

Schaduw onder m'n borst vertekend wel iets, maar zie opeens een verschil :D

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Loulou_:

Mooi geworden @Liefbeestje! Met welke creme smeer jij jouw littekens in?

Ik gebruik Biodermal litteken creme, eerder gebruikt en goede ervaringen mee. 's morgens masseer ik eerst de littekens onder de douche en smeer ze daarna in, en voor het slapen gaan nog een x insmeren. Ben nu 18 dagen po en littekens zijn al echt heel mooi en eentje is al een heel mooi smal streepje. Echt heel tevreden over. Je voelt nog wel de hobbels in mn huid van de oplosbare onderhuidse hechtingen (die dus nog niet opgelost zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds afgelopen vrijdag, toen 2 weken po. Toen had ik de voorlopig laatste controle en zijn de knoopjes van de hechtingen verwijderd. Fysio heeft me toen uitgelegd hoe het litteken te masseren en daarna insmeren met littekencreme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loulou_
6 minuten geleden zei Liefbeestje:

Sinds afgelopen vrijdag, toen 2 weken po. Toen had ik de voorlopig laatste controle en zijn de knoopjes van de hechtingen verwijderd. Fysio heeft me toen uitgelegd hoe het litteken te masseren en daarna insmeren met littekencreme. 

Lijkt me heel fijn en nuttig die begeleiding door de fysiotherapeut. Ben benieuwd naar hoe je je littekens masseert. Kan je dat uitleggen of is dat lastig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Loulou_:

Lijkt me heel fijn en nuttig die begeleiding door de fysiotherapeut. Ben benieuwd naar hoe je je littekens masseert. Kan je dat uitleggen of is dat lastig? 

Vinger op het litteken en ronde bewegingen maken, zo het hele litteken afwerken. 

En het litteken tussen 2 vingers vastpakken en een soort golvende knijpbeweging maken. 

Beide oefeningen total 3 minuten doen.

 

Instructie filmpje wat erg overeen komt met mijn opdrachten; 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Nog steeds een heel voorspoedig verloop hier, 3 weken po vandaag!

Het brandt en schrijnt een beetje, dat is soms een naar gevoel, vooral als je loopt ofzo, voelt alsof de bh ontzettend schuurt maar dat is niet zo, want dat branden zit aan de binnenkant van m'n borst.

Verder geen pijn, ik slaap weer goed, en lekker op m'n zij, wel met een extra kussen onder mijn hoofd waar ik mijn onderste arm onder steek, en abrupt draaien wil ik nog wel eens wakker van worden, of het uitrekken 's morgens....

Vanaf volgende week mag ik al een gewone bh gaan dragen overdag; weet nog niet of dat fijn voelt, ze zijn nog niet echt beweeglijk, wel zacht aan de bovenkant maar vormen nog niet mee, dus weet niet of ik me daar al prettig bij voel, maar misschien juist wel. Niet te veel geld aan uitgeven want er zal nog veel veranderen qua vorm wrs.

Er komt een klein draadje (oplosbare hechting) uit mijn litteken nu, had verpleegkundige al vermeld dat dat zou kunnen gebeuren, maar krijg hem er nog niet uitgetrokken met een pincet, dus laat het maar even voor wat het is, lichaam zal het vanzelf wel verder naar buiten werken. En 's avonds op de bank laat ik de dames even luchten, zo lekker is dat, kan ik ze ook even bewonderen, want ohhh wat ben ik blij met ze :wub:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.