Ga naar inhoud

Gat na ontsteking bvk (let op! Met foto)


Morties

Aanbevolen berichten

Hoihoi dames,

Wil starten met zeggen hoe fijn ik dit forum vind.. maakte me net voor mijn operatie aan zo zenuwachtig over de ingreep en nu over het herstel.. om te lezen dat er veel gelijke gevallen zijn geeft daarin flink wat rust..

Ik heb 16-12 een bvk dmv anker methode gehad met een flinke afname van een cup-h naar wat een volle c moet gaan worden.  Heeft me wel een jaar geduurd voor ik het aandurfde maar de constante pijn en belemmering van mijn borsten werd echt teveel, ze waren groot en na een jaar borstvoeding niet echt meer pront aanwezig zo gezegt..

De operatie zelf viel me goed mee.. op de uitslaapkamer al direct een gevoel van rust in de schouders en m'n nek. Heb 1 dag drains erin gehad waar bijna niks uitkwam en het herstel zag er goed uit. Mocht de volgende dag ook al naar huis toe in de ochtend omdat alles zo goed verliep. 

Nu is het sinds afgelopen donderdag flink omgedraaid.. in de nacht koude rillingen en temp van 39,8 met open Drielandenpunt waar al maar bloed uit kwam terug naar het ziekenhuis. Dikke ontsteking in me linker borst.. Ze hebben hem opengemaakt en schoongemaakt en nu lig ik plat met antibiotica zalf en pillen.. vind het wel heel eng hoor.. zie dat gat werkelijk elke dag wel een keer zo groot worden.. maar in het zh zeggen ze dat het normaal is.. 

Vind het heel fijn te lezen dat meerdere hier last van hebben gehad maar dat het uiteindelijk wel goed is gekomen en om enkele tips op te doen voor een beter herstel..

Bij deze dus mijn situatie :)

Knuffels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, welkom hier! Wat een pech, je hebt mijn verhaal hier dan alvast gezien. Ik zat namelijk ook met een gat. Het gaat echt weer goed komen! Ik schrok me ook lam, was helemaal over de rooien. Het wordt inderdaad eerst groter en het lijkt of er daarna niets gebeurd en ineens gaat het dan heel snel. Je hebt uiteraard wel wat langer herstel nodig. Volgende week ben ik 3 maanden verder en het ziet steeds rustiger. Je kunt nu nog geen foto's zien maar als je actief gaat deelnemen wel en dan kun je bij mijn album zien hoe het verloopt. Misschien geeft je dat rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi liala,

Heb inderdaad al heel wat af gelezen. Is hier ook zo, schrok gigantisch van het verschil en zo bang dat het straks tot aan de tepel aan toe kapot zou gaan..

Ik blijf hier zeker actief op, het helpt zo ontzettend veel om te lezen dat andere in de zelfde situatie zitten, je voelt je niet zo alleen in het hele proces..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames..

Nou ben ik 2 week po na een bvk en in de eerste week een ontsteking gekregen in me linker borst. Ben hier meerdere malen mee heen geweest maar krijg steeds te horen, ja kan gebeuren en komt wel goed..  

Ik weet dat je moet vertrouwen op het oordeel van de PC maar wil het jullie toch eens vragen.. Herkent iemand dat gekke gat en hoelang duurde het ongeveer bij jullie voor dit dicht was?

Het is niet alleen de huid die scheurt maar er zit gewoon een gat naar binnen.. vind het zo eng aandoen.. 

Elke dag verschoon ik een paar keer, heb er vetgaasjes op liggen en spoel de wond schoon..

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Morties

He meis,

Ik heb even je topics samengevoegd, zo heb je alles bij elkaar staan.

Ik zie ook dat @LiaLa ook al had gereageerd,want zij heeft ook een enorme wond gehad na een lift, dus zij heeft er ervaring mee, en kan jou ook hele goede tips geven.

Dat er bij jou na een week al een ontsteking bij is gekomen,en het dus opnieuw open moest, zal het herstel er zeker niet eenvoudiger op maken,maar een wond moet van binnen naar buiten dicht gaan groeien, en dit heeft echt heel veel tijd nodig.

Het wondbeleid zoals nu, antibiotica, spoelen en vette gazen is heel goed,je zou ook eens kunnen overleggen met je pc of je geen Mesistran gazen mag gaan gebruiken, dit zijn gazen op basis van medicinale honing, dit helpt de wondgenezing en is tevens anti bacterieel.

Verder is het voor wondherstel goed om eiwitrijke voeding te nemen, dus rood vlees, yoghurt, kwark ( desnoods met een lepel weipoeder erin) vis voor de nodige vetten , omega 3 etc ,en echt goed je rust nemen, dit is eigenlijk nog het belangrijkste, de wond vraagt nu enorm veel energie om te genezen, en rust helpt daarbij.

Blijf wel goed je temperatuur in de gaten houden,mocht die weer oplopen dan is het verstandig om je pc te bellen ( bij gebruik van antibiotica en paracetamol word de temp lager, maar in het echt is die dan wel hoger) hou daar even rekening mee.

Hetzelfde geld bij het warmer of roder worden van de borst, of ga je meer pijn krijgen, zijn dit tekenen om altijd je pc te bellen.

Op zich ziet de wond er vrij rustig uit,niet extreem rood, dus de antibiotica is zijn werk goed aan het doen.

En verder is het helaas heel veel geduld.

Beterschap meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Morties een heel herkenbaar gat heb je daar 

Bij mij begon het in de 5e week, alsof ik uit de naad scheurde een week later zag het eruit zoals jou wond nu en kijk eens hoe het 2 weken daarna uit zag. Inmiddels wordt het steeds rustiger. Ik werd er echt naar van was vreselijk moe. Ik spoelde 2 daags onder de douche met badedas, vette gaas een paar dubbel vouwen en dan met gewoon gaas zo je bh in. Goed je handen wassen. Nu het dicht zit smeer ik met calendula van VSM. Het gaat echt weer goedkomen!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik ook. Nu terug kijkend is het ongelooflijk wat het lichaam allemaal kan. Het heeft alleen even tijd nodig. Voor de verduidelijking tussen de 1e en de 2e foto zit maar 2 weken de derde is weer 3 weken daarna genomen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Morties:

@Desert-Rose ik zal eens navraag doen voor die gazen bij me PC :) ik probeer inderdaad veel op me voeding en rust te letten.. het lijkt alleen zo ontzettend eng en je bent gewoon bang dat het niet goed komt, ik kan soms zo doordraaien daarin.. 

Ik snap het wel hoor, als je ineens zo'n gat in je borst ziet zitten, schrik je je rot, en dan ga je allerlei doemscenario's lopen bedenken, en dat is ook normaal, omdat je absoluut niet weet wat je er mee aan moet.

Ja idd even goed in overleg, want wie weet heeft je pc er andere ideeën over.

Maar heb je het idee dat je weer gedachte krijgt dat je doordraait in je angst dan kom je maar hier op het forum, kun je weer even je ei kwijt, daar zijn we voor meis. maar probeer hoe moeilijk het ook is positief te blijven,

En roze huid onder het donkere gedeelte is een goed teken, hou wel in de gaten dat het niet donkerder word.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Morties:

@LiaLa wauw, jeetje ja dat is heel erg gelijk maar wat geneesd het mooi! Bijna niet voor te stellen als je er naar kijkt.. wat zou dat schrikken zijn geweest dat dat na 5 week gebeurde zeg.. echt ontzettend knap als je ziet hoe je lichaam dat dan weer hersteld.. 

 

29 minuten geleden zei Morties:

@LiaLa de tepel is zo donker wegens flink zuurstof gebrek zegt de PC en dat hij het heel zwaar heeft omdat daar onder ook een flinke ontsteking zat.. nou lijkt het als ik kijk dat er wel roze huid onder zit dus heb goede hoop :)

Je lichaam is heel hard aan het werk om alles weer te fixen! Fijn dat ik je heb kunnen laten zien hoe het kan verlopen. Dat geeft je toch weer een geruststelling, al is het misschien maar tijdelijk. Want zien is geloven. Mooi dat de tepel roze begint te zien, een goed teken! 

@Desert-Rose zou je in deze topic mijn foto's weer kunnen weg halen? Ze staan hier wel erg open. In de album complicaties staan ze ook maar ik wist niet of Morties ze al kon zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 31-12-2016 om 21:32 zei Morties:

@LiaLa de tepel is zo donker wegens flink zuurstof gebrek zegt de PC en dat hij het heel zwaar heeft omdat daar onder ook een flinke ontsteking zat.. nou lijkt het als ik kijk dat er wel roze huid onder zit dus heb goede hoop :)

 

Hoe is het met je? We zijn al weer anderhalve week verder. Begint het al te te helen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, lief van je berichtje :)

 

Ik ben vandaag net weer op controle geweest en het gat gaat gelukkig de goede kant op, elke week zie je een kleine positieve verandering. 

 

Helaas hebben ze mijn hele tepel moeten verwijderen dus daar zit een groot gat nu.. dachten dat het een korst was maar bleek dus dat de hele tepel zelf af was gestorven.. dus dat is helaas een flinke domper.. nou hopen dat dat gat zich ook goed gaat oppakken..

 

Toch ondanks dat heel blij dat ik het heb gedaan want tot op heden gewoon volledig pijn vrij in me schouders, nek en rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Morties:

Hoi, lief van je berichtje :)

 

Ik ben vandaag net weer op controle geweest en het gat gaat gelukkig de goede kant op, elke week zie je een kleine positieve verandering. 

 

Helaas hebben ze mijn hele tepel moeten verwijderen dus daar zit een groot gat nu.. dachten dat het een korst was maar bleek dus dat de hele tepel zelf af was gestorven.. dus dat is helaas een flinke domper.. nou hopen dat dat gat zich ook goed gaat oppakken..

 

Toch ondanks dat heel blij dat ik het heb gedaan want tot op heden gewoon volledig pijn vrij in me schouders, nek en rug.

 

He bah meis, toch necrose aan de tepel,dat is iets waar je nooit op hoopt dat dat gebeurt, ik weet dat Channah ( je kunt altijd haar topic eens lezen, als je daar behoefte aan zou hebben,zij heeft ook een weg gehad met vele hobbels ) dit ook heeft gehad en bij haar is het uiteindelijk heel goed genezen, dus die hoop moet je ook maar blijven houden.

 

Positieve is wel dat de andere wond beetje bij beetje gaat genezen,dat is weer een lichtpuntje.

 

Blijf verder goed rustig aan doen, zodat je lichaam de kans krijgt om te herstellen.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Morties:

Hoi, lief van je berichtje :)

 

Ik ben vandaag net weer op controle geweest en het gat gaat gelukkig de goede kant op, elke week zie je een kleine positieve verandering. 

 

Helaas hebben ze mijn hele tepel moeten verwijderen dus daar zit een groot gat nu.. dachten dat het een korst was maar bleek dus dat de hele tepel zelf af was gestorven.. dus dat is helaas een flinke domper.. nou hopen dat dat gat zich ook goed gaat oppakken..

 

Toch ondanks dat heel blij dat ik het heb gedaan want tot op heden gewoon volledig pijn vrij in me schouders, nek en rug.

 

Domme vraag misschien .. maar hoe nu verder zonder tepel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-1-2017 om 23:56 zei Morties:

Hoi, lief van je berichtje :)

 

Ik ben vandaag net weer op controle geweest en het gat gaat gelukkig de goede kant op, elke week zie je een kleine positieve verandering. 

 

Helaas hebben ze mijn hele tepel moeten verwijderen dus daar zit een groot gat nu.. dachten dat het een korst was maar bleek dus dat de hele tepel zelf af was gestorven.. dus dat is helaas een flinke domper.. nou hopen dat dat gat zich ook goed gaat oppakken..

 

Toch ondanks dat heel blij dat ik het heb gedaan want tot op heden gewoon volledig pijn vrij in me schouders, nek en rug.

 

Met dat gat zul je zien dat het ineens heel snel gaat. Ik vind het wel heel jammer te horen dat je de tepel bent verloren. Dat was altijd mijn grote angst. Je hebt er zelf vast ook een traantje om moeten laten. Ook dat zal eerst moeten genezen, ik heb wel ergens gelezen dat er zoiets is als 3d tatoeage. Maar dat is weer van latere zorg. Ik voel me inmiddels weer helemaal mezelf. Al met al heb ik toch wel 10 weken nodig gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, ik leef nu met een tepelloze borst. Het gaat prima met me maar het was een achtbaan! Veel pijn en ellende gehad. Je mag me altijd een bericht sturen. Ik wil je ook wel foto's sturen.... Veel sterkte en houd moed, dat enorme gat groeit echt weer dicht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goh, valt niet mee. Was jouw tepel tijdens de operatie volledig verwijderd, of gewoon verzet zonder eraf te halen? Ik ben over 3 maanden aan de beurt, en hiervoor heb ik meeste angst. Maar mijn pc gaat tepel verzetten zonder verwijderen, zo zou er geen probleem zijn met doorbloeding, maar nu ik dit lees weet ik het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.