Ga naar inhoud

Renateeeeee : 18 februari 2017 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Renateeeeee:

Ze kunnen in de komende 4 weken nog heel erg veranderen heaa, dus geef de hoop nog niet op! Ik ben benieuwd hoe die van mij gaan worden, kan in elk geval niet wachten tot de 18e! 

Dat is zeker zo! Ik ben benieuwd. Spannend hoor voor jou! Ze worden vast heel mooi :wub:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Zooooo! Vandaag is de grote dag! 18 februari!

 

Vanmorgen zijn we heel vroeg vertrokken richting Vlaardingen, het is bijna anderhalf uur rijden dus we zijn om 5:55 vertrokken. Ik moest om half 8 aanwezig zijn dus we kwamen daar netjes om 7:10 aan. 

Eenmaal daar werd ik heel hartelijk onthaald! De receptionist haalde mijn gegevens erbij en liep nog wat vragen met me door, heel rustig en geruststellend. Heel fijn! Vervolgens moest ik nog even plaats nemen en werd ik om 7:45 meegenomen om naar dr. Hupkens te gaan. Daar ging hij nogmaals verifiëren welke maat ik wilde (450cc) en tekende hij het operatiegebied af.

Daarna moest ik nog even plaats nemen in de wachtkamer en werd ik om 8:35 meegenomen om me voor te bereiden! Ik werd meegenomen naar een klein kamertje met kluisjes waar ik me uit moest kleden (op warme sokken en ondergoed na) en mocht ik mijn spullen in een kluisje doen. Ook mijn telefoon moest ik daar in doen.

Toen mocht ik doorlopen naar het volgende kamertje waar ik op de rand van het bed mocht gaan zitten en kreeg ik een lekker warm dekentje over mijn benen. Het idee was leuk maar ik zat op een ijzeren rand dus het was alsnog best koud haha. Hier moest ik wachten op de anesthesist die nog wat vragen met me doornam. Toen alles akkoord was mocht ik mee naar de operatiekamer! Hiervoor moest ik eerst naar een soort tussenruimte waar ik moest wachten tot de eerste deur dicht was, voordat ik door mocht lopen naar de operatiekamer. 

Eenmaal in de operatiekamer maakte ik kennis met hele team. Iedereen was heel vriendelijk en gaf me een hand (behalve de verpleegster die al handschoenen aan had, die gaf me een soort elleboog haha). Ik moest op de operatietafel gaan liggen en kreeg een lekker warm dekentje. Mijn armen werden vast gemaakt met een klittenband band (heel losjes hoor, geen zorgen. Toen ik het mijn moeder vertelde vond ze het een heel eng idee maar het valt echt reuze mee!) en ondertussen was de anesthesist lekker met me aan het kletsen. Hij maakte het infuus vast en toen iedereen er klaar voor was diende hij de narcose toe. Vervolgens waren we lekker aan het kletsen over van alles en merkte ik echt goed dat de narcose begon te werken. Ik zei nog 'Zo, die narcose werkt wel snel zeg'. En weg was ik haha. 

 

Het eerste wat ik me herinner van na de operatie is dat ze me wakker maakte omdat ik gestopt was met ademhalen. Gebeurd wel vaker zeiden ze, niks aan de hand. Ik moest even een paar keer diep in en uit ademen en toen was alles weer goed. Op de uitslaapkamer vond ik het eigenlijk heel gezellig! De verpleger was heel vriendelijk en gezellig en vertelde heel duidelijk wat er gebeurd was en waar je was zodat je niet in een of andere shock terecht komt. Heel fijn! Hij gaf me een bekertje water en een lekker kommetje thee. Ik moest ook een broodje eten waar ik totaal geen zin in had, maar ik wist dat ik wat moest eten voordat ik naar huis mocht dus met tegenzin heb ik een broodje kaas gegeten. De pijn viel toen best mee. Het is zo gek om naar beneden te kijken en ineens borsten te zien! Wel heel puntig nog natuurlijk, maar dat is normaal. Na een tijdje hielp hij me met de postoperatieve bh aan te doen, en dat zag er nog gekker uit haha. Want nu zag het eruit alsof je een maximizer aan hebt, maar het is allemaal van jou! Echt geweldig!

 

Nadat ik naar de wc gegaan was zou ik eigenlijk om 12 uur naar huis mogen (ik was om 9:50 op de uitslaapkamer) maar ik moest eerst nog gecontroleerd worden door de dokter. Hij was echter nog bezig met opereren dus ik moest helaas wat langer wachten. Nadat dokter Hupkens me had gecontroleerd en het goed was werd het infuuskraantje uit mijn arm gehaald. Uiteindelijk kon ik om 12:30 gaan. Tijdens die tijd op de uitslaapkamer mocht er helaas niemand bij me zijn vanwege de privacy van andere patiënten, maar ik mocht gelukkig wel vrij snel mijn telefoon bij me hebben. Ik werd met een rolstoel naar de auto gebracht omdat het voor sommige patiënten te ver lopen is. 

 

De pijn viel me toen nog zat mee, het voelde af en toe alsof je een veel te strakke beugel bh aan hebt. Dat gevoel kwam met vlagen. 

Toen ik thuis kwam heb ik even op de bank gezeten en daarna een halfuurtje geslapen. Dat in bed gaan liggen was wel een uitdaging en het overeind komen daarna al helemaal. Mijn moeder moest me helpen met naar de wc gaan want ik kreeg mn boxer niet naar beneden dus het was allemaal een gezellige boel haha.

 

Tot nu toe geen moment spijt! Als ik in de spiegel kijk ben ik echt tevreden met hoe groot ze zijn, en ik ben heel benieuwd hoe ze zijn als ze helemaal genezen zijn :D

 

 

Ohh en trouwens mijn beste tip voor iedereen die dit wil gaan doen: doe een grote losse onderbroek aan tijdens de operatie! Je moet namelijk naar de wc gaan en als je dan een strakke onderbroek aan hebt is dat echt niet chill om die naar beneden te trekken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ja daar vertrouw ik ook

op! Zo lang gewacht op de uitslag van vergoeding, en nu gaat het allemaal heel snel ineens. Er zou een wachtlijst zijn van 3 maanden. Werd ik gisteren gebeld of ik 20 april al wil :123:

 

ik kan niet wachten tot ik net zo wakker kan worden als jij (alleen dan wel incl ademhalen Haha) en m'n puppies kan bewonderen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Madam.K Jaa dat ademhalen raad ik wel aan idd hahaha, was pure luiheid van mij zullen we maar zeggen xD Maar mocht jij toch denken van mwahh, niet zo'n zin om adem te halen, geen zorgen haha. Is blijkbaar best gebruikelijk en ze zorgen er wel voor dat je wakker word voordat ze je moeten reanimeren hahahah :154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.