Patt

Patt : 30 januari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Hi allemaal,

Ik ben Patty en ben 24 jaar. Ik denk al vanaf mijn 18e na over een borstvergroting en heb eindelijk de knoop doorgehakt! 30 januari zal ik worden geopereerd door dr. van der Weij in Boerhaave Medisch Centrum.

Ik krijg 265 cc anatomisch voor de spier. Zelf heb ik nu een kleine B, misschien nu zelfs wel een A. Over de vorm van mijn huidige borsten ben ik wel erg tevreden, maar ze zijn in verhouding met mijn lichaam echt te klein. Ik heb er onwijs veel zin in, maar ben nu al echt bizar zenuwachtig! Op mijn werk heb ik 1.5 week vrij gevraagd voor mijn operatie, maar ik lees in veel verslagen hier dat veel dames toch wat langer nodig hebben om weer aan het werk te kunnen gaan.

Ik ben zelf een fanatieke sporter en doe gemiddeld 5 dagen in de week aan krachttraining. 6 weken stil zitten wordt straks dus echt een drama voor mij haha! Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met krachttraining na een borstvergroting. Na hoe lang zou je dit weer op kunnen pakken?

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand advies heeft voor een lekker zittende sport bh die ik alvast kan aanschaffen. Ik lees namelijk veel dat de bh's die je bij Boerhaave mee krijgt totaal niet lekker zit en erg snijdt in je huid. Een goede voorbereiding is het halve werk ;)!

Super fijn dat dit forum bestaat!

Groetjes,

Patty

Hey meis, en welkom, 

Hoe lang iemand vrij nodig heeft ligt zowieso aan de werkzaamheden,en het valt ook nooit van te voren te voorspellen hoeveel pijn iemand heeft etc, dus dat is lastig te zeggen.  Je hebt zowieso regels waar je je aan moet houden,dingen die je niet mag doen, en in het begin heb je ook echt je rust nodig.

Bh's die goed ondersteunen zijn: Triumph Tri Action Workout,  Hema heavy unpadded, Anita, en een aantal draagt de Carefix Anna, maar persoonlijk vind ik die te weinig steun geven.

Sporten is afhankelijk van het advies wat je krijgt van je pc,want iedere arts heeft zijn of haar eigen richtlijnen.

Ik heb je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu al je verdere vragen, updates en ook na je operatie je verslag neer zetten.

Nu lekker aftellen.

x

@Desert-RoseBedankt voor je reactie en bedankt voor de tips! Ik zie de bh van Hema vaak voorbij komen, dus ik ga die maar eens proberen :) !

Graag gedaan meis, ja ik vond zelf de Triumph het fijnste zitten en de beste steun geven, en daarbij had ik de hema als die andere in de was zat. In het begin kun je ook een tussenstukje gebruiken omdat door de zwelling de band soms iets strak kan zitten, en bijv bij de carefix kun je geen tussenstuk gebruiken.

succes met zoeken.

xxx

Volgens mij is de bh die ik mee krijg vanuit de kliniek de Triumph! :) Ik ga sowieso dan alvast even tussenstukjes aanschaffen, dat is een goede tip! Weet jij hoeveel haakjes de bh van de Hema en Triumph heeft? 

xx

Hoi hoi :)

Je krijgt idd de Triumph mee van de kliniek na operatie! Die zit dan al om, hihi. En mijn Hema heavy sports heeft 3 haakjes, misschien nieuwe uitvoering? :unsure:

Dat zou kunnen dat dat de nw uitvoering is,maar goed om te weten, die heeft er dus 3  haahah

thanx

Oke top, bedankt allebei ! :)

@MarliiesEven nog een vraagje aan jou.. Ik ben al 2 keer gaan passen bij de kliniek, omdat ik het de eerste keer zo groot vond lijken. Bij de tweede keer passen heb ik een maatje kleiner geprobeerd, maar dat was wel echt te klein. Maar nu ik veel verhalen op dit forum heb gelezen begin ik zelfs te twijfelen of ik niet een grotere maat moet nemen haha. Weet jij of je voor de operatie ook nog een keer gaat passen?

xx

Hoi hoi,

welke maat heeft van der Weij nu genoteerd in zn computer? Ik ben ook 2x geweest om te passen en eigenlijk precies hetzelfde verhaal als jij: bij de eerste keer passen gekozen voor 350, bij de tweede keer toch gewisseld naar 310. Toen naderde de operatiedatum en ging ik heel erg twijfelen: mn gevoel zei dat ik voor groter moest gaan en idd, vaak vinden meiden hier t toch te klein en kan je echt beter voor de grootste maat gaan als je twijfelt. Ik heb 2 dagen voor de operatie opgebeld en aangegeven dat ik toch voor de 350 wilde gaan en gevraagd of ik dat op de dag zelf nog kon kiezen. Het meisje aan de telefoon vertelde mij dat dit niet kon, omdat ze de prothesen van tevoren bestellen. Zij heeft er toen voor gezorgd dat de 350 nog besteld ging worden en heeft t ook aan van der Weij doorgegeven. Nu heb ik dus idd 350 gekregen en ben superblij dat ik niet kleiner ben gegaan!! Ze mochten van mij zelfs nog wel een maatje groter ;) het went ontzettend snel. Ik weet niet welke prothesen jij krijgt? Ik heb de natrelle style 510, fx en dus 350 cc :) maar als je nog wil veranderen zou ik dus wel op tijd bellen als ik jou was, de dag zelf is helaas te laat en kan je niet meer passen! Xx

Bedankt voor je reactie @Marliies! :)

Ik had gistermiddag gelijk de kliniek nog even gebeld om een afspraak te maken. Ik ben vanmiddag weer langs geweest en mijn besluit staat nu echt vast! :) ik ga voor de geadviseerde maat (265 cc). Ik had nog een grotere maat gepast, maar volgens mij krijgen ze dat er überhaupt niet eens in haha!

Ik wou echt dat het al zover was, want ik maak mezelf helemaal gek. -_-

Hoe verloopt jouw herstel tot nu toe? Ben je al blij met het resultaat? :) 

xx

Hoi Patt, ik word overmorgen door Van der Weij geopereerd. Ik krijg 300 CC anatomisch voor de spier. Ik heb ook heel erg getwijfeld tussen 300 en 340 maar toch (na twee keer passen en wijzigen) voor de 300 gekozen. Of ik het achteraf te klein vind, zie ik wel. Dat is altijd nog beter als dat je het te groot vindt! 

@Maudje sorry ik zie nu pas je berichtje, wat gek! Hoe is je operatie gegaan? En ben je tevreden over het resultaat tot nu toe? Ook blij met de keuze van 300 ipv 340?:) 

De zenuwen beginnen nu toch echt wel te komen:unsure:! Ik mag mij morgenochtend om 07.30 al melden gelukkig. Daar ben ik echt onwijs blij mee, want dan hoef ik niet zo lang zenuwachtig te zijn.

Het huisje is ook op orde, dus ik ben er klaar voor! Ik vind het wel dood eng. Ik zal morgen gelijk even een update proberen te schrijven!

xx