Ga naar inhoud

Zwart gat hechting 5 weken po


Laura1984

Aanbevolen berichten

Lieve dames,

 

Al veel gelezen de afgelopen weken. Even kort mijn verhaal.

 

23 januari geopereerd

Allergische reactie gehad en daarvoor zware kuur. Waarschijnlijk reactie op de insmeer van de operatie.

Na 2 weken seroom geklapt in borst waardoor linkerborst leeg stroomde. Geen antibiotica vanwege allergie voor antibiotica en hoop dat t niet ging infecteren.

Laten controleren bij het ziekenhuis en tussentijds bij plastisch chirurg. 

Na 2 weken nog steeds seroom en elke 3 dagen naar de huisarts om hechting te laten controleren. (Op advies van plastisch chirurg) 

Ineens leek er een  nieuw gat te zijn met infectie. Antibiotica gehad (gelukkig 1 gevonden waar ik tegenkon). Huisarts heeft dit afgestemd met plastisch chirurg.

Vandaag weer naar de huisarts geweest, infectie is bijna weg en seroom is er amper nog. Lees 2 druppels.

 

Maar wel een flink gat in mijn hechting. Volgens de huisarts ziet t er goed uit , maar ik vertrouw het voor geen meter.

 

Wat vinden jullie ? Volgens mij is t zwarte gat mijn prothese en dat die zover open ligt...doodeng... 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

 

Net wat BB zegt, echt gelijk je pc bellen, ik vind het er ook nog onrustig uitzien,dus blijf hier niet mee rondlopen.

 

Het zwarte kan verschillende dingen zijn, het kan de prothese zijn,maar meestal schemert die door als lichtgrijs, maar doordat er een seroom heeft gezeten is dat vanaf een foto moeilijk te beoordelen,en je pc is de enige die jou gelijk kan vertellen wat er aan de hand is.

 

Sterkte xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist contact gehad en is inderdaad implantaat wat je ziet. Morgen operatie ..gekozen voor terugplaatsing direct , als t gaat. Zucht. Hoop dat t geluk nu een beetje aan mijn zijde is...

 

Ik heb even gezocht naar ervarings verhalen maar kan niets vinden. Hebben jullie tips ?

 

Zal mezelf zo ook ff voorstellen nog in t voorsteltopic. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

 

Ik denk dat door alles wat er in je borst in gebeurt,het herstel vertraagd is, wellicht speelt het ook mee dat er toch een flinke ontsteking heeft gezeten met waarschijnlijk een bacterie, ook speelt het seroom mee,als er bloed rondom de prothese blijft zitten, kan ook soms het kapsel niet goed hechten,en omdat een prothese een lichaamsvreemd iets is, probeert je lichaam deze er soms uit te werken, en verder hoe hard het ook klinkt, is het vaak pech, dat geven artsen ook vaak als reden.

 

Dit is iets wat niemand kan voorzien,maar het zal je maar overkomen.

 

Hoop echt voor je dat ze het goed kunnen spoelen, en dat de prothese teruggeplaatst kan worden.

 

Ik heb een topic gevonden waar een zelfde soort ervaring instaat dat de prothese bloot ligt.

 

Meis heel veel sterkte morgen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laura1984, hè meis, wat een pech. Ik hoop idd dat het geluk morgen met jou is, dat je borst goed gespoeld wordt en dat je prothese deze keer zonder problemen door je lichaam geaccepteerd wordt, zonder infecties en seromen. Ik ga iig voor je duimen. Ik wens je heel veel sterkte voor morgen en ik wens je een fijn herstel toe. 

:71::71::71:

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden. Bedankt voor jullie reacties , fijn te horen. Vind t lastig nu een keuze te maken, maar in principe gekozen voor terugplaatsing. Enige zorg is..mijn andere borst begint ook zeer te doen. Is al eventjes (1,5week) en begint erger te worden. Of t vocht is of wat anders, tja  , dat laat ik morgen aan de chirurg. Mocht t daar ook niet lekker voelen...gaan ze er wat mij betreft volledig uit. Hou jullie op de hoogte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve reacties, dank meiden. Wat een kracht in dit forum als je de topics leest :-). 

 

Even kort wat er gisteren gebeurd is.

Ik had een afspraak om 14.30 in Mill, Brabant. Na een uitgebreide afspraak met de chirurg ( ik had gevraagd of mijn man meemocht terwijl ik klaargemaakt werd voor de operatie, toen vond ook t gesprek plaats, was geen probleem !! ), waar ik mijn zorgen geuit heb over mijn andere "goede borst" die maar niet wil dalen 5 weken na po. Hij was  namelijk wel gedaald, maar weer omhoog gegaan en ik heb mij heel veel zorgen gemaakt of daar ook vocht in zat. Gelukkig niet t verhaal. Er zit geen vocht in. De spier doet alleen wat moeilijk en daardoor daalt t niet. Geduld (volgens mij het keywoord van dit forum ) ...

 

De andere borst waar de implantaat steeds meer uithing is direct geopereerd. Geen infectie meer gevonden , mini beetje vocht maar mocht geen naam hebben. Eigenlijk zag t er allemaal goed uit en hebben ze hem teruggeplaatst. Dokter gaf aan dat hij vermoed dat door het grote seroom wat er gezeten heeft,  het daarom nooit goed heeft gezeten.

 

Nu zeer strikte restricties om niets te doen de eerste week. Is cruciaal voor herstel. Niets tot niets doen, t liefste. Gewoon laten genezen. Voor een bezige bij zoals ikzelf lastig, maar het moet.

 

Ik hoop heel hard dat ik een positieve noot kan plaatsen hier bij alle infecties / wonden waarbij een implantaat is teruggeplaatst en hopelijk gaat t nu goed.ik voel mezelf goed. Pijn is re doen, alleen gisteren na de operatie flink.

 

Keep you posted !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé meid, wat goed om te horen hoe het gelopen is nu!

Ik had het even niet kunnen volgen omdat ik onderweg was, op vakantie, vandaar ook maar mijn korte bericht eerder :)

 

Nu je goed rustig houden dan hè,  je zou het jezelf nooit vergeven als je door eigen toedoen iets zou veroorzaken dat niet goed is.

Dus rust: films kijken, series kijken, slapen, boeken lezen, neem het er maar ff van. Oh en niet roken, mocht je een roker zijn!

 

Een heel goed herstel gewenst!!!

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laura1984, Fijn dat het is meegevallen en dat je twee opgevulde borsten hebt. Neem alsjeblieft geen risico's, maar ga idd lekker een weekje of wat in de chillmodus. Zoiets als wat BestBoobie zegt; beetje netflix/videoland kijken, beetje lezen, beetje vitamientjes binnen krijgen door lekker fruit en groente te eten, je lichaam lekker "doorspoelen" door veel water te drinken en je ondertussen lekker laten verwennen. Dan komt het vast helemaal goed, meis. 

Ik wens je een heel voorspoedig herstel toe. 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Laura1984

Ik heb 't allemaal een beetje meegelezen. Je doet 't supergoed en ik hoop dat t nu allemaal goed gaat genezen. Fijn dat t allemaal is aangepakt. Goed om te lezen wat er allemaal kan gebeuren en hoe dat dan aan te pakken. Bedankt dat je dit alles wilt delen. Neem goed je rust en ik wens je alle goeds en natuurlijk een stel mooie boobies toe. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dames,

 

Alweer even verder en goed nieuws. De hechtpleister is eraf en het ziet er allemaal goed uit. Herstel valt ook mee. Ik vind t zelf nog heel eng allemaal, maar eerlijk is eerlijk, het ziet er goed uit !! Nogmaals bedankt voor jullie steun, heeft echt geholpen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Laura1984:

Dames,

 

Alweer even verder en goed nieuws. De hechtpleister is eraf en het ziet er allemaal goed uit. Herstel valt ook mee. Ik vind t zelf nog heel eng allemaal, maar eerlijk is eerlijk, het ziet er goed uit !! Nogmaals bedankt voor jullie steun, heeft echt geholpen !!

 

Dit is super goed nieuws, fijn dat alles nu zo goed verlopen is.

 

De angst zal nog wel heel even blijven hoor, maar des te langer je in je herstel zit des te meer vertrouwen je krijgt dat het nu echt allemaal goed is.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.