Ga naar inhoud

Informatie gevraagd over borstreconstructie


Gast hanneker

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben onlangs geopereerd wegens borstkanker, de vrij zeldzame ziekte van paget. Mijn tepel + weefsel is verwijderd, de borst is nu afgeplat van van cup D naar cup C gegaan. Ik wil graag ervaringen van andere mensen horen betreffende reconstructie. Ik zou het liefst zien dat de borst weer enigszins opgevuld wordt en er van weefsel een nieuwe tepel + tepelhof gemaakt wordt. Heeft hier iemand ervaring mee? Zowel zonder als na bestraling? (Ik weet nog niet wat mijn verdere behandelingsplan gaat worden.) En ervaringen met plastische chirurgen? Ik hoor in mijn omgeving dat Dr. Metsers van het St. Annaziekenhuis te Geldrop als een kundig arts gezien wordt.

Ik kijk uit naar reacties.

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hoi Hanneke,

Ik heb een vriendin wiens beide borsten preventief zijn verwijderd in verband met heftige genetisch bepaalde borstkanker. Zij gaat als het goed is nu ook de molen in van de reconstructie. Ik ga haar vragen om zich aan te melden op het forum. Al kan ik je niet garanderen dat zij dit daadwerkelijk gaat doen aangezien ze het al Spaans benauwd krijgt bij het woord borst..

Ik ga een poging wagen! Zelf weet ik er namelijk te weinig vanaf! Heb je ook al gegoogled etc.?

Liefs,

Dollie

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.