Ga naar inhoud

Double bubble ???


LaVie

Aanbevolen berichten

Ik ben 7 weken po en loop nu toch wel behoorlijk zenuwachtig rond.. Mijn rechter borst ziet er voor mijn gevoel echt prachtig uit maar mijn linker borst wil maar niet verder zakken en blijft een akelige plooi houden. (Dat hadden ze net na de operatie allebei) Ook blijft hij onnatuurlijk rond. De eerste 6 weken had ik drie van die akelige pijnlijke lijntjes eronder lopen. Ik dacht dat ik vel tekort had maar kwam er hier vorige week achter dat het Mordor''s cord was. Dat is nu gelukkig helemaal weg maar het verschil in uiterlijk begint me nu toch echt wel flink zorgen te baren. Maak ik me zorgen om niks of moet ik toch snel contact opnemen met mijn pc? Ik draag momenteel nog steeds een sportbh en de band 24u per dag. Dat is in principe nog gepland voor een week. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

 

Je hebt een double bubble, dat is zeker ,en de borst is inderdaad nog heel erg rond, wat wel iets vaker voorkomt in het begin als je de protheses volledig achter de spier hebt, zoals Verdonck altijd doet,in sommige gevallen trekt een double bubble vanzelf weg na enige tijd, en veranderd ook de vorm van de borst.

 

Wat je voor nu kunt proberen,is om het schouderbandje van je bh losser te gaan doen, zo krijgt de borst iets meer de kans om in te dalen,mocht je nu echt geen verschil gaan zien, binnen een aantal weken (foto maken om te vergelijken) dan zou ik zeker je pc raadplegen, want dan ligt het naar alle waarschijnlijkheid aan een te kleine pocket,en dan kan de borst echt niet verder zakken,ondanks dat je een band draagt.

En dit moet dan gecorrigeerd worden tijdens een kleine ingreep.

 

Vertrouw je het echter helemaal niet, dan kun je altijd Verdonck bellen voor een afspraak, dit hoort bij de nazorg.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie @Desert-Rose ik was er al bang voor.

Verdonck heeft me bij het verwijderen van de hechtingen al geadviseerd om de bh bandjes niet te strak te dragen en ook de borstband niet te strak te zetten omdat dit averechts kan werken.. Ik heb een Anita sportbh aangemeten gekregen met de maat 80C door hem. Die zit vanonder redelijk los. Ik zou uitkomen op een cup 80D of 75E volgens hem. Zou hij toen al zijn bedenkingen gehad hebben over die double bubble? Toen hadden allebei mijn borsten zo'n dikke plooi of ziet het er altijd zo uit? 

Is een double bubble zo snel na de operatie altijd door een te kleine pocket of kan het ook nog andere oorzaken hebben? In die zin, is het op te lossen met vergroting van de pocket of bestaat er ook nog een kans dat ik de prothese er weer uit moet laten halen? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toen in beide borsten al een double bubble had, heeft Verdonck dat zeker gezien, en daarom ook geadviseerd om de schouderbandjes losser te gaan dragen,en heel vaak trekt het ook wel weg, dat zie je aan de andere borst.

Het kan dan ook wel dat de dominante kant de spier steviger is en langer de tijd nodig heeft om in te dalen.

 

Een double bubble kan ook ontstaan door een te hoog geplaatste prothese,  of het kan ook dat eigen borstweefsel over de prothese heen gaat zakken.

 

Je ziet het ook wel als er vrij grote protheses worden geplaatst ( dan trekt het binnen een maand of 3 weg, en geeft de pc dit ook meestal van te voren aan) en het kan komen als je zelf al redelijk wat borstweefsel hebt, en je plaatst dan dual plane of achter de spier.

 

Als het heel snel na een operatie ontstaat is het eigenlijk altijd een fout van de pc.

Als het door een te kleine pocket komt is het echt alleen de pocket vergroten,en je hoeft echt niet bang te zijn dat de prothese eruit moet, dat is met dit soort complicaties echt niet aan de orde.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hadden ze allebei een grote plooi nadat het verband verwijderd werd. Zagen er allebei een stuk akeliger uit als de linker nu maar dat was normaal begreep ik toen van hem. De rechter borst kwam redelijk snel daarna maar beneden maar de linker heeft van het begin af aan veel meer pijn gedaan. Ik ging er vanuit dat dat kwam door die ontsteking in mijn aders (mordor's cord) en hoewel de pijn nu wel minder is voelt het nog steeds niet zo "aangenaam'" als mijn rechter borst. Aangezien het al zo snel aanwezig was, mag ik er dan van uit gaan dat het ook echt gaat om een fout en dus een te kleine pocket? Of begrijp ik je nu niet goed?? 

En is de ingreep om deze te vergroten minimaal of houdt het weer dezelfde regels in? 6 weken niet tillen enz. Enz. ?? 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet staat de Mondor's cord er buiten, dat is iets op zich.

 

Dat het akelig voelt,komt doordat de prothese nog niet op de goede plek zit,hij blijft te hoog hangen.

Ben je toevallig ook linkshandig?

 

Niet altijd, een pc kan er ook voor kiezen om protheses op voorhand al hoger te plaatsen, dan heb je ook vaak een double bubble en die trekt in de loop der weken, soms maanden weg.

Of de pocket is inderdaad te klein,dat merk je dan dat de prothese absoluut niet daalt en dat is dan echt een fout.

 

Het herstel is minder intensief, en korter,maar je moet wel goed oppassen met wat je doet,want er word toch weer een wond gemaakt.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @LaVie,

Ik heb vorig jaar 13 mei een prothesewissel ondergaan en sinds die operatie heb ik ook een double bubble onder mijn rechterborst. Bij mij is het nog een graadje erger (als je het fijn vindt, kan ik je wel een foto ervan in een pb-tje sturen). Ik heb een soort van bult onder mijn borst, tussen de dubbele plooi in, waardoor ik ook geen bh op mijn huid kan verdragen. Daarom draag ik mijn bh over een hemdje. Mijn borsten zien er ook heel raar uit als ik mijn borstspier aanspan. Ik ben het vertrouwen in mijn eigen pc kwijt door verschillende omstandigheden, dus nu word ik 10 juli opnieuw geopereerd door dokter Nio. Hij zegt dat mijn weerbarstige en te strakke borstspier het euvel is. Daarom gaat hij deze insnijden en oprekken. En er worden dan op mijn verzoek ook gelijk grotere protheses geplaatst. 

Ik hoop dat er voor jou ook een oplossing komt, meis, want het is idd knap vervelend. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @Jaydee , ik heb je net even een pb gestuurd X

@Desert-Rose ik ben rechtshandig. Heb net nog even zitten kijken naar foto's van een een week en wat langer geleden maar zie zelf niet zo heel goed of er echt verschil in zit.. Ik zal ze zo even posten met datums erbij, mss kun jij je deskundige oordeel nog even geven. Bedankt dat je zo de tijd neemt om me hierin informatie en raad te geven Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.