Sign in to follow this  
Guest PLG

Welke BH's dragen?

Recommended Posts

Guest PLG

hallo meiden!

Aankomende vrijdag ben ik 5 weken PO, en mag ik van dr. Nio normale BH's gaan dragen.

Wat ik ben vergeten te vragen is: welke BH's mogen wel en welke niet?

Ik denk niet dat je meteen een push-up BH aan mag..

En kan het geen kwaad met die beugel op je litteken, of valt het eronder?

Help me out!:)

-XXX-

Hoi hoi

Ik weet dat Nio adviseert om geen push up bh's te dragen, ook niet in een later stadium.
Wel zegt hij dat het bij uitzondering wel eens mag, maar hij heeft in het verleden aangegeven dat de prothese dan kan gaan wandelen. Je prothese kan dan dus ook kantelen of omdraaien, vandaar het advies.

Beugels, voorgevormd, plunge, mag allemaal! Enige beperking is de push up :)

En om te sporten uiteraard een hele stevige sportbh (de triumph en hema zijn te slap)

xx BB

Ik heb zelf een shockabsorber (zo heet dat merk) en die zitten echt als een harnas, heerlijk!!
Super stevig.
Draag er dan zo een sporttop overheen waar zo een ingenaaid hemdje in zit, dat geeft dan nog net wat extra ondersteuning.

xx

Guest Mandy85

Ik zie dat daar ook verschillende van zijn waar kan je ze het beste kopen kwa passen of hoe valt de maat ? 

Guest PLG

Dankje voor de info! Dit wist ik echt niet! Schrik er wel van dat ze dan gaan 'wandelen'.. super eng!

En wat is jouw advies qua tijd van het dragen, kan dit gelijk al een hele dag of moet je dit opbouwen?

XXX

Nou, dat is wat ik gelezen heb hier, van iemand die het een hele tijd geleden aan Nio gevraagd had.. De preciese tekst heb ik ergens opgeslagen, ff kijken of ik het kan vinden:

Je mag wel eens push up aan, maar dan kunnen je prothesen gaan wandelen. Je prothesen kruipen dan omhoog, maar je tepels blijven op dezelfde plek staan, dus in verhouding klopt het dan allemaal niet meer. Je kunt dus best af en toe eens een push up aan, maar daarna weer een week een gewone.

Ik dacht dat ik zelf wel geprobeerd heb, om meteen hele dagen een beugelbh te dragen, maar dat ik mijn sportbh overal mee naartoe nam haha. Vaak droeg ik dan de eerste uren van de dag de beugel en daarna nog een tijdje de sportbh. Had alleen wel meteen een hele lekkere bh (mij zit sapph heel lekker) en die kon ik wel meteen een hele dag aan. Dus ligt waarschijnlijk een beetje aan merk en een beetje aan jezelf :P 

xxx

Sign in to follow this