Ga naar inhoud

Patt : 30 januari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben Patty en ben 24 jaar. Ik denk al vanaf mijn 18e na over een borstvergroting en heb eindelijk de knoop doorgehakt! 30 januari zal ik worden geopereerd door dr. van der Weij in Boerhaave Medisch Centrum.

 

Ik krijg 265 cc anatomisch voor de spier. Zelf heb ik nu een kleine B, misschien nu zelfs wel een A. Over de vorm van mijn huidige borsten ben ik wel erg tevreden, maar ze zijn in verhouding met mijn lichaam echt te klein. Ik heb er onwijs veel zin in, maar ben nu al echt bizar zenuwachtig! Op mijn werk heb ik 1.5 week vrij gevraagd voor mijn operatie, maar ik lees in veel verslagen hier dat veel dames toch wat langer nodig hebben om weer aan het werk te kunnen gaan.

 

Ik ben zelf een fanatieke sporter en doe gemiddeld 5 dagen in de week aan krachttraining. 6 weken stil zitten wordt straks dus echt een drama voor mij haha! Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met krachttraining na een borstvergroting. Na hoe lang zou je dit weer op kunnen pakken?

 

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand advies heeft voor een lekker zittende sport bh die ik alvast kan aanschaffen. Ik lees namelijk veel dat de bh's die je bij Boerhaave mee krijgt totaal niet lekker zit en erg snijdt in je huid. Een goede voorbereiding is het halve werk ;)!

 

Super fijn dat dit forum bestaat!

 

 

Groetjes,

 

Patty

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meis, en welkom, 

 

Hoe lang iemand vrij nodig heeft ligt zowieso aan de werkzaamheden,en het valt ook nooit van te voren te voorspellen hoeveel pijn iemand heeft etc, dus dat is lastig te zeggen.  Je hebt zowieso regels waar je je aan moet houden,dingen die je niet mag doen, en in het begin heb je ook echt je rust nodig.

 

Bh's die goed ondersteunen zijn: Triumph Tri Action Workout,  Hema heavy unpadded, Anita, en een aantal draagt de Carefix Anna, maar persoonlijk vind ik die te weinig steun geven.

 

Sporten is afhankelijk van het advies wat je krijgt van je pc,want iedere arts heeft zijn of haar eigen richtlijnen.

 

Ik heb je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu al je verdere vragen, updates en ook na je operatie je verslag neer zetten.

 

Nu lekker aftellen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan meis, ja ik vond zelf de Triumph het fijnste zitten en de beste steun geven, en daarbij had ik de hema als die andere in de was zat. In het begin kun je ook een tussenstukje gebruiken omdat door de zwelling de band soms iets strak kan zitten, en bijv bij de carefix kun je geen tussenstuk gebruiken.

 

succes met zoeken.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de bh die ik mee krijg vanuit de kliniek de Triumph! :) Ik ga sowieso dan alvast even tussenstukjes aanschaffen, dat is een goede tip! Weet jij hoeveel haakjes de bh van de Hema en Triumph heeft? 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Marliies:

Hoi hoi :)

Je krijgt idd de Triumph mee van de kliniek na operatie! Die zit dan al om, hihi. En mijn Hema heavy sports heeft 3 haakjes, misschien nieuwe uitvoering? :unsure:

 

Dat zou kunnen dat dat de nw uitvoering is,maar goed om te weten, die heeft er dus 3  haahah

thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke top, bedankt allebei ! :)

 

@MarliiesEven nog een vraagje aan jou.. Ik ben al 2 keer gaan passen bij de kliniek, omdat ik het de eerste keer zo groot vond lijken. Bij de tweede keer passen heb ik een maatje kleiner geprobeerd, maar dat was wel echt te klein. Maar nu ik veel verhalen op dit forum heb gelezen begin ik zelfs te twijfelen of ik niet een grotere maat moet nemen haha. Weet jij of je voor de operatie ook nog een keer gaat passen?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Patt:

 

@MarliiesEven nog een vraagje aan jou.. Ik ben al 2 keer gaan passen bij de kliniek, omdat ik het de eerste keer zo groot vond lijken. Bij de tweede keer passen heb ik een maatje kleiner geprobeerd, maar dat was wel echt te klein. Maar nu ik veel verhalen op dit forum heb gelezen begin ik zelfs te twijfelen of ik niet een grotere maat moet nemen haha. Weet jij of je voor de operatie ook nog een keer gaat passen?

 

xx

Hoi hoi,

welke maat heeft van der Weij nu genoteerd in zn computer? Ik ben ook 2x geweest om te passen en eigenlijk precies hetzelfde verhaal als jij: bij de eerste keer passen gekozen voor 350, bij de tweede keer toch gewisseld naar 310. Toen naderde de operatiedatum en ging ik heel erg twijfelen: mn gevoel zei dat ik voor groter moest gaan en idd, vaak vinden meiden hier t toch te klein en kan je echt beter voor de grootste maat gaan als je twijfelt. Ik heb 2 dagen voor de operatie opgebeld en aangegeven dat ik toch voor de 350 wilde gaan en gevraagd of ik dat op de dag zelf nog kon kiezen. Het meisje aan de telefoon vertelde mij dat dit niet kon, omdat ze de prothesen van tevoren bestellen. Zij heeft er toen voor gezorgd dat de 350 nog besteld ging worden en heeft t ook aan van der Weij doorgegeven. Nu heb ik dus idd 350 gekregen en ben superblij dat ik niet kleiner ben gegaan!! Ze mochten van mij zelfs nog wel een maatje groter ;) het went ontzettend snel. Ik weet niet welke prothesen jij krijgt? Ik heb de natrelle style 510, fx en dus 350 cc :) maar als je nog wil veranderen zou ik dus wel op tijd bellen als ik jou was, de dag zelf is helaas te laat en kan je niet meer passen! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie @Marliies! :)

Ik had gistermiddag gelijk de kliniek nog even gebeld om een afspraak te maken. Ik ben vanmiddag weer langs geweest en mijn besluit staat nu echt vast! :) ik ga voor de geadviseerde maat (265 cc). Ik had nog een grotere maat gepast, maar volgens mij krijgen ze dat er überhaupt niet eens in haha!

 

Ik wou echt dat het al zover was, want ik maak mezelf helemaal gek. -_-

 

Hoe verloopt jouw herstel tot nu toe? Ben je al blij met het resultaat? :) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patt, ik word overmorgen door Van der Weij geopereerd. Ik krijg 300 CC anatomisch voor de spier. Ik heb ook heel erg getwijfeld tussen 300 en 340 maar toch (na twee keer passen en wijzigen) voor de 300 gekozen. Of ik het achteraf te klein vind, zie ik wel. Dat is altijd nog beter als dat je het te groot vindt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

De zenuwen beginnen nu toch echt wel te komen:unsure:! Ik mag mij morgenochtend om 07.30 al melden gelukkig. Daar ben ik echt onwijs blij mee, want dan hoef ik niet zo lang zenuwachtig te zijn.

 

Het huisje is ook op orde, dus ik ben er klaar voor! Ik vind het wel dood eng. Ik zal morgen gelijk even een update proberen te schrijven!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Patt:

@Maudje sorry ik zie nu pas je berichtje, wat gek! Hoe is je operatie gegaan? En ben je tevreden over het resultaat tot nu toe? Ook blij met de keuze van 300 ipv 340?:) 

Hi Patt, met mij gaat het heel goed en ik ben super tevreden met het resultaat! De 300 cc is precies de maat zoals ik het wou! Hoop alleen niet dat ze nog kleiner gaan worden ivm vocht/zwelling of zo maar nu vind ik ze precies goed! 

Heel veel succes morgen! Fijn dat je als eerste aan de beurt bent :)

De eerste week na de operatie vond ik best tegenvallen qua pijn dus ook daar alvast sterkte mee, maar het is voor een goed doel ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij mijn update :)!

 

Ik mocht mij vanmorgen om 07.30 al melden in de kliniek en kreeg bij aankomst 2 formulieren mee die ik even in moest vullen. Rond 08.00 mocht ik meekomen naar de kamer waar ik het super hippe blauwe jasje mocht aantrekken ;)! Een kwartiertje later werd alles bij me afgetekend en mocht ik mee naar de operatiekamer. Nog even gevraagd of de chirurg al goed wakker was en lekker had geslapen (hihi). Het infuus werd in mijn arm gedaan, want mijn aders op m'n hand waren veel te dun. Daar voelde ik gelukkig niets van!

Ze zeiden dat ze even een lekker spulletje gingen inspuiten en mij nog een paar vragen gingen stellen, namelijk Wat is je naam, geboortedatum en wat kom je hier doen? De laatste vraag kon ik niet meer beantwoorden, want ik was al lekker in dromenland.

 

Toen ik wakker werd vroeg ik meteen of ik niet nog wat langer mocht slapen, ik lag zoooooo lekker! Ik mocht gelijk even kijken naar het resultaat, maar dat ben ik helaas weer vergeten. Mijn BH werd aangemeten en ik kreeg lekker 2 beschuitjes met jam en een kopje thee. Alles ging er prima in, ik had echt mega honger.

 

Rond 12.30 mocht ik weer naar huis en alles ging eigenlijk wel goed. De pijn begon nu wel echt te komen, vooral in mijn linkerborst. Na 2 paracetamol ging het wel weer oke. Gelijk nog even een bakje kwark gegeten voor de eiwitjes, want ik had nog meer honger :D. Maar dat ging helaas niet helemaal goed.. Onwijs misselijk en volgens mijn vriend zag ik echt knalgroen. Toch maar even snel mijn bed ingedoken en lekker een uurtje geslapen. Toen ik wakker werd was alles ineens super opgezwolle en had ik het idee dat mijn borsten meer aan de zijkant zitten dan aan de voorkant:D. Ik ben nog steeds wel snel misselijk na alles wat ik eet, maar dat trekt gelukkig wel een beetje bij. Mijn linkerborst doet nog steeds veel meer pijn dan mijn rechter en ik voel daar ook mijn littekens steken en trekken, maar over het algemeen is de pijn wel te doen.

 

Liggen en zitten vind ik niet zo lekker. Het liefst loop ik de hele tijd door het huis, maar daar ben ik ook weer een beetje te moe voor. Ik heb nog niet gespiekt onder mijn BH, maar als ik morgen ga douchen ga ik ze even bewonderen! Voor zover ik ze kan zien in BH ben ik al mega tevreden. Ik hoop alleen wel dat die zwelling snel afneemt, want het zit me echt in de weg.

 

Na hoe veel dagen wordt dit een beetje minder?

 

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tess, welkom terug en gefeliciteerd met je nieuwe borsten! 

Zwelling hoort erbij, maar moet niet abnormaal zijn. Wel in de gaten houden hoor. Na een week nam het bij langzaam af en zie je dat je borsten meer gaan vormen naar de vorm wat het moet worden. Dat proces duurt wel 6 weken. 

Zorg dat je goed pijnstillend neemt zodat je al een spiegel hebt opgebouwd voor als het erger wordt. Ik vond de derde dag vreselijk, hoop dat het bij jou meevalt en bij mij was het vooral rechts die pijn deed. 

Lekker rustig aan doen en je laten verzorgen!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, gefeliciteerd met je nw boobs,

 

De misselijkheid word nog veroorzaakt door combinatie narcose en pijnstilling ,probeer wel goed te blijven drinken, des te eerder is het uit je lichaam,en als je iets wilt eten, licht verteerbaar en kleine beetjes tegelijk, komt vanzelf wel weer dat je meer kunt eten.

 

Probeer in bed een paar kussens op elkaar te leggen, en daar zet je er dan 1 tegenaan, op deze manier lig je niet zo plat, en heb je ook minder last van de druk en zwelling, of probeer een hoekje in de bank te maken, waar je half kunt liggen/ zitten.

 

De eerste 3 tot 5 dagen is het even doorbijten,neem goed op tijd je pijnstilling in en zet daar ook 's nachts ook je wekker voor, als je hulp nodig hebt met een medicatieschema mag je me ook een pb sturen, dan wil ik wel helpen hoor.

 

Hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie en de tips!

 

Ik heb vannacht best oke geslapen. Tot half 5 vanochtend aan een stuk door en toen wel even paracetamol ingenomen. Ik durf niet echt plat te liggen, dus zit bijna rechtop in bed haha. Gelukkig heb ik een elektrisch bed, dat scheelt echt enorm! Het is wel echt super stijf allemaal als je wakker wordt.

 

De zwelling zit ook boven mijn borst en echt aan de zijkanten. Ik lijk wel 3 meter breed als ik loop:P Ook mijn buik is opgezwolle. Ik hoop dat dit allemaal snel wegtrekt, want het zit me echt in de weg.

 

Vanavond ga ik voor het eerst douchen. Daar zie ik wel een beetje tegenop.. ik durf nog niet zo goed te kijken :blush:

 

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2017 om 17:08 zei Patt:

@Desert-RoseBedankt voor je reactie en bedankt voor de tips! Ik zie de bh van Hema vaak voorbij komen, dus ik ga die maar eens proberen :) !

Ben 6 dagen geleden in boerhaave geopereerd! Die bh van de Hema zit echt fijn! Lekkerder dan de triumph tri action die je van de kliniek me krijgt, al vind ik die ook niet vervelend. Inmiddels ben je geopereerd zie ik dus wie weet heb je niets met aan mijn tip of is het al opgelost. Hoop dat je je goed voelt. Fijn herstel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoadsterBedankt voor je berichtje!

De Hema BH was uitverkocht, maar kon hem gelukkig bestellen en ik mag 'm morgen ophalen! Ik ben benieuwd of het beter zit. Ik kan niet zo goed het onderscheid voelen of het m'n borst is die irriteert of de bh.  Waarschijnlijk allebei.

 

Hoe gaat het nu met jou? Was het bij jou ook opgezwollen? En na hoeveel dagen niet meer zo erg?:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Patt:

@RoadsterBedankt voor je berichtje!

De Hema BH was uitverkocht, maar kon hem gelukkig bestellen en ik mag 'm morgen ophalen! Ik ben benieuwd of het beter zit. Ik kan niet zo goed het onderscheid voelen of het m'n borst is die irriteert of de bh.  Waarschijnlijk allebei.

 

Hoe gaat het nu met jou? Was het bij jou ook opgezwollen? En na hoeveel dagen niet meer zo erg?:)

Hallo.

Op de 2e en 3e dag was mijn decolleté ingenomen door vocht. Verder van die zaken onder mijn oksels. Vervelend maar niet echt heel pijnlijk vond ik. Het hielp wel om even de bh ah te doen, want alle vocht bleef boven het elastiek hangen. Ik had het idee dat het niet weg kon met de bh om. Vanmorgen werd ik wakker met een hele pijnlijke plek in mijn rechter borst. De binnenkant, en in het midden, borstbeen. Deze pijn heb ik nog niet gehad. Überhaupt heb ik nog weinig pijn gehad. De triumph vond ik wat vervelend op de wonden, vooral met dat vocht. De Hema bh zit net iets lager waardoor het elastiek niet op de wonden zit maar eronder. Althans bij mij.

 

Ik heb heb ook besteld via de site. Als ik het goed heb zelfs nog 20% korting nu. Ik dacht dat hij veel te groot zou zijn, maar past perfect! Zit echt heerlijk. Lekker zacht ook in vergelijk met die andere.

 

Heb je al foto's? Zal ik je aan mijn album toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.