Ga naar inhoud

LolaGrace : 7 maart 2017 : Dr. Timmenga : Park Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Hoi ^_^

 

Na al een aantal keer hier op het forum te zijn geweest voor info heb ik besloten om me ook aan te melden. Het is toch wel fijn om dit traject ook te kunnen delen. Ik ga een borstlift laten doen en alleen mijn moeder weet het. Ik vind het niet prettig om het verder met anderen te delen, ik schaam me er een beetje voor en ik ben bang voor vervelende opmerkingen.

 

Ik ga dus een borstlift laten doen. Ik wil dit al een aantal jaar, maar ik vond het vooral eng om de stap te nemen voor een consult. Ik schaam me gewoon zo erg voor mijn borsten dat ik het liever niet eens aan de plastisch chirurg durfde te laten zien. Maar ik wil 100% zeker een borstlift, dus vorige maand een consult aangevraagd en gehad. En de operatie staat gepland op 7 maart.

Ik ben nu 26 jaar. Door aankomen in mijn tienertijd, afvallen en weer wat aankomen en weer wat afvallen zijn ze echt gaan hangen. Ik vind het afschuwlijk. Ik draag zelfs een bh als ik alleen thuis ben en ook 's nachts.

 

Ik laat het doen bij de Park Kliniek, door dr. Timmenga. Ik had zelf niet echt een voorkeur voor een arts. Hij is wel oke. Ik heb nog niet echt iets negatiefs over hem kunnen vinden. Hij zei dat een lift genoeg zou zijn en dat protheses niet nodig zijn, waar ik blij mee ben want ik wil geen grotere borsten. Ik heb nu een D. Hij zei dat hij gebruik gaat maken van de anker-methode, maar dat het geen heel anker wordt. Dus het litteken zal niet de hele borstplooi lang zijn, maar een klein stukje.

 

Ik kijk nu vooral uit naar de operatie, eigenlijk vooral naar na de operatie. Ik ben zo benieuwd naar om borsten te hebben die niet zo hangen.

Ik voel ook nog helemaal geen zenuwen of angst. Zal misschien wel op de ochtend van DE dag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier! Spannende tijd voor de boeg. Ik heb er zelf jaren over gedubd maar absoluut geen spijt van. Voor het eerst in mijn leven ben ik blij met mijn borsten. Heb je vragen stel ze gerust.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja, alles is goed gegaan. Ik kan het nog bijna niet geloven dat het echt is gebeurd. Dat ik het echt heb gedaan.

 

Om 7 uur daar en toen werd ik klaar gemaakt. Ik ben geholpen door een hele aardige en leuke zuster. Bloed geprikt, bloeddruk gemeten, nog wat vragen beantwoord. Moest operatiekleding aan. Moest op crocs meelopen naar de voorbereidingskamer. Daar kreeg ik een bloeddrukmeter om, een vingerdingetje en het infuus werd aangelegd. Toen wachten op de dokter. Ergens rond 8 uur kwam hij. Toen ging hij mijn borsten aftekenen. Toen mocht ik weer op het bed gaan liggen. Niet kang daarna werd ik naar de operatiekamer gereden. Moest over op een ander bed. Werden wat dingen voorbereid. Toen zei de helper van de narcoseman dat hij pijndingen en zo ging toedienen. Hij hield een kapje voor mijn mond, zei dat het zuurstof was. En dat was het laatste wat ik weet.

Ik was helemaal niet echt zenuwachtg. Dat is best wel raar. Wat ik vooral eng vond is dat vreemden me half naakt zouden zien. En dan waren er in de operatiekamer ook nog eens totaal 4 mannen en 1 vrouw. Voor hun is het misschien heel normaal, maar voor mij niet. Ik schaam me zo voor mijn borsten en vet en littekentjes.

 

Ik werd wakker in de bijkomkamer. Dat is allemaal een beetje vaag. Het enige dat ik weet is dat ik werd gevraagd hoe ik me voel. Wat vage beelden van dat ik mjn kamer weer werd ingereden. Ik was misschien na een uurtje weer echt wakker. Mijn moeder kwam langs. Ik kreeg thee en wat te eten.

Er kwam een andere verpleegster langs, ookal zo'n hele aardige en leuke meid. Ze nam wat dingen met me door en haalde mijn drains eruit. Toen ze de eerste eruit haalde, werd ik een beetje zwak/duizelig, terwijl het geen pijn deed en ik keek er ook niet naar. Toen ik me weer wat beter voelde is de andere er ook uit gehaald. Dat ging gewoon goed.

Toen wachten op de dokter en de ontslagbrief. Dat duurde wel wat lang, dat vonden de verpleegsters ook. Ik heb nog wat te eten gekregen. Die twee waren echt zo aardig.

Uiteindelijk kwam de dokter. Hij zei dat de operatie goed was verlopen. Ik moet volgende week langskomen voor controle en voor de hechtingen. Ze zijn deels oplosbaar en deels niet, dus die moet hij er uithalen.

Eind van de middag kon ik eindelijk naar huis.

 

Vandaag heb ik niet echt pijn gehad. Soms voel ik wel wat, maar het valt reuze mee. Hopelijk blijft dat zo.

Ik heb mijn borsten nog niet echt goed gezien. Bij het eruithalen van de drains heb ik kort gekeken. En de verpleegster zei even dat ik wat moest voelen, zodat ik weet hoe het nu moet voelen. Maar ik vond dat best een beetje eng. Ik lag op bed. En mijn borsten lagen niet helemaal naar de zijkanten toe, zoals bijn hangborsten deden. Natuurlijk zijn ze nog wat gezwollen en duurt het een tijd tot het uiteindelijke resultaat. Ik mag morgen douchen. Dan zal ik ze goed zien. Ik vind dat toch wel heel erg spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag voor het eerst met mijn ''nieuwe'' borsten gedoucht. Ik vond het best wel eng om mijn borsten ''uit te pakken''. Heb het allemaal heel langzaam gedaan, zoals de verpleegster het had gezegd. Ze hangen niet. Ze doorstaan de ''potloodtest''. In de hechtingen zitten ook draadjes, die er dus door de arts moeten worden uitgehaald. Ik heb gewoon de neiging om ze er zelf uit te halen, zoals je doet bij draadjes in een kledingstuk. Maar ik moet er echt vanaf blijven. Het ziet er verder redelijk goed uit. Nu zitten ze weer veilig in de bh. Voelt gewoon wat veiliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal nog heel bekend je verhaal van de operatie. Je kunt inderdaad het beste overal vanaf blijven. Ik mocht ook gelijk douchen, heerlijk. Ik herinner mij ook nog het lichte gevoel in mijn nek en schouders. Inderdaad niet aankomen. Het heeft tijd nodig om te helen. Goed voor jezelf zorgen. Goed rusten en veel vitamientjes en eiwitten eten. En zoveel mogelijk bewegingen van je armen beperken. Tof he, die potloodtest! Is de lengte van het litteken je meegevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, eerst paste er een hele kleurdoos onder, nu nog niet eens een tandenstoker.

 

Littekens vallen mee. Rond de tepels, naar beneden en dan een beetje opzij. Anker, maar niet zo'n groot anker. Als ze goed genezen, dan denk ik dat het er allemaal netjes uit zal zien. Er zitten nu ook nog niet-oplosbare hechtingen.

Aan beide borsten bij de verticale hechtingen is er een klein stukje open. Het bloed niet, maar het is open en er komt een heel klein beetje vocht uit.

Dinsdag controle, dan hoor ik wel van de dokter wat hij vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controle was goed gegaan. Dokter zei dat het er goed uitziet en hij heeft er een aantal hechtingen uitgehaald. Komende week nog een controle en dan haalt hij de rest eruit.

Ik had afgelopen week wel last van 2 wondjes die weer open waren gegaan. Op het ''drielandenpunt'' zeg maar. De ene kant was een beetje diep en er bleef maar vocht uitkomen. Ik gebruik nu iedere dag van die vetgaasjes en het gaat de goede kant op. Het wondje is al minder diep.

Verder verloopt alles goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het is alweer bijna 8 weken. Morgen controle. Ik denk de laatste. Alles gaat goed. Alleen een maand geleden was het verticale litteken nog een dun lijntje en nu is het ietsjes breder en rozer. Misschien is dat normaal. Ik weet niet precies hoe het herstel van en litteken gaat en dat verschild ook per persoon. Het kan nog wel een tijdje duren voor je het uiteindelijke resultaat van het litteken heb. Ik hoop gewoon dat het nog wat vervaagd.

 

De eerste dag na de operatie waren ze nog gezwollen en ik vond ze best groot. Nu is al de zwelling weg en eigenlijk zou ik best willen dat ze weer zo waren als toen ze nog wat gezwollen waren. Vond het eigenlijk wel mooi achteraf, als ik de foto's terug kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

@LolaGrace ik vind je borsten errug mooi geworden; juist omdat ze niet zo een mooi formaat hebben; daardoor zien ze er heeeeel natuurlijk en zacht uit. De meeste meiden op dit forum kiezen voor hele grote borsten, maar ik vind dat zelf persoonlijk eigenlijk helemaal niet mooi en erg onnatuurlijk, dat strakke en dat hele grote...; je ziet dan meteen dat ze nep zijn... En die grote joekels gaan op een gegeven moment toch weer zakken, lijkt mij..

Ik vind normaal-formaat borsten veeeeeel mooier dan groot-formaat borsten; het maakt je ook slanker.

Ik was benieuwd of je nog steeds tevreden bent met je nieuwe borsten. Ik vind ze in ieder geval op de foto's al heeeeel erg mooi; ik zou zo met je willen ruilen!!

Heb je nu dezelfde bh-maat als voorheen of iets kleiner?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi geworden! En het eerste verslag wat ik hier tegen kom over dr. Timmenga. Ik ben zelf ook geopereerd door hem in mei dit jaar. Fijne chirurg en net als jij goede ervaring met de Park kliniek. Ik had een andere start-situatie, maar dr. Timmenga is breed georiënteerd. 

 

Heel veel plezier van je mooie resultaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een foto van mij naar E. Timmenga gestuurd en gevraagd om advies. Op grond van mijn foto en het feit dat ik in het verleden een bvk heb gehad, raadt hij mij een lift aan. Op internet kom ik alleen positieve recensies tegen, maar ik vind de prijzen voor een borstlift wel hoog liggen bij hem; (vanaf) 4700 - 5700 euro...

Bij het ziekenhuis in Breda kost het (vanaf) 4950 euro..

Hoeveel moest jij (dagopname) betalen, @Lolagrace?

En zijn je wondjes nu goed genezen? Ben je ook tevreden over de vorm van je borsten? En heb je dezelfde bh-maat als voorheen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.